Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić i član Uprave Hrvatskih cesta Josip Draženović potpisali su u petak Sporazum o suradnji na izgradnju prijelaza preko Ranžirnog kolodvora i rekonstrukcije Sarajevske ulice s izgradnjom tramvajske pruge, a projekt, težak 510 milijuna kuna, aplicirat će za sufinanciranje sredstvima iz EU fondova.
Svrha projekta je povezivanje autoceste Zagreb - Sisak (čiji su radovi u tijeku) s mrežom gradskih prometnica. To je novi spoj sa zračnom lukom i Velikom Goricom, odnosno novi južni ulaz u grad spojen na zaobilaznicu i mrežu autocesta. Radi se o direktnom spoju autoceste Zagreb-Sisak sa Zagrebom, od budućeg nadvožnjaka preko ranžirnog kolodvora do Avenije Dubrovnik i mosta Mladosti.
Također, cilj je proširenje tramvajske mreže do ranžirnog kolodvora i povezivanje novozagrebačkih naselja ekološki prihvatljivim javnim gradskim prijevozom.
Sporazumom se definira suradnja na projektu i uređenje međusobnih prava i obveza sporazumnih strana radi izrade zajedničke aplikacije za sufinanciranje projekta sredstvima iz Europskog strukturnog i investicijskog fonda, Operativni program Konkurentnost i kohezija za razdoblje 2014.-2020.
Ukupna procjena investicije je 510 milijuna kuna, od čega je procijenjena vrijednost izgradnje prijelaza preko Ranžirnog kolodvora 330 milijuna kuna te dodatnih 30 milijuna za otkup zemljišta koje snose Hrvatske autoceste, a rekonstrukcija Sarajevske ulice 65 milijuna kuna i 50 milijuna kuna za izgradnju tramvajske pruge te dodatnih 35 milijuna kuna za otkup zemljišta koje snosi Zagreb.
Budući da projekt rekonstrukcije 1,2 kilometra Sarajevske ceste s komunalnom infrastrukturom i tramvajskom prugom (od Avenije Dubrovnik do Rananžirnog kolodvora ) i projekt izgradnje jednog kilometra prijelaza/nadvožnjaka preko Ranžirnog kolodvora (spoj na obilaznicu i autoput Zagreb-Sisak) predstavljaju funkcionalnu, prometnu i tehnološku cjelinu, u tom smislu Zagreb i Hrvatske auoceste zajednički ih pripremaju za financiranje i realizaciju.
Projekt se planira prijaviti na sufinanciranje sredstvima iz EU fondova uz podršku Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. Za potrebe prijave i realizacije projekta na taj način potrebno je bilo objediniti dijelove zahvata u nadležnosti oba investitora u jednu funkcionalnu cjelinu i formalnim sklapanjem sporazuma o suradnji na projektu.
Tehnička dokumentacija je u visokom stupnju gotovosti te se rade prilagodbe dokumentacije za potrebe aplikacije, nakon čega se ide na obnove lokacijske i građevinske dozvole.
Aplikacija za EU sufinanciranje planirana je početkom 2017., početak izgradnje sredinom 2018., a završetak izgradnje planiran je krajem 2020.
"Danas stavljamo točku na "i" ovog sporazuma kako bi se moglo ići u operativno provođenje tog izuzetno bitnog prometnog projekta za Zagreb i Hrvatsku", rekao je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić. Najavio je da će Grad sa svoje strane za oko 20 dana početi spajati zadnji kilometar punog profila Radničke ceste te da bi do polovice iduće godine trebala biti gotova priključna cesta za otvaranje zračne luke na obilaznicu.
Član Uprave Hrvatskih cesta Josip Draženović istaknuo je da se radi o zahtjevnom projektu i sa strane Grada i sa strane Hrvatskih autocesta te naglasio da je potrebno zadovoljiti sve tehničke i sigurnosne uvjete što se tiče Hrvatskih željeznica.