Razočaran hrvatskom birokracijom, splitski poduzetnik Večeslav Mrčelić platio je nedavno oglas u medijima u kojem izražava svoj očaj jer mu je nakon dva i pol mjeseca zavlačenja Ured državne uprave za gospodarstvo poslao odbijenicu za kategorizaciju Bostela Dalmatia u Dubrovniku, broda koji je trebao raditi kao ploveći hostel. On je, naime, uložio preko pola milijuna eura u projekt koji je, kaže, opstruirao državni aparat, zbog čega je bio prisiljen podići kaznene prijave za zlouporabu položaja i ovlasti protiv odgovornih osoba iz Splita i Dubrovnika
Tvrtka Bostel Dalmatia navodi u oglasu kako je prepreku za kategorizaciju predstavljala činjenica 'što brod ne može imati dvojaku funkciju, odnosno biti brod i hotel'. No naglašavaju kako to nije bila 'jedina nebulozna prepreka državnih birokrata'. Naime, Ured državne uprave zatražio je i građevinsku dozvolu za brod dok je na vezu.
'Jako smo razočarani. Ovim projektom, koji je odavno poznat na zapadu, a i u Rijeci postoji sličan, željeli smo obogatiti turističku ponudu. Gradonačelnik Dubrovnika Andro Vlahušić odmah je prepoznao njegovu vrijednost. Naime, Dubrovnik sve više posjećuju mladi ljudi, pogotovo nakon snimanja serije 'Igra prijestolja', no grad nema ponudu koja bi odgovarala takvom tipu turista. U Dubrovniku iznajmljivači iznajmljuju smještaj na minimalno sedam dana, dok na bostelu nije bilo takvih uvjeta, a i cijene su bile prihvatljive', kazao je u razgovoru za tportal vlasnik tvrtke Bostel Dalmatia Večeslav Mrčelić.
Kako navode u plaćenom oglasu, tvrtka je bila primorana podići kaznene prijave protiv odgovornih pod sumnjom da su se udružili za namjerno blokiranje projekta.
Konkretno, zbog kaznenog djela zlouporabe položaja i ovlasti USKOK-u je podnesena kaznena prijava protiv ravnatelja Lučke uprave Split Milana Blaževskog, te Stane Đivanović i Ane Knego iz Ureda državne uprave u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.
Trakavica oko Bostela Dalmatia traje još od kraja svibnja kada je putnički brod uplovio u Dubrovnik. Brod se i danas nalazi na vezu u Batahovini, u Dubrovniku. No, kako nam kaže Mrčelić, zasad ne može govoriti ni o kakvim daljnjim planovima vezanim za brod, jer u pozitivan ishod ove priče ne polaže previše nade. Dodaje kako je već zaposlio osam djelatnika, koji sada nemaju gdje raditi.
'Ovo je tipična priča iz Hrvatske', žali se Mrčelić.
Mrčelić je inače dioničar u tvrtki Blue Line, gdje je i započeo svoju karijeru. Veliku podršku za ovaj projekt je imao od Juroslava Buljubašića, poznatog splitskog poduzetnika i osnivača tvrtke Blue Line koji je početkom 1990-ih uveo brodsku liniju između Ancone i Splita, na kojoj relaciji je godinama plovio i nesuđeni Bostel Dalmatia. Kaže kako se ne radi pritom o financijskoj podršci te napominje da je kredit za bostel podignuo u Splitsko-dalmatinskoj banci.
Blue Line, inače, već godinama ratuje s različitim vlastima jer tvrde da su diskriminirani u odnosu na Jadroliniju.