KARTAMA DO USPJEHA

Zbog vlastitog neznanja kreirala edukativnu igru koja se pretvorila u biznis

21.11.2015 u 08:08

Bionic
Reading

Kako ni sama nije bila previše upoznata sa svim nacionalnim parkovima i parkovima prirode u Hrvatskoj, shvatila je da bi sebe i druge najlakše mogla educirati kroz društvenu igru, po uzoru na memory. Tako je nastala 'Meet Croatia – Memory Croatia', edukativna igra koja zahtijeva visoku koncentraciju igrača. To je ujedno unikatan i zaštićen projekt koji neće pomoći samo djeci, nego i odraslima. Uz temu svih parkova Hrvatske, spontano su nastale još dvije teme, Meet Zagreb – Memory Zagreb i Meet Dubrovnik – Memory Dubrovnik. Spajajući iste kartice otkrivaju se najznačajnije lokacije, a svi dijelovi navedene igre proizvedeni su u Hrvatskoj, ističe Iva Šimeković, autorica projekta

Meet Croatia – Memory Croatia edukativna je i zabavna igra s ljepotama Hrvatske koja se pokazala kao unikatan i inovativan hrvatski proizvod, a koji najčešće završava - kod stranih turista!

Simpatična igra stane u svaki džep, a prva izdanja donose prepoznatljiva obilježja svih nacionalnih parkova i parkova prirode, Zagreba i Dubrovnika. Projekt M CROATIA nastao je kao skraćenica od Meet Croatia - Memory Croatia - Upoznaj i zapamti najljepša mjesta u Hrvatskoj

Krajem 2014. Šimeković je krenula s realizacijom projekta nakon pomnog pripremanja, planiranja i istraživanja tržišta, da bi konačan proizvod bio lansiran na tržište 1. lipnja ove godine.

'Ideja za projekt došla mi je iz vlastitog neznanja jer me je uvijek bunio broj nacionalnih parkova ili parkova prirode. Znate samo one koji su najpoznatiji. Ali kada recimo dođete do sjevernog Velebita, znate da je on park, ali niste baš najsigurniji je li riječ o nacionalnom parku ili parku prirode. Kako sam i sama majka dvoje male djece, onda vam je najvažnije stalno ih educirati kroz igru. Razlog je i to što sam bila malo razočarana ponudom igara edukativnog tipa koje su do tada postojale na tržištu o samoj Hrvatskoj', objašnjava Šimeković.

Narudžbe i izvan Hrvatske

Prije ovog projekta Šimeković je radila u velikim korporativnim tvrtkama u kojima se bavila prodajom i nabavom, pa je u startu imala dobar back-up i know-how za pokretanje novog posla te plasiranje na tržište potpuno novog artikla.

'Prije ovog projekta bavila sam se radom u velikim korporacijama, a bila je riječ o vodećim pozicijama u nabavi ili prodaji. Jedno je kada imate siguran posao i točno određenu plaću, a nešto potpuno drugo kada ste sami na tržištu. No to ima svoju privlačnost i izazov usprkos tome što ste svjesni da nekada možda nemate mogućnosti da javite nekome da nećete doći na posao zbog bolesti djeteta', prisjeća se kreatorica igre.

Osim nacionalnih parkova, dio projekta su Zagreb i Dubrovnik, odnosno lokacije u tim gradovima koje su jednako zanimljive turistima i stanovnicima Hrvatske. 'Ideja je bila da se objedine svi nacionalni parkovi i parkovi prirode, a onda su spontano na red došli i gradovi poput Zagreba i Dubrovnika. Tako su za oba grada izdane kartice s 19 autentičnih lokacija koje su jednako zanimljive turistima i naš su ponos.

Projekt Meet Croatia - Memory Croatia, kao što mu naziv kaže, cilja upoznavanju, prepoznavanju i pamćenju značajnijih mjesta u Hrvatskoj, posebice nacionalnih parkova i parkova prirode. Igre su temeljene na jednostavnoj igri koncentracije memory, pa tako unutar jedne odabrane teme imate po 19 lokacija, odnosno 38 kartica Zagreba, Dubrovnika ili nacionalnih parkova i parkova prirode. Morate samo dobro pamtiti i spojiti parove. Igra sadrži i knjižicu s višejezičnim uputama na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom, a namijenjena je svim dobnim skupinama', kaže Šimeković.

Iako je tržištu tek četiri mjeseca, kaže da interes postoji među onima od 20, 30, 40 godina, a najviše osnovnoškolcima i njihovim roditeljima. Velika je količina sredstava već uložena u projekt, ističe, no tu nije kraj ulaganjima.

'U igru je uloženo preko 50 tisuća kuna, uglavnom vlastitih sredstava, a manji dio čine poticaji Grada Zagreba i Hrvatske turističke zajednice. Još se nisam prijavljivala na natječaje europskih fondova, ali u skorijoj budućnosti vjerujem da će doći do toga. Razlog tome je velik interes inozemstva i dijaspore - s obzirom na to da imamo svoj web shop, vidim da je najviše narudžbi iz inozemstva', kaže Šimeković.

Inovativnost i iskustvo ključ za uspjeh

Iako je u Hrvatskoj teško uspješno pokrenuti samostalan posao, jer je tržište i dalje prezasićeno uvoznim proizvodima, smatra da je važno imati iskustva u poslu koji pokrećete, ali i biti kreativan.

'Na tržištu je bitno biti inovativan, osjetiti onaj pravi trenutak kada je najbolje izaći s proizvodom, a to se najviše stječe iskustvom i back-up planom u slučaju ako taj projekt ne uspije, pa znati što i kako dalje. Ono što sam iz svog iskustva zaključila je da, kada imate neku ideju, nije dobro samo šutjeti, nego pričati o tome, zato što na temelju impulsa koje dobivaš stječeš i kupce i kritičare za budući proizvod', smatra autorica igre.

Za ljeto 2016. priprema izdanje s temom Istre, a nakon nekog vremena objedinit će i cijelu Hrvatsku. Isto tako, uskoro će na tržište plasirati platnene vrećice i majice na kojima će biti prikazan spoj tri predivna i prepoznatljiva hrvatska obilježja.