Zagreb Service Jam je dio globalnog Service Jama koji se istovremeno odvija u cijelom svijetu. U petak 9. ožujka u 18:30 sati bit će otkrivena tajna tema ovogodišnjeg Service Jama, nakon čega će sudionici na više od 120 lokacija u svijetu imati '48 sati da promijene svijet'
Zagreb Service Jam se ove godine prvi put organizira i u Zagrebu, a okupit će (do) 50 sudionika (poput freelancera, dizajnera, programera, marketingaša, studenata) koji će kroz eksperimentiranje, međusobnu suradnju i prijateljsko natjecanje timski razvijati nove usluge inspirirane zajedničkom temom. Zagreb Service Jam prepoznat je od strane organizatora, poduzeća Radilica d.o.o., kao odgovor na globalne trendove i sve veću važnost service designa tj. dizajna usluga. Inicijativi se spremno kao glavni partner pridružila udruga mladih Junior Chamber International (JCI) Zagreb, koja u svojim aktivnostima za definiranje projekata uobičajeno koristi “Active Citizen Framework” pristup za prepoznavanje potreba zajednice i osmišljavanje mogućih rješenja povezivanjem svih sektora (gospodarskog, javnog i civilnog).
Zašto service design? Dizajn kao pristup postoji još od industrijske revolucije, no izazovi za koje se primjenjuje dizajn se drastično mijenjaju. Usluge zauzimaju sve više mjesta u ponudi, a postaje ih i nemoguće odvojiti od samih proizvoda. Dizajnerski izazovi se odmiču primjerice od dizajniranja udobnog automobila prema dizajniranju bolje mobilnosti u urbanim područjima.
Usluge su svugdje oko nas i u Europi čine više od 70% BDP-a. Međutim, svjesno dizajnirane usluge koje u fokus stavljaju korisnika su novost i često glavni diferencijator i izvor konkurentske prednosti. Ili prema riječima Marc Fonteijn-a, aktivnog Service Designera: “When you have 2 coffee shops right next to each other, that each sell the exact same coffee at the exact same price; service design is what makes you walk into the one and not the other, come back often and tell your friends about it.”
Service design u centar stavlja ljude. Mnoge inovacije dožive neuspjeh, jer jednostavno ne ispunjavaju potrebe ljudi. Stoga, inovacije u području service design-a započinju empatijom i razumijevanjem ljudi. Povezujući potrebe ljudi s tehnološkim mogućnostima i poslovnom logikom, u konačnici stvaramo usluge koje ne samo da su profitabilne, već i zaista bitne ljudima.
Što možete očekivati na Jamu? Učenje o dizajnu usluga, design thinking-u i korisničkom iskustvu, nove pristupe rješavanju problema i inovacijama, inspiraciju i kreativnost, praktičan pristup učenju kroz primjenjive zadatke, networking i upoznavanje novih zanimljivih ljudi. Iskustvo poput hackatona, ali bez potrebnih tehničkih vještina.
Jam je događanje za one koji žele učiti o dizajnu usluga, korisničkom iskustvu, razviti inovativne ideje i provesti vikend u dobrom društvu. Svi zainteresirani za sudjelovanje mogu se prijaviti na: cx@radilica.hr. Broj prijava je ograničen! Za sudjelovanje predviđena je simbolična naknada od 50 kn za podmirenje troškova organizacije.