Nakon svega pola godine ZET od 1. veljače ukida prodaju karata od 15 kuna u autobusima i tramvajima. Istovremeno, uvest će se prodaja karata od šest i deset kuna koje će vrijediti pola sata, odnosno sat i pol. Polusatna karta od četiri kune i dalje će se moći kupiti na kioscima Tiska i u ZET-u, kao i ona od sedam kuna, koja vrijedi sat vremena
'Željeli smo da se smanji pritisak na vozače, a i da se putnicima iziđe u susret tako da i u vozilu ima karata svih cjenovnih kategorija', pojasnio je predsjednik Sindikata vozača i prometnih radnika ZET-a Zagreb Anto Jelić, koji je i prijedlog o vraćanju svih karata u autobuse i tramvaje uputio upravi ZET-a, a i gradonačelniku Milanu Bandiću.
Kako je rekao za Večernji list, s njima je sve već dogovoreno te se čekaju samo potpisi pa bi već za dva tjedna Zagrepčanima trebale biti dostupne dvije nove kategorije karata.
Ideja jest da karte u vozilima ipak budu nešto skuplje jer se, eto, kupuju kod vozača. Zato će ova od šest zapravo predstavljati onu od četiri kune, a ova od deset zapravo je ona koja se na kioscima može kupiti za sedam kuna.
Praksa da karte kod vozača ipak budu nekoliko kuna skuplje od onih izvan vozila primjenjivala se već i prije pa je, primjerice, 2006. karta u tramvaju koštala osam, a izvan njega šest i pol kuna. Dvije godine kasnije u vozilu bila je 10, a izvan osam kuna, 2013. karte su bile 12, odnosno 15 kuna, dok je 2014. uvedena jedinstvena cijena, to jest karta od deset kuna, bez obzira na to gdje se ona kupuje.
A podsjetimo, od 1. srpnja prošle godine, osim što je na kioscima u prodaju puštena karta od sedam kuna, u ZET-ova vozila uvela se isključivo ona od 15 kuna, za koju su Zagrepčani odmah u startu komentirali da je skuplja od pola kile mljevenog mesa.
Jedan je to od glavnih razloga što se baš ta, žuta karta, nije posebno dobro prodavala, što je rezultiralo i manjim mjesečnim primanjima vozača jer njihova se plaća djelomice formira i provizijom od prodanih karata. Također, izvijestili su već ranije iz sindikata koji djeluju u ZET-u, povećali su se brojevi napada na vozače i kontrolore.