Blagdan Tijelova, koji danas slave katolički vjernici, jedan je od značajnijih u katoličkoj liturgijskoj godini. Uvijek se slavi u četvrtak, i to deveti nakon Uskrsa, a važnost ovoga blagdana uvelike je porasla nakon protestantske reformacije. Koji je značaj Tijelova za tportal objašnjava včl. Borna Puškarić, glasnogovornik Zagrebačke nadbiskupije
'Na Tijelovo se slavi Isusova stvarna prisutnost u sakramentu euharistije. Šalje se poruka da Crkva živi od euharistije jer je Isus, koji je nekoć hodao zemljom, sada prisutan u sakramentalnim prilikama i to tijelom, krvlju, dušom i božanstvom', pojasnio je Puškarić.
Proslava ovog blagdana ojačala je kako u Hrvatskoj, tako i u svim drugim katoličkim zemljama Europe nakon protestantske reformacije.
'Protestantske zajednice negirale su Isusovu prisutnost u euharistiji. Oni smatraju da je riječ o simboličkoj prisutnosti. Katolici vjeruju da je ta prisutnost stvarna', napominje.
Kako bi se to istaknulo, običaj je da se nakon tijelovske mise ide u svečanu procesiju. Svećenik u svečanom ruhu nosi hostiju u pokaznici i na kraju s tom pokaznicom daje završni svečani blagoslov. Obično su tu i djeca u bijelim haljinicama koja po tlu bacaju latice ruža.
Svetkovina se pojavljuje u 13. stoljeću, slavi se u četvrtak nakon blagdana Presvetog Trojstva. U Hrvatskoj je neradni dan od 2001. godine.
Prema predaji, sve je počelo vizijom redovnice sv. Julijane iz samostana kod Liegea u današnjoj Belgiji, koja je imala viđenje punog mjeseca na kojemu je opazila jednu mrlju.
Pun mjesec protumačila je kao Crkvu, a mrlju kao nedostatak jednog blagdana kojim bi se trebao častiti Presveti oltarski sakrament. Na njezinu je molbu mjesni biskup uspostavio blagdan koji se u početku zvao blagdan euharistije.
'Euharistija u kojoj i po kojoj ulazimo u odnos s Isusom, a po njemu i s Ocem i s onima koji s nama dijele isto euharistijsko zajedništvo, je isto što i Isus i Isus je isto što i euharistija. Važno je ovo ne samo vjerovati, nego ovoga postati svjesni. Mnogi vjeruju, ali nisu svjesni. Buđenje svijesti otajstvene prisutnosti Isusa Krista u euharistiji otkrit će nam nešto što znamo, ali čega nismo svjesni, a to je da je u euharistiji s nama, a po pričesti i u nama, isti onaj povijesni, biblijski Isus koji se utjelovio u krilu Djevice i postao čovjekom, Isus kojeg slavimo i častimo u božićnomu djetetu, Isus koji je živio skrovito u Nazaretu, kršten na Jordanu, iskušavan u pustinji…', kazao je o blagdanu Tijelova dubrovački biskup Mate Uzinić.
‘Kao što mi prijatelj može poslati pismo i u njemu poruku da se ne bojim u određenim krizama života, tako mi prijatelj Isus u kruhu i vinu, u tim euharistijskim znakovima, daruje poruku da se ne bojim, jer on je sa mnom’, poručuje Ivančić i navodi Kristove riječi: ‘Tko jede moje tijelo i pije moju krv, ostaje u meni i ja u njemu’, kazao je nedavno preminuli svećenik Tomislav Ivančić, karizmatički propovjednik, i voditelj duhovnih seminara.