BOLLINGER MOTORS

Američka startup tvrtka predstavila je električne terence B1 i B2: Aluminijski, s 4x4 pogonom i na struju

30.09.2019 u 15:16

Bionic
Reading

Još u siječnju ove godine najavljivalo se da će u samo nekoliko mjeseci oba vozila biti predstavljena javnosti, no mnogi u to nisu vjerovali, no to se prošli tjedan doista dogodilo

Bollinger Motors, američka startup tvrtka vlasnika Roberta Bollingera, prošli tjedan javnosti je otkrila dva svoja električna vozila; B1 i B2. Ne b to bilo ništa čudno u ovom današnjem svijetu, u kojem malene tvrtke izlaze na tržište uglavnom samo s idejom da kreiraju nešto novo, da se ne radi o terenskim vozilima na struju. Prošle godine Bollinger je sklopio partnerstvo s Optimal, Inc. iz Plymoutha iz Michigana kako bi im pomogli u proizvodnji modela B1 i B2.

Za svoja vozila sam vlasnik Robert Bollinger kaže da se radi o 'revolucionarnim' potpuno električnim vozilima namijenjenim za ozbiljnu off-road vožnju, ali i poslovne svrhe. Oba modela su na struju, izrađena od aluminija i s pogonom na sva četiri kotača.

Model B1 ima oblik klasičnog terenca sa zatvorenom kabinom, čak bismo rekli da je objedinio izgled karoserije nekoliko legendarnih terenaca odjednom; Land Rover Defendera, Ford Bronca, vojnog M998 Humveeja i Mercedesa G-klase. Dalo bi se tu još pronaći elemenata i nekih drugih legendarnih terenaca, ali zadržat ćemo se na ovih nekoliko. Pretpostavlja se da će imati dvije verzije; s troja i petero vrata.

Model B2 ima izgled karoserije klasičnog pickupa, a namjera mu je, naravno, za posao, ali i za zabavu.

Tvrtka Bollinger Motors, izvorno iz New Yorka u SAD-u, ima sjedište u Detroitu u saveznoj državi Michigan. Oni samo kažu da su koncepti 'stvoreni na temelju interesa kupaca', što je potaknulo niz promjena na oba prototipa. Još u siječnju ove godine najavljivalo se da će u samo nekoliko mjeseci oba vozila biti predstavljena javnosti, no mnogi nisu vjerovali u to, ali to se prošli tjedan doista dogodilo. Nakon početnih, prilično skromnih tehničkih detalja, B1 i B2 sada su definirani potpuno precizno. Oba modela stvorena su na jednostavnoj, ali svestranoj platformi za električna vozila, iako im se dimenzije razlikuju.

Bollinger B1 ima izgled klasičnog terenca (verzija s troja vrata) Izvor: Promo fotografije / Autor: Bollinger Motors

Model B1 (s troja vrata) je dug 4356 mm, širok 1960 mm (bez retrovizora), visok 1847 mm, a međuosovinski razmak mu je 3017,5 mm. Pickup model B2 (a vjerojatno i B1 s petero vrata) je nešto duži i duljina mu je 5270,5 mm, širina i visina su mu iste kao na B1, no međuosovinski razmak je 3530,6 mm. Da se radi o doista sposobnim terenskim vozilima, govore i ulazni kutovi od 52 stupnja, a odlazni kutovi 43 stupnja za B1 i, nešto skromniji, 28 stupnjeva za B2. Visina od podloge je za oba modela 381 mm, a hod kotača 254 mm. Dimenzije izrazito terenskih guma BF Goodrich T/A su LT285/70R17.

  • +6
Bollinger B1 i B2 Izvor: Promo fotografije / Autor: Bollinger Motors

Bollinger kaže da su njegova električna terenska vozila opremljena 's po dva motora, pogonom na sve kotače, hidropneumatskim ovjesom, glavčinama s planetarnim zupčanicima, baterijom od 120 kWh, velikim prednjim dijelom prtljažnika i patentiranim prolaznim vratima za prijevoz dugih stvari'.

Prema tehničkim specifikacijama, ukupna snaga oba motora je 614 KS (451 kW) uz okretni moment od 906 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je oko 4,7 sekundi, a maksimalna brzina oko 160km/h. Domet im je s potpuno napunjenom baterijom oko 320 km.

Iako cijena još nije potpuno definirana, nagađa se da bi ona mogla biti od 50.000 do 75.000 dolara s baterijom od 120 kWh. Proizvodnja započinje krajem ove godine, a isporuka prvih modela krajem drugog kvartala sljedeće godine.