Vizija Audija za proizvodnju budućnosti nastavlja poprimati oblik: tvrtka modernizira, digitalizira i transformira svoje pogone za održivu proizvodnju. Do 2025. Neckarsulm, kao i sve Audijeve tvornice u svijetu, treba postići CO2 neutralnu proizvodnju
Audi otvara novo poglavlje svoje priče o uspjehu u segmentu vozila srednje klase uz novu obitelj modela Audi A5. Prije nepunih mjesec dana model koji sada nosi naziv Audi A5 je imao svoju svjetsku premijeru, točno 30 godina nakon prvog Audi A4 modela čiji naziv odlazi u povijest. Barem kada je riječ o modelu s motorima s unutarnjim izgaranjem. Obje verzije karoserije novog A5 modela, limuzina i Avant (karavan), savršeno utjelovljuju sportsku srž filozofije dizajna marke Audi.
S novom obitelji Audi A5, prvi modeli temeljeni na Premium Platform Combustion (PPC) s djelomično elektrificiranim pogonskim sustavima i novom elektroničkom arhitekturom silaze s proizvodne trake u Neckarsulmu, u Njemačkoj. Marka s četiri prstena dosljedno usmjerava proizvodnju vozila prema održivosti. Cilj: U skladu s proizvodnom strategijom '360factory', svi modeli proizvedeni u tvornici u Neckarsulmu od 2025. bit će neto ugljično neutralni. Kako bi to postigao, Audi se oslanja na učinkovitije proizvodne linije, viši stupanj automatizacije i inovativne tehnologije. Od 2025. godine obnovljena lakirnica bit će jedna od najmodernijih u automobilskoj industriji.
Vizija 'Four Rings' (četiri prstena, kao amblem Audija) za proizvodnju budućnosti tako nastavlja poprimati oblik: tvrtka modernizira, digitalizira i transformira svoje pogone za održivu proizvodnju. Do 2025. Neckarsulm, kao i sve Audijeve tvornice u svijetu, treba postići CO2 neutralnu proizvodnju.
Znatno manja potrošnja energije u obnovljenoj lakirnici
Kada bude dovršena 2025. godine, obnovljena lakirnica u Neckarsulmu bit će među najmodernijima u automobilskoj industriji. Brojni procesi već su optimizirani, a za lansiranje Audija A5 uvedeni su ekološki prihvatljivi postupci. Dok su održive boje na bazi vode već dugo standard u Audiju, najnoviji modeli također prolaze kroz novi proces lakiranja. Punilo je zamijenjeno predzonskom bojom koja se može nanositi mokro na mokro. Prethodno zasebno sušenje punila više nije potrebno, čime Audi značajno smanjuje potrošnju energije: može se uštedjeti do 140 kWh po vozilu.
Audi se u Neckarsulmu oslanja na moderne i učinkovite metode za sprječavanje korozije. Katodno bojanje umakanjem, na primjer, uključuje uranjanje i rotiranje tijela naopako u spremniku pomoću procesa rotacije. Ovo štedi više prostora i temeljitije je jer izbjegava minimalno stvaranje mjehurića zraka i naslage prljavštine. Za sušenje katodnog premaza također se koristi novi, energetski učinkovitiji postupak. Umjesto dosadašnjeg vanjskog sušenja, sada se koristi tzv. poprečni proces sušenja. Zrak se upuhuje u unutrašnjost, a tijelo se zagrijava iznutra. Osim što je energetski učinkovitiji, poprečni sušač bolje je prilagođen budućim električnim i hibridnim vozilima i njihovim ojačanim podnim sklopovima.
Audi postiže dodatnu uštedu energije od oko 50 kWh po vozilu zahvaljujući novom procesu odvajanja boje. Prethodno se maglica boje sakupljala u vodi sa 100 posto svježim zrakom i odlagala. U novom procesu suhe separacije, umjesto toga, hvataju ga vrhunski filtri. Ovaj proces omogućuje da se više od 90 posto filtriranog zraka ponovno upotrijebi, uvelike eliminirajući potrebu za energetski intenzivnim svježim klima uređajem. U isto vrijeme, za razliku od konvencionalne mokre separacije, upotreba svježe vode i kemikalija je eliminirana.
Održivo korištenje vode u proizvodnji
Audi je predan odgovornom korištenju vrijednih vodnih resursa na svim svojim lokacijama: Cilj tvrtke je prepoloviti svoju ekološki ponderiranu potrošnju vode u proizvodnji do 2035. U tu svrhu, Audi u Neckarsulmu se oslanja na zatvoreni ciklus vode koristeći Udrugu za otpadne vode Unteres Sulmtal. postrojenje za pročišćavanje otpadnih voda u blizini lokacije. Nove cijevi i tehnologija postrojenja osiguravaju da se procesna voda više neće uzimati iz obližnjeg kanala Neckar.
Time će se od 2025. uštedjeti do 70 posto svježe vode. Audi će vodu pročišćenu u postrojenju za pročišćavanje otpadnih voda dodatno pročišćavati uz pomoć filtarskih sustava i membrana. Procesna voda zatim teče natrag u postrojenje za pročišćavanje. Prošle godine Audi se pridružio Savezu za upravljanje vodom (AWS), još jednom ističući svoju predanost ekonomičnom i učinkovitom korištenju vode.
Visok stupanj automatizacije za vrhunsku kvalitetu
Neckarsulm je prvo mjesto u grupi koje instalira sve dodatne dijelove u radionici potpuno automatski. Na taj način Audi poboljšava točnost ugradnje dodatnih dijelova i smanjuje vanjske utjecaje. Sedam robota koristi se istovremeno samo za vrlo složeno pričvršćivanje bokobrana.
Kao dio Audijeve proizvodne strategije '360factory', njegov opskrbni lanac oslanja se na pametnu, automatiziranu opskrbu materijalima. Planovi automatizacije izrađeni su za svaku lokaciju i postupno postaju stvarnost. Neckarsulm je bio prvo Audijevo mjesto u svijetu koje je 2014. pustilo u rad transportne sustave bez vozača (DTS) sa slobodnom navigacijom. S početkom proizvodnje novog Audija A5, preko 80 posto količina materijala u radionici sada je osigurano automatski.
Gotovo bezdimno pričvršćivanje je prvo u svijetu u konstrukciji karoserije automobila. Uključuje pričvršćivanje zalijepljenih komponenti, poput vrata s malim točkama za lemljenje, kako bi se spriječilo klizanje unutarnjih i vanjskih dijelova. Prethodno su se morale očistiti brojne zalemljene točke za pričvršćivanje jer je dim nagrizajući. Novi postupak gotovo eliminira nakupljanje ostataka zahvaljujući rotirajućem protoku plina. Audi radi više nego dvostruko brže s novom metodom u usporedbi s prethodnim tehnikama.
Najsuvremeniji nadzor kvalitete u limarskoj radionici
Mjerenja kontrole kvalitete u limarskoj radionici uglavnom se provode inline, tj. bez skidanja vozila s trake. Na dvije postaje koristi se nova mjerna tehnologija. Četiri robota na svakoj stanici koriste mjerne senzore za određivanje točnosti dimenzija komponenti. Rezultat mjerenja se softverski vrednuje, vizualizira i stavlja na raspolaganje zaposlenicima. Uz ovu novu tehnologiju, svako proizvedeno vozilo može se mjeriti izravno na liniji. Posljedično, Audi značajno povećava broj mjerenja i može brže reagirati na eventualna odstupanja. Kontinuirana kontrola kvalitete bez prekida također je moguća zahvaljujući visokom stupnju automatizacije.
Zaposlenici koriste inovativne tehnologije kao što je proširena stvarnost (AR) za pregled karoserije automobila. AR aplikacija na komercijalno dostupnim tabletima s integriranom kamerom prikazuje točke povezivanja koje treba provjeriti u stvarnom vremenu. To omogućuje provjeru i izravno dokumentiranje jesu li, na primjer, zavareni šavovi ili točke prisutni i izvedeni u skladu s ciljanim specifikacijama. Povećanje učinkovitosti kroz digitalizaciju je enormno. Na primjer, inspektori su se jednom morali jako potruditi kako bi odredili specifikacije za spojeni šav. S tabletom se ovaj posao sada obavlja u samo nekoliko sekundi.