Parni brojevi Audi modela sada označavaju električne modele, a neparni brojevi vozila s motorom na unutrašnje izgaranje. U ponudi će biti u četiri varijante: kao A5 i S5 Limuzina te kao A5 i S5 Avant. Ove su verzije prvi modeli koji će biti predstavljeni na PPC platformi
Audi otvara novo poglavlje svoje priče o uspjehu u segmentu vozila srednje klase uz novu obitelj modela Audi A5. Uvođenjem 30 godina nakon prvog Audi A4 modela, izoštren jezik dizajna najnovije generacije, koja sada nosi naziv Audi A5, oduševljava svojim vrhunskim proporcijama. Obje verzije karoserije, limuzina i Avant, savršeno utjelovljuju sportsku srž filozofije dizajna marke Audi. Novi jezik dizajna u unutrašnjosti stvara osjećaj prostranosti te postavlja zaslone na digitalnu pozornicu. Novi koncept rukovanja povećava interakciju s vozilom.
Proširenjem ponude modela AUDI AG restrukturirao je nazive svojih vozila od 2024. Pritom su brojke razlikovni elementi u nazivima električnih i modela s motorom na unutrašnje izgaranje. Pa tako parni brojevi označavaju električne modele, a neparni brojevi vozila s motorom na unutrašnje izgaranje. Debijem najnovije generacije, Audi A4, dugogodišnji prodajni bestseller, dobiva naziv Audi A5 te će se proizvoditi u Neckarsulmu. U ponudi će biti u četiri varijante: kao A5 i S5 Limuzina te kao A5 i S5 Avant. Ove su verzije prvi modeli koji će biti predstavljeni na platformi PPC (Premium Platform Combustion).
Predviđeni početak prodaje novih A5 modela u Hrvatskoj je kraj srpnja kada će biti poznate i cijene, a prva vozila u salonima očekuju se krajem godine. Početak prodaje S5 modela na hrvatskom tržištu očekuje se najesen.
Izvršni direktor za marku Audi, Gernot Döllner, o novoj obitelji modela: 'U kombinaciji s proširenjem našeg portfelja potpuno električnih vozila, na tržište uvodimo novu generaciju modela s učinkovitim motorima na unutrašnje izgaranje. Prva će biti obitelj Audi A5 atletskog dizajna, potpuno nove unutrašnjosti i održive arhitekture elektronike. Napredna MHEV plus tehnologija omogućuje djelomično električnu vožnju, a time je vožnja još učinkovitija.'
Novi su modeli duži i širi. Audi također proširuje njihovu serijsku opremu, čime je novi Audi A5 pozicioniran u segment više srednje klase. S tim je usklađeno i novo korisničko iskustvo koje se temelji na 1.2 verziji E³ arhitekture elektronike. Opcijska je oprema složena u različite pakete.
Dinamičan i atletski vanjski dizajn
Već na prvi pogled, potpuno redizajnirana obitelj A5 ima snažan i čist dizajn. Izmijenjene proporcije s dugim međuosovinskim razmakom, velikim kotačima i spuštenom, sportskom karoserijom utjelovljuju progresivnu dinamičnost i zahtjeve premium standarda. U verziji limuzine, sportsko, kompaktno ostakljenje proteže se na stražnji kraj u širokom luku te se neprimjetno spaja s uskim stražnjim staklom u stilu coupé verzije, a završava na vizualno kratkom poklopcu prtljažnika s upečatljivim spojlerom.
Stražnji poklopac, koji je nov u ovom segmentu vozila, stvara uvjerljivu simbiozu dizajna i funkcionalnosti. Otvara se sa stražnjim prozorom, a zbog njegove je veličine pristup prtljažniku znatno jednostavniji. Rezultat toga je potpuno novi koncept limuzine za marku Audi. U verziji Avant, dinamična, napeta linija krova stapa se u besprijekorno integrirani krovni spojler koji se proteže preko sportskog, ravnog stražnjeg stakla. D stupovi, koji su strmo nagnuti, naglašavaju dinamičan bočni pogled na model A5 Avant.
Prednjim krajem dominira široka Singleframe rešetka znatno užih proporcija i trodimenzionalne saćaste strukture. U kombinaciji s uskim i precizno iscrtanim glavnim svjetlima, oblikuje lice vozila i daje mu upečatljiv i fokusiran izraz. Zahvaljujući značajci 'soft nose' integriranoj u branik, poklopac motora u ravnini je s prednjim krajem. Naglašene ramene linije na području iznad prednjih i stražnjih kotačima podsjećaju na Audi Urquattro i osnovni element DNK Audi dizajna.
Upečatljiv i prepoznatljiv stražnji kraj kombinira sportski, emotivan dizajn i inteligentnu tehnologiju. Kombinacija skulpturalne geometrije i kontinuirane, trodimenzionalno pomaknute svjetlosne trake čini stražnji kraj novog modela Audi A5 upečatljivim i vizualno dinamičnim. Ostale istaknute značajke pogleda straga na osnovnim modelima jasan su i moderan dizajn branika s tamnim difuzorom te visokokvalitetni pravokutni završetci ispušnih cijevi.
Novi standardi digitalnog osvjetljenja
Obitelj Audi A5 u ponudi ima digitalna svjetla za dnevnu vožnju LED tehnologije sprijeda i digitalna OLED stražnja svjetla druge generacije straga. Uz približno 60 segmenata po digitalnoj OLED ploči, sve više postaju zaslonom na stražnjem kraju vozila na modelu A5.
To omogućuje komunikaciju vozila sa serverom i povećava sigurnost na cesti, na primjer, s novim komunikacijskim svjetlom u modelu A5. Efekti dinamičkog osvjetljenja tijekom otključavanja i zaključavanja vozila odražavaju estetiku kretanja kao dijela DNK Audi osvjetljenja. To također čini i aktivni digitalni svjetlosni potpis, prenoseći novi osjećaj živahnosti. Prednja i stražnja svjetla imaju trodimenzionalni dizajn, nude opcijske digitalne svjetlosne potpise i time spajaju fizički i digitalni svijet.
Spoj tehnologije i komfora u novoj unutrašnjosti
Dizajn unutrašnjosti novog modela Audi A5 temelji se na četiri karakteristične značajke. Kao prvo, dizajn unutrašnjosti usredotočen je na putnike, tj. dosljedno je usmjeren prema potrebama korisnika. Druga posebna značajka digitalna je pozornica koja se očituje jasnim pregledom za vozača i suvozača u obliku Audi MMI zaslona.
Svojim dizajnom koji je vođen materijalima, serija Audi A5 ispunjava zahtjeve kada je u pitanju osjećaj prostranosti uz visoku razinu komfora. Jasan raspored i jednostavno rukovanje u unutrašnjosti omogućuju preglednost u svim situacijama, što čini četvrtu značajku: vizualnu jasnoću. K tomu još dolazi opcijsko dinamičko svjetlo za interakciju radi pomoći u interakciji vozila s putnicima.
Audi MMI panoramski zaslon i head-up zaslon
Novi koncept rukovanja obitelji modela Audi A5 povećava stupanj interakcije s vozilom zahvaljujući E³ arhitekturi elektronike. Novi Audi A5 besprijekorno se integrira u digitalni ekosustav naših kupaca te omogućuje osobno iskustvo povezivosti. Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog je dizajna i koristi se OLED tehnologijom. Sastoji se od Audi virtualnog kokpita vidljive dijagonale zaslona od 11,9'' i MMI dodirnog zaslona od 14,5''.
Audi svoju digitalnu pozornicu za putnike sprijeda nadopunjuje opcijskim MMI zaslonom za suvozača od 10,9'', koji je integriran u dizajn instrumentne ploče. Novi A5 ima head-up zaslon s mogućnošću konfiguriranja koji je dodatno razvijen u usporedbi s njegovim prethodnikom. Vozači po prvi put imaju mogućnost upravljanja vozilom i funkcijama infotainment sustava putem head-up zaslona.
Napredni hibridni sustav MHEV plus
Novi MHEV plus sustav temelji se na 48-voltnoj strujnoj mreži i podržava motor na unutrašnje izgaranje te smanjuje emisije CO2 istovremeno povećavajući performanse. Pogonski generator (PTG) omogućuje djelomično električnu vožnju koja pridonosi smanjenju potrošnje goriva.
Novi MHEV plus sustav ima značajne prednosti u pogledu emisije CO2 i potrošnje goriva u seriji modela Audi A5 u usporedbi s MHEV sustavom. To znači ukupne vrijednosti do 10 g/km ili 0,38 l/100 km u 2.0 TDI (204 KS/150 kW, pogon na prednje kotače/quattro) i do 17 g/km ili 0,74 l/100 km u V6 3.0 TFSI (367 KS/270 kW, quattro) – po WLTP ciklusu.
PTG također može pridonijeti s do 18 kW (24 KS) električne snage izlaznoj snazi motora na unutrašnje izgaranje. Tijekom usporavanja, PTG energijom napaja bateriju (rekuperacija) s do 25 kW. Kao rezultat mogući su čisto električno manevriranje i parkiranje do određene mjere. Zahvaljujući opciji upotrebe električnog kompresora klima-uređaja, sustav klima-uređaja aktivan je i dok je vozilo zaustavljeno na semaforu i motor na unutrašnje izgaranje je isključen.
Uz integrirani sustav regulacije kočenja s mogućnošću kombiniranja (iBRS), papučica kočnice i hidraulika kočenja mogu se u potpunosti odvojiti. U modelima sa sustavom MHEV plus, na primjer, iBRS postiže potrebno usporavanje bez upotrebe mehaničke kočnice zahvaljujući rekuperacijskom kočenju. To znači da se usporavanje u početku postiže isključivo rekuperacijom. Frikcijske kočnice aktiviraju se samo kad se papučica kočnice jače pritisne. To ne utječe na osjećaj kočenja.
Audi napominje kako prednosti opisane u pogledu emisija CO2 i potrošnje goriva uključuju utjecaj dodatne težine sustava MHEV plus u odnosu na sustav MHEV. Ostali učinci emisija CO2 nisu uzeti u obzir na razini vozila, što može biti posljedica odstupanja u pogonskom sklopu, težini ili otporu vožnje vozila koja se razmatra sa sustavom MHEV plus u usporedbi s referentnim vozilom s MHEV tehnologijom (npr. daljnji razvoj motora na unutrašnje izgaranje ili osnovnog prijenosa, promjene u otporu kotrljanja, aerodinamici ili težini).
Motori u trenutku uvođenja na tržište
Učinkoviti motori obitelji Audi A5 pokrivaju veliki raspon: od konvencionalnih modela ulazne razine do komfornih verzija za veće udaljenosti i dinamičkih sportskih vozila. Paketi motora, mjenjača, stupnja elektrifikacije i vrsta pogonskog sklopa orijentiraju se prema očekivanjima kupaca.
Motor početne razine je 2.0 TFSI sa 150 KS (110 kW). Isti motor dostupan je i u opciji s izlaznom snagom od 204 KS (150 kW). Ovaj TFSI motor opremljen je turbopunjačem s turbinom varijabilne geometrije (VTG) i radi s izmijenjenim procesom izgaranja koji je posebno štedljiv pod djelomičnim opterećenjem. Tehnologija VTG omogućuje dosljedan i agilan porast okretnog momenta čak i pri malom broju okretaja motora kod benzinskih motora. Turbo s četiri cilindra dostupan je s mjenjačem s dvije spojke. Varijanta od 150 KS (110 kW) je dostupna s pogonom na prednje kotače dok je varijanta od 204 KS (150 kW) dostupna uz pogon na prednje kotače ili quattro pogonom s ultra tehnologijom.
2.0 TDI s 204 KS (150 kW) postavlja nove standarde u modelu A5 zahvaljujući svojoj tehnologiji MHEV plus. Ovaj dvolitreni motor iz generacije EA288 evo nasljeđuje optimizirano izgaranje od svog prethodnika zahvaljujući senzoru tlaka u cilindrima, dvofaznom ubrizgavanju AdBlue tekućine za upravljanje emisijama ispušnog sustava i dva vratila za uravnoteženje momenta mase za besprijekoran rad motora. Razvija moment od 400 Nm između 1750 i 3250 okr./min. 2.0 TDI je dostupan s mjenjačem s dvije spojke te pogonom na prednje kotače ili quattro pogonom s ultra tehnologijom.
Za povećanje učinkovitosti i komfora, motor je djelomično elektrificiran s pomoću novog 48-voltnog sustava MHEV plus. Komponente elektrificiranog pogona smanjuju emisije CO2 zahvaljujući odličnim performansama rekuperacije. K tomu, komfor TDI motora dodatno je poboljšan 48 V generatorom pokretača za glatko pokretanje motora. Vrijeme reakcije tijekom pokretanja smanjeno je, a vozilo je primjetno agilnije.
Audi S5
Audi S5 je sportsko vozilo koje se temelji na 3.0 l V6 TFSI motoru snage 367 KS (270 kW) i optimiziranom procesu izgaranja.
Prvi put ima turbopunjač s varijabilnom geometrijom turbina (VTG) i tehnologijom MHEV plus. Revidirani S tronic mjenjač s dvije spojke u modelu Audi S5, dizajniran za veći okretni moment, također smanjuje masu na prednjoj osovini i poboljšava agilnost.
Djelomična elektrifikacija s pomoću novog 48V sustava MHEV plus smanjuje emisije CO2 preko komponenti elektrificiranog pogona i odličnih performansi rekuperacije. U usporedbi sa S4 limuzinom TDI (model prethodnik), S5 limuzina TFSI smanjuje emisije CO2 za do 14 g/km.
Brzo, dinamičko razvijanje okretnog momenta dodatno ističe sportski stil modela S5. Serijska upotreba quattro sport diferencijala s vektorskom raspodjelom okretnog momenta u kombinaciji s prilagodljivim pogonom na sve kotače prilagođena je za bočnu dinamiku na najvišoj razini.
Dinamičan dizajn podvozja i upravljača
Zahvaljujući stalnom razvoju ovjesa, novi Audi A5 na cestu savršeno prenosi vozne karakteristike tipične za marku Audi. Kao rezultat opširnog i detaljnog rada na ovjesu i upravljaču, Audi A5 omogućuje precizno, lako i uvelike neutralno rukovanje, a ako je ugrađen opcijski ovjes s podesivim amortizerima, moguće je značajno boje razlikovati između komfora i sportskog karaktera. Upravljanje, koje je uvijek Audi progresivno upravljanje u novom modelu, također je postalo znatno preciznije.