Goodwood Festival of Speed 2024

Audi predstavio iznova izgrađen Auto Union Type 52: Cestovna verzija iz 1930-ih koja nije zaživjela

15.07.2024 u 13:04

Bionic
Reading

Modernu verziju pokreće 6-litreni središnje postavljen 16-cilindrični motor s kompresorom snage 520 KS. Originalni Auto Union Type 52 trebao je izvući oko 200 KS iz 4,4 litre obujma uz najveći okretni moment od 436 Nm za najveću brzinu od 200 km/h

Auto Union Silver Arrows su legendarni Grand Prix trkaći automobili iz 1930-ih. No malo tko zna da je legalna cestovna verzija sportskog automobila sa 16-cilindričnim motorom također planirana za ove pionirske trkaće automobile: Auto Union Type 52. Audi je sada napravio ovaj automobil, Schnellsportwagen, i predstavio ga javnosti po prvi put na Goodwood Festivalu brzine u Engleskoj prije koji dan.

Vratimo se u vrijeme kada je Auto Union Type 52 zamišljen: Auto Union AG, nastao 1932. spajanjem Audija, DKW-a, Horcha i Wanderera, postao je konkurent u motorsportu od samog početka da bi napravio svoj novi logo, četiri prstena, poznato ime širom svijeta. Iste su godine objavljena pravila za novu formulu od 750 kg koja se koristila na Grand Prix utrkama od 1934. do 1936.

Godine 1933. Auto Union AG je naručio dizajnerski ured Ferdinanda Porschea u Stuttgartu da razvije trkaći automobil temeljen na formuli od 750 kg. Rad na Auto Union Type A (interno, Porsche ga je nazvao Type 22) započeo je u ožujku 1933. Samo godinu dana kasnije, Hans Stuck postavio je svjetski rekord vozeći automobil na stazi AVUS u Berlinu. Kada su se inovativni Auto Union i Mercedes-Benz trkaći automobili pojavili na međunarodnoj trkaćoj sceni, rođena je legenda o Srebrnim strijelama.

Brzi poput strijele, ovi legendarni moćnici osvojili su publiku svojim futurističkim dizajnom i revolucionarnom tehnologijom. Dok je Mercedes-Benz favorizirao motore sprijeda, Auto Union je prvi postavio motor iza vozača. Ovaj raspored motora u sredini ostaje standard u Formuli 1 i danas. U godinama koje su uslijedile, Auto Union je postavio nekoliko svjetskih rekorda, osvojio brojne brdske uspone, tri njemačka prvenstva i europsko prvenstvo 1936. s naprednim Auto Unionom Type C. A ostalo je povijest...

Auto Union Type 52 Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Ili možda ne baš, jer jedan dio priče tek treba ispričati. Malo ljudi zna da su, dok su se razvijali trkaći automobili za Grand Prix, Auto Union AG i dizajnerski ured Ferdinand Porsche također planirali sportsku limuzinu za ulične promete. U konceptnim dokumentima vozilo je nazvano 'Schnellsportwagen' (u prijevodu: brzi sportski automobil), što je očito njegov marketinški naziv. Danas automobil svojim prepoznatljivim karakteristikama najviše sliči klasičnom Gran Turismu.

Auto Union Type 52, kako je projekt postao poznat, trebao se prodavati kupcima za vožnju u utrkama na duge staze kao što je Mille Miglia ili u natjecanjima sportskih automobila kao što su utrke izdržljivosti u Spa-Francorchampsu ili Le Mansu . Bilo je govora i o tome da je automobil tvornički trkaći automobil.

Sportska dinamika i svakodnevna prikladnost navedeni su u specifikacijama dizajna Auto Union Type 52

Već krajem 1933. dizajnerski ured Porsche izradio je prve dizajnerske skice koje su 1934. dobile konkretniji oblik. Voditelji projekta odlučili su izraditi testni automobil – ali koliko danas znamo, to se nikada nije ostvarilo . Projekt je napušten 1935. godine, a trag mu se izgubio u arhivama Audija i Porschea.

Ali programeri su ostavili mnogo revolucionarnog rada na papiru. Temeljio se na tehnologiji Grand Prix trkaćeg automobila koji je razvijen u isto vrijeme: šasija iz Auto Union Type 52 dizajnirana je kao okvir oblika ljestvi sa središnje postavljenim motorom. Korišten je pogonski sklop Auto Union Type 22, ali je smanjena kompresija snažnog 16-cilindričnog motora kako bi automobil mogao raditi na običan benzin. U isto vrijeme, inženjeri su smanjili prijenosni omjer Roots superchargera (kompresora). Motor Auto Union Type 52 trebao je izvući oko 200 KS iz 4,4 litre obujma pri 3650 okr./min. Njegov najveći okretni moment od 436 Nm postignut je pri umjerenih 2235 okr./min. U usporedbi s Grand Prix legendom, ovo je bilo smanjenje snage, ali izvrsne performanse od oko 200 km/h, kako su izračunali inženjeri, pokazuju da bi Schnellsportwagen opravdao svoje ime. U svoje vrijeme to bi bilo jedno od najsnažnijih uličnih vozila na cesti i u natjecanjima sportskih automobila – pravi 'Schnellsportwagen'.

Modernu verziju Auto Union Type 52 pokreće 6-litreni središnje postavljen 16-cilindrični motor s kompresorom snage 520 KS, sličan onom iz modela Auto Union Type C iz 1936.

Izrada automobila: Povijesni dokumenti kao polazište

Audi je naručio od tvrtke Crosthwaite & Gardner da izradi Auto Union Type 52 koristeći sačuvane arhivske dokumente, planove i nacrte dizajna. Britanski stručnjaci za restauraciju također su kurirali Srebrne strijele za Audijevu kolekciju povijesnih vozila i, nakon višegodišnjeg rada, dovršili su izradu Schnellsportwagena 2023. Sve komponente izrađene su po narudžbi i ručno izrađene posebno za model.

S preko pet metara duljine (d/š/v - 5390/1780/1660 mm), Auto Union Type 52 ostavlja dojam: njegova izdužena silueta odražava kako su njegovi inženjeri dizajnirali automobil za optimalnu aerodinamiku i maksimalne performanse. Za razliku od svoje Grand Prix braće, automobil je prikladniji za svakodnevnu vožnju, kao što su i zamislili dizajneri, s krovom iznad glave, prednjim svjetlima i prostorom za prtljagu. Tu je i mjesto za dvije rezervne gume. Ali tu prestaju karakteristike udobnosti automobila za tri osobe. Kao što je tipično za trkaće automobile, vozač Auto Union Type 52 sjedi u sredini, sa stražnjim suvozačevim sjedalima blago pomaknutim u stranu. S tri putnika, 70 kg prtljage i 150 kg opreme, tehnički list navodi ukupnu masu automobila od 1750 kg, s masom praznog vozila od 1300 kg.

Dok su motor, prijenos i otvoreni 5-stupanjski mjenjač preuzeti s Grand Prix automobila, inženjeri su odabrali drugačija tehnička rješenja za ovjes i prigušenje. Umjesto kombinacije poprečnih lisnatih opruga i tarnih amortizera kao što je Auto Union Type 22, Type 52 koristi uzdužni ovjes torzijskih opruga u kombinaciji s hidrauličkim amortizerima. Tijekom razvoja, spremnik goriva od 110 litara premješten je ispod sjedala. U Grand Prix trkaćem automobilu, znatno veći spremnik nalazi se neposredno iza vozača u težištu vozila, dajući Silver Arrows idealnu raspodjelu težine bez obzira je li spremnik pun ili prazan. I Auto Union Type 52 i Type 22 koriste bubanj kočnice na sva četiri žičana kotača.

Što su Stefan Trauf i Hans-Joachim Stuck rekli o Auto Union Type 52

Audi Tradition će predstaviti Schnellsportwagen javnosti po prvi put u Goodwoodu 2024. Stefan Trauf, voditelj Audi Traditiona: 'Oduševljeni smo što možemo predstaviti Auto Union Type 52 na Goodwood Festivalu brzine. Ovaj automobil oduševljava ljude dizajnom i tehnologijom. Za mene je to auto iz snova. U svoje vrijeme, nažalost, ostao je samo san – san koji sada, 90 godina kasnije, možemo oživjeti. Auto Union Type 52 demonstrira genijalnost svojih kreatora i tehnološku inovaciju vremena. Veliko mi je zadovoljstvo što mogu doživjeti Schnellsportwagen uživo.'

Auto Union Type 52 će u Goodwoodu voziti rekorder Le Mansa Tom Kristensen i legenda utrka Hans-Joachim 'Strietzel' Stuck. Njegov otac, Hans Stuck, ušao je u povijest kao 'prvak brdskih uspona' zbog svojih brojnih pobjeda u trkaćim automobilima Auto Union Grand Prix na brdskim usponima popularnim 1930-ih. Hans-Joachim Stuck, govoreći nakon svoje prve probne vožnje u Auto Union Type 52: 'Kada povremeno vozim Auto Union Type C, koji je vozio moj otac u svoje vrijeme, na Audi Tradition događajima, uzbuđenje i fascinacija ljubitelja motosporta je opipljiv. Velika je čast i zadovoljstvo prvi put voziti Auto Union Type 52 u Goodwoodu. Schnellsportwagen jednostavno oduzima dah: njegov zvuk je nevjerojatno sonoran – kao da dolazi iz orkestra. A dizajn Auto Union Type 52 će vas praktički oduševiti – genijalan je!'

  • +12
Auto Union Type 52 Izvor: Promo fotografije / Autor: Stefan Warter

Izazovi u izgradnji ovog jedinstvenog modela

Auto Union Type 52 nije predan u gotovom stanju, tako da nema slika gotovog modela. Tijekom raspuštanja Auto Union AG-a u ruskoj okupacijskoj zoni nakon Drugog svjetskog rata, većina povijesnih Grand Prix trkaćih automobila je nestala, kao i mnogi dosjei i fotografije. Slično tome, nema provjerenih izvješća od suvremenika koja bi omogućila donošenje zaključaka o planiranoj konačnoj konfiguraciji Schnellsportwagena, ako je ikada postojala. Međutim, planovi daju jasnu viziju smjera razvoja i ciljeva kojima su inženjeri težili.

Tijekom faze izgradnje, Audi Tradition i stručnjaci iz Crosthwaite & Gardiner bili su u stalnoj i intenzivnoj komunikaciji, tijekom koje je Timo Witt, voditelj Audijeve kolekcije povijesnih vozila, morao riješiti niz tehničkih pitanja. Trebalo je donijeti odluke za ili protiv pojedinih tehničkih rješenja. Witt danas, nakon završetka projekta automobila: 'Jedan uvid koji je proizašao iz naše intenzivne razmjene je da su programeri u 1930-ima vjerojatno također morali prilagoditi neke tehničke detalje tijekom testiranja.'

'Slično tome, morali smo produljiti međuosovinski razmak Auto Union Type 52 u usporedbi s izvornim projektnim dokumentima jer je tehnički bio neizbježan u kombinaciji s drugim komponentama kao što su prednji ovjes, motor, upravljač i prijenos. Interijer je inspiriran Auto Union Grand Prix trkaćim automobilima, s modernom interpretacijom boja i tkanina.'

Ni u jednom dokumentu nije navedena boja koju bi automobil imao u to vrijeme. Tako je Audi Tradition ponovno uzeo trkaći automobil kao temelj i odabrao Cellulose Silver za završnicu. Kad je riječ o motoru koji bi pokretao Auto Union Type 52, Audi je svjesno odlučio odstupiti od prvotnog plana dizajnera. Audi Tradition koristio je 16-cilindrični motor iz Auto Union Type C; njegova proizvodnja nije bila ograničena na Type 52 kako bi se osigurala kompatibilnost s Grand Prix trkaćim automobilima. Iz tog razloga motor radi na posebnoj smjesi metanola. Na temelju prenesenih informacija, koje je Audi Tradition protumačio i implementirao s velikom pažnjom, Auto Union Type 52, koji će biti predstavljen po prvi put u Goodwoodu, najbliža je aproksimacija Schnellsportwagen Auto Union Type 52 koji je bio zamišljen. Prije 90 godina, ali nikad izgrađen – sve do sada!