PREMIJERA

Audi predstavio novi S3 kao limuzinu i Sportback: Kompaktni sportaš snažniji nego ikad

10.04.2024 u 18:01

Bionic
Reading

S nadogradnjom modela, Audi S3 ima još sportskiji i zategnutiji izgled. S 2.0 TFSI motorom od čak 333 KS ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,7 sekundi, uz krajnju brzinu od 250 km/h

S mnoštvom novih značajki, Audi S3 više je od obične nadogradnje proizvoda: povećana snaga, razdjelnik zakretnog momenta i druge tehnološke značajke osiguravaju snažnu izvedbu i agilno upravljanje. Vizualno, kompaktni model odražava svoju povećanu dinamiku s izražajnim prednjim dizajnom, sportskim difuzorom i ispušnim sustavom s četiri cijevi. Audi S3 bit će dostupan u prodajnim salonima kao Sportback i kao limuzina u drugom kvartalu 2024. Cijena u Njemačkoj počinje od 55.600 eura.

Više performansi

S 333 KS (245 kW) i 420 Nm okretnog momenta, S3 je snažniji nego ikad. Kao dio nadogradnje proizvoda, 2.0 TFSI dobiva povećanje snage od 23 KS i 20 Nm više okretnog momenta. Rezultat je pouzdana vučna snaga i snažno ubrzanje. S3 ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,7 sekundi.

Maksimalni okretni moment dostupan je u širokom rasponu okretaja između 2100 i 5500 okr./min. Najveća brzina ograničena je na 250 km/h.

Audi S3 limuzina: premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Motor i mjenjač također su sportski podešeni: pri ravnomjernoj brzini i niskom do srednjem ubrzanju u rasponu djelomičnog opterećenja, unaprijed napunjeni turbopunjač održava konstantan broj okretaja u minuti. U kombinaciji s prigušnim ventilom, koji se otvara tijekom rada, ovo poboljšava performanse. S tronic sa sedam stupnjeva prijenosa sada omogućuje spontaniji polazak, zahvaljujući većem startnom momentu.

To se postiže snažnijim stiskanjem paketa kvačila odgovarajućeg kvačila. Osim toga, vrijeme mijenjanja stupnjeva prijenosa pod punim opterećenjem je prepolovljeno, a brzine motora su povećane pod djelomičnim opterećenjem kada je mjenjač postavljen na D, što rezultira vrlo dobrim odzivom.

quattro pogonski sustav s razdjelnikom momenta

Nakon RS 3, razdjelnik zakretnog momenta sada je također dostupan u S3, povećavajući i agilnost i stabilnost. Ova tehnologija omogućuje potpuno promjenjivu raspodjelu momenta između stražnjih kotača. Razdjelnik zakretnog momenta koristi elektronički kontroliranu spojku s više diskova na svakoj pogonskoj osovini za optimalnu raspodjelu zakretnog momenta između stražnjeg kotača na unutarnjoj i vanjskoj strani zavoja – ovisno o situaciji u vožnji i odabranom Audi drive select modu.

Više emocija: Audi drive select mode dynamic plus

Audi drive select nudi šest različitih načina rada za širok raspon doživljaja vožnje – od naglašene udobnosti do vrlo dinamičnog. Uz poznate profile (automatski, komforni, dinamični, individualni i učinkoviti), nadogradnja modela za S3 ima novi način dinamičkog plusa koji – kao što ime sugerira – nudi posebno visoku dinamiku vožnje.

U tu svrhu, što je više moguće okretnog momenta dolazi do stražnje osovine, a razdjelnik okretnog momenta uglavnom šalje na stražnji kotač s vanjske strane zavoja, što rezultira tendencijom preupravljanja.

Audi S3 limuzina: dinamika vozila Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Elektronička kontrola stabilizacije (ESC) automatski je aktivna u sportskom načinu rada. Skromne intervencije ESC sustava osiguravaju povećano i još emotivnije iskustvo vožnje na podlogama s različitim koeficijentima trenja. Motor i mjenjač također su podešeni posebno za dinamički plus način rada. U usporedbi s dinamičkim načinom rada, brzina u praznom hodu motora 2.0 TFSI povećana je za 200 na 1300 okr./min. kako bi se dodatno poboljšale performanse izvan mreže. Odaziv na gas još je izravniji. Uz kraće promjene stupnjeva prijenosa, mjenjač također pridonosi povećanju dinamike s kasnijim prebacivanjem u viši i ranijim spuštanjem.

Optimizacija ovjesa

Poprečne poluge s čvršćim ležajevima i novim zakretnim ležajevima koji dopuštaju veći negativni nagib kotača osiguravaju poboljšani odziv upravljanja i povećanu bočnu kontrolu, što znači više prianjanja i dinamike u zavojima. Prikladno, optimizirano progresivno upravljanje pomaže S3 još preciznije svladavati zavoje. Osobito u srednjem položaju, upravljač, sa svojim omjerom koji ovisi o kutu, je više centriran, što poboljšava upravljivost. S sportski ovjes dolazi kao standard u S3 modelima. Spušta karoseriju vozila za 15 mm u odnosu na A3.

Audi S3 limuzina i Sportback Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Isto se odnosi i na opcijski S sportski ovjes s prilagodljivim amortizerima, koji je posebno podešen za razdjelnik zakretnog momenta i odgovarajuće modove Audi drive select. Također se koristi nova generacija elektroničke kontrole stabilizacije. Kontrola okretnog momenta prema kotačima, koja selektivno blago koči kotače na unutarnjoj strani zavoja tijekom skretanja, također je dodatno razvijena, kao i ponašanje pri vučenju i usporavanju. Sveukupno, S3 specifično podešavanje sustava upravljanja ovjesom rezultira dinamičnim ponašanjem u skretanju i vožnji. Poboljšano rukovanje ide ruku pod ruku s poboljšanom stabilnošću na granici.

Audi S3 limuzina i Sportback
  • Audi S3 limuzina i Sportback
  • Audi S3 limuzina i Sportback
  • Audi S3 limuzina i Sportback
  • Audi S3 limuzina i Sportback
  • Audi S3 limuzina i Sportback
    +48
Audi S3 limuzina i Sportback Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Više prianjanja: dvije nove gume od 19 cola

Audi S3 standardno dolazi s 18-colnim gumama 225/40R18. Dvije 19-colne gume 235/35R19 dostupne su kao opcija, uključujući gume za performanse s optimiziranom upravljivošću na suhom i poboljšanim ponašanjem pri kočenju. Potpuno novo u ponudi: sportske gume iz Falkena. Nude izvanredno visoko prianjanje i preciznu stabilnost na stazi, posebno na suhoj cesti. Osim toga, gume Falken Label D imaju izuzetno precizno upravljanje u cijelom rasponu brzina.

Kočenje: veći kočioni diskovi

Povećana dinamika vožnje znači povećani zahtjev za kočnicama. Iz tog razloga, nadogradnja modela za S3 opremljena je većim ventiliranim kočionim diskovima na prednjoj osovini, koji su perforirani kako bi se vizualno istaknuo. 18-inčna čelična kočnica sada ima 357 mm u promjeru i, s 34 mm, četiri je mm deblja nego prije.

Čeljusti s dva klipa sprijeda su također nove. Oni dodatno poboljšavaju učinak kočenja, kao i veće pločice i veća tarna površina diskova, koji imaju značajno veću toplinsku, a time i veću nosivost.

Više izražajnosti: progresivni dizajn

S nadogradnjom modela, Audi S3 ima još sportskiji i zategnutiji izgled. Šesterokutni Singleframe bez okvira ima novu strukturu koja je osjetno ravnija i šira. Elementi dizajna u obliku slova L naglašavaju voluminoznu rešetku koja, zajedno s velikim, kutnim bočnim usisnicima zraka, ističe dinamičan karakter S3. Upečatljiv prednji spojler, s dva okomita nosača inspirirana motosportom, spaja to dvoje i dodatno vizualno spušta S3.

Novi branik također čini da stražnji dio izgleda dinamičnije nego ikad. Struktura Singleframea sa svojim prepoznatljivim L-krilcima odražava se u sjajnoj crnoj stražnjoj pregači iznad difuzora. Podijeljen je u dva dijela za S specifičan dizajn koji izgleda posebno sportski u kombinaciji s okomitim bočnim reflektorima koji su dizajnerska značajka RS modela. Dinamičan izgled zaokružuju četiri ispušne cijevi, još jedna karakteristična značajka S-modela. Opcijski učinkoviti ispušni sustav, koji daje voluminozniji zvuk, ima prigušivač od titana.

Progresivni dizajn vozila dodatno je naglašen novim izražajnim metalik završnim obradama, uključujući District Green, Ascari Blue i Progressive Red. Po prvi put, Daytona Grey dostupna je i u mat boji.

Više raznolikosti: do četiri različita svjetla za dnevnu vožnju

Poput redizajniranog Singleframea, dizajn rasvjete znatno je ravniji, naglašavajući širinu Audija S3. Elementi od 24 piksela koji čine digitalna dnevna svjetla u LED i Matrix LED prednjim svjetlima sada su raspoređeni u tri reda na gornjem rubu kućišta.

Po prvi put u modelima serije A3, sada je moguće odabrati i prebacivati između do četiri digitalna svjetla za dnevnu vožnju u MMI-ju. Stražnja svjetla također imaju novi dizajn stražnjih svjetala i novu postavu funkcije dolaska kući/napuštanja doma.

Više karizme: izoštrena unutrašnjost

Kako bi odgovarala upečatljivijoj vanjštini, unutrašnjost je također značajno izoštrena. Ovdje ima dosta izmjena – od dizajna ručice mjenjača i ventilacijskih otvora do ukrasnih tkanina i novog unutarnjeg osvjetljenja. Svi ti elementi pokazuju preciznost u detaljima i naglašavaju progresivan i tehnički izgled vozila.

Standardni paket ambijentalnog svjetla plus u S3 dodaje naglaske u pretinac za pohranu ispred ručice mjenjača, na vratima i u prostoru za noge. S nadogradnjom modela, središnja konzola i držač za čaše sada također imaju konturno osvjetljenje. Jedan novi element dizajna koji privlači pažnju je ploča od tkanine na prednjim vratima koja je laserski izrezana 300 puta.

Njegovih pet segmenata osvijetljeno je izvorom svjetla u panelu vrata. Različite veličine elemenata stvaraju dinamičan protok svjetla – što je također vidljivo prilikom zaključavanja i otključavanja vozila. To čini osvijetljenu ploču od tkanine jedinstvenim dizajnerskim iskustvom.

Unutrašnjost modela S3 odlikuje se tamnim bojama s nekoliko srebrnih akcenta. Crna krovna obloga, papučice od nehrđajućeg čelika, osvijetljeni pragovi vrata s aluminijskim umetcima s logotipom S i unutarnje obloge u aluminijskom stilu naglašavaju sportski karakter vozila.

Nasloni za ruke od umjetne kože i dvozonska komforna klima su dio standardne opreme. Spljošten na dnu, trokraki sportski konturni kožni upravljač ima višenamjenske gumbe i nove kromirane poluge na upravljaču. Sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu i naglašenim bočnim podupiračima pružaju poboljšanu bočnu potporu. Osim Dinamica mikrofibre, nova tehnička teksturirana tkanina dostupna je za ukrasne umetke, kao što su aluminij i karbonska vlakna.

Audi S3 limuzina: eksterijer i interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Više funkcionalnosti: integracija aplikacija i funkcija na zahtjev

S3 je digitalan i povezan – zahvaljujući brojnim uslugama povezivanja, funkcijama na zahtjev i trgovini za aplikacije. Uz DAB+ digitalni radio i 10,1-inčni zaslon osjetljiv na dodir, Audi virtualni kokpit i induktivni punjač za pametni telefon dolaze kao standard. Uz dva prednja USB C priključka za punjenje na središnjoj konzoli, standardno postoje dva dodatna priključka na stražnjoj strani.

Ostale opcijske značajke uključuju MMI navigaciju plus, zajedno s kompletnim portfeljem za povezivanje i pristup trgovini za aplikacije, što vozaču omogućuje korištenje širokog spektra aplikacija izravno na zaslonu vozila. Odabrane aplikacije instalirane su u informacijsko-zabavnom sustavu S3 – bez skretanja putem pametnog telefona korisnika.

Korisnici također mogu komunicirati sa svojim aplikacijama putem glasovnih naredbi. Funkcije na zahtjev osiguravaju visok stupanj fleksibilnosti. Ukupno pet pojedinačnih infotainment i komfornih funkcija može se dodati online putem aplikacije myAudi, čak i nakon što je vozilo kupljeno.