Transformacija u E-mobilnost

BMW će od kraja 2027. u Münchenu proizvoditi isključivo potpuno električne automobile

11.01.2024 u 08:50

Bionic
Reading

Kao u 1960-ima i svim drugim promjenama od tada, trenutna transformacija tvornice u Münchenu odvija se dok je proizvodnja još uvijek u tijeku. Bez obzira na građevinske radove, svaki dan s proizvodne trake siđe otprilike 1000 automobila, uključujući BMW serije 3 i BMW i4 – svi na istoj tekućoj traci

BMW je objavio kako će njihova kultna matična tvornica BMW Group Plant u Münchenu od 2026. proizvoditi limuzinu Neue Klasse. Samo godinu dana kasnije, tvornica će proizvoditi samo potpuno električne modele, čineći tvornicu u Münchenu prvom lokacijom u postojećoj proizvodnoj mreži BMW Grupe koja je uspješno završila transformaciju na E-mobilnost od kraja 2027. godine.

'Tvornica u Münchenu izvrstan je primjer naše sposobnosti prilagodbe. Ovdje ulažemo 650 milijuna eura i od kraja 2027. proizvodit ćemo isključivo električna vozila u našoj matičnoj tvornici,' kaže Milan Nedeljković, član Uprave BMW AG, Proizvodnja. 'Samo prošle godine u proizvodnju je krenulo šest potpuno električnih modela. Istodobno smo također postavili proizvodni rekord, dokazujući da smo istovremeno sposobni isporučivati i oblikovati budućnost u našoj proizvodnoj mreži.'

Peter Weber, direktor BMW Group Plant München, dodaje: 'München je kucajuće srce BMW-a. Tvornica u Münchenu je inovativna i prilagodljiva. Kao i 1960-ih, Neue Klasse ponovno postavlja temelje, na kojima se naša tvornica obnavlja. Činjenica da se ova sveobuhvatna transformacija odvija u isto vrijeme dok se trenutno proizvodi otprilike 1000 vozila dnevno uobičajena je praksa u Münchenu i moguća je zahvaljujući izvanrednom učinku svih naših zaposlenika. Oduševljeni smo što vodimo tvornicu u Münchenu u potpuno električnu budućnost – počevši s limuzinom Neue Klasse.'

Glatki prijelaz na elektromobilnost, jer era automobila s unutarnjim izgaranjem iz Münchena završava 2027.

Paralelna proizvodnja modela na istoj proizvodnoj liniji

Tvornica BMW Grupe u Münchenu najbolji je primjer glatkog prijelaza u eru elektromobilnosti. Godine 2015. prvi plug-in hibridni modeli iz BMW serije 3 proizvedeni su na istoj proizvodnoj liniji kao i vozila s unutarnjim izgaranjem. Godine 2021. BMW i4 postao je prvo potpuno električno vozilo koje se proizvodi na istoj proizvodnoj liniji. Danas svako drugo vozilo koje siđe s proizvodne trake ima potpuno električni pogon.

Od 2026. proizvodnja Neue Klasse u tvornici u Münchenu u početku će teći paralelno s proizvodnjom sadašnjih modela. Godinu kasnije, od kraja 2027., matična tvornica BMW Grupe bit će prva postojeća lokacija u globalnoj proizvodnoj mreži koja će proizvoditi isključivo potpuno električna vozila, nakon što je transformirana u skladu s tim. Kao takva, era vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem u Münchenu će se približiti kraju 75 godina nakon lansiranja BMW-a 501 godine 1952.

Nakon početka u novoj tvornici u Debrecenu u Mađarskoj i u Münchenu, vozila Neue Klasse također će se proizvoditi u Shenyangu u Kini i San Luis Potosíju u Meksiku.

Opsežne izmjene nude dugoročnu sigurnost lokacije

Tijekom povijesti koja se proteže unatrag više od 100 godina, BMW Group Plant München je doživio mnoge promjene i opetovano se iznova izmišljao. Zajedno s prelaskom s proizvodnje zrakoplovnih motora na konstrukciju automobila, uspješno uvođenje Neue Klasse 1960-ih prekretnica je na popisu promjena kroz povijest tvrtke.

Trenutačno su brojna velika gradilišta dokaz preokreta jer utiru put dolasku Neue Klasse od 2026. Ulaganje od 650 milijuna eura sastoji se od četiri zgrade, uključujući novu liniju za sklapanje vozila s logističkim područjima i nova limarska radionica.

Kako bi se stvorio prostor unutar ograničenog prostora u tvornici u srcu Münchena, tradicionalna proizvodnja motora premještena je u Hams-Hall u Velikoj Britaniji i Steyr u Austriji nakon otprilike 70 godina u matičnoj tvornici. 1.200 zaposlenika obučeno je za različite proizvodne strategije u Münchenu ili su se zaposlili na drugim lokacijama u proizvodnoj mreži.

Kao u 1960-ima i svim drugim promjenama od tada, trenutna transformacija tvornice BMW Grupe u Münchenu odvija se dok je proizvodnja još uvijek u tijeku. Bez obzira na građevinske radove, svaki dan s proizvodne trake siđe otprilike 1000 automobila, uključujući BMW serije 3 i BMW i4 – svi na istoj tekućoj traci.

Opsežno preusmjeravanje tvornice osigurava dugoročnu budućnost za lokaciju u Münchenu, a također je i značajna investicija u Bavarskoj kao industrijskoj lokaciji.

BMW će od kraja 2027. u Münchenu proizvoditi isključivo potpuno električne automobile
  • BMW će od kraja 2027. u Münchenu proizvoditi isključivo potpuno električne automobile
  • BMW će od kraja 2027. u Münchenu proizvoditi isključivo potpuno električne automobile
  • BMW će od kraja 2027. u Münchenu proizvoditi isključivo potpuno električne automobile
  • BMW će od kraja 2027. u Münchenu proizvoditi isključivo potpuno električne automobile
  • BMW će od kraja 2027. u Münchenu proizvoditi isključivo potpuno električne automobile
    +32
BMW će od kraja 2027. u Münchenu proizvoditi isključivo potpuno električne automobile Izvor: Promo fotografije / Autor: Fabian Kirchbauer

Digitalizacija u tvornici u Münchenu u skladu s načelima BMW iFACTORY

Bavarski proizvođač kaže da načela BMW iFACTORY jamče najveću fleksibilnost, izvrsne procese i izvanrednu integrabilnost na svim lokacijama unutar BMW grupe – od potpuno nove tvornice u Debrecenu do matične tvornice u Münchenu, koja je stara preko 100 godina i u kojoj je transformacija u puni zamah.

BMW iFACTORY je sinonim za vrhunsku proizvodnu stručnost u cijeloj proizvodnoj mreži. Jedan važan aspekt je sveobuhvatna digitalizacija s holističkim pristupom interakciji između ljudi, procesa i sustava. Optimizira procese i podržava zaposlenike u njihovom radu. Provedba se odvija u tri područja: znanost o podacima, umjetna inteligencija (AI) i virtualizacija.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'