Nakon opsežnih analiza obje strane su zaključile da, s obzirom na trošak koji je povezan sa stvaranjem zajedničke tehnološke platforme, kao i zbog trenutnih poslovnih i ekonomskih uvjeta, nije dobro vrijeme za uspješnu provedbu suradnje
BMW Group i Mercedes-Benz AG su objavili kako će njihova suradnja na razvoju tehnologije nove generacije za automatiziranu (autonomnu) vožnju biti privremeno stavljenja na čekanje. Da podsjetimo, dvije su tvrtke potpisale u veljači 2019. godine Memorandum o razumijevanju za zajednički razvoj ove tehnologije, koja je ključna za buduću mobilnost. U početku je fokus bio na unapređivanju razvoja tehnologija nove generacije za sustave pomoći vozaču, automatiziranu vožnju autocestama i značajke parkiranja (do razine SAE 4).
Međutim, nakon opsežnih analiza, dvije su tvrtke postigle međusobni i prijateljski dogovor da se usredotoče na svoje postojeće razvojne putove, što može uključivati i rad sa sadašnjim ili novim partnerima. Obje tvrtke su izričito željele naglasiti da se suradnja može nastaviti kasnije te da temeljni pristup dviju organizacija pitanjima poput sigurnosti i korisničkih prednosti u području automatizirane vožnje ostaje vrlo kompatibilan.
Sustav automatizirane vožnje složena je kombinacija različitih komponenti koje se mogu definirati kao sustavi u kojima percepciju, odlučivanje i rad automobila obavljaju elektronika i strojevi umjesto ljudskog vozača i kao uvođenje automatizacije u cestovni promet. To uključuje rukovanje vozilom, odredište, kao i svijest o okolini. Kako automatizirani sustav ima kontrolu nad vozilom, to omogućava ljudskom 'operateru' da sve odgovornosti prepusti sustavu.
Obje tvrtke rade odvojeno na trenutnim generacijama za visoko automatiziranu vožnju i u prošlosti su postigli veliki napredak na ovom polju. Međutim, BMW Group i Mercedes-Benz AG nisu bili u mogućnosti održati detaljne stručne rasprave i razgovarati s dobavljačima o tehnološkim cestovnim mapama dok ugovor nije bio potpisan prošle godine. U tim su razgovorima i nakon opsežnih analiza obje strane zaključile da, s obzirom na trošak koji je povezan sa stvaranjem zajedničke tehnološke platforme, kao i zbog trenutnih poslovnih i ekonomskih uvjeta, nije dobro vrijeme za uspješnu provedbu suradnje.
'Sustavno smo dalje razvijali našu tehnologiju i skalabilnu platformu s partnerima poput tvrtki Intel, Mobileye, FCA i Ansysa', rekao je Klaus Fröhlich, član uprave BMW AG-a, odgovoran za razvoj. 'Naša trenutna generacija tehnologija nudi vrlo snažan, održiv potencijal: Uz izuzetno snažne senzore i računalnu snagu, naš robustan modularni sustav stavlja nas u odličnu poziciju da svojim klijentima ponudimo ono što im treba već više godina.'
Markus Schäfer, član uprave Daimler AG-a i Mercedes-Benz AG; odgovoran za istraživanje Daimler grupe i COO Mercedes-Benz Cars-a: 'Naša stručnost dobro nadopunjuje stručnost BMW grupe, kao što su dokazale i naše uspješne suradnje. Uz dekarbonizaciju, digitalizacija je glavni strateški stup za Mercedes-Benz. Kako bismo se pripremili za buduće izazove okruženja koje se brzo mijenja, trenutno također izražavamo druge mogućnosti s partnerima izvan automobilskog sektora.'
Obje su tvrtke također naglasile da će nastaviti raditi u uskoj suradnji na ostalim poljima kako je planirano. 2015. godine dvije su se tvrtke udružile s Audi AG-om radi stjecanja lokacijske i tehnološke platforme HERE koja sada ima vrlo široku i međunarodnu dioničarsku strukturu. Početkom 2019. BMW grupa i Daimler AG također su udružili svoje usluge mobilnosti u zajedničko ulaganje pod okriljem obitelji NOW.