Uz demonstracije i partnerstva koja su već u tijeku, Renault grupa sada se udružuje s WeRideom, vodećim u tehnologijama autonomne vožnje, s prvom demonstracijom u stvarnim uvjetima od 26. svibnja na teniskom turniru Roland-Garros 2024.
Grupa Renault ima pragmatičnu viziju tehnologije, temeljenu na načelu da inovacija ima smisla samo ako se dijeli, ekonomski je dostupna i istinski korisna što većem broju ljudi.
Tehnološki razvoj sada omogućuje ponudu sve učinkovitije pomoći vozaču i funkcija delegiranja prilagođenih različitim vrstama vozila i upotrebi.
Za osobna vozila Grupa Renault već nudi vrhunsku pomoć u vožnji na većini svojih modela, pružajući udobnost i sigurnost. Daljnja automatizacija nekih funkcija, s ciljem postizanja potpune autonomije vozila, zasad se čini malo vjerojatnom, s obzirom na trenutne propise, očekivanja kupaca i cijenu uključene složene tehnologije.
Kada je riječ o javnom prijevozu, Grupa Renault namjerava biti pravi igrač u održivoj i autonomnoj mobilnosti. U tu svrhu Grupa razvija električnu, robotiziranu i unaprijed opremljenu miniBus platformu koja će ugostiti različita automatizirana rješenja od specijaliziranih partnera.
Eksperimenti su u tijeku već nekoliko godina, a drugi će uskoro biti objavljeni, posebice s WeRideom, svjetskim stručnjakom za autonomna vozila, s prvom demonstracijom javnog prijevoza u stvarnim uvjetima za nekoliko dana tijekom teniskog turnira Roland-Garros 2024.
Strategija autonomnih vozila Grupe Renault
Postoji međunarodni konsenzus oko 6 razina o 'automatiziranoj i autonomnoj vožnji', u rasponu od razine L0 bez ikakve pomoći u vožnji, do razine L5, krajnje razine u kojoj bi vozilo bilo potpuno autonomno, u svim situacijama i bez ikakvog upravljanja od strane operatera.
U slučaju pojedinačnih vozila, Grupa Renault koncentrira svoje napore na razinu L2 ili čak L2+, s nekoliko asistencija u vožnji koje su na najvišoj razini tržišta i čine njena vozila sigurnim i ugodnim za vožnju s povjerenjem, kao što je kontekstualna kontrola krstarenja ili pomoć pri održavanju trake, ili uskoro funkcija automatskog pretjecanja. Iako mu se pomaže, vozač ostaje odgovoran za vožnju.
Postoji značajan jaz u tehnološkoj složenosti između razine L2 automatizacije i razine L3 autonomije, jer vozilo mora moći sigurno raditi u složenim okruženjima s ograničenim nadzorom vozača. U ovoj fazi, inducirani trošak koji bi snosili kupci, u odnosu na prednosti vožnje, učinio bi potražnju nedovoljnom ili čak anegdotskom.
Istodobno, Grupa osigurava da se arhitektura njezinih vozila može razviti prema autonomnom automobilu ako očekivanja, propisi ili cijena tehnologije čine ovaj napredak izvedivim.
S druge strane, kada je riječ o javnom prijevozu, Renault Grupa vidi važnost ponude autonomnih vozila, s godišnjom potrebom koja se procjenjuje na nekoliko tisuća minibuseva u sljedećih nekoliko godina.
Autonomni minibus, relevantno i potrebno rješenje za javni prijevoz
U Europi će više od 400 velikih gradova postupno postati zone niske emisije, a pritom će i dalje morati osigurati mobilnost svog stanovništva.
Uvjerena u prednosti autonomnog javnog prijevoza, Grupa Renault već nekoliko godina provodi ispitivanja kako bi definirala najbolji odgovor na potrebe lokalnih vlasti, poput 'projekta Mach 2' najavljenog 2023., koji će od 2026. pokrenuti flotu automatiziranih električnih minibuseva integriranih u mrežu javnog prijevoza Chateauroux Metropole (Francuska).
U konačnici, ova će ispitivanja dovesti do toga da Grupa Renault ponudi robotiziranu platformu električnog minibusa temeljenu na novom Renault Masteru, koja može integrirati automatizirana rješenja specijaliziranih partnera kao što su EasyMile, Milla i WeRide.
Fleksibilniji, autonomniji minibusevi moći će raditi 24/7 u potpunoj sigurnosti i bit će alternativa s nultom emisijom ili učinkovita nadopuna postojećim rješenjima (vlak, tramvaj, autobus) u smislu troškova i CO2/km po putniku. Dodatni troškovi robotizacije i automatizacije mogli bi se nadoknaditi izostankom operatera u vozilu. Za upravljanje voznim parkom bit će potreban jednostavan sustav daljinskog nadzora.
WeRide, globalni stručnjak za autonomna vozila
Grupa Renault danas započinje novu suradnju s tvrtkom WeRide, svjetski poznatim stručnjakom za autonomnu vožnju, za široku komercijalnu primjenu vozila s razinom autonomije L4, tj. sposobnih da samostalno upravljaju situacijama u vožnji, unutar definirane operativne domene, s daljinskim nadzorom, ali bez on-board operatera.
Autonomni shuttleovi za Roland-Garros 2024
Kao vrhunski partner turnira, Renault uvodi inovacije s WeRideom postavljanjem probnih električnih i autonomnih šatlova koji će olakšati pristup stadionu Roland-Garros dok istovremeno demonstrira zrelost novih tehnologija za automatizirane usluge javnog prijevoza.
Od 11 do 19 sati, od 26. svibnja do 9. lipnja 2024., ova eksperimentalna usluga odvest će putnike s parkirališta P2 (koje se nalazi na periferiji Bois-de-Boulogne) do stadiona Roland-Garros. I, na kraju mečeva, napustiti Roland-Garros do Place de la Porte d'Auteuil ili natrag do parkirališta P2.
Kada je 2018. Alliance Ventures uložio u novonastalu tvrtku WeRide, koja je tada 'gasila svoju prvu svjećicu', predvidio je snažnu buduću potrebu za kolektivnom autonomnom mobilnošću. Inače, Alliance Ventures je strateški fond kojim upravlja Alijansa Renault-Nissan-Mitsubishi, pozicioniran za ulaganje u novoosnovana poduzeća čiji su softver, proizvodi ili usluge prvenstveno usmjereni na budućnost automobilske industrije.
Od tada je WeRide postao globalno mjerilo za autonomna vozila, s više od 700 autonomnih vozila u upotrebi (uključujući 300 minibuseva) koja su prešla više od 28 milijuna km u Aziji, Bliskom istoku i Sjevernoj Americi... a uskoro i u Europi s Grupom Renault.
'Grupa Renault ide naprijed kako bi provela svoju strategiju autonomnih vozila. Kao rezultat toga, zahvaljujući našim eksperimentima i našim partnerima, najboljima u svojim područjima, bit ćemo u poziciji, znatno prije kraja ovog desetljeća, predložiti vrlo relevantan asortiman autonomnih minibuseva s niskim udjelom ugljika koji će zadovoljiti rastuće potrebe regija.' rekao je Gilles Le Borgne, tehnički direktor Grupe Renault.