Dva velika proizvođača automobila su u veljači zajednički objavila okvirni sporazum kojim proširuju svoju stratešku suradnju u proizvodnji i prodaji vozila s nultom i niskom emisijom štetnih plinova kroz Renault do Brasil, dodatno jačajući svoje strateško partnerstvo
Renault Group i Geely Holding, dva automobilska diva, udružili su snage u ambicioznom projektu koji ima za cilj redefinirati budućnost pogonskih sustava. Ovo partnerstvo, formalizirano kroz zajedničko ulaganje (joint venture) nazvano HORSE Powertrain, fokusira se na razvoj i proizvodnju naprednih hibridnih i visoko učinkovitih motora s unutarnjim izgaranjem (ICE). U vrijeme kada se automobilska industrija sve više okreće električnim vozilima, ovaj potez naglašava važnost tranzicijskih tehnologija i prepoznaje da će ICE motori još dugo igrati značajnu ulogu na globalnom tržištu.
Strateško ujedinjenje snaga
Sporazum, potpisan 11. srpnja 2023., predviđa ravnopravno (50/50) vlasništvo nad novom tvrtkom. Renault Group i Geely će zajednički upravljati tvrtkom, s jednakim brojem članova uprave koji će formulirati i provoditi strategije. Sjedište tvrtke HORSE Powertrain je u Londonu, a operativni centri nalaze se u Madridu (za Renault) i Hangzhou Bayu (za Geely). Ovakva struktura omogućuje objema kompanijama da iskoriste svoje postojeće resurse i stručnost.
Ciljevi i ambicije
HORSE Powertrain ima ambiciozne ciljeve. Planira se godišnja proizvodnja od oko pet milijuna pogonskih jedinica, uključujući motore s unutarnjim izgaranjem, hibridne i plug-in hibridne motore, te mjenjače. Očekuje se da će tvrtka ostvarivati godišnji prihod od oko 15 milijardi eura. Proizvodi ove tvrtke neće biti namijenjeni samo matičnim kompanijama, već i drugim proizvođačima automobila, uključujući Volvo Cars, Proton, Nissan, Mitsubishi Motors Company i PUNCH Torino.
Tehnološka inovacija i održivost
Jedan od ključnih aspekata ovog partnerstva je fokus na istraživanje i razvoj. Renault i Geely će prenijeti intelektualno vlasništvo u operativne centre, omogućujući im autonomiju u razvoju budućih tehnologija pogonskih sklopova. Osim toga, Aramco, koji je potpisao pismo namjere s Renaultom i Geelyjem u ožujku 2023., razmatra strateško ulaganje u HORSE Powertrain. Ovo ulaganje bi podržalo istraživanje i razvoj u području sintetičkih goriva i tehnologija vodika nove generacije, ključnih elemenata za dekarbonizaciju automobilske industrije.
Širi kontekst: Renaulution i Geelyjeva globalna strategija
Ovo zajedničko ulaganje dio je šire strategije obje kompanije. Za Renault, to je ključni element strategije 'Renaulution', koja ima za cilj transformirati tvrtku i usmjeriti je prema održivoj mobilnosti. Izdvajanjem poslovanja s motorima s unutarnjim izgaranjem, Renault se može više fokusirati na razvoj električnih vozila.
Za Geely, ovo partnerstvo predstavlja nastavak strategije širenja izvan Kine kroz suradnju s etabliranim globalnim igračima. Geely već ima partnerstvo s Mercedes-Benzom u razvoju hibridnih benzinskih motora, a također posjeduje udio u njemačkom proizvođaču automobila. Geely Auto je takođe povećao svoj udio u Renault Korea Motors (RKM) na 34.02 posto.
Suradnja u Južnoj Koreji
Osim zajedničkog ulaganja u HORSE Powertrain, Geely i Renault surađuju i u Južnoj Koreji. Geely Auto je preuzeo 34,02 posto udjela u Renault Korea Motors (RKM). Ova suradnja ima za cilj razvoj i proizvodnju nove linije hibridnih električnih vozila (HEV) i vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem (ICE) za južnokorejsko tržište, s planiranim početkom proizvodnje 2024. godine.
Budućnost partnerstva
Partnerstvo Renaulta i Geelyja predstavlja značajan korak u evoluciji automobilske industrije. Iako je fokus na hibridnim i ICE pogonima, jasno je da obje kompanije prepoznaju važnost održivosti i dekarbonizacije. Kombiniranjem stručnosti, resursa i tehnologije, Renault i Geely su u dobroj poziciji da oblikuju budućnost pogonskih sustava i ponude rješenja za globalno tržište koje se suočava s izazovima klimatskih promjena.
Kroz ovo novo partnerstvo, Grupa Renault i Geely Holding Grupa bi mogle dodatno osnažiti globalno širenje svojih marki i biti ključni igrači u Brazilu, tržištu koje predstavlja 44 posto prodaje automobila u Latinskoj Americi.