DRIVE PILOT

Mercedes-Benz dobio odobrenje za 3. razinu autonomne vožnje u Njemačkoj pri 95 km/h

19.12.2024 u 11:45

Bionic
Reading

Razvoj također razmatra aspekte koji nisu izravno povezani s tehnologijom za automatiziranu vožnju. Mercedes-Benz je prvi svjetski proizvođač automobila koji je razvio posebna tirkizna svjetla koja izvana pokazuju je li DRIVE PILOT aktivan

Mercedes-Benz je ažurirao svoj uvjetno automatizirani sustav vožnje DRIVE PILOT i sada je dobio odobrenje Njemačke savezne uprave za motorni promet. S ovom prekretnicom sve je spremno za nadolazeće prodajno izdanje početkom 2025. u Njemačkoj. Ovo ažuriranje čini DRIVE PILOT najbržim certificiranim sustavom za uvjetno automatiziranu vožnju (SAE razina 3) u vozilu standardne proizvodnje. Da pojasnimo, to je Funkcija automatizirane vožnje preuzima određene zadatke vožnje. Međutim, i dalje je potreban vozač. Vozač mora biti spreman preuzeti kontrolu nad vozilom u svakom trenutku kada ga vozilo zatraži da intervenira.

DRIVE PILOT je opcijski dostupan na dvije luksuzne limuzine – S-klasi i EQS. Cijena DRIVE PILOT-a ostaje nepromijenjena (od 5950 eura s PDV-om). Automobili s DRIVE PILOT-om, koji su već napravljeni, dobivaju ažuriranje besplatno – bilo putem interneta (Over-the-Air-Update) ili tijekom posjeta radionici. Nema potrebe mijenjati komponente vozila za ažuriranje softvera.

Mercedes-Benz S-Class-DRIVE PILOT 95 km/h Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

'S inovativnim tehnologijama iz Mercedes-Benza, uvijek želimo našim kupcima ponuditi dodanu vrijednost. Kada je DRIVE PILOT aktiviran, moguće je koncentrirati se na druge stvari dok automobil preuzima zadatak vožnje. S dodatno razvijenom verzijom, koju je sada certificirala njemačka Savezna uprava za motorni promet, to je također moguće pri 95 km/h u Njemačkoj pod određenim uvjetima.' rekao je Markus Schäfer, član upravnog odbora Mercedes-Benz Group AG, glavni tehnološki direktor, razvoj i nabava.

'Jako sam ponosan što najbrži sustav za uvjetno automatiziranu vožnju na svijetu dolazi iz Mercedes-Benza. Uvjeren sam da smo s našim pristupom usmjerenim na sigurnost na pravom putu da uskoro proslavimo više prekretnica u automatiziranoj vožnji.' nastavlja Markus Schäfer.

S ovom najnovijom nadogradnjom, DRIVE PILOT se može koristiti u prometu koji teče do 95 km/h pod određenim uvjetima na cijeloj 13.191 km dugoj mreži njemačkih autocesta. To kupcima omogućuje da se voze češće i dulje vrijeme u automatiziranom načinu vožnje, dok bolje koriste svoje slobodno vrijeme. Kada je DRIVE PILOT aktiviran, vozaču je zakonski dopušteno uživati ​​u drugim aktivnostima, poput gledanja televizije ili čak streamanja filma putem servisa poput Sonyjeve aplikacije RIDEVU, čitanja novina (fizički ili putem MBUX sustava), rada ili jednostavno opuštanje dok automobil vozi uvjetno automatizirano.

Redundantna arhitektura sustava za sigurnost

Sigurnost ostaje glavni prioritet za ovu ažuriranu verziju DRIVE PILOT-a. Zbog toga sustav ima redundantni (ponavljajući) dizajn, što znači da su važne funkcije poput elektrike, upravljanja i kočenja ugrađene dvaput. Ako je potrebno, sustav uvijek može prenijeti zadatak vožnje natrag na osobu za upravljačem. Ako vozač ne uspije vratiti kontrolu niti nakon sve hitnijeg pozivanja i isteka vremena preuzimanja (npr. zbog ozbiljnog zdravstvenog problema), sustav kontrolirano koči vozilo do mirovanja uz uključivanje pokazivača smjera.

Mercedes-Benz EQS-DRIVE PILOT 95 km/h Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Koristi se više od 35 senzora kao što su kamere, radari, ultrazvučni senzori i LiDAR (laserski radar). Oni rade prema različitim fizičkim principima i tako stvaraju redundancije za precizno otkrivanje okoline u stvarnom vremenu. Za SAE razinu 3 i više, upotreba LiDAR-a ključna je za Mercedes-Benz za sigurnu automatiziranu vožnju. U kombinaciji s vrlo detaljnom digitalnom kartom, poseban sustav pozicioniranja osigurava da DRIVE PILOT točno zna kojom trakom autoceste se vozilo kreće – u rasponu od nekoliko centimetara.

Mercedes-Benz SAE 3 pri 95 km/h
  • Mercedes-Benz SAE 3 pri 95 km/h
  • Mercedes-Benz SAE 3 pri 95 km/h
  • Mercedes-Benz SAE 3 pri 95 km/h
  • Mercedes-Benz SAE 3 pri 95 km/h
  • Mercedes-Benz DRIVE PILOT
    +8
Mercedes-Benz - DRIVE PILOT 95 km/h Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

Budućnost autonomne vožnje

Razvoj u Mercedes-Benzu nastavlja se s ciljem da kupcima ponudi još više: veće brzine, dulja vremena vožnje bez intervencije vozača i još više udobnosti i sigurnosti. Cestovni će promet biti sigurniji što više vozila s automatiziranom vožnjom bude prisutno na cestama. Trenutno je zakonski dopuštena najveća brzina za uvjetno automatiziranu vožnju u Njemačkoj 130 km/h. Mercedes-Benz želi postići ovaj raspon brzina do kraja ovog desetljeća.

Razvoj također razmatra aspekte koji nisu izravno povezani s tehnologijom za automatiziranu vožnju: Mercedes-Benz je prvi svjetski proizvođač automobila koji je razvio posebna tirkizna svjetla koja izvana pokazuju je li DRIVE PILOT aktivan. To omogućuje drugim sudionicima u prometu da prepoznaju vozilo razine 3 i da se osjećaju ugodno ako vide vozača koji, na primjer, čita knjigu. Ovo je spremno značajno povećati javno prihvaćanje vozila s automatiziranom vožnjom.

Mercedes-Benz dobio odobrenja za tirkizno obojena svjetla za automatiziranu vožnju Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

To također omogućuje policijskim službenicima za provedbu prometnih zakona da identificiraju status sustava. Iako uporaba takvih 'svjetala za označavanje automatizirane vožnje' još nije dopuštena u Njemačkoj, povratne informacije iz prve runde testiranja u SAD-u su pozitivne. Krajem 2023. vlasti Kalifornije i Nevade odobrile su one 'Autmated Driving Marker Lights' u svrhu testiranja odnosno za kasniju upotrebu u serijskim vozilima.