zemlja i more

Cupra predstavila Terramar: Bili smo na svjetskoj premijeri i doznali sve o ovom sportskom SUV-u

07.09.2024 u 14:05

Bionic
Reading

Novi Terramar će biti dostupan u pet različitih opcija pogona u tri različite tehnologije: TSI (benzinski), eTSI (blagi hibrid) i nova generacija plug-in hibrida (eHybrid), koji isporučuje od 150 KS do 272 KS s do 100 km čisto električnog pogona

Cupra, jedan od najbrže rastućih europskih automobilskih brendova, s oko 700.000 isporučenih automobila od 2018. je održala spektakularnu svjetsku premijeru svog potpuno novog sportskog SUV-a: Terramar. Model naziva sastavljenog od riječi 'zemlja' i 'more', iskoristio je sjajnu priliku za prvo pojavljivanje u javnosti u proizvodnom obliku u IMAX kinu na spektakularnom otvaranju 37. izdanja najcjenjenijeg jedriličarskog natjecanja na svijetu - America’s Cupa, koje je otvoreno 3. rujna na regatnom polju ispred prekrasne Barcelone.

Mi iz Autozone smo, nakon prošlogodišnje svjetske premijere potpuno električnog modela Tavascan u travnju u Berlinu, imali jedinstvenu priliku vidjeti i doživjeti debi modela koji bi prema riječima Waynea Griffithsa, izvršnog direktora marke Cupra, mogao postati ključan automobil.

'Cupra Terramar predstavlja sljedeću fazu na našem putu rasta. Sportski SUV koji će donijeti mladi i izazovni način razmišljanja Cupre široj publici, proširujući marku i privlačeći nove kupce koji traže izvanredan dizajn i više performansi.' rekao je Wayne Griffiths.

'Cupra Terramar odaje počast simboličnoj trkaćoj stazi na kojoj je Cupra rođena i redefinira što SUV-ovi mogu pružiti u smislu emocija, performansi i dizajna. Za neke ljude dizajn slijedi funkcije, a za nas u Cupri dizajn slijedi emocije.'

CUPRA Terramar - svjetska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

U ovom trentku Cupra ima u svom portfelju sljedeće modele: Leon, Leon Sportstourer, Ateca, Formentor i dva potpuno električna modela Born i Tavascan.

Lansiranje novog modela Terramar naglašeno je ekskluzivnim America’s Cup Limited Edition izdanjem, koje će biti proizvedeno u 1337 primjeraka s jedinstvenim dizajnom i stilom.

Dizajniran i razvijen u Barceloni, Terramar će biti dostupan u pet različitih opcija pogona u tri različite tehnologije: TSI (benzinski), eTSI (blagi hibrid) i nova generacija plug-in hibrida (eHybrid), koji isporučuje od 150 KS do 272 KS.

Novi će se model iz C-SUV segmenta proizvoditi u Audijevoj tvornici Györ u Mađarskoj. Isporuke će započeti tijekom posljednjeg kvartala ove godine, a neslužbeno smo saznali i kako bi početna cijena u Hrvatskoj mogla biti oko 38.500 eura.

Vanjski dizajn

Novi Cupra Terramar je vrlo emotivan, sportski SUV koji u sebi sadrži novi DNK ove sportske marke iz sastava Volkswagen grupe. Već na prvi pogled se izdvaja iz gomile prepoznatljivim stilom. Svojim imenom Terramar odaje počast povijesnoj trkaćoj stazi (Autòdrom de Sitges-Terramar) na kojoj je brend rođen 2018.

Sljedeći ćemo vam tjedan donijeti i ekskluzivan intervju koji smo vodili za vrijeme premijere Terramara s Jorgeom Diezom, šefom dizajna Seata i Cupre, i Francescom Sangalli, voditeljicom boja i ukrasa te koncepta i strategije Seata, Cupre, Seat MO’.

Što se vanjskih dimenzija ovog sportskog SUV-a tiče, one su sljedeće: duljina 4519 mm, širina 1863 mm (bez retrovizora), visina 1584 mm, međuosovinski razmak 2681 mm.

S prednje strane, lice Terramara predstavlja moćno vozilo koje karakterizira nos morskog psa. Novi Terramar koristi novi potpis marke s tri trokuta – s Cupra Matrix LED Ultra, s tehnologijom visoke razlučivosti – koji ovo vozilo definiraju kao vozilo visoke klase. Logotip CUPRA uokviren je dvjema linijama koje također dodaju skulpturu i dinamiku površinama dugog poklopca motora i naglašavaju proporcije vozila.

Vanjski dizajn prednjeg dijela je smanjen jer rešetka ustupa mjesto funkcionalnom donjem dijelu orijentiranom na performanse, što podsjeća na sportske automobile. Sportske proporcije prenose se s prednjeg dijela na bočne strane, s oštrim linijama koje se pomiču s prednje strane preko bočne strane kako bi pojačale osjećaj performansi SUV-a. Proporcije Terramar-a pojačane su kotačima dostupnim u opcijama od 18”, 19” i 20”.

Gledajući prema straga, široke proporcije daju Terramaru snažnu prisutnost, s integriranim i osvijetljenim logotipom CUPRA smještenim u središtu između stražnjih svjetala zajedno s osvijetljenim nazivom Terramar. Stražnji difuzor je u kontrastu s ostalim elementima dizajna, olakšavajući njegove proporcije, dajući mu prkosan karakter.

Terramar će biti dostupan u devet vanjskih boja, uključujući dvije mat opcije – Century Bronze Matt brončana i Enceladus Gray Matt siva. Paletu upotpunjuje Dark Void - inspiriran plazma bojom Cupra DarkRebel showcara, Fjord Blue plava, Glacial White bijela, Cosmos Blue plava, Timanfaya Grey siva, Midnight Black crna i Graphene Grey siva.

CUPRA Terramar - eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: CUPRA

Dizajn unutrašnjosti

Prije ulaska u Terramar, vozača i putnike dočekuje zanimljiva dobrodošlica, uz dinamičnu ceremoniju svjetla u prednjem i stražnjem osvjetljenju automobila, dok se također projicira logotip CUPRA na tlo, natpis CUPRA ispred automobila (tj. na zidu ili garažnim vratima) i osvijetljeni prag.

Iznutra, vrlo emotivan karakter Terramara se prenosi u unutrašnjost. Unutrašnjost je orijentirana na vozača. Kao prvi kontaktni elementi, standardni Cupra upravljač s ručicama i satelitskim tipkama povećava kontrolu, dok standardna školjkasta sjedala pružaju vrhunsku dinamiku.

Odatle, svi elementi oko vozača poprimaju oblik pod emotivnim dizajnerskim jezikom Cupre, s njegovom međuigrom dinamičnih linija i progresivnih površina. To je osobito relevantno u središnjoj konzoli, sa skulpturalnom kralježnicom koja teče oko funkcionalnih elemenata. Kralježnica uključuje 3D parametarski dizajn uzorka koji se također može pronaći na strukturnim dijelovima armaturne ploče, donoseći onu neočekivanu i progresivnu pažnju na detalje.

Digitalizacija je u središtu pozornosti vozača. Novi i poboljšani HMI također je implementiran u digitalni kokpit iza upravljača, kao iu 12,9” infotainment sustavu s retro osvijetljenim klizačem. Iskustvo je pojačano Head-up zaslonom na vjetrobranskom staklu koji pruža informacije izravno u vidokrugu vozača.

Infotainment sustav dolazi s poboljšanom trakom aplikacija, widgetima i klima trakom za korisničko sučelje jednostavno za korištenje. Sve je u jednostavnosti, personalizaciji i vrhunskom dizajnu. Kontrola klime sada je neprimjetno integrirana na gumb na zaslonu glavne jedinice, spajajući digitalnu i fizičku interakciju.

U unutrašnjosti, performanse se pridružuju dizajnu uz savršenu ergonomiju. Visoki položaj središnjeg zaslona, omotani oblici sjedala ili podstavljene bočne površine središnje konzole za najbolju potporu nogama, neki su primjeri toga. Također, svrha susreće tehnologiju uz korištenje inovativnih održivih materijala, s izborom izbora koji kombiniraju stil, sportski duh, reciklirane i obnovljive materijale.

Novi Terramar će imati tri interijera: Deep Ocean, Moon Light i High Canyon. Tamnoplavi Deep Ocean objedinjuje PVC školjkasta sjedala koja u svom središnjem dijelu sadrže tekstil izrađen od 100 posto recikliranog SEAQUAL® YARN-a izrađenog od morske plastike izvađene s plaža, oceana, estuarija i mora.

Održivost je također dio interijera tamnosive Moon Light. Dinamica sjedala u svom središnjem dijelu sadrže najmanje 73 posto recikliranog tekstila dobivenog od PET plastike i odjeće. Dok tamnobordo High Canyon ukrasi prekrivaju školjkasta sjedala u koži koja koristi proces štavljenja na bazi biljaka.

Sve opcije sjedala uključuju reljefni logotip CUPRA u naslonu za glavu i bakrene šavove, usklađene s bakrenim okvirima u ventilacijskim otvorima, letvicama vrata i ukrasnim umetcima, suptilnim detaljima koji pojačavaju Cupra izgled i dojam unutarnjeg prostora.

Unutarnja rasvjeta stvara nevjerojatnu razinu karaktera unutrašnjosti. Pametna svjetla na armaturnoj ploči, prednje i stražnje ploče s pozadinskim osvjetljenjem spajaju se kako bi stvorili jedinstveni ambijent.

Terramar također nudi maksimalnu praktičnost s mogućnošću pomicanja stražnjih sjedala, povećavajući kapacitet prtljažnika na 602 litre (kada je utovaren do visine naslona stražnjih sjedala).

Infotainment i povezivost

Terramar koristi zaslone visoke razlučivosti za isporuku svih informacija potrebnih vozaču i ostalim putnicima, audiosustav nove generacije visoke vjernosti i pristup Cupra ekosustavu s novom aplikacijom My CUPRA.

Iza upravljača se nalazi digitalni kokpit od 10,25 inča, koji digitalnu isporuku ključnih informacija čini jasnijom i jednostavnijom, pojačan Head-up zaslonom na vjetrobranskom staklu koji pruža informacije izravno u vidokrugu vozača.

CUPRA Terramar - interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: CUPRA

U središtu, standardni središnji infotainment od 12,9” dizajniran je da vam sve stavi na dohvat ruke. S obnovljenim hardverom i snažnijim softverom, prilagodljivi zaslon kombinira prednosti unosa na dodirnom zaslonu s retro osvijetljenom kliznom trakom za prilagodbu unutarnje klime i glasnoće. Uz mogućnost uključivanja widgeta koji se mogu konfigurirati, infotainment sustav se može prilagoditi individualnim potrebama.

Sustav Wireless Full Link omogućuje korisnicima da svoje šire digitalne živote unesu u kabinu, bilo da se radi o kartiranju, glazbi ili drugim funkcijama kompatibilnim s automobilima putem Apple CarPlay i Android Auto. I što je još važnije, svima se može pristupiti na kontroliran, intuitivan, siguran način putem novog sučelja za čovjeka i stroj (HMI) novog Terramara.

A kada mobilni pametni uređaji trebaju punjenje, tu je mogućnost bežičnog brzog punjenja do 15 W, s tehnologijom hlađenja.

Novi Terramar nastavlja suradnju s audio stručnjacima Sennheiser Mobility, predstavljajući novi opcijski zvučni sustav visoke vjernosti s 12 zvučnika. Snažni 390 W, pokretan Sennheiserovim Concerto algoritmima s AMBEO tehnologijom, uranja vozača i putnike u jedinstveno zvučno iskustvo. Tehnologija Sennheiser AMBEO pažljivo destilira temeljne komponente glazbe, uključujući različite instrumente i informacije o prostoriji, redistribuirajući ih po automobilu, a istovremeno čuva kreativnu namjeru glazbe. Ovaj zvučni sustav pruža čisti prepoznatljivi Sennheiser zvuk, stvoren na temelju dugogodišnjeg iskustva Sennheisera u pružanju pouzdanih zvučnih rješenja umjetnicima i glazbenim profesionalcima.

S aplikacijom My CUPRA korisnici imaju potpunu kontrolu nad svojim vozilom (s dodatnom funkcionalnošću dostupnom za eHybrid verzije Terramara), mogu daljinski kontrolirati klimatizaciju, upravljati punjenjem baterije i daljinskim zaključavanjem i otključavanjem, kao i mnoštvom drugih funkcija.

Povezivost nije samo pogodnost; ugrađeni SIM također dodaje poboljšanu sigurnost jer korisnici imaju koristi od usluge eCall. Ako se dogodi nesreća, vozilo može izravno kontaktirati hitne službe ručno ili automatski. A ako se dogodi najgore, vozilo može prenijeti važne podatke, uključujući položaj automobila, vrstu motora i broj putnika, što im olakšava pružanje pomoći.

  • +42
Cupra Terramar - svjetska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Napredni sustavi pomoći vozaču i sigurnost

Novi Terramar nudi širok raspon sigurnosnih i praktičnih značajki za pružanje sigurnosti bez obzira što se dogodi. Paket tehnologija integriranih za pomoć, ali ne i za ometanje, čini ovaj sportski SUV jednim od najsigurnijih i najprikladnijih vozila u segmentu.

Među sustavima sigurnosti i udobnosti novog Terramara su Prediktivni prilagodljivi tempomat (ACC), Travel Assist, Side and Exit Assist, Emergency Assist i Attention and Drowsiness Assist.

Sustav Predictive ACC može pozicionirati vozilo na temelju podataka o ruti i GPS-a dostavljenih iz navigacijskog sustava, omogućujući mu da ispravi brzinu ovisno o rasporedu ceste ispred – zavojima, kružnim tokovima, raskrižjima, ograničenjima brzine i naseljenim područjima. A pomoću ulaza s prednje postavljene kamere i prepoznavanja prometnih znakova, može prilagoditi brzinu vozila kada se ograničenja promijene.

Travel Assist kombinira navođenje po sredini trake s ACC-om kako bi aktivno zadržao vozilo u sredini trake i prilagodio brzinu protoku prometa – u cijelom rasponu brzine.

Tehnologija Side and Exit Assist detektira ono što vaše oči ne mogu s detekcijom mrtvog kuta i dodaje upozorenje pri izlasku kada ste parkirani i želite napustiti vozilo, dajući akustičnu i vizualnu upozorenje ako se netko ili nešto približava.

Emergency Assist se aktivira kada nema reakcije vozača. Sustav može pokrenuti zvučna upozorenja i udarce pri kočenju kako bi upozorio vozača, čime može potpuno zaustaviti vozilo. Nakon zaustavljanja, novi CUPRA Terramar može izravno kontaktirati hitne službe pomoću sustava eCall.

Attention and Drowsiness Assist upozorava vozača zvučnim i vizualnim upozorenjima kada je rastresen ili iscrpljen, osiguravajući da vozač ostane usredotočen na vožnju.

Ponuda naprednih sustava pomoći u vožnji pojačana je integracijom sedam zračnih jastuka, uključujući standardni prednji središnji zračni jastuk. Mješavina tehnologija stvara nevjerojatnu razinu sigurnosti bez ometanja vozačevog iskustva.

Terramar uvodi rasvjetu u sferu sigurnosti i udobnosti sa svojim Cupra Matrix LED Ultra, s tehnologijom visoke razlučivosti. Ne samo da osvjetljava cestu, već također osvjetljava informacije na asfaltu ispred vozača za još veću sigurnost i svijest. Cupra Matrix LED Ultra s tehnologijom visoke razlučivosti radi na pružanju napredne funkcionalnosti, projicirajući važne informacije na cestu ispred, bilo da se radi o upozorenjima o blizini vozila ispred ili upozorenjima o vremenskim prilikama.

Napredni sustav radi u kombinaciji s drugim ugrađenim senzorima za osvjetljavanje ceste, nudeći upozorenja vozaču o napuštanju trake, radovima na cesti, snijegu i ledu, udaljenosti do vozila ispred, mrtvom kutu i pokazivanju.

Konačno, Terramar uključuje napredni sustav zaštite putnika 'Pre-Crash' kao opciju, koji može reagirati pripremajući automobil za potencijalni sudar na temelju dinamike vozila, kao i informacija s prednjeg i stražnjeg radara.

Pogonski sklopovi

Novi Terramar objedinjuje mogućnosti izgaranja i elektrifikacije kako bi pružio niz opcija pogonskog sklopa koji vozaču daju izbor performansi koje odgovaraju njegovim zahtjevima.

Pet različitih pogonskih sklopova kroz tri različite tehnologije pružaju nekoliko opcija i daju CUPRA Terramaru snažnu dinamiku vožnje. TSI (benzinski), eTSI (blagi hibrid) i nova generacija plug-in hibridnih (eHybrid) motora proizvode od 150 KS do 272 KS.

Novi Terramar je ekskluzivno opremljen DSG mjenjačem s dual-shift dva stupnja prijenosa, bez obzira na opciju pogona.

eTSI (blagi hibrid)

Ulaz u ponudu Terramar je blagi hibrid (eTSI), koji ubrizgava učinkovitost 48V tehnologije blagog hibrida s 1,5-litrenim benzinskim motorom od 150 KS (110 kW). Isključivo u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem, to je kombinacija koja pruža visoku učinkovitost.

Sustav koristi starter-generator od 48 V i postavku litij-ionske baterije od 48 V, pružajući veću kontrolu nad pogonskim sklopom, dajući Terramaru mogućnost vožnje u praznom hodu s isključenim motorom tijekom nekih scenarija vožnje, obnavljanje energije tijekom kočenja i podržavanje motora s nekim električna pomoć.

TSI (benzin)

Performanse su ključne za dvije dostupne opcije 2,0-litrenog TSI benzinskog motora. Prvi, snage 204 KS (150 kW), povezan je sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom i pogonom na sva četiri kotača (4Drive), što Terramaru omogućuje optimizirani prijenos snage na cestu.

Druga TSI jedinica povećava izlaznu snagu i dostupna je u varijanti Cupra Terramar VZ. VZ je kratica za Veloz na španjolskom, što znači brzo, besprijekoran način da se opiše najmoćnija verzija asortimana Cupre.

Pogonski sklop Terramara VZ isporučuje 265 KS (195 kW), također povezan sa 7-stupanjskim DSG mjenjačem i pogonom na sve kotače (4Drive), dajući mu najčišće performanse i dinamiku.

eHybrid (plug-in hibrid)

Terramar prihvaća elektrifikaciju, koristeći je za poticanje novog osjećaja, vodeći vozača dalje. Nova generacija plug-in hibridnog pogonskog sklopa povećava performanse i pruža širok raspon samo na električni pogon, još jednom dokazujući da su elektrifikacija i performanse savršen spoj.

Novi Terramar sadrži dvije opcije sljedeće generacije eHybrid: 204 KS (150 kW) i 272 KS (200 kW) VZ verziju.

Motor 1.5 TSI povezan je s električnim motorom u kombinaciji s velikim paketom baterija koji nudi kapacitet od 19,7 kWh (neto). To znači da novi Terramar može prijeći više od 100 km s jednim punjenjem – savršena ravnoteža za ekološki osviještena putovanja. Baterija je kompatibilna s brzim punjenjem do 50 kW (DC punjenje) dok ste na putu ili kod kuće pomoću zidne kutije od 11 kW.

CUPRA Terramar America’s Cup Limited Edition

Kako Cupra udružuje snage s America's Cupom pod motom 'nema drugog', brend lansira ograničeno izdanje 'CUPRA Terramar America's Cup'. Bit će proizvedeno 1337 primjeraka automobila s jedinstvenim dizajnom i stilom koji obuhvaća suradnju Cupre i America's Cup-a.

Ograničeno izdanje CupraTerramar America’s Cup nuditi će se u Enceladus Gray Matt sivoj – ova će boja prvo biti ekskluzivno dostupna za ovo ograničeno izdanje – i uključivat će ekskluzivne 20” crne aluminijske naplatke kao i logotipom America’s Cupa laserski iscrtanim na B-stupovima. Unutrašnjost je izvedena u koži u Moonslate boji s interijerom u crnoj boji sa školjkastim sjedalima – uključujući logo America’s Cupa na etiketi – pojačat će ekskluzivnost America’s Cup Limited Edition.

Ograničena izdanja Cupra Terramar America’s Cup bit će dostupna isključivo s VZ opcijama pogona: eHybrid 200 kW / 272 KS i 2.0 TSI 195 kW / 265 KS.

Šasija

Usklađivanje performansi pogonskog sklopa s dinamikom ključni je element karaktera novog Terramara. Temeljen na MQB Evo arhitekturi, Terramar nudi jedinstveno iskustvo vožnje.

Prednji MacPherson podupirači i stražnji multilink ovjes zajedno sa sportskim ovjesom (10 mm nižim od platforme) – standard za sve verzije – omogućili su inženjerskom timu precizno podešavanje opruga i amortizera, usavršavajući raspodjelu težine.

Standardno progresivno upravljanje kontrolira povratnu informaciju i pomoć ovisno o brzini kako bi se povećala agilnost i vozaču pružila povratna informacija i kontrola.

Terramar koristi električni pojačivač kočenja kako bi pružio brži odgovor i mogućnost povrata energije kočenja kroz funkciju miješanja (specifičnu za plug-in hibridne verzije) dodatno pojačavajući učinkovitost, a također pruža bolju aktivnu sigurnost. Električni pojačivač kočnice posebno je prilagođen za modele Cupra.

Novi Terramar podiže pouzdano upravljanje na višu razinu s vozilima opremljenim sustavom pogona na sve kotače 4Drive. Sustav stalno prati mnoštvo podataka uključujući kut upravljanja, brzinu kotača i skretanje vozila kako bi isporučio snagu pravom kotaču točno kada je to potrebno.

Podesivost je okosnica Cuprinih sposobnosti šasije. Tako novi Terramar dolazi s novom generacijom dinamičke kontrole šasije (DCC), s dvoventilskim amortizerima, koji značajno poboljšavaju dinamiku vožnje.

Terramar uvodi prednje nosače s većim nagibom koji osigurava bolje bočno prianjanje i brzinu tijekom skretanja. Automobil također integrira novu upravljačku ručicu na prednjoj osovini s optimiziranom elastokinematikom za izravniji odziv upravljača i veću okretljivost.

Karakter Terramara može se prilagoditi različitim načinima vožnje: Comfort, Performance, Cupra (za verzije VZ), Offroad (za verzije s pogonom na sva četiri kotača) i Individual profili, dajući Terramaru veliku širinu mogućnosti i karakter specifičan za vozača. ESC se može podesiti na Sport za sve pogonske sklopove, a u slučaju VZ verzija (2.0 TSI 265 KS i eHybrid 272 KS), ESC se čak može isključiti (ESC OFF).

Kao što smo već rekli, Terramar standardno dolazi s 18” kotačima s gumama od 235 mm (1.5 eTSI 150 KS, 2.0 TSI 204 KS i eHybrid 204 KS) ili 19” kotačima s 255 mm širokim gumama (VZ 2.0 TSI 265 KS i VZ eHybrid 272 KS). Kao opcija, Terramar može biti opremljen 20-inčnim kotačima s 255/40R20 gumama za poboljšanje iskustva za volanom.

Konačno, novi Terramar VZ (2.0 TSI 265 KS i eHybrid 272 KS) može biti opremljen Akebono kočnicama. Čeljusti sa šest klipova kombiniraju se s većim perforiranim disk kočnicama (375x36 mm) u usporedbi sa standardnim opcijama (340x36 mm), kako bi se poboljšale performanse kočenja, dajući još veće povjerenje u dinamiku SUV-a.