SVJETSKA PREMIJERA

Dacia predstavila novi Spring: Sve što trebate znati o potpuno električnom gradskom mališanu A-segmenta

21.02.2024 u 08:00

Bionic
Reading

Zahvaljujući maloj masi od ispod jedne tone i učinkovitom motoru, novi se Spring može pohvaliti nevjerojatnom štedljivošću (potrošnja je manja od 14,6 kWh/100 km), zbog čega uporabni troškovi ostaju pod kontrolom

Dacia je predstavila novi Spring, potpuno električni gradski automobil iz A-segmenta. Iako ne možemo reći da je ovo njegova druga generacija, novi Spring je za 2024. godinu temeljito obnovljen što se posebno odnosi na njegov vanjski i unutarnji izgled.

Mi smo bili na svjetskoj premijeri novog Springa u Parizu i iz prve vam ruke možemo reći da je ovaj maleni električni automobil doživio i puno više od uobičajenih kozmetičkih zahvata. Slobodno možemo reći i kako je novi Spring, nakon novog Dustera koji je imao svoju svjetsku premijeru krajem studenog prošle godine, Dacijin dizajnerski najmoderniji model.

Dacia Spring (2024.): svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Z.M.

I da, narudžbe za novi Spring kreću u proljeće 2024., a tržišno predstavljanje očekuje se na ljeto 2024. Na radost kupaca u Ujedinjenoj Kraljevini, novi Spring će prvi put biti dostupan s upravljačem na desnoj strani. Nadalje, biti će dostupna i njegova osvježena Cargo verzija za one kupce koji trebaju okretno i praktično lako gospodarsko vozilo s potpuno električnim pogonom.

Stvarno se može reći da Spring s lakoćom dopire do publike zahvaljujući neprestanom razvoju: najprije kroz promjenu vizualnog identiteta marke 2022., a zatim i predstavljanjem snažnijeg motora (65 KS) 2023. Usprkos tomu, zadržao je svoju ključnu prednost: i dalje je najpristupačniji 100-postotno električni automobil na tržištu.

Spring, Dacijin prvi potpuno električni automobil, je omogućio da mobilnost bez emisija postane dostupna širokom krugu kupaca. Trenutno je kod nas dostupan model Springa prije najnovije obnove u verziji Essential (45 KS) po cijeni od 23.700 eura (PDV uključen). Ako tomu dodate poticaje od 9000 eura koje država omogućuje za energetski učinkovita vozila, onda doista stoji činjenica da je Spring dostupniji puno većem broju kupaca koji žele potpuno električno vozilo.

Naravno, Spring je od samog predstavljanja na tržištu i bio deklariaran kao maleni gradski automobil, s kojim sigurno nećete ići na daleka putovanja. Ali niti to nije isključeno, no ipak biste u tom slučaju morali pomno planirati svoje putovanje s obzirom na maleni domet s jednim punjenjem od 221 km u mješovitom ciklusu vožnje (u usporedbi s homologiranih 230 km dosega prema WLTP-u).

Kad je riječ o prodajnim rezultatima na globalnoj razini, Spring, prvotno predstavljen 2021., je 2022. i 2023. bio treći najprodavaniji električni automobil na tržištu privatnih kupaca. Otkako je predstavljen, u svijetu je registriran 140.000 puta, od čega 61.803 primjeraka u 2023. Gledamo li samo Hrvatsku, u protekle je tri godine i prvom mjesecu 2024. registriran u 304 primjeraka.

Dacia Spring Extreme 65 (Brick crvena boja): svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia

Dacia navodi da podaci prikupljeni putem povezanih sustava u vozilu pokazuju da vozači modela Spring u prosjeku dnevno prijeđu 37 km uz prosječnu brzinu od 37 km/h, a treba reći i kako 75 posto korisnika svoj automobil puni strujom kod kuće.

Vanjski dizajn

Potpuno obnovljen i robustan dizajn čini novi Spring privlačnijim no ikad, a pritom ostaje praktičan kao i dosad. Novi dizajn marke Dacia, dobro promišljen i precizno razrađen u svakom pogledu, udahnjuje mu novu snagu. Za moćan izgled modela zaslužna je čista i pojednostavnjena silueta kakvu možemo vidjeti na, primjerice, profiliranom poklopcu motora.

Novi identitet marke Dacia naglašen je dvjema crnim vodoravnim trakama (sprijeda i straga) koje su kombinirane sa sjajnom završnom obradom i posebnim matiranim linijama straga. Dvije trake uokviruju čuveni svjetlosni potpis marke u obliku slova Y koji dodatno naglašavaju full-LED prednja dnevna svjetla i stražnja parkirna svjetla.

Suvremen dizajn novog Springa naglašen je veoma modernim naljepnicama na prednjem i stražnjem odbojniku u inačici Extreme. 15-colni naplatci (gume dimenzija 165/65R15), serijski dostupni u inačici s motorom od 65 KS i opremljeni precizno izrađenim pokrovima, čine novi Spring još robusnijim.

Inače, u verzijama Essential i Expression su standardni 14-colni kotači s gumama dimenzija 165/70R14.

Vjeran Dacijinoj filozofiji, novi Spring nastavlja tradiciju naprednog i izdržljivog dizajna To je posebno vidljivo na bočnim zaštitama vrata koje su lake, pristupačne te jednostavne za ugradnju i zamjenu. Zahvaljujući zaštitnim trakama u boji koje obavijaju karoseriju, a posebice odbojnike i lukove blatobrana, novi se Spring lako i sa stilom odupire svakodnevnom trošenju. Dakako, tu je i povišeni razmak od tla, posebno koristan ako siđete s asfalta.

Kromirani su umetci, kao i u ostatku Dacijine ponude, uklonjeni s novog modela. Isto vrijedi i za krovne nosače koji su općenito suvišni na automobilu namijenjenom za kraća putovanja; njihovim uklanjanjem smanjena je masa vozila te je osigurana veća aerodinamičnost, a time i veći doseg.

Obogaćen novom opremom, novi se Spring još učinkovitije nosi s gradskim prometom, ali i na regionalnim cestama. Njegove dimenzije (Spring je dugačak samo 3,70 m) i jedan od najbolji krugova okretanja u segmentu (4,80 m od rubnika do rubnika) čine novi model nevjerojatno okretnim i jednostavnim za vožnju.

Što se praktičnosti tiče, novi Spring nudi najveći obujam prostora za pohranu u klasi. U usporedbi s aktualnom generacijom Springa, obujam prtljažnika povećan je na 308 l (+ 6posto), a s preklopljenim stražnjim sjedalima ta se vrijednost povećava na 1004 litre. Springov prtljažnik u rangu je modela B-segmenta te pruža znatno više prostora od konkurentnih vozila slične veličine. Nadalje, dodatni prostor za pohranu (dvostruki pretinac za rukavice, pretinci u vratima itd.) ukupnog obujma od gotovo 33 litre također premašuje standardne vrijednosti u segmentu.

Pametna i praktična dodatna oprema dodatno optimizira prostor za pohranu u novom Springu. Dostupan kao doplatni dodatak, pretinac ispod prednjeg poklopca motora (frunk) omogućio je dodatnih 35 l prostora za pohranu.

Novi je Spring dostupan u šest boja karoserije, uključujući novu bež boju Safari i crvenu Brick.

Dacia Spring Expression 45 (Safari bež boja): svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia

Cjelovitija, ali i dalje jednostavna ponuda Dacije Spring

Povodom predstavljanja novog Springa, Dacia širi ponudu inačica kako bi kupci pronašli onu koja im najbolje odgovara. U skladu s ostalim modelima u ponudi, inačicama Essential i Extreme dodana je srednja razina opreme Expression.

Motor snage 65 KS (48 kW) dostupan je u inačicama Expression i Extreme, dok je motor snage 45 KS (33 kW) dostupan u inačicama Essential i Expression.

Osnovna serijska oprema obuhvaća sljedeće:

Spring Essential: 7-inčna digitalna instrumentna ploča, upravljač s tri kraka, podesiv po visini, servoupravljač, multimedijski sustav Media Control s USB utičnicom, graničnik brzine, tempomat, tipka za upravljanje radijem na upravljaču, središnje daljinsko zaključavanje, električni prednji prozori, stražnji parkirni radari, 12 V utičnica...

Spring Expression: Oprema inačice Essential + ručni klima uređaj, 15-colni naplatci (u kombinaciji s motorom snage 65 KS)...

Spring Extreme: Oprema inačice Expression + unutarnja/vanjska završna obrada bakrene boje, električno sklopivi retrovizori i električni podizači prozora, multimedijski sustav Media Nav Live (ovisno o tržištu) s 10-inčnim središnjim zaslonom, 2 USB utičnice i bežično povezivanje sa sustavima Apple CarPlayTM i Android AutoTM, dvosmjerni punjač (ovisno o tržištu)...

Dizajn unutrašnjosti: osvježen, praktičan i digitaliziran

Armaturna ploča u potpunosti je redizajnirana kako bi se stvorio prostor za nove dizajnerske elemente, a u njezinu vodoravnu konstrukciju ugrađeni su novi digitalni zasloni. Spring se sada može pohvaliti prilagodljivom, digitalnom instrumentnom pločom sa 7-inčnim zaslonom u svim inačicama i velikim 10-inčnim središnjim zaslonom multimedijskog sustava u bolje opremljenim inačicama.

Dizajn unutrašnjosti novog Springa temelji se na praktičnosti, pa je tako veliki dodirni zaslon multimedijskog sustava postavljen je na najviši mogući položaj kako bi se poboljšala ergonomija. Grafički dizajn prilagodljive, digitalne instrumentne ploče sa 7-inčnim zaslonom jednostavan je i intuitivan te pruža izravan pristup najvažnijim informacijama.

Sustav Media Control, serijski dostupan u inačicama Essential i Expression, povezan je s tipkama za upravljanje na upravljaču te digitalnom instrumentnom pločom na kojoj se prikazuju multimedijske informacije i pozivi. Sustav uključuje dva zvučnika, vezu za Bluetooth i USB utičnicu.

Povežu li se s besplatnom aplikacijom Dacia Media Control, vozači mogu pristupiti radijskim ili medijskim funkcijama te drugim značajkama (kao što je navigacija) preko pametnog telefona – sve to na ergonomičan način koji ne ometa vožnju.

Sustav Media Nav Live (serijski dostupan u inačici Extreme i opcijski u inačici Expression) uključuje veliki 10-inčni središnji dodirni zaslon s uslugom pametne navigacije u trajanju do 8 godina, informacije o prometu u stvarnom vremenu, ažurne karte europskih prometnica te opciju bežičnog povezivanja sa sustavima Apple CarPlayTM i Android AutoTM. Sustav Media Nav Live opremljen je i dvjema USB utičnicama.

Ponuda boja i materijala u unutrašnjosti također je obnovljena kako bi se osigurala vrhunska kvaliteta. S druge strane, ponuda opcija ograničena je radi boljeg upravljanja troškovima – baš onako kako to nalaže filozofija marke.

Novi Spring ima i potpuno bijele elemente koji unose svježinu i naglašavaju modularnost. Konkretno je riječ o okviru instrumentne ploče, ručice mjenjača i pretincima u vratima. Čuveni Dacijin potpis u obliku slova Y na sredini središnjih zračnih otvora također je bijele boje (ili bakren u inačici Extreme). Kontrastna boja na središnjim ukrasnim dijelovima instrumentne ploče ovisi o razini opreme: siva Alto u inačici Essential, crvena Brick u inačici Expression i zemljana boja Lichen u inačici Extreme.

Dacia Spring: dodaci Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia

Novi Spring ima inovativni sustav za pričvršćivanje dodatne opreme YouClip koji se može ugraditi samo u određene Dacijine modele, primjerice u novi Duster. Taj jednostavan i pametan sustav koji potpisuju inženjeri marke služi za praktično i učinkovito pričvršćivanje posebne dodatne opreme na ključna mjesta u automobilu.

Središnja konzola prilagođena je za ugradnju ekskluzivnog držača čaša, proizvedenog uz pomoć revolucionarne i fleksibilne tehnologije 3D printanja koja osigurava učinkovitu upotrebu resursa.

Novi Spring serijski je opremljen trima pričvrsnim točkama YouClip (jednom na armaturnoj ploči i dvjema na središnjoj konzoli). Na njih je moguće pričvrstiti vrećicu za pohranu, držač pametnog telefona (s bežičnim punjačem ili bez njega) ili ih upotrijebiti kao domišljati 3 u 1 sustav (držač čaša, kukica za vješanje torbe i prijenosna lampa). Navedena dodatna oprema dostupna je u mreži marke Dacia.

Nadalje, inačica Extreme dolazi s izdržljivim gumenim tepisima i pragovima vrata s jedinstvenim reljefnim uzorkom.

Pomoć vozaču i sigurnosni sustavi

Novi sustavi za pomoć u vožnji usklađeni su s najnovijim europskim sigurnosnim standardima te općenito poboljšavaju ponudu opreme u unutrašnjosti: napredni sustav kočenja u nuždi (u gradu i izvan njega, s funkcijom prepoznavanja drugih vozila, pješaka, biciklista i motociklista), prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine, stražnji parkirni senzori, signali za zaustavljanje u nuždi, upozorenje na promjenu traka, sustav za održavanje vozila u prometnom traku, upozorenje na umor vozača i poziv u nuždi (eCall).

Za još jednostavnije iskustvo u vozilu, Dacia je odlučila ugraditi gumb 'My Safety' za brzi pristup željenim postavkama sustava za pomoć u vožnji.

Dacia Spring (2024.)
  • Dacia Spring (2024.)
  • Dacia Spring (2024.)
  • Dacia Spring (2024.)
  • Dacia Spring (2024.)
  • Dacia Spring (2024.)
    +103
Dacia Spring: svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia

Pogonski sustavi

Novi Spring dolazi s opcijom najsnažnijeg motora od 65 KS (48 kW). Budući da je dostupan u novoj srednjoj razini opreme Expression i razini opreme Extreme, taj je motor sada na raspolaganju većem broju kupaca kojima jamči dinamično kretanje s mjesta i žustro ubrzanje (od 0 do 100 km/h u manje od 14 sekundi). Inačice Essential i Expression opremljene su pristupačnijim motorom od 45 KS (33 kW), savršeno prilagođenim za vožnju gradom (0 – 100 km/h u manje od 20 s).

Zahvaljujući učinkovitoj upotrebi resursa, novi Dacia Spring može se pohvaliti manjom masom i većom učinkovitošću. Povrh izmjena koje su učinjene u svim vozilima marke (uklanjanje svih kromiranih umetaka i životinjske kože te povećanje broja dijelova obojenih u masi), novi je Spring dizajniran u skladu s vrlo strogim mjerilima, a sve kako bi precizno ispunio specifične potrebe kupaca A-segmenta. To uključuje i bateriju koja je konstruirana da ispuni zadana mjerila i omogući ugradnju u kompaktnu platformu.

Manja masa jedno je od glavnih obilježja i preduvjet za ostvarivanje punog potencijala drugih karakteristika modela. Budući da najbogatije opremljena inačica Extreme teži samo 984 kg, Spring je jedini 100-postotno električni automobil u Europi lakši od jedne tone. U usporedbi s prethodnim generacijama iste inačice, masa modela povećana je za samo 6 kg (odnosno + 0,6 posto) usprkos brojnim novim sustavima za pomoć u vožnji koji su dodani kako bi se ispunili regulatorni zahtjevi, poboljšanoj ponudi opreme u inačicama i serijskoj opremi.

Vrhunska energetska učinkovitost

Zahvaljujući maloj masi i učinkovitom motoru, novi se Spring može pohvaliti nevjerojatnom štedljivošću (potrošnja je manja od 14,6 kWh/100 km), zbog čega uporabni troškovi ostaju pod kontrolom.

Savršeno prikladna baterija. Kompaktna baterija kapaciteta 26,8 kWh precizno je prilagođena u skladu sa zahtjevima i životnim stilovima kupaca novog Springa – pri čemu svojom težinom nije umanjila ukupne performanse modela. Sve inačice imaju doseg veći od 220 km (homologacija u tijeku), što bateriju novog Springa čini sasvim dostatnom za kupce koji svakodnevno u prosjeku prijeđu 37 km (prema podacima iz računala u vozilu).

Dacia Spring prvi je put opremljen novim sustavom regenerativnog kočenja koji se aktivira odabirom načina rada B na novom mjenjaču.

Praktično i jednostavno punjenje

Novi Spring je serijski opremljen punjačem izmjeničnom strujom snage 7 kW s kojim punjenje vozila od 20 do 100 posto na kućnoj utičnici traje manje od 11 sati, ili samo 4 sata, ako vozilo punite na zidnoj punionici jednake snage. Na raspolaganju vam je i opcijski brzi punjač istosmjernom strujom snage 30 kW s kojim punjenje od 20 do 80 kapaciteta traje samo 45 minuta.

Praktičniji no ikad, novi Spring je opremljen dvosmjernim punjačem (od vozila do mreže) s pomoću kojeg može opskrbljivati električne uređaje energijom. Poseban adapter koji se spaja na priključak za punjenje iza prednje maske funkcionira kao standardna utičnica od 220 V / 16 A. Mi smo tako na svjetskoj premijeri imali priliku popiti kavicu iz aparata za kavu uključenog u novi Spring.

Green NCAP-ovih 5 zvjezdica i druge nagrade

Spring je okrunjen i brojnim nagradama. Njegova energetska učinkovitost i ugljični otisak prepoznati su kolovozu 2022. kada je na testiranjima neovisne europske organizacije Green NCAP osvojio maksimalnih 5 zvjezdica.

Da podsjetimo, Green NCAP procjenjuje energetsku učinkovitost vozila te analizira utjecaj samog vozila i načina na koji se upotrebljava na kvalitetu zraka i globalno zagrijavanje. Spring je ostvario izvrsne rezultate u svakoj kategoriji, prvenstveno zahvaljujući učinkovitoj upotrebi energije i malom utjecaju na okoliš.

Osvojenih pet zvjezdica na testiranjima Green NCAP-a mnogo je više od simboličnog priznanja. Time je odana počast marki koja što većem broju kupaca želi ponuditi ekološki prihvatljivija vozila s najboljim omjerom cijene i učinkovitosti na tržištu.

Dana 2. veljače 2023., Green NCAP objavio je dobitnika nagrade za Najbolji automobil godine 2022., čime je Spring, najlakši električni automobil u Europi, pomeo je konkurenciju teških vozila.

Isto tako treba reći kako je Spring osvojio i druge nagrade, poput 'Best buy car of Europe 2022'.