U Europi je prodano više elektrificiranih vozila nego u Kini tijekom prvih sedam mjeseci ove godine, navodi se u izvješću neovisnog njemačkog automobilskog analitičara Matthiasa Schmidta
Prema srpanjskom izdanju industrijske publikacije European Electric Car Report, dostupnom kasnije ovog mjeseca, ekskluzivni podaci pokazuju da je tijekom uvodnih 7 mjeseci 2020. tržište električnih i plug-in hibridnih osobnih automobila zapadne Europe nadmašilo kinesko tržište. Ove godine se, naime, prodalo 14.000 komada više elektrificiranih automobila u Europi nego u Kini.
U Kini se prodalo više od 1,2 milijuna EV-a u 2018. godini, i ova je zemlja dosljedno najveće svjetsko tržište električnih vozila sa značajnom razlikom. No, Matthias Schmidt je izvijestio da se na tržištu zapadnih europskih zemalja koje se sastoji od izvornih država članica EU-a, plus Islanda, Norveške i Švicarske, prodalo 500.000 električnih vozila na baterije (BEV) i plug-in hibrida (PHEV) tijekom prve polovice 2020. godine.
Kao glavne razloge za takve iznenađujuće rezultate Schmidt je naveo 'velikodušne' subvencije za kupovinu podržane od vlada, proizvođača automobila i fiskalne subvencije na glavnim tržištima, kao odgovor na pandemiju.
Činjenica da je Kina smanjivala subvencije u pokušaju da učini proizvođače automobila neovisnim također je bio veliki faktor, kao i posebno oštar učinak Covid-19 bolesti na njihovo stanovništvo.
U Europi se prodalo 231.000 PHEV-ova tijekom prvih sedam mjeseci ove godine, što je više nego dvostruko više od prodane količine u Kini (108.000), ali najveće svjetsko tržište novih automobila i dalje vodi u prodaji BEV-a, sa 378.000 u odnosu na 269.000 u Europi.
Ovom brzinom Europa bi ove godine trebala premašiti milijun prodanih EV-ova. Šanse za postizanje ove prekretnice povećat će se dolaskom nekoliko vrlo očekivanih modela, od kojih je najpoznatiji Volkswagen ID.3 obiteljski hatchback, koji će u rujnu stići na tržište Europe i Velike Britanije.
Međutim, nije za očekivati da će ovo vodstvo Europe dugo trajati. Prošle godine Tesla je dobila konačno odobrenje za pokretanje proizvodnje Modela 3 u svom Gigafactory 3 pogonu u Šangaju, koju kineske vlasti subvencioniraju s 2 milijarde dolara. Ovaj pogon može proizvesti 500.000 vozila godišnje, a ako se proda samo petina tog broja, Kina bi se vratila na prvo mjesto po prodaji elektrificiranih vozila.