Daljnja poboljšanja asortimana osvježenog modela Mazda2 uključuju lansiranje novog modela Homura Special Edition, dodavanje dvije nove boje karoserije i bežično povezivanje Apple Car Playa u cijelom rasponu modela
Mazda je objavila kako je njihov najmanji model Mazda2, popularni hatchback B segmenta, dobila svoju najnoviju verziju za modelnu godinu 2022. Naime, sada Mazda2 ima nadograđeni 1,5-litreni Skyactiv-G pogonski sklop s poboljšanjima u vožnji, učinkovitosti goriva i emisiji CO₂. Dostupne su verzije novog pogona sa 75, 90 i 115 KS, a verzije e-Skyactiv G 90 i 115 KS s ručnim mjenjačem su opremljene blago hibridnom tehnologijom MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle).
Daljnja poboljšanja asortimana modela Mazda2 za 2022. godinu uključuju lansiranje novog modela Homura Special Edition, dodavanje dvije nove boje karoserije i bežično povezivanje Apple Car Playa u cijelom rasponu modela.
Mazda kaže kako njihova '2' za 2022. godinu donosi na tržište kompaktnih automobila 'neviđenu razinu kvalitete, profinjenosti i užitka u vožnji'.
Sofisticirani i prestižni dizajn ekstrijera
Dizajneri osvježene Mazde2 su obogatili ovaj hatchback osjećajem širine, stabilnosti i elegancije pojednostavljivanjem i uklanjanjem elemenata. Stilizirana je s jednostavnom, ali bogatom površinom i vodoravnim naglaskom koji pojačava široki stav automobila i nisko težište.
Unutar kompaktnog paketa, prednji i stražnji odbojnici, prednja maska, prednja svjetla i zadnja kombinirana svjetla dodaju elegantne naglaske fino isklesanoj, oblikovanoj formi s luksuznim izgledom vrhunske kvalitete.
Potpisno prednje 'krilo' ima širok, odvažan izgled, a vrhovi 'krila' naglašavaju oštar novi dizajn LED prednjih svjetala. Uzorak klinova u dizajnu rešetke daje mu čvrst, ali dinamičan izgled.
Donji prednji i stražnji odbojnici imaju vodoravne presvučene ukrase na krajevima kako bi pojačali prestiž dizajna i široki izgled vozila. Aluminijski naplatci od 16 cola obloženi su bojom visokog sjaja kako bi dodatno povećali vrhunski izgled osvježene Mazde2.
Nova vanjska boja Platinum Quartz u dva sloja dostupna je za 2022. Mazdi2 prvi put koristi elegantnu, visokokvalitetnu platinastu boju kao podlogu, ostavljajući istaknuta područja svilenkasto bijelom bojom, dok srednji tonovi odišu kvarcnim poluprozirnim osjećajem. Druga vanjska boja, Deep Crimson, sada je također dostupna.
Premium kvaliteta unutrašnjosti, udobnost i tehnologija
Provjerene sheme boja i izvrsna završna obrada interijera dodatno su oplemenjene s tri prepoznatljive i pojedinačne sheme interijera. Opremljeni su kožnim presvlakama, oblogama vrata i armaturnim pločama, naslonima za koljena i otvorima za ventilaciju klima uređaja koji pojačavaju vrhunsku vizualnu i taktilnu kvalitetu kabine.
Kožni interijeri imaju zrelu shemu boja temeljenu na plavo-sivoj nijansi, čiji se izgled suptilno mijenja pri promjeni svjetla. Unutarnja završna obrada Black Granlux (umjetna koža nalik antilopu) s bijelim akcentima stvara moderan, urbani izgled.
Visokokvalitetne tkanine unutrašnjosti odlikuju se dubokom Navy Blue tamnoplavom bojom naglašenom toplim srebrom za prozračan, ali dostojanstven osjećaj. Standardni interijer od tkanine kombinira smeđu i crnu boju za stvaranje mekog, elegantnog ambijenta.
Ovi interijeri od kože i tkanine koriste bogate, visokokvalitetne materijale i profinjenu koordinaciju boja kako bi naglasili osjećaj prostranosti i prestiža.
Povećana tišina kabine
Mazdino istraživanje NVH-a (Noise, Vibration, Harshness) rezultiralo je jedinstvenim pristupom kontroli zvukova koji ulaze u kabinu, osiguravajući kvalitetniju tišinu za sve putnike koja omogućuje prirodan razgovor u bilo kojem sjedalu.
Debeli pokrov stropa kabine, upotreba brtvi stražnjih vrata i materijala za prigušivanje vibracija na unutarnjem kućištu stražnjih kotača povećavaju apsorpciju zvuka i performanse zvučne izolacije, posebno za putnike na stražnjim sjedalima. Poboljšanja amortizera i novorazvijene gume također potiskuju vibracije površine ceste i smanjuju buku ceste.
Sve ove mjere minimiziraju ulazni zvuk i brzo kontroliraju odjekujući i reflektirani zvuk kako bi se donio ugodno prigušen interijer koji postavlja mjerilo za tišinu unutrašnjosti kompaktnog automobila.
Dizajn prednjih sjedala
Dizajn prednjih sjedala usredotočen je na činjenicu da kad ljudi hodaju, a zdjelica je uspravna, oni su urođeno sposobni održavati ravnotežu i držati glavu stabilnom.
To je ugrađeno u Mazdino razmišljanje o tehnološkim konceptima nove generacije, što je rezultiralo sjedalima koja drže zdjelicu uspravno kako bi se održala prirodna S krivulja kralježnice, što se smatra idealnim sjedećim položajem.
Kako bi se to postiglo, fino podešena unutarnja struktura sjedala odlikuje se optimiziranim oprugama, upotrebom torzijskih opruga koje sprječavaju kotrljanje tijela putnika i potpornim materijalima, kao i usvajanjem visokog prigušujućeg uretana koji drži zdjelicu uspravnom u strukturi koja je čini lako održavati ovo stanje.
Zbog toga su prednja sjedala ne samo iznimno udobna, već i sprječavaju da se vidokrug putnika smanjuje u zavojima ili tijekom promjene trake, povećavaju osjećaj jedinstva s automobilom i poboljšavaju lakoću vožnje.
Retrovizor s automatskim zatamnjivanjem
Ova značajka pomaže vozaču u koncentraciji tijekom noćne vožnje. Kad retrovizor s automatskim zatamnjivanjem detektira svjetlo prednjih svjetala vozila koja slijede koje je jače od unaprijed postavljene razine, automatski mijenja refleksiju retrovizora, smanjujući blještavilo koje iskusi vozač.
U upravljač je ugrađen grijač koji brzo zagrijava rukohvat za udobnu i sigurnu vožnju zimi, a 30 minuta nakon uključivanja automatski će se deaktivirati.
Sustav Mazda Connect
Osvježena Mazda2 podržava Android Auto ™ i sada bežično povezivanje Apple CarPlay® u cijelom rasponu modela. Bežično ili putem jednostavne USB veze sa sustavom automobila za Android Auto ™, korisnici mogu jednostavno koristiti aplikacije na svom pametnom telefonu putem Mazda Connect-ovog sučelja čovjek-stroj (HMI). Upotrebljive aplikacije ograničene su prema sustavu pojedinog pametnog telefona u automobilu.
Apple CarPlay® omogućuje korisnicima da pozivaju, šalju poruke, slušaju Apple Music® i dobivaju upute pomoću Apple Maps® putem glasovnog upravljanja Siri®. Android Auto ™ koristi sustav glasovnih naredbi 'OK Google' za pristup Google kartama, Google Play glazbi, medijima i aplikacijama za razmjenu poruka u automobilu.
Novi model posebnog izdanja Homura
Proslavljajući lansiranje osvježene Mazde2, stvoreno je novo Homura posebno izdanje koje dodaje dodatnu sportsku privlačnost u paletu modela.
Izvana se može prepoznati po crnim poklopcima retrovizora i crnim aluminijskim naplatcima od 16 cola. Unutrašnjost po mjeri sadrži crne presvlake sjedala i obloge vrata, crvene šavove sjedala i tamnocrvene ventilacijske prstenove za klimatizaciju.
Dinamika vožnje
Mazda2 sada sadrži najnovija dostignuća tvrtkine Skyactiv-Vehicle Architecture kako bi poboljšala iskustvo vožnje Jinba-Ittai.
Uključivanjem Mazdinih najnovijih tehnoloških koncepata u MacPhersonov prednji i stražnji ovjes torzijske grede omogućena je ravnoteža linearnosti kao odgovor na upravljanje i udobnost vožnje, na višoj razini nego ikad prije.
Karakteristike zasićenja prednjih i stražnjih amortizera te dizajn ventila i prednjih i stražnjih amortizera optimizirani su, a stražnji amortizeri imaju veliki radijus.
Ove značajke povećavaju silu prigušivanja u rasponu prigušivanja pri malim brzinama na razumno ravnim površinama ceste radi lakšeg kretanja, dok smanjuju silu prigušivanja u području prigušivanja pri velikim brzinama pri vožnji po neravnim cestama, što rezultira značajno poboljšanom glatkoćom i stabilnošću.
Osim toga, upotreba gornjeg nosača stražnjeg amortizera uretanskog tipa smanjuje karakteristike opruge za poboljšanu reakciju na fine vibracije i poboljšanu udobnost u vožnji.
Ovaj sustav ovjesa pokazuje linearnu silu prigušenja pri najmanjem ulazu, dok čvrsto potiskuje odbijanje kao odgovor na veće unose kako bi se postigla visokokvalitetna vožnja.
G-Vectoring Control Plus (GVC PLUS)
GVC Plus uvodi tehnologiju koja poboljšava stabilnost upravljanja korištenjem kočnica za dodavanje kontrole izravnog momenta zakretanja konvencionalnoj kontroli motora GVC-a.
Dok vozač izlazi iz zavoja vraćajući upravljač u središnji položaj, GVC Plus primjenjuje laganu silu kočenja na vanjske kotače, pružajući stabilizacijski trenutak koji pomaže vratiti vozilo u ravnu liniju. Sustav dosljedno ostvaruje glatke prijelaze između zakretanja, zakretanja i nagiba čak i pod velikim silama zavoja, poboljšavajući sposobnost vozila da precizno prati iznenadne unose upravljača i oštro izlazi iz zavoja.
Osim što poboljšava upravljivost u manevrima za izbjegavanje sudara, GVC Plus nudi ohrabrujući osjećaj kontrole pri promjeni trake pri velikoj brzini na autocesti i pri vožnji po snijegu ili drugim skliskim cestama.
Pogonski sklopovi
Osvježena Mazda2 je dostupna s izborom od pet 1,5-litrenih Skyactiv-G, DOHC benzinskog motora sa 16 ventila, pogona na prednje kotače - varijante od 75 i 90 KS sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, agregatom od 90 KS spojenim sa 6-brzinskim automatskim mjenjačem i verzijama ručnog mjenjača e-Skyactiv G s 90 i 115 KS opremljenim MHEV blago hibridnom tehnologijom.
Motor Skyactiv-G nadograđen je za 2022. godinu i sada je opremljen Mazdinom jedinstvenom, prvom na svijetu tehnologijom Diagonal Vortex Combustion dijagonalnog vrtložnog sagorijevanja s dijagonalom i razmjernim povećanjem omjera kompresije motora sa 14 na 15:1. Time je poboljšana potrošnja goriva jedinice za oko 6,8 posto, a smanjena je emisija CO₂ u rasponu pogonskih sklopova za 9-12 posto u načinu rada WLTC.
Osim toga, jedinica Skyactiv-G ima koristi od novog programa upravljanja motorom nastalog tijekom razvoja motora e-Skyactiv-X, poboljšavajući odziv vozila i kontrolu ubrzanja.
Jedinica od 75 KS razvija najveću snagu pri 6000 okr./min. i najveći okretni moment od 143 Nm pri okr./min. Ubrzat će Mazdu2 od 0-100 km/h za 11,3 s do najveće brzine od 171 km/h, dok će omogućiti kombiniranu potrošnju goriva od 4,4 l/100 km i emisiju CO₂ od samo 101 g/km.
Motor od 90 KS razvija najveću snagu pri 6000 okr./min., a najveći okretni moment od 151 Nm pri 3500 okr./min. Nudi ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,8 s i najveću brzinu od 183 km/h. Kombinirana potrošnja goriva i emisija CO₂ iznose 4,4 l/100 km, odnosno 101 g/km.
U kombinaciji sa šest-stupanjskim automatskim mjenjačem, 90 KS ubrzava od 0 do 100 km/h za 12,1 s, a postiže najveću brzinu od 177 km/h. Kombinirana potrošnja goriva je 4,7 l/100 km, a emisija CO₂ 106 g/km.
Motor e-Skyactiv G 90 PS s MHEV tehnologijom razvija najveću snagu pri 6000 okr./min., a najveći okretni moment od 151 Nm pri 3500 okr./min. Nudi ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,8 s i najveću brzinu od 183 km/h. Kombinirana potrošnja goriva i emisija CO₂ iznose 4,4 l/100 km odnosno 100 g/km.
Motor e-Skyactiv G 115 PS s MHEV tehnologijom razvija najveću snagu pri 6000 okr./min., a najveći okretni moment od 151 Nm pri 3500 okr./min. Nudi ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,1 s i najveću brzinu od 200 km/h. Kombinirana potrošnja goriva i emisija CO₂ iznose 4,4 l/100 km, odnosno 105 g/km.
Sigurnost
Mazda2 za 2022. godinu je opremljena opsežnim sigurnosnim značajkama, uključujući LED prednja svjetla, standardno ugrađena u cijeli raspon modela, te dodatna prilagodljiva LED prednja svjetla (ALH), naprednu pametnu podršku kočenja u gradu (napredni SCBS ili Advanced Smart City Brake Support) koja sada sadrži otkrivanje pješaka i pomoć zadržavanja prometne trake (LAS je standardan u višoj razini opreme). Prepoznavanje prometnih znakova (TSR) i monitor za prikaz od 360° s prednjim senzorima za parkiranje opcionalno su dostupni na modelima visoke razine opreme.