Legendarna britanska marka luksuznih automobila je ponovno osmislila svoju kultnu figuricu kako bi krasila haubu novog potpuno električnog automobila Spectre, 111 godina od dana kada je Spirit of Ecstasy prvi put registriran
Rolls-Royce je ponovno osmislio svoju kultnu figuricu Spirit of Ecstasy kako bi krasila haubu njihovog novog potpuno električnog automobila Spectre, 111 godina od dana kada je Spirit of Ecstasy prvi put registriran kao intelektualno vlasništvo Rolls-Roycea 6. veljače 1911.
Figurica je preuređena s nižim, dinamičnijim stavom koji ju uvelike približava crtežima koje je napravio njezin izvorni kreator, ilustrator i kipar Charles Sykes, u ranim godinama 20. stoljeća. Također vidi kako njezin fizički oblik predstavlja The Expression, vizualni uređaj koji čini dio novog vizualnog jezika marke.
Promjena dimenzija
Novi Spirit of Ecstasy visok je 82,73 mm, u odnosu na 100,01 mm svog prethodnika. Haljine figurice koja predstavlja ženu i koje teku iza nje u tzv. slipstreamu - često, ali pogrešno okarakterizirane kao 'krila' - suptilno su preoblikovale kako bi bile aerodinamičnije i realnije.
Najvidljivija promjena je njezin stav. Ranije je stajala skupljenih stopala, ispravljenih nogu i nagnuta u struku. Sada je prava božica brzine, pripremljena za vjetar, s jednom nogom naprijed, nisko uvučena, očiju željno usmjerenih naprijed. Ove promjene imaju i praktične i stilske prednosti, pridonoseći Spectreovim izvanrednim aerodinamičkim svojstvima. Najraniji prototipovi Spectre imaju koeficijent otpora (cd) od samo 0,26, što ga čini najaerodinamičnijim Rolls-Royceom ikada stvorenim. Očekuje se da će se brojka poboljšati tijekom iscrpnih protokola testiranja proizvoda poduzetih ove godine.
Ovaj novi izraz bilježi bit originalnih crteža Charlesa Sykesa, ali umjesto da bude jednostavno 'precrtan' ili 'redizajniran', njezin je novi oblik digitalno oblikovao računalni modelar koji radi u kući Rolls-Roycea, koji ima strast za životno crtanje i kiparstvo. Njihovo iskustvo na ovom području bilo je neprocjenjivo u razvoju elegantnih životnih crta lica figurice, kao i njezinog izraza, koji vješto kombinira fokus i spokoj. Dizajneri su također konzultirali stiliste u Goodwoodu za njihovu perspektivu o njezinoj kosi, odjeći, držanju i izrazu, dodajući autentično suvremenu auru njezinoj dinamici i zapovjednoj prisutnosti.
Suptilni, prolazni ljudski element
Dok su sve figurice izrađene pomoću jedne od najstarijih poznatih tehnika lijevanja, nazvane 'lost wax casting' ili 'cire-perdue', svaka se pojedinačno dorađuje ručno, tako da će se od figurice do figurice malo razlikovati. Osim što nastavlja dugu tradiciju Rolls-Roycea – sve do 1939. maskote je izradio i polirao sam Charles Sykes – ovaj suptilni, prolazni ljudski element stvara intrigantan kontrast s preciznim, visoko konstruiranim automobilom na čijem vrhu sjedi.
Iako je u modernoj eri relativno rijetka, promjene u Duhu ekstaze učinjene su tijekom njezina 111-godišnjeg životnog vijeka. Prikazana je u različitim veličinama i materijalima i, nakratko, u klečećem položaju. Nova verzija stvorena za Spectre pojavit će se na svim budućim modelima: trenutni dizajn će se i dalje koristiti na modelima Phantom, Ghost, Wraith, Dawn i Cullinan i njihovim alter ego izvedbama Black Badge gdje je to primjenjivo.
Umjetnički izraz ikone
Istovremeno, Muse, Rolls-Royce Art Programme, objavio je žiri za Spirit of Ecstasy Challenge. Ova inauguralna inicijativa poziva najpametnije i najhrabrije mlade kreativce da ponovno zamisle ikonu Duha ekstaze u kontekstu izvan njezina trenutačnog mjesta na automobilu Rolls-Royce. Pritom će ovi mladi umjetnici stvarati visokokonceptualne radove koji iznenađuju, oduševljavaju i inspiriraju.
Za svako izdanje ovog prestižnog bienalnog događaja, globalna komisija stručnih sudaca odabrat će medij za nove dizajnere iz kojeg će stvoriti umjetničku interpretaciju Duha ekstaze. Za ovo izdanje taj medij je tekstil. Cijenjeni članovi žirija su: Anders Warming, direktor dizajna, Rolls-Royce Motor Cars; Yoon Ahn, kreativni direktor Ambush i direktor nakita u Dior Menu; Tim Marlow, direktor i glavni izvršni direktor Muzeja dizajna u Londonu; i Sumayya Vally, ravnateljica južnoafričke arhitektonske prakse, Counterspace. Zajedno će odabrati tri finalista koji će sudjelovati u ovoj izvanrednoj umjetničkoj inicijativi.