U skladu s Toyotinim motom 'Mobilnost za sve' C+walk T nudi veliku pomoć starijim osobama te korisnicima s poteškoćama u kretanju - i tako proširuje prostor na kojem mogu biti aktivni
Toyota je na sajmu automobila u Tokiju u listopadu 2019. godine predstavila svoju viziju elektrificirane osobne mobilnosti s linijom kompaktnih električnih vozila na baterije. Paleta električnih vozila kreće se po veličini, od minibusa s dva sjedala do električnog skutera s tri kotača.
Sada je objavljeno kako je Toyota predstavila C+walk T, uspravnu izvedbu nove serije vozila C+walk za pješačke zone. U Japanu C+walk T je u prodaji od 1. listopada i može se kupiti kod ovlaštenih Toyota partnera, a nudit će se i za najam i leasing.
C+walk T je uspravno, baterijsko električno vozilo (BEV) s tri kotača, jednostavno za upravljanje. Odlikuje se niskim, ravnim postoljem, visokim samo 150 mm radi lakšeg penjanja i silaska. Konstruirano je tako da bude udobno u korištenju u pješačkim zonama, a omogućava usporedno kretanje i komunikaciju s pješacima. Povrh toga što nije štetno za okoliš, ovo vozilo zauzima gotovo jednak prostor kao i jedna osoba te se kreće brzinom uobičajenog ljudskog hoda. Korisnici mogu podesiti najveću brzinu kretanja za C+walk T prekidačem za podešavanje brzine. Vozilo ima pet različitih postavki brzine u rasponu od 2 do 6 km/h te dodatnu postavku za brzinu 10 km/h za iskusne korisnike. C+walk T je opremljen i funkcijama za otkrivanje prepreka koje pomažu u izbjegavanju sudara s preprekama ili pješacima.
Kad je riječ o mogućnostima korištenja u poslovne svrhe C+walk T se može koristiti za kretanje u velikim skladištima ili industrijskim pogonima. Pogodan je i za korištenje osoba koji obavljaju poslove zaštite, a može se koristiti i za obilaske parkova i drugih površina.
U skladu s Toyotinim motom 'Mobilnost za sve' C+walk T nudi veliku pomoć starijim osobama te korisnicima s poteškoćama u kretanju - i tako proširuje prostor na kojem mogu biti aktivni. Osim toga, zahvaljujući sve većem broju dopuna primjenljivih zakona i propisa, može se očekivati da će u budućnosti biti dopušteno korištenje C+walk T na javnim prometnicama.
Toyota nudi široku paletu rješenja za mobilnost s dva cilja: osiguravanje slobode kretanja za sve i stvaranje boljeg društva. Serije C+walk i C+pod (ultra-kompaktno baterijsko električno vozilo s dva sjedala koje je predstavljeno u prosincu 2020. godine) su konstruirane kako bi proširile područja aktivnosti svojih korisnika, donijele im radost, pomogle im u različitim fazama života i ponudile nove, dosad nepoznate oblike vrijednosti kretanja.
Nastavljajući isporučivati načine kretanja koji se jednostavno koriste i bude želju za putovanjem, Toyota namjerava donijeti sreću čim većem broju ljudi. Zbog toga unutar serije C+walk Toyota trenutno razvija izvedbu sa sjedalom te izvedbu za spajanje s invalidskim kolicima.
C+walk T se proizvodi u tvornici Toyoda Iron Works, ima istosmjerni motor bez četkica te litij-ionsku bateriju i pogon na prednje kotače. Maloprodajna cijena (ovisno o modelu) kreće se od 341.000 do 354.200 tisuća jena (19.850 do 20.600 HRK).
Upravljač
Ručicama gasa na jednoj ili drugoj strani upravljača na C+walk T korisnik pokreće, ubrzava, usporava i zaustavlja vozilo. Vozilo ubrzava jednostavnim pritiskom ručice, a usporava otpuštanjem. Ručicama kočnice smještenima s obje strane upravljača korisnik može postići jače usporenje kad je to potrebno, a pritiskom na gumb za vožnju unatrag korisnik može pokrenuti vozilo unatrag.
Paket litij-ionske baterije
Kako bi rukovanje bilo intuitivno upravljačke sklopke vozila su ergonomično oblikovane - od nagiba upravljača i oblika njegovih hvatišta do smještaja ručica i gumba. Na zaslonu za prikaz statusa korisnik može u svakom trenutku vidjeti razinu napunjenosti baterije i brzinu kretanja. Upravljački sustav vozila se, nakon uključivanja baterije, uključuje postavljanjem posebnog ključa iznad plohe za prepoznavanje. Litij-ionska baterija, koja se može izvaditi, u potpunosti se napuni za približno 2,5 sata uz pomoć punjača koji se isporučuje uz vozilo, na izmjeničnu struju od 100 V.
Vozne performanse usklađene s pješacima
C+walk T koristi elektromotore u kotačima: istosmjerni elektromotor bez četkica je smješten u prednjem kotaču i osigurava mirno ubrzavanje, usporavanje i skretanje. Pri uobičajenoj brzini ljudskog hoda ovo vozilo može prijeći približno 14 km bez dodatnog punjenja baterije (ove vrijednosti proizvođač je dobio mjerenjima pri temperaturi od 20˚C, uz korisnika težine 70 kg i prosječnom brzinom kretanja od 6 km/h na ravnim cestama).
Ovo vozilo ima jedan prednji i dva stražnja kotača. Kad je upravljani kotač zakrenut za maksimalnih 90 stupnjeva, vozilo se može okrenuti u mjestu, s najmanjim polumjerom okretanja od samo 0,59 m.
Kompaktan oblik idealan za korištenje u pješačkim zonama
C+walk T zauzima gotovo podjednako mjesta kao i jedna osoba, zahvaljujući ukupnoj duljini od 700 mm (otprilike duljina jednog ljudskog koraka) i ukupnoj širini 450 mm (približno širina ljudskog struka), a njegovo nisko, ravno postolje je visoko samo 150 mm. Ovo vozilo je konstruirano za vožnju u stajaćem stavu radi neometane komunikacije s drugim osobama te se odlikuje suvremenim oblikom koji svodi na najmanju mjeru osjećaj nemira kod ljudi u okolini.
Guvernal (dio koji povezuje vrh prednje vilice s dnom upravljača) nezamjetno se spaja sa školjkom gdje se nalazi baterija, koja se vadi ili spaja u jednom pokretu. Vozilo je izvedeno u dvobojnoj kombinaciji, s uglavnom crnom školjkom koju nadopunjavaju smolasti dijelovi toplo sive boje.
Senzor za periferno otkrivanje
C+walk T je opremljen funkcijama za otkrivanje prepreka koje pomažu u izbjegavanju sudara s preprekama ili pješacima. Kad prednji senzor za periferno otkrivanje prepozna neku osobu ili prepreku, operativni sustav uključuje vizualno upozorenje na zaslonu te zvučno upozorenje te usporava vozilo na približno 2 km/h, pružajući tako sigurnost u vožnji. Ova funkcija otkriva osobe i prepreke približno 2,5 do 3 m ispred vozila. Ona usporava vozilo na maksimalnu brzinu od približno 2 km/h, ovisno o brzini kretanja i udaljenosti do osobe ili prepreke. Nakon uspješnog izbjegavanja mogućeg naleta, isključuje se ograničenje brzine koju ova funkcija postavlja.
Vozilo je standardno opremljeno funkcijom nadzora brzine u skretanju koja prepoznaje zakret upravljača i ograničava brzinu kretanja u skladu s tim. Opremljeno je i funkcijom prepoznavanja strmine koja automatski usporava vozilo na strmoj nizbrdici, kako bi se korisnici mogli osjećati sigurno. Na vozilo su ugrađene gume za zaštitom od pucanja pa tako korisnici ne moraju niti o tome brinuti.