Današnji, sve složeniji automobili podložni su hakerskim napadima i zato automobilski proizvođači nastoje dodatno zaštititi svoje automobile
Prvi put korištena u modelu Cadillac CT5 (MY 2020), nova elektronička platforma proizvodit će se od ove godine, a predviđa se da će biti uvedena u svijetu do 2023. godine u većini modela američkog proizvođača automobila General Motorsa. Elektroničku platformu razvio je tim elektro, hardverskih i softverskih inženjera u GM-ovim postrojenjima.
Predsjednik General Motorsa Mark Reuss predstavio je novu elektroničku platformu ove automobilske tvrtke. Ona igra ključnu ulogu u sljedećoj generaciji električnih vozila u području funkcija aktivne sigurnosti, infotainmentu i povezivosti, navodi se u priopćenju tvrtke.
Tehnologija će upravljati elektroničkim sustavom sposobnim za obradu podataka do 4,5 terabajta po satu. To odgovara pet puta većem kapacitetu od GM-ove trenutne elektroničke platforme.
Uz naprednu funkciju za izvršavanje softverskih ažuriranja, sličnih onima u mobilnim smart telefonima putem radija, sustav omogućuje usvajanje nadogradnji tijekom cijelog životnog ciklusa vozila. Osim toga, nova platforma omogućuje bržu komunikaciju na samom vozilu i vanjskim izvorima zahvaljujući ethernet vezi s brzinama prijenosa od 100 Mb/s, 1 Gb/s i 10 Gb/s.
'Kritična uloga softvera te njegova važnost za naša sadašnja i buduća vozila ne može se dovoljno naglasiti', kaže Reuss. Sustav 'DNA' uključuje dodatne sigurnosne značajke na razini hardvera i softvera. GM je pokrenuo program otkrivanja sigurnosnih prijetnji prije nekoliko godina, koji između ostalog služi za intenziviranje umrežavanja sa znanstvenim institucijama.
'Rezultat je sada formalni, tzv. Bug Bounty program za otkrivanje i ispravljanje softverskih pogrešaka, što dodatno jača GM-ove mjere u području kibernetičke sigurnosti', kažu u GM-u. Osim toga, GM predsjeda Centrom za razmjenu i analizu informacija o automobilskoj industriji (Auto-ISAC ili Automotive Information Sharing & Analysis Center), koji okuplja partnere iz privatnog i javnog sektora kako bi razmijenili i analizirali uvid u rizike cyber sigurnosti po automobilsku industriju.