Od kompaktne i dodatno stilizirane Mokke do obiteljima prilagođene Frontere i novog vruhnskog Grandlanda, svaki SUV pokreću moćni i učinkoviti električni pogoni
S najnovijim Grandlandom koji stiže krajem veljače i Fronterom koja stiže u svibnju, kao i s novom Mokkom koja je već stigla, Opel predstavlja najmlađu trojku SUV-ova na tržištu. Od kompaktne i dodatno stilizirane Mokke do obiteljima prilagođene Frontere i novog Grandlanda, svaki SUV pokreću moćni i učinkoviti električni pogoni.
Svaki od tri noviteta dostupan je u potpuno električnoj varijanti, za lokalnu vožnju bez emisija, i s učinkovitim hibridnim pogonom od 48 volti za uštedu goriva. Osim toga, Grandland je dostupan i kao dinamični plug-in hibrid.
Lokalna vožnja bez emisija
Najnoviji Opel Grandland nudi pregršt novih inovacija kao što su novi 3D Vizor s osvijetljenim Opelovim 'Blitzom' i osvijetljenim natpisom Opel na stražnjoj strani, ali i Intelli-Lux HD svjetla bez zasljepljivanja ili praktičan Pixel Box za induktivno punjenje pametnih telefona.
Dobitnik nagrade Zlatni volan za 2024. (Auto Bild br. 46/2024 i Bild am Sonntag br. 45/2024, u kategoriji za 'najbolji automobil do 50.000 eura) ujedno je i prvi Opel koji se temelji na STLA Medium platformi koja je dizajnirana za električna vozila na bateriju (BEV).
Grandland Electric ima izbor od dvije električne varijante snage 157 kW (213 KS), uz koje Grandland stiže do 100 km/h u 9 s i koje omogućavaju dosege prikladne za svakodnevnu upotrebu i putovanja.
Uz bateriju od 73 kWh (iskoristiv kapacitet), potpuno električni SUV može prijeći do 523 km (WLTP) između punjenja. U modelu Grandland Electric GS s baterijom od 82 kWh doseg se povećava na do 582 km (WLTP). Ubrzo dolazi i model s baterijom od 97 kWh koji će moći prijeći do oko 700 km (WLTP) uz nultu stopu emisija. Novi Grandland se puni za manje od 30 min do 80 posto kapaciteta baterije uz kapacitet punjenja do 160 kW na javnim punionicama za brzo punjenje.
Za one koji žele profinjen i poseban, ali kompaktniji SUV u gradu i šire, mogla bi biti zanimljiva i nova Opel Mokku Electric s električnim motorom snage 115 kW (156 KS). Opelovi inženjeri su uspjeli osigurati izvanredan doseg uz kompaktnu veličinu baterije od 54 kWh. To znači da se do 403 km vožnje (WLTP) može prijeći bez emisija. Osim dodatnog prostora, smještanje baterije ispod poda osigurava nisko težište nove Mokke Electric i njezinu stabilnost na cesti. Uz trenutnu dostupnost 260 Nm okretnog momenta, električno vozilo na bateriju jamči snažno ubrzanje iz stanja mirovanja i puno vozačkog užitka.
Nova Mokka Electric pritom dolazi s najsuvremenijim multimedijalnim sustavom za informiranje i zabavu. Ovaj unaprijeđeni bestseler u standardnoj opremi već ima digitalni kokpit Pure Panel s dva zaslona veličine 10 inča. Ako je u novu Mokku ugrađena navigacija, karte se ažuriraju putem bežične veze. Kao i u Grandlandu, sustav sad može učiti i samostalno predlagati odredišta i navoditi kroz rutu na temelju navika povezanog profila vozača zahvaljujući ChatGPT-ju (dostupno s paketom Connected Navigation).
Nova Opel Frontera ne ističe se samo kao izvanredan i prilagodljiv SUV robusnog dizajna i s brojnim praktičnim rješenjima u unutrašnjosti. Zahvaljujući svojim pogonima, ovaj obiteljima prilagođen novitet isto tako čini svakodnevnu vožnju i putovanja na odmor čistim užitkom. U skladu s Opelovim pristupom 'Zelenih inovacija' ('Greenovation') svaka Frontera je elektrificirana. Kupci koji se žele lokalno voziti bez emisija moći će naručiti potpuno električnu Fronteru Electric snage 83 kW (113 KS) i s baterijom od 44 kWh (iskoristivih) i voziti do 305 km (WLTP-u) između dva punjenja. Kao verzija s velikim dosegom, nova Frontera Electric može prijeći do oko 400 km (preliminarni doseg prema WLTP-u) između punjenja.
Najbolje iz oba svijeta: Grandland, Frontera i Mokka kao hibridi sa sustavom od 48 volti
Za one koji vole električnu vožnju i uštedu goriva, ali žele izbjeći mijenjanje svojih vozačkih navika, dostupne su i hibridne varijante sa sustavima od 48 volti. Pametna, isplativa i kompaktna 48-voltna hibridna tehnologija vozila Grandland Hybrid, Frontera Hybrid i Mokka Hybrid nudi brojne prednosti u svakodnevnoj upotrebi.
Pogon uključuje litij-ionsku bateriju koja se automatski puni u određenim uvjetima vožnje, ali i turbo benzinski motor obujma 1,2 litre i snage 100 kW (136 KS). Frontera Hybrid dostupna je i u verziji od 74 kW (100 KS). Trocilindrični motor razvijen je posebno za hibridnu upotrebu i kombinira se s šesterostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom te električnim motorom snage 21 kW (28 KS).
Ova 48-voltna tehnologija je posebno korisna u gradskom prometu. Električni pogon podržava benzinski motor tijekom ubrzanja i kretanja iz mirovanja. Električni motor doprinosi okretnom momentu, pogotovo pri nižim okretajima benzinskog motora, što pogoduje dinamici vožnje i smanjenju emisija CO2. Pri manjim brzinama, električni motor omogućava potpuno električno putovanje do jednog km ili do 50 posto vožnje u gradu.
Kad Grandland, Frontera ili Mokka Hybrid usporavaju pri velikim brzinama, benzinski se motor isključuje, a električni motor djeluje kao generator za punjenje 48-voltne baterije hibridnog sustava. Optimalno koordinirani sustav osmišljen je da uvijek radi besprijekorno uz najnižu potrošnju energije.
Oni koji traže treću varijantu električne vožnje pronaći će ono što traže u novom Grandlandu. Novi Grandland plug-in hybrid nudi do 87 km lokalne vožnje bez emisija (WLTP). Uz snagu sustava od 143 kW (195 KS) i 350 Nm najvećeg okretnog momenta u kombinaciji sa sedmerostupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, zajamčena je vožnja s puno vozačkog užitka. Grandland plug-in hybrid ubrzava od 0 do 100 km/h u samo 7,8 s i postiže maksimalnih 220 km/h.