HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo novi MG ZS Hybrid+: Potpuno hibridni crossover iz B-SUV segmenta s izvrsnim pogonom

09.11.2024 u 10:00

Bionic
Reading

Novi B-SUV pokreće četverocilindrični 1,5-litreni benzinski motor snage 75 kW (102 KS) i električni motor snage 100 kW (136 KS), kao i odvojeni generatorski motor koji omogućuje široki raspon načina rada pogonskog sklopa. Kombinirana izlazna snaga je 145 kW (197 KS)

Otkako je kineski proizvođač automobila SAIC godine 2010. preuzeo britanski MG, čini se da ovoj 100-godišnjoj legendarnoj marki cvjetaju ruže i to baš ove obljetničke godine. Tako su nas samo ove 2024. počastili već s dva prilično zanimljiva modela na domaćem tržištu: MG3 Hybrid+ hatchbackom B segmenta s hibridnim pogonom (HEV) i MG HS kompaktnim SUV-om C-segmenta s benzinskim i PHEV pogonom.

No čini se da je glavna uzdanica MG-a kao marke u B-SUV segmentu upravo napravio prve kilometre i po hrvatskim prometnicama.

Naime, ovaj je tjedan održana hrvatska premijera atraktivnog modela MG ZS Hybrid+, a mi smo ga u Autozoni i isprobali odvozivši nekih stotinjak kilometara. Da podsjetimo, novi MG ZS Hybrid+ je otkriven krajem kolovoza ove godine, a sada je već i krenuo u prodaju kod nas po primamljivoj ulaznoj cijeni od 23.990 eura.

MG ZS Hybrid+ Izvor: Promo fotografije / Autor: MG Motor

Sam model MG ZS, kojeg je Europa upoznala u srpnju 2020. bio je opsežno osvježena prva generacija modela kojeg je SAIC predstavio na Auto Shanghai Motor Showu 2017. godine, kao i na sajmu automobila u Londonu. Mi smo osvježenu prvu generaciju modela ZS imali na svom testu u veljači 2023. Točna oznaka našeg prvog MG-ija je ZS XCLE 1.0 A/T Luxury, a radi se o modelu s trocilindričnim benzinskim 1.0 T-GDI turbo motorom snage 111 KS. Samo mjesec dana nakon toga smo imali na testu i njegovu potpuno električnu verziju ZS EV Comfort Standard Range.

Vratimo se ipak novoj zvijezdi, MG ZS Hybrid+ je samopunjivi potpuni hibrid (HEV) iz propulzivnog B-SUV segmenta, koji svoj pogon dijeli s hatchback modelom MG3 Hybrid+. Pokreće ga četverocilindrični 1,5-litreni benzinski motor snage 75 kW (102 KS) i električni motor snage 100 kW (136 KS), kao i odvojeni generatorski motor koji omogućuje široki raspon načina rada pogonskog sklopa. Kombinirana izlazna snaga novog ZS-a Hybrid+ je sjajnih 145 kW (197 KS).

Ako ste se pitali hoće li biti i potpuno električne verzije ZS-a, odgovor je – neće! Navodno će ga zamijeniti novi potpuno električni model MG ES5, koji dolazi sljedeće godine.

Vanjski dizajn i dimenzije

Sa svojim dinamičnim prednjim dijelom, dvodijelnom linijom ramena i upečatljivim stražnjim dijelom, MG ZS Hybrid+ je odmah prepoznatljiv kao veći brat MG3 Hybrid+. Potpuno novi ZS Hybrid+ koristi tipične proporcije kompaktnog SUV-a s uspravnom prednjom maskom koju prate energične bočne linije. Dimenzije kotača u ponudi su, već prema razini opreme, od 16 do 18 cola (215/60R16, 215/55R17 i 215/50R18).

Novi MG ZS Hybrid+ većih je dimenzija od prethodnog ZS modela: sa 4430 mm dužine (+107 mm), 1818 mm širine (+9 mm) i 1635 mm visine (-18 mm), nudi dinamičnije proporcije i više prostora u unutrašnjosti, posebno zahvaljujući produljenom međuosovinskom razmaku od 2610 mm (+30 mm). To znači da je novi ZS Hybrid+ idealno pozicioniran u segmentu urbanih i kompaktnih SUV vozila. Neki od njegovih izravnih konkurenata na tržištu su Toyota Yaris Cross, Renault Captur, Hyundai Kona, Suzuki Vitara, ali ima ih još.

Kad je riječ o prtljažniku njegov volumen je 443 l, a kad se preklope nasloni stražnjeg reda sjedala (u omjeru 40/60) raste do 1457 l.

MG ZS Hybrid+ je dostupan u sedam završnih boja: Pebble crnoj, Dover bijeloj, Cosmic srebrnoj, Emerald zelenoj, Diamond crvenoj, Hampstead sivoj i Como plavoj.

Unutrašnjost

Kabina novog modela ZS Hybrid+ je osjetno modernija od prethodnog ZS-a. Novi ZS dolazi opremljen s modernim multimedijskim sustavom koji uključuje zaslon osjetljiv na dodir visoke rezolucije, Apple CarPlay i Android Auto za intuitivno i besprijekorno korisničko iskustvo.

Vozač ispred sebe ima, uz lijepo oblikovan sportski volan, 12,3-inčnu digitalnu instrument ploču.

Što se multimedije tiče tu je također 12,3-inčni infotainment ekran rezolucije 1920x720. Isti je smješten nisko iznad središnje konzole i ne ometa vozačev pogled. Tu su ispod zaslona i fizičke tipke za bržu dostupnost, koje omogućuju jednostavno upravljanje raznim praktičnim funkcijama poput npr. brzinom ventilatora, odmrzavanje prednjeg i stražnjeg stakla, sva četiri pokazivača smjera u kritičnim situacijama, jačinom zvuka.

Jedna od glavnih inovacija koja čini MG ZS Hybrid+ posebno praktičnim i naprednim je iSMART povezanost – sofisticirani sustav povezivosti koji omogućuje vozačima potpunu kontrolu nad vozilom putem mobilne aplikacije. Povezujući pametni telefon s vozilom, iSMART sustav omogućuje niz korisnih funkcija koje olakšavaju svakodnevnu vožnju i pružaju dodatnu sigurnost.

Kroz iSMART aplikaciju, vozači mogu na daljinu pratiti potrošnju goriva, lokaciju vozila i mnoge druge korisne informacije. Aplikacija također omogućuje daljinsko zaključavanje i otključavanje te podešavanje klima uređaja prije ulaska u vozilo. Na taj način, iSMART povezanost dodatno povećava praktičnost i ekonomičnost svakodnevne uporabe MG ZS Hybrid+ modela.

Sjedala su lijepo oblikovana i omogućuju dovoljan prostor za petero odraslih.

ADAS sigurnosna oprema

Sustav sigurnosti i pomoći vozaču MG Pilot uključuje brojne pomoćne funkcije i dio je standardne opreme u svim verzijama. Paket sigurnosnih značajki uključuje: Pomoć pri kočenju u nuždi (AEB), Upozorenje na čeoni sudar (FCW), Upozorenje o napuštanju trake za hitne slučajeve (ELK), Pomoćnik za održavanje trake (LKA), Upozorenje o napuštanju trake (LDW), Prilagodljiva kontrola brzine i udaljenosti (ACC), Nadzor mrtvog kuta (BSD), Inteligentna kontrola dugih svjetala (IHC), Upozorenje o stražnjem poprečnom prometu (RTA).

MG ZS Hybrid+
  • MG ZS Hybrid+
  • MG ZS Hybrid+
  • MG ZS Hybrid+
  • MG ZS Hybrid+
  • MG ZS Hybrid+
    +97
MG ZS Hybrid+ Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Samopunjivi HEV+ pogonski sklop

Električni motor od 100 kW (136 KS) radi u kombinaciji s benzinskim motorom od 75 kW (102 KS), a energiju crpi iz baterije od 1,83 kWh. Zahvaljujući relativno velikoj bateriji, moguće su češće i dulje čisto električne vožnje, što se pozitivno odražava na potrošnju.

Vozač ima nekoliko dostupnih načina vožnje:

  • EV – Čisto električni rad sve dok punjenje dopušta
  • Serijski – Motor pokreće generator, koji zauzvrat pokreće električni motor za putovanje
  • Serijski i punjenje – serijski način rada plus punjenje baterije
  • Drive & Charge – Motor pokreće kotače i istovremeno puni bateriju putem generatora
  • Paralelni – motor i elektromotor pokreću kotače

Uz visoku učinkovitost, Hybrid+ tehnologija nudi i izvrsne vozne performanse. Novi MG ZS Hybrid+ ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 8,7 s, a međusprint od 80 do 120 km/h odvija se za brzih 7,2 s. Kombinirani pogon daje 197 KS (145 kW), s potrošnjom prema WLTP-u od samo 5,0 litara/100 km. Pogon je na prednja dva kotača.

Automatski mjenjač s 3 stupnja prijenosa osigurava maksimalnu učinkovitost dok pruža dinamično iskustvo vožnje.

Vozač može birati između tri načina vožnje: Sport, Standard i Eco. Sport način rada razvija punu snagu pogona, standardni način rada nudi uravnoteženu kombinaciju performansi i ekonomičnosti, a način rada Eco je dizajniran za maksimalnu učinkovitost.

Inovativna baterija s regenerativnim punjenjem

Novi MG ZS Hybrid+ opremljen je litij-ionskom baterijom koja donosi dugotrajnost i pouzdanost uz minimalno održavanje. Sustav regenerativnog kočenja prikuplja energiju pri svakom kočenju, automatski obnavljajući napunjenost baterije i produljujući domet vozila. Zahvaljujući ovoj tehnologiji, vozači mogu iskoristiti maksimalnu učinkovitost bez potrebe za čestim dopunjavanjem baterije, što osigurava niže operativne troškove i veću fleksibilnost u vožnji.

Tri razine opreme: Standard, Comfort i Luxury

MG ZS Hybrid+ dostupan je u tri razine opreme koje omogućuju vozačima izbor značajki i dodataka prema željenom komforu, stilu i mogućnostima.

Standard (23.990 eura): Osnovna verzija nudi optimalne performanse i funkcionalnost s naglaskom na praktičnost. Opremljen je 16-colnim čeličnim naplatcima, LED dnevnim svjetlima i multifunkcijskim PU kožnim upravljačem, te sadrži osnovne sigurnosne sustave poput sustava automatskog kočenja u slučaju nužde (AEB) i nadzora tlaka u gumama (TPMS). U unutrašnjosti se ističe 10,25-inčni zaslon osjetljiv na dodir, a iSmart Lite aplikacija omogućava osnovnu povezivost s pametnim uređajima.

Comfort (26.490 eura): Srednja razina opreme, Comfort, podiže iskustvo vožnje na višu razinu. Opremljen je 17-colnim naplatcima od lake legure, automatskim klima uređajem i premium audio sustavom sa šest zvučnika. Vozačima je omogućena beskontaktna funkcija ulaza i pokretanja vozila 'Keyless Entry', kao i dodatna oprema za povećanu udobnost, uključujući ventilacijske otvore za putnike na stražnjim sjedalima i senzore za kišu.

Luxury (28.490 eura): Najviša razina opreme, Luxury, donosi vrhunske performanse, stil i udobnost. Opremu čine 18-colni naplatci od lake legure, grijani upravljač i prednja sjedala s mogućnošću električnog podešavanja. Uz 12,3-inčni zaslon visoke rezolucije, Luxury verzija nudi i 360° kameru za lakše manevriranje i potpuni uvid oko vozila. Ova verzija sadrži i napredne sigurnosne opcije kao što su nadzor mrtvih kutova (BLIS) i sustav upozorenja o stražnjem bočnom nailasku vozila (RCTA).