Dvije tvrtke trenutačno planiraju započeti demonstracijsko testiranje prototipa modela na javnim cestama prije kraja tekuće fiskalne godine i predstaviti proizvodni model tržištu 2027.
Dva japanska proizvođača automobila Isuzu Motors Limited i Honda Motor Co., Ltd. su objavili kako će izložiti Giga Fuel Cell, teški kamion s pogonom na gorivne ćelije (FC) koji trenutno zajednički razvijaju dvije tvrtke, na štandu Isuzu grupe na Japan Mobility Show-u 2023. Ovo će biti prvi put da će Giga Fuel Cell biti prikazan široj javnosti.
Isuzu i Honda vjeruju da će FC tehnologija, koja koristi vodik kao gorivo bez emisija CO2, biti učinkovita za postizanje ugljične neutralnosti teških kamiona koji su potrebni za postizanje visokoučinkovitog prijevoza (s mogućnošću vožnje na duge udaljenosti, velike nosivost, brzo punjenje gorivom).
Od potpisivanja sporazuma u siječnju 2020. za provođenje zajedničkog istraživanja teških kamiona s FC pogonom, dvije tvrtke rade na provjeri kompatibilnosti FC sustava i teških kamiona te uspostavljanju temelja za osnovne tehnologije kao što su tehnologije upravljanja vozilima.
Dvije tvrtke trenutačno planiraju započeti demonstracijsko testiranje prototipa modela na javnim cestama prije kraja tekuće fiskalne godine (koja završava 31. ožujka 2024.) i predstaviti proizvodni model tržištu 2027. u potpunosti iskorištavajući tehnologiju, iskustvo i znanja stečena zajedničkim istraživanjem.
Model Giga Fuel Cell prikazan na Japan Mobility Showu usvaja konfiguraciju krutog kamiona Lowdeck 8x4, što je tipična konfiguracija za kamione koji se koriste za međugradski prijevoz. Njegove dimenzije su: 11,98 m duljina, 2,49 m širina i 3,77 m visina. Ukupna težina kamiona je 25 t, snaga motora je 320 kW (435 KS), a kapacitet rezervoar vodika 56 kg.
Njegov domet od više od 800 km (Isuzuov način provjere valjanosti) čini Giga Fuel Cell teškim kamionom s nultom emisijom i istinskom praktičnošću. Štoviše, Giga Fuel Cell opremljen je funkcijom vanjskog izlaza snage, tako da može iskoristiti svoj veliki energetski kapacitet jedinstven samo za FC vozila, koja koriste vodik kao gorivo, i prema potrebi služe kao 'mobilna elektrana', npr. u vrijeme katastrofe. Maksimalno napajanje mu je u ovom slučaju 530 kWh.