Vijest o imenovanju Espinose dolazi samo nekoliko tjedana nakon što su Nissan i Honda objavili da odustaju od planiranog spajanja. Pregovori su propali jer Honda, čija je tržišna vrijednost znatno veća, nije željela Nissanu dati dovoljnu autonomiju unutar potencijalno udružene kompanije
Upravo je objavljeno kako je japanski automobilski div Nissan imenovao Ivana Espinosu, dosadašnjeg direktora planiranja, novim predsjednikom i izvršnim direktorom, zamijenivši na tom mjestu Makota Uchidu. Ova promjena na vrhu kompanije dolazi u ključnom trenutku, nakon neuspjelog pokušaja spajanja s Hondom i usred izazova s kojima se Nissan suočava na globalnom tržištu.
Neuspjelo spajanje s Hondom i pritisak na Nissan
Vijest o imenovanju Meksikanca Espinose dolazi samo nekoliko tjedana nakon što su Nissan i Honda objavili da odustaju od planiranog spajanja. Pregovori su propali jer Honda, čija je tržišna vrijednost znatno veća, nije željela Nissanu dati dovoljnu autonomiju unutar potencijalno udružene kompanije. Uchida je izjavio da ne može prihvatiti da Nissan postane podružnica Honde, jer nije bilo jasno u kojoj bi mjeri bila sačuvana autonomija tvrtke.
Ovaj neuspjeh dodatno je pojačao pritisak na Nissan, koji se već bori s padom prodaje, posebice u Kini i SAD-u. Kompanija je za fiskalnu godinu koja završava u ožujku projicirala neto gubitak, a u studenom je najavila plan restrukturiranja koji uključuje otpuštanje 9000 radnika i smanjenje globalnih proizvodnih kapaciteta.
Da podsjetimo, mi smo iz Autozone u svibnju prošle godine bili u posjetu Nissanovoj tvornici u Sunderlandu u Engleskoj. Tamo smo spoznali veličinu ovog japasnkog proizvođača automobila i naravno, nije nam izgledalo kako bi ovaj veliki svjetski proizvođač mogao zapasti u probleme na globalnom nivou. Dapače, Nissan ima veliku budućnost pred sobom, a ovo je očito veliki korak za kompaniju.
Espinosa: Iskusan direktor s fokusom na proizvod
Espinosa, koji se Nissanu pridružio 2003. godine u meksičkoj podružnici, ima bogato iskustvo u području strategije i planiranja proizvoda. Godinama je radio u tom sektoru unutar Nissana, što ga čini dobro upoznatim s izazovima i prilikama koje stoje pred kompanijom.
Zadaci novog CEO-a: Stabilizacija i potraga za partnerom
Pred Espinosom je zahtjevan zadatak: preokrenuti negativne trendove u poslovanju Nissana i pronaći novog poslovnog partnera. Nakon propasti dogovora s Hondom, spekulira se da bi Nissan mogao tražiti partnera u tehnološkom sektoru, idealno iz SAD-a. Neki analitičari spominju i mogućnost obnove razgovora s tajvanskim proizvođačem iPhonea, Foxconnom (Hon Hai Precision Industry Co.), koji ima ambicije u proizvodnji električnih vozila.
Izazovi u autoindustriji i Nissanova budućnost
Globalna automobilska industrija prolazi kroz razdoblje velikih promjena, potaknuto razvojem električnih vozila i sve većom konkurencijom, posebice iz Kine. Nissan, koji je nekada bio predvodnik u području električnih vozila, sada se suočava s jakim pritiskom novih igrača na tržištu.
Espinosa će morati brzo djelovati kako bi osigurao da Nissan ostane konkurentan i relevantan u ovom dinamičnom okruženju. Njegovo imenovanje predstavlja dio Nissanove strategije uvođenja nove generacije lidera koji će ostvariti kratkoročne i srednjoročne ciljeve tvrtke, uz istovremeno postavljanje temelja za dugoročni rast. Pred Nissanom i Espinosom su veliki izazovi, ali i prilike za reinvenciju i povratak na staze uspjeha.