Oko 2,5 posto polovnih uvezenih auta u Hrvatsku ima lažiranu kilometražu i to u prosjeku za 75.300 kilometara, a 55 posto svih vozila pregledanih na platformi carVertical sudjelovalo je u prometnim nesrećama, s prosječnom vrijednošću oštećenja od 3207 eura, pokazalo je istraživanje tvrtke carVertical
U tom istraživanju o transparentnosti tržišta Hrvatska je ove godine kao i lani na 15. mjestu, među 25 analiziranih zemalja. 'Svake godine tisuće kupaca kupuju vozila sa skrivenim nedostacima i lažiranom kilometražom, često nesvjesni da preplaćuju za automobil u lošem stanju', navodi se u analizi carVerticala. Slovenija je u istom je istraživanju zauzela 10. mjesto, a Mađarska je 17.
Istraživanje tvrtke carVertical provedeno između listopada 2023. i rujna 2024. pokazalo je da je u Hrvatskoj 2,5 posto automobila s lažiranom kilometražom, s prosječnom korekcijom od 75.300 kilometara. Budući da cijena automobila izravno ovisi o njegovoj kilometraži, vozači koji kupuju takva vozila znatno preplaćuju njihovu vrijednost.
Više krivotvorenih kilometara
Iako su stope izmjene brojača kilometara u Hrvatskoj pale s 3,5 posto u 2023., ista pozicija na ljestvici mogla bi se pripisati većoj prosječnoj krivotvorenoj kilometraži. Prošle je godine automobilima u Hrvatskoj u prosjeku lažirana kilometraža za 70.439 kilometara. Značajna je i statistika za oštećene automobile: više od polovice (55 posto) svih vozila pregledanih na carVertical platformi u Hrvatskoj sudjelovalo je u prometnim nesrećama, s prosječnom vrijednošću oštećenja od 3207 eura.
Vozači koji kupuju uvezena vozila suočavaju se s najvećim rizikom kupnje automobila s krivotvorenom kilometražom ili prošlim oštećenjima. Prosječna starost kupljenih vozila u Hrvatskoj je 8,1 godina, što ukazuje na to da su automobili u Hrvatskoj uglavnom mlađi u usporedbi s onima u drugim istočnoeuropskim zemljama.
Prevare učestale na istoku
Kao i prethodnih godina, Ujedinjeno Kraljevstvo bilo je najtransparentnije tržište rabljenih automobila među svim zemljama koje su sudjelovale u istraživanju. Samo 2,1 posto automobila imalo je lažiranu kilometražu, a 17,8 posto vozila bilo je oštećeno. U prvih pet najtransparentnijih zemalja još su Italija, Švicarska, Njemačka i Švedska.
Najmanje transparentne zemlje uključene u istraživanje bile su Ukrajina, Latvija, Litva, Rumunjska i Estonija. Ta su tržišta također bila najniže rangirana prošle godine. Visok udio automobila s lažiranom kilometražom i oštećenjima, zastarjeli vozni park i visoke stope uvoza doprinose tome da se ta tržišta smatraju izuzetno netransparentnim i rizičnim.
Najveći broj prevara s kilometražom među europskim zemljama zabilježen je u Latviji (11,1 posto) i Ukrajini (9,6 posto). Najveći udio oštećenih automobila pronađen je u Poljskoj (62,1 posto) i Slovačkoj (60,5 posto).