Prizemni modul, također poznat kao 'mothership', ima dizajn s tri osovine i šest kotača sa 6×6 pogonom na svim kotačima i upravljanjem na stražnjim kotačima, i nudi izvrsnu nosivost i terensku sposobnost
Za kineskog proizvođača naziva Xpeng ste vjerojatno već čuli, a mi smo pisali o Xpeng 2 kineskom letećem automobilu prije dvije godine.
Kao ključni igrač u ekonomskom sektoru na malim visinama, Xpeng Aeroth je u studenom prošle godine odradio prvi javni let svog modularnog letećeg automobila naziva Land Aircraft Carrier, odnosno kopnenog nosača zrakoplova.
Osnivač ove kineske tvrtke Zhao Deli, prikazao je tada potpuno automatizirano odvajanje i ponovno povezivanje između zemaljskih i zračnih modula, demonstrirajući kinesku inovativnost i potencijal u gospodarskom razvoju na niskim visinama, istovremeno proširujući mogućnosti za primjenu letećih automobila u budućnosti.
Prvi javni let
U dinamičnoj demonstracijskoj zoni, Land Aircraft Carrier je imao svoj debi, glatko uzlijećući uz glazbenu pratnju i izvodeći četiri zračna manevra: Linearno ubrzanje na maloj visini, Spiralno penjanje, Konstantno spuštanje i Precizno slijetanje. Let, kojim je u potpunosti upravljao autopilot, pokazao je iznimnu preciznost automatizirane kontrole u različitim uvjetima. Tijekom manevra spuštanja, zračni modul se graciozno spustio s visine od 80 metara, poput orla koji se spušta, i besprijekorno sletio.
Land Aircraft Carrier nudi ručne i autonomne načine leta, uključujući automatsko planiranje rute, autonomno krstarenje, povratak jednim dodirom, otkrivanje prepreka od 360 stupnjeva i pomoć pri spuštanju. Inovativni sustav upravljanja jednom palicom omogućuje korisnicima svladavanje ručne kontrole u roku od pet minuta i postizanje stručnog znanja u roku od tri sata.
Dvostruki načini vožnje nude komforni način za jednostavnost i sportski način za poboljšanu upravljivost. U bilo kojem trenutku tijekom autonomnog leta, pilot ima primarnu kontrolu i može ručno premostiti. Bilo u ručnom ili autonomnom načinu rada, inteligentni sustav kontrole leta i navigacije osigurava stabilnost, održavajući parametre leta unutar sigurnosnih granica.
Rješenje za izazove mobilnosti, pohrane i energije
Samo jednim dodirom na pametnom telefonu, ovaj 'transformer' oslobađa zračni modul od zemaljskog modula. Sustav automatskog odvajanja i ponovnog spajanja u vozilu prvi je u ovoj industriji, omogućavajući da se zračni modul učita ili postavi iz zemaljskog modula unutar pet minuta, bez potrebe za ručnom intervencijom.
Ova nova visokoprecizna tehnologija pristajanja i koordinacije pokreta omogućuje zemaljskom modulu da se neprimjetno poravna sa zračnim modulom, eliminirajući potrebu za premještanjem zračnog modula. S osam upravljačkih modula i 14 aktuatora, ovaj sustav omogućuje glatke, kontrolirane prijelaze između dva modula.
Zemaljski 'matični brod' služi i kao transportno vozilo i kao energetsko središte, rješavajući tradicionalne izazove mobilnosti, skladištenja i energije. Funkcionira kao mobilna 'kuća', autonomno napajajući i postavljajući zračni modul. Sustav aktivnog ovjesa sa šest kotača zemaljskog modula smanjuje vibracije, osiguravajući siguran transport zračnog modula preko različitih terena i vremenskih uvjeta—stvarno isporučujući besprijekornu mobilnost i slobodan let.
Ekonomija niske nadmorske visine na djelu, s masovnom proizvodnjom postavljenom za 2026.
Kopneni nosač zrakoplova je najnovija inovacija letećeg automobila Xpeng Aeroth-a, jedinog automobila na svijetu koji može spremiti 'zrakoplov' u svoj prtljažnik.
Prizemni modul, također poznat kao 'mothership', ima dizajn s tri osovine i šest kotača sa 6×6 pogonom na svim kotačima i upravljanjem na stražnjim kotačima, i nudi izvrsnu nosivost i terensku sposobnost. Minimalistički, cyber-mech dizajn vozila asocira na rover za istraživanje Mjeseca, duljine 5,5 m, širine 2 m i visine 2 m, što omogućuje pristup standardnim parkirnim mjestima i podzemnim garažama.
Zračni modul je dvokanalna eVTOL struktura sa šest rotora, izrađena od ugljičnih vlakana za malu izdržljivost i ima panoramski kokpit od 270° za ekspanzivan pregled leta.
Trenutno je baza za proizvodnju letećih automobila Xpeng Aeroth-a u izgradnji, koja će postati prvi svjetski pogon za masovnu proizvodnju letećih automobila koji će koristiti modernu liniju za sklapanje. S planiranim godišnjim kapacitetom od 10.000 jedinica, tvornica će se usredotočiti na proizvodnju zračnog modula za Land Aircraft Carrier i planiran je za dovršetak u trećem tromjesečju 2025. godine, a početak isporuka očekuje se 2026. godine.