Testiranje novog super sportskog automobila marke iz Modene sa značkom trozupca se nastavlja
Prototip Maseratija MC20, novog super sportskog automobila legendarne talijanske marke, odati će svojim posebnim bojama počast Sir Stirlingu Mossu, britanskom automobilističkom asu koji je umro 12. travnja ove godine u 90. godini života.
Dizajn korišten za ovaj prototip preuzet je iz Maserati Eldorada, ikoničnog automobila jednosjeda kojeg je u svom debiju na utrci 'Trofeo dei due Mondi' u Monci 1958. godine vozio osobno Stirling Moss.
Vrlo je prigodno da je marka sa značkom trozupca odabrala datum 13. svibnja kako bi se prisjetila velikog britanskog vozača, jer nema sumnje da se njegova pobjeda na Grand Prixu Formule 1 Monaka 13. svibnja 1956., za upravljačem automobila Maserati 250F, isticala među mnogim trofejima u kolekciji ovog šampiona. Bila je to nevjerojatna pobjeda, jer je Moss vodio utrku od prvog do posljednjeg od 100 krugova zavojitom, zahtjevnom staom Monaka. Maseratijev dan pobjede završio je i trećim mjestom - također u modelu 250F, za čijim je volanom bio francuski vozač Jean Behra.
Moss, koji je zabilježio 16 pobjeda u 66 startova na Grand Prix utrkama Formule 1, jedan je od najuspješnijih vozača koji nikada nisu osvojili svjetsku titulu. Sir Stirling je više puta bio na dohvat krune, završivši na drugom mjestu u četiri navrata i na trećem u tri prvenstva. Zbog toga je bio poznat kao 'kralj bez krune'. U sezoni 1956. i na nekim utrkama 1957. Moss je vozio Maserati 250F ('njegov favorit', kako je često govorio), kojeg je pobijedio samo peterostruki svjetski prvak Formule 1 Juan Manuel Fangio. Štoviše, Mossov argentinski rival osvojio je titulu 1957. za volanom još jednog Maseratija 250F, što je potvrdilo pouzdanost i superiornost automobila izgrađenog u talijanskoj Modeni.
Ovim MC20 prototipom sa 'potpisom' Stirlinga Mossa, Maserati želi odati počast jednom od najvećih imena u analima svjetskog motorsporta, koji je ispisao neke od najboljih stranica u vlastitoj trkaćoj povijesti. Popis Maserati automobila koje je vozio britanski vozač uključuje i Tipo 60 Birdcage, Tipo 61 i 300 S.
Izbor prototipa MC20, o kojem smo pisali u veljači ove godine, koji je posvećen Sir Stirlingu nije slučajnost: ovim modelom marka sa značkom trozupca nastoji naglasiti svoju sportsku opredijeljenost i nadasve vratiti se vodećoj ulozi na trkaćim stazama, nakon što su posljednji puta osvojili svjetsko prvenstvo 2010. godine s još jednim izvanrednim automobilom, MC12.
Dolazak MC20 važan je događaj za tvrtku sa sjedištem u Modeni, ne samo zbog povratka utrkama, već i zbog toga što će ovo biti prvi automobil koji je usvojio novi motor 100 posto dizajniran, razvijen i proizveden od strane samog Maseratija.
U Maseratiju se nadaju da bi se Sir Strilingu Mossu svidio novi MC20, jer je to prema talijanskom proizvođaču 'automobil koji u potpunosti utjelovljuje Maseratijeve istinske vrijednosti u pogledu performansi, zadovoljstva u vožnji i inovativnih sadržaja koji su izvrsno izraženi u svim modelima marke sa značkom trozupca.