Njemački proizvođač premium automobila si je postavio niz vrlo praktičnih pitanja o novoj S-klasi, a potom je ponudio i odgovarajuće odgovore
Mercedes-Benz je nastavio s objavljivanjem još detalja nove S-klase preko digitalne platforme 'Meet the S-Class DIGITAL'. Nova S-klasa će biti predstavljena kasnije ove godine, a kako sam proizvođač navodi 'postala je inteligentnija u mnogim područjima, a vozačko iskustvo doseže nove visine'. Digitalne inovacije u npr. MBUX uključuje nove značajke koje čine vožnju još ugodnijom i sigurnijom: među njima su upravljanje stražnjim osovinama s velikim kutom skretanja i sigurnosne inovacije poput stražnjeg zračnog jastuka.
Nadalje, Mercedes-Benz najavljuje i novu sigurnosnu funkciju PRE-SAFE® Impulse Side kod koje se karoserija vozila može podići neposredno prije bočnog udara zahvaljujući aktivnom ovjesu E-ACTIVE BODY CONTROL. Nakon sustavnog daljnjeg razvoja, sustavi pomoći u vožnji daljnji su korak prema autonomnoj vožnji. Zahvaljujući poboljšanim senzorima okruženja, na primjer, sustavi za parkiranje pružaju vozaču još bolju podršku prilikom manevriranja pri malim brzinama. Dok vizualizacija dostiže nove razine zahvaljujući integraciji u intuitivno djelovanje MBUX-a.
Njemački proizvođač premium automobila si je postavio niz vrlo praktičnih pitanja, a potom je ponudio i odgovarajuće odgovore.
Može li luksuzni limuzina s dugim međuosovinskim razmakom biti gotovo jednakih manevarskih sposobnosti i okretna kao kompaktni automobil u gradu? Da, ako ima sustav upravljanja na stražnjoj osovini, s velikim zakretnim kutom na stražnjoj osovini. Elektromotor pokreće vreteno na stražnjoj osovini preko pogonskog remena. Na taj način se vrši aksijalno podešavanje vretena. Ovisno o brzini i kutu upravljanja, stražnji kotači se okreću u istom ili suprotnom smjeru kao i prednji.
Pojednostavljeno, ovo daje veću okretnost i manji krug okretanja kontraupravljanjem i veću stabilnost s upravljanjem u istom smjeru. Kod S-klase, puni kut zakretanja od deset stupnjeva posebno se koristi tijekom manevara parkiranja. Podaci o okolišu senzora vozila (radar, kamera, ultrazvuk) koriste se za velike kutove zakretanja kako bi se prilagodio maksimalni kut relevantnoj situaciji. Sustav prelazi iz suprotnog smjera u upravljanje u istom smjeru pri brzini većoj od 60 km/h. Različiti načini vožnje ovise o različitim strategijama upravljanja. Odgovarajući kutovi i putanje stražnje osovine prikazani su u izborniku načina vožnje na središnjem zaslonu. Upravljanje stražnjim osovinama od 10 ° ima poseban način rada na snijegu. Kada ga aktivira vozač, kut upravljanja na stražnjoj osovini je smanjen, a karakteristike upravljača prilagođene su posebnim uvjetima sniježne površine.
Da li je moguće imati više sigurnosnih inovacija u unutrašnjosti? Da, kao što pokazuje S-klasa: stražnji zračni jastuk za ozbiljne frontalne sudare odvaja se od naslona prednjih sjedala, proširujući zaštitne sustave za dva putnika na vanjskim stražnjim sjedalima. Cilindrične, cjevaste strukture napuhane su komprimiranim plinom i razmještaju strukturu u obliku krila. Veliki zračni jastuk nalik na šator razvija se između dva krila, a to ga napuhava okolni zrak pomoću posebno patentiranih ventila u vanjskoj površini. Ti su ventili dizajnirani tako da zrak ne može iscuriti kada je suvozač uronjen u zračni jastuk. Razmjerno mala zapremina cijevi omogućuje brzo aktiviranje relativno velikog volumena zračnih jastuka. To se događa s relativno malom silom i niskim rizikom od ozljeda, jer cevasta krila izbjegavaju prepreke. Zračni jastuk pojačava zadržavajući učinak sustava remena, a može podržati glavu i vrat kako bi značajno smanjio opterećenja na njima. U kombinaciji sa sigurnosnom torbom, sigurnosnim pojasom na napuhavanje, S-klasa postavlja nove standarde za sigurnost putnika u stražnjim dijelovima.
Središnji zračni jastuk (značajka ovisna o zemlji): za vrijeme jakog bočnog udara, pozicionira se između vozačkog i suvozačevog sjedala, smanjujući rizik od kontakta glave i integrira se u naslon sjedala vozača u sredini vozila. Središnji zračni jastuk se aktivira kada se prepozna jak bočni sudar i ispune određeni uvjeti. Glavni čimbenici za raspoređivanje su smjer udara, udarna strana i zauzeće suvozačevih sjedala.
Može li aktivni ovjes E-ACTIVE BODY CONTROL poboljšati ne samo udobnost, već i sigurnost? Da, jer uz dobro provjereni sustav PRE-SAFE® Impulse Side, nova S-klasa može podići cijelo karoseriju vozila neposredno prije bočnog sudara. To može imati koristi za sve putnike. Ovaj sustav nadopunjuje zračni ovjes s djelomično potpornom hidropneumatikom. Zračne opruge nose osnovno opterećenje karoserije vozila i polako regulira razinu. Hidropneumatika stvara dinamičke sile koje su naslonjene na sile zračne opruge i aktivno podupiru i prigušuju karoseriju vozila. Na svakom kotaču unutar osovine ugrađen je amortizer čije obje radne komore imaju podesivi ventil za prigušivanje i hidraulički spremnik. Prigušnica je spojena na inteligentni motor/crpku u 48-voltnoj mreži hidrauličkim vodovima. Aktiviranjem motora/crpke, ulje se može istisnuti na takav način da se unutar prigušivača pojavi razlika tlaka, omogućavajući stvaranje aktivne sile. Koordinacija motora/crpki na sva četiri kotača odvija se putem središnje upravljačke jedinice koja također kontrolira ventile i kompresor za zračnu oprugu i tako uvijek kontrolira cijelo podvozje.
Mogu li se sustavi pomoći u vožnji još više poboljšati? Da, u novoj S-klasi, Mercedes-Benz čini još jedan veliki korak bliže svojoj viziji vožnje bez nesreća. Vozaču pomažu u upravljanju vozilom brojni novi ili prošireni sustavi pomoći u vožnji. Time on ili ona ima smanjeno radno opterećenje u svakodnevnim situacijama, te je u stanju voziti udobno i sigurno. Kada opasnost prijeti, sustavi pomoći u stanju su pomoći vozaču da reagira na predstojeće sudare kako to zahtijeva situacija, i u idealnom slučaju da ih spriječe. Active Parking Assist i kamera od 360 ° s novim 3D prikazom pomažu vozaču lakše i praktičnije nego ikad prije pri parkiranju i odlaska s parkiranog mjesta ili pri manevriranju na uskim mjestima.