nijemci imaju pravo veta

[FOTO] Ništa od kineskog preuzimanja Mercedesa: 'To nikako nećemo dopustiti'

09.06.2022 u 16:16

Bionic
Reading

Winfried Kretschmann, premijer njemačke savezne pokrajine Baden-Württemberg, je izjavio kako bi takvo preuzimanje, ako bi do njega uopće i moglo doći, trebalo spriječiti

U srijedu je u njemačkom dnevnom listu 'Handelsblatt' osvanuo zanimljiv članak o eventualnom preuzimanju Mercedes-Benz-a, ponosa njemačke autoindustrije, od strane kineskih investitora. U objavljenom tesktu, Winfried Kretschmann, premijer njemačke savezne pokrajine Baden-Württemberg, je izjavio kako bi takvo preuzimanje, ako bi do njega uopće i moglo doći, trebalo spriječiti. 'To nikako ne bismo dopustili', rekao je političar stranke Zelenih.

Poznato je da Kina više od dva desetljeća širi svoj utjecaj u Europi kroz ulaganja i infrastrukturne projekte, no ovo se preuzimanje ne bi moglo dogoditi, jer u slučaju da se strani ulagač sa sjedištem izvan EU-a obrati njemačkoj tvrtki, savezna vlada ima pravo veta pod određenim uvjetima.

Winfried Kretschmann odbacuje scenarij u kojem bi dva kineska glavna dioničara Mercedes-Benz-a kineske tvrtke BAIC i investicijska tvrtka Tenaciou3 od osnivača Geelyja Erica Lija dobili blokirajuću manjinu u Dax grupi. Ne želi se ponoviti greška u industrijskoj politici kao što su to učinili s proizvođačem robota Kuka. Da podsjetimo, od 2016. godine ova je tvrtka u većinskom vlasništvu kineske tvrtke Midea Group.

Kineski partner Mercedes-Benz Group AG-a BAIC najveći je pojedinačni dioničar s udjelom od 9,98 posto. Kineski investitor Li Shufu također drži preko jedne tvrtke 9,69 posto. Što znači da kineski investitori već drže jednu petinu. Kuvajtski državni fond također ima veliki paket dionica od 6,84 posto. Dionice tri strateška ulagača Li Shufua, Kuwait IA i BAIC smatraju se fiksnim udjelom, preostalih oko 73,49 posto dionica smatra se u slobodnom prometu.

Ola Källenius je predsjednik Uprave Mercedes-Benz Group AG-a od svibnja 2019., a temeljni kapital tvrtke podijeljen je na oko 1,07 milijardi dionica na ime. Dionice tvrtke kotiraju Deutsche Börse pod skraćenicom MBG i dio su DAX-a.

S obzirom da je Kina je najvažnije svjetsko prodajno tržište za Mercedesove automobile, bilo je interesantno čuti i što je rekao Ola Källenius na pitanje hoće li imati problema ako dva velika kineska dioničara povećaju svoje dionice. 'To nije slučaj. Imamo vrlo dobre i snažne odnose s našim investitorima. Kina je rasla brže od gotovo bilo kojeg drugog tržišta posljednjih godina', rekao je Källenius.

Na pitanje o kršenju ljudskih prava u Kini, šef Mercedesa je rekao da isti standardi u pogledu ljudskih prava i radnih uvjeta vrijede svugdje u koncernu. 'Uvjeren sam da imamo pozitivan utjecaj u našem području djelovanja. S čisto ekonomske točke gledišta, naravno, ne bi bila najbolja strategija umjetnog suzdržavanja na trenutno najvećem tržištu', rekao je Källenius.