Na zahtjevnom profilu rute koji obuhvaća prometne gradske ulice i otvorenu pustinju, pionirsko testno vozilo prosječno je trošilo 7,4 kWh/100 km na plus 34°C. To je ekvivalent od oko 0,9 l/100 km za vozilo s benzinskim pogonom
Na svom trećem dugom putovanju dugom više od 1000 km (točnije 1010 km), tehnološki program VISION EQXX pokazao je da čak ni Arapska pustinja nije prepreka energetskoj učinkovitosti. Na zahtjevnom profilu rute koji obuhvaća prometne gradske ulice i otvorenu pustinju, pionirsko testno vozilo isporučilo je potrošnju električne energije od 7,4 kWh/100 km. To je ekvivalent od oko 0,9 l/100 km za vozilo s benzinskim pogonom. Na temperaturama okoline do 34 stupnja Celzijusa, VISION EQXX znatno je nadmašio svoj prethodni najbolji rezultat.
'S iznimnom potrošnjom od samo 7,4 kWh/100 km, VISION EQXX nastavlja pružati vrijedne podatke za kontinuirani razvoj naprednih tehnologija električne učinkovitosti. Kao što se i očekivalo, svi su sustavi savršeno funkcionirali u pustinjskim uvjetima, s lakoćom su se nosili s izazovima poput završne obrade površine ceste i temperature, kao i prašine. Još jedan dokaz da je električni pogon spreman za globalna tržišta.' rekao je Markus Schäfer, član upravnog odbora Mercedes-Benz Group AG, direktor tehnologije.
Treće putovanje VISION EQXX testira učinkovitost na Bliskom istoku
Polazna točka za učinkovitu vožnju na Arapskom poluotoku bio je Mercedes-Benz centar u Rijadu (Saudijska Arabija). Odredište je bio nedavno otvoreni Mercedes-Benz Brand Center u Dubaiju (Ujedinjeni Arapski Emirati). Ruta od 1010 km je pređena u ukupnom vremenu vožnje od 14 sati i 42 minute.
Nakon što je krenuo iz Rijada u 4:15 ujutro s punom baterijom, VISION EQXX imao je još 309 km dometa kada je stigao u Dubai u 19:57 sati. Ruta je uključivala urbane i prigradske dijelove u Rijadu i Dubaiju s gustim prometom, kao i duge dionice autoceste preko otvorene pustinje.
Dodatna prilika za testiranje tehnoloških značajki kao što su upravljanje toplinom i solarni krov
VISION EQXX je dvaput dokazao svoju sposobnost da pređe više od 1000 km s jednim punjenjem (Sindelfingen – Cassis i Untertürkheim – Silverstone). Svrha ovog trećeg putovanja bila je povećati učinkovitost u svim područjima i ispitati performanse sustava u ekstremnim pustinjskim uvjetima. Posebno zanimljivo u suhoj pustinjskoj vrućini do 34 stupnja Celzijusa bilo je napredno upravljanje toplinom automobila.
Inteligentni sustav na zahtjev održavao je električni pogon i kabinu hladnima. Sustav klimatizacije radio je tijekom putovanja s minimalnim negativnim utjecajem na energetsku učinkovitost zahvaljujući djelomično toplinskoj pumpi s više izvora. Daljnje razvijena verzija ove dizalice topline integrirana je u konceptnu CLA klasu predstavljenu na IAA Mobility 2023. Ovaj koncept blizak proizvodnji prikazuje obitelj modela temeljenu na Mercedes-Benz modularnoj arhitekturi (MMA) i koristi se transferom široke palete tehnologija s VISION EQXX.
Nemilosrdno pustinjsko sunce također je inženjerima dalo priliku da pomno ispitaju performanse solarnog krova na VISION EQXX. 117 solarnih ćelija koristi se za napajanje mnogih pomoćnih uređaja, smanjujući odvod energije u visokonaponskom sustavu i dodatno poboljšavajući ukupnu učinkovitost. Na vožnji do Dubaija, sustav je prikupio 1,8 kWh solarne energije, dodajući cca. 24 km ukupnom dometu. Nastavlja se istraživanje prednosti ove tehnologije u serijskoj proizvodnji. Za usporednu analizu s prethodnim testnim vožnjama relevantni su i prikupljeni podaci o utjecaju vjetra i sunca na učinkovitost. Kao i temperatura sunca, mjerenja uključuju čak i kut i smjer sunčeve svjetlosti.
Timski rad između vozača i inteligentnog pomoćnika povećava energetsku učinkovitost
Jedan od najvažnijih čimbenika učinkovitosti svakog vozila jest i ostaje osoba za upravljačem. Vozački tim na putovanju učinkovitosti su vrlo iskusni stručnjaci sa specifičnim zadacima testiranja. Kako bi maksimalno povećali energetsku učinkovitost, u potpunosti su iskoristili prednosti inteligentnog asistenta za učinkovitost automobila. Hrani širok raspon dostupnih informacija i predlaže najučinkovitiji stil vožnje u stvarnom vremenu.
To uključuje podatke kao što su smjer i intenzitet sunca i vjetra. Na primjer, tijekom izazovnih bočnih vjetrova duž obale u UAE, sustav je pomogao vozačima da prilagode svoju brzinu u skladu s tim. Za maksimalni solarni prinos tijekom zaustavljanja, tim je parkirao VISION EQXX u ravnini sa suncem pomoću zaslona solarnih informacija (Tech View).
Važan globalni ambasador električne mobilnosti koji spaja učinkovitost i luksuz
Više od dvije godine nakon što je predstavljen, VISION EQXX i dalje privlači pažnju publike. Tijekom tog vremena također je prešao 23.340 km testirajući svoju pionirsku električnu tehnologiju u širokom rasponu zahtjevnih uvjeta stvarnog života. U regiji koja se često povezuje sa super sportskim automobilima i velikim SUV vozilima, kompaktne dimenzije i uglađene proporcije modela VISION EQXX izazvale su veliko zanimanje. Koeficijent otpora 'skliskog' vozila od samo 0,17 uparen je sa sofisticiranim fastback dizajnom vrlo poželjan je ambasador električne mobilnosti.
Isto tako, uz još uvijek rijetku infrastrukturu za punjenje u mnogim dijelovima svijeta, ovo je bila vrijedna prilika za demonstraciju dugotrajne električne učinkovitosti u stvarnim uvjetima, to je još jedan važan aspekt strategije elektrifikacije Mercedes-Benza. Uz prethodna dva putovanja po Europi, Mercedes-Benz je također predstavio VISION EQXX publici u SAD-u i Kini. To je ključnim globalnim ciljnim skupinama dalo priliku da same iskuse realan, cestovni primjer luksuzne i održive električne učinkovitosti.