U rujnu 2020. je u Hrvatskoj novoregistrirano 3090 novih osobnih automobila, a modeli s najviše novih registracija u rujnu su Škoda Octavia sa 257 komada te VW Polo sa 164 komada. Škoda Octavia je i dalje najprodavaniji model u prvih devet mjeseci 2020. sa 1850 primjeraka
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec rujan 2020., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, doznali smo da nam je i rujan donio nešto lošije rezultate u odnosu na prošlogodišnji isti mjesec. Ipak, ako uzmemo u obzir katastrofalne rezultate za travanj, svibanj te lipanj u odnosu na prošlogodišnje rezultate onda se čini da niti rujan 2020. i nije tako loš.
Novoregistrirano je ukupno u mjesecu rujnu 3090 novih osobnih automobila, što je 'samo' 462 komada manje nego u mjesecu rujnu prije točno godinu dana. To je pad od 13,0 posto u odnosu na prošlogodišnji rujan. Ukupno u prvih devet mjeseci 2020. je prodano 28.257 novih automobila, a ako ovu brojku usporedimo s prvih devet mjeseci 2019. kada je bilo prodano 51.137 novih automobila, onda je ovo pad od 44,74 posto. Za usporedbu, prvih osam mjeseci 2020. taj je pad u odnosu na prošlu godinu iznosio 47,33 posto. Prodajne brojke se vrlo sramežljivo popravljaju, no je li to dovoljno da iz ove užasne godine koju je obilježila pandemija koronavirusa izađemo na valu blagog optimizma? Sumnjamo.
Volkswagen, Škoda i Renault i dalje predvode listu najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila i nakon devet mjeseci 2020. ponovno je pripao Volkswagenu, koji sa 4495 automobila drži čak 15,91 posto tržišta. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 3852 vozila ili 13,63 posto tržišta, a na trećem mjestu ponovno Renault s 2553 vozila ili 9,03 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 38,57 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u prvih devet mjeseci ove godine.
Škoda Octavia je i dalje na prvom mjestu nakon osam meseci, drugo mjesto drži Renault Clio, a treće VW Polo
Prema podacima o registracijama novih automobila u prvih devet mjeseci 2020. Škoda Octavia i dalje vodi, s prodanih 1850 primjeraka. Na drugom mjestu je i dalje Renault Clio s 1100 komada. Na trećem mjestu je nakon rujna isto tako VW Polo s 984 prodanih primjeraka. Dacia Sandero sa 827 prodanih primjeraka ili 2,93 posto tržišta u prvih devet mjeseci ove godine je na četvrtom mjestu, a VW T-Cross zatvara top 5 najprodavanijih modela nakon devet mjeseci sa 775 primjeraka.
Ako gledamo samo mjesec rujan 2020., onda je najprodavaniji model bila Škoda Octavia sa 257 komada. Drugo mjesto drži VW Polo sa 164, a treći je VW T-Cross sa 115 komada. Na četvrtom mjestu samo u rujnu je VW Golf sa 103 komada. Top 5 najprodavanijih modela u rujnu zaokružuje Dacia Sandero sa 78 prodanih komada. Pogledajte priloženu tablicu top-20 najprodavanijih modela automobila za mjesec rujan 2020.
Prodaja marki prema tipu goriva u rujnu 2020.
Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu rujnu i dalje nisu posve realni, jer se radi o izvanrednim okolnostima, ali su ipak bolji pokazatelj trendova u 2020. godini. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u prvih devet mjeseci 2020. godine. Ukupno je ove godine prodano 36 različitih marki automobila. Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima u prvih devet mjeseci 2020. godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 16.002 komada ili 56,6 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li samo mjesec rujan ove godine, to je 1717 automobila ili 44,43 posto svih novih automobila prodanih u rujnu 2020. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu s 9920 komada ili 35,1 posto. Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 1676 komada ili 5,9 posto.
Iako, ovdje treba napomenuti da je u srpnju bila uobičajena godišnja 'akcija' Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost za sufinanciranje nabavke električnih i plug-in hibridnih automobila. Treba znati da u rezultatima za mjesec rujan još nisu ušli svi, na taj način sufinicirani modeli, jer mnogi još nisu mogli biti i isporučeni. A s druge strane, plug-in hibridi se vode pod hibridne automobile, pa iz ove tablice nije razlučivo koliko je samo plug-in hibrida novoregistrirano u cijeloj 'hibridnoj' kategoriji. Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 392 komada ili 1,4 posto.
Potpuno električni automobili su u prvih devet mjeseci 2020. prodani u 267 primjerka i oni čine sada 0,9 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti osjetniju razliku u odnosu na prvih osam mjeseci ove godine, jer je samo u rujnu registrirano čak 100 potpuno električna automobila (u prvih osam mjeseci ove godine 157 komada), a razlika u postotoku zastupljenosti na tržištu je skočila za 0,3 posto. Primjetan je skok Škode u samo mjesec dana s 48 na 87 komada, kao i Hyundaija s 32 na 78 prodanih čisto električnih modela.
I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida da su bili sufinicirani od strane Fonda, ali prave rezultate te akcije ćemo tek vidjeti kada sva naručena i ugovorena vozila budu i isporučena kupcima. U svakom slučaju, pratiti ćemo ovu temu pozornije. Ove godine budžet je bio veći, po 22 milijuna kuna za tvrtke i isto toliko za građane. Od tih ukupno 44 milijuna moglo bi se 'izvući', ako računamo po 70.000 kuna po čisto električnom automobilu skoro 630 komada, no tu će vjerojatno biti i jedan dio plug-in hibridnih modela koji mogu dobiti do 40.000 kuna po automobilu. No, na tržištu i nema baš previše modela takvih hibridnih automobila, no vidjeti ćemo na kraju ovog kruga poticaja kako će se to točno odraziti na prodajne brojke. Moramo ovdje i dodati, da smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja ovogodišnje akcije, ali niti nakon, sada već 9 tjedana još nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima i za 2019., ali i 2020. godinu. Toliko o 'čuvenoj' hrvatskoj administraciji!
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prvih devet mjeseci 2020. godine izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 11.946 komada ili 42,28 posto od ukupne količine prodanih osobnih automobila u 2020. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija sa 2444 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,65 posto hrvatskog tržišta. Treće mjesto drži i dalje Splitsko-dalmatinska županija sa 1990 komada ili 7,04 posto tržišta. Prošli mjesec je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za mjesec rujan, sa 127 prodanih automobila ili 0,45 posto tržišta.