Riječ je o jedinstvenoj Nissanovoj tehnologiji koja uz pomoć benzinskog motora malog obujma i litij-ionske baterije opskrbljuje električni motor koji zauzvrat pokreće kotače
Nissan je danas objavio kako je do konca listopada ove godine globalno proizveo više od 1,5 milijuna vozila s tehnologijom e-POWER. Podaci o broju prodanih vozila dobiveni su koncem listopada 2024. Vozila s tehnologijom e-POWER trenutačno se prodaju na 68 tržišta diljem svijeta.
Mi smo ovaj pogonski sustav u Autozoni dosad isprobali u nekoliko modela: na europskoj dinamičkoj premijeri modela X-Trail Tekna+ e-POWER e-4ORCE 4WD 157 kW (213 KS) u listopadu 2022. i X-Trail e-POWER 213 4WD e-4ORCE Tekna u lipnju 2023., modelu Qashqai e-POWER 190 Tekna + u travnju 2023. i na osvježenom modelu Qashqai N-Design e-POWER 190 u rujnu ove godine.
e-POWER tehnologija
Nissanova istraživanja pokazala su da europski vozači crossovera čak više od 70 posto vremena za upravljačem provedu na gradskim i prigradskim cestama. Istraživanje je također pokazalo da vozači smatraju kako odabir ekološkog vozila znači odricanje od užitka u vožnji.
Kako bi odgovorio na taj trend, Nissan je razvio sustav e-POWER i posebno ga prilagodio potrebama europskih kupaca. Taj spoj tehnološki napredne baterije i električnog motora te inovativnog termičkog motora s varijabilnim kompresijskim omjerom omogućio je optimalnu potrošnju i istinski užitak električne vožnje.
Tehnologija e-POWER stoga je idealna za sve one koji ne mogu ili ne žele puniti svoj automobil s pomoću kabela, kao i za sve one koji se svakodnevno hvataju ukoštac s izazovima gradskog i prigradskog prometa i koji žele postupno prijeći na 100-postotnu električnu mobilnost.
Sustav e-POWER čine snažna litij-ionska baterija povezana s 1,5-litrenim trocilindričnim benzinskim turbomotorom snage 156 KS i varijabilnim kompresijskim omjerom, generatorom, inverterom i 140 kW snažnim električnim motorom dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. Benzinski motor proizvodi električnu energiju koja se zatim preko invertera može skladištiti u bateriji, isporučiti električnom motorom ili oboje, ovisno o potrebi.
Budući da kotače pokreće isključivo električni motor, pogon se odlikuje trenutačnim i linearnim odzivom. Upravo ga to čini privlačnom alternativom tradicionalnim hibridima koji svojim nedostacima tjeraju vozače na određene ustupke u vožnji.
Za razliku od njih, e-POWER je osmišljen da pruži užitak, a vožnju pretvori u jednostavno i uglađeno iskustvo koje se može usporediti s vožnjom električnog vozila, no bez nepotrebnog zaustavljanja radi punjenja. Time se postiže autentično iskustvo vožnje na električni pogon: snažno, odzivno i tiho.
Sve je krenulo 2016.
Marka je tehnologiju e-POWER prvi put predstavila u Japanu 2016. godine, i to u modelu Note.
Od tada se taj inovativni pogonski sklop ugrađuje i u neke druge modele u ponudi, primjerice u vozila sportskih performansi Kicks i X-Trail te monovolumen Serena. U fiskalnoj godini 2023., inačice e-POWER činile su 42,6 posto vozila koja je Nissan prodao u Japanu. Treba reći kako fiskalna godina u društvu Nissan Motor Co., Ltd. traje od 1. travnja do 31. ožujka.
U Europi je ta tehnologija predstavljena 2022. u okviru SUV-ova X-Trail i Qashqai koji su od siječnja prodani u više od 100.000 primjeraka. U Kini je e-POWER dostupan od 2021. u limuzini Sylphy, a sada se ugrađuje i SUV X-Trail.
Do kraja fiskalne godine 2026., Nissan namjerava uvesti tehnologiju e-POWER na američko i kanadsko tržište.
Nissan kaže kako će i dalje ulagati napore kako bi tehnologija e-POWER postala privlačnija, konkurentnija i usklađenija s potrebama širokog kruga kupaca u svijetu.
Ukupna proizvodnja vozila s tehnologijom e-POWER prema zemljama izgleda ovako: Japan 1.170.000 primjeraka, Europa 140.000, Kina 60.000 primjeraka, ostale zemlje 150.000. Ukupno je to na globalnoj razini 1.520.000 primjeraka.