POUR L’ÉTERNITÉ

Ovo je Bugatti Tourbillon: Sve što trebate znati o hiperautomobilu nove ere legendarne sportske marke

21.06.2024 u 13:17

Bionic
Reading

Pogonski sklop je potpuno novi 8,3-litreni atmosferski V16 motor – projektiran uz pomoć Coswortha – uparen s prednjom e-osovinom s dva elektromotora i jednim elektromotorom postavljenim na stražnjoj osovini. Ukupno snaga je 1800 KS od čega 1000 iz samog ICE motora i 800 KS iz elektromotora

Godine 2004. ponovno rođena marka Bugatti transformirala je svijet automobilskih performansi i luksuza s hipersportskim automobilom od 1001 KS: Veyron. Prvi cestovni automobil s više od 1000 KS 2016. naslijedio je još jedan inženjerski pothvat koji je bio toliko ambiciozan da je poništio sva očekivanja u pogledu performansi, prvi automobil na svijetu s 1500 KS: Chiron. U srcu ovih automobila bio je najnapredniji automobilski motor na svijetu: 8,0-litreni quad-turbo W16. Sada, 20 godina nakon što je Bugatti izumio hipersportski automobil, potpuno redefinira koncept s potpuno novim pogonskim sklopom i platformom. Donosio vam sve detalje o Bugatti Tourbillonu.

Ime i filozofija

Mate Rimac, predsjednik Uprave Bugattija, je rekao: 'Razvoj Bugatti Tourbillona na svakom je koraku vođen 115 godina povijesti Bugattija i riječima samog Ettorea Bugattija. Njegove mantre 'ako je usporedivo više nije Bugatti' i 'ništa nije previše lijepo' bile su putokaz za mene osobno, kao i za dizajnerske i inženjerske timove koji žele stvoriti sljedeću uzbudljivu eru u priči o hipersportskim automobilima Bugatti.'

'Ikone poput Type 57SC Atlantic, poznatog kao najljepši automobil na svijetu, Type 35, najuspješnijeg trkaćeg automobila ikad, i Type 41 Royale, jednog od najambicioznijih luksuznih automobila svih vremena, predstavljaju naša tri stupa od inspiracije. Ljepota, performanse i luksuz formirali su nacrt za Tourbillon; automobil koji je bio elegantniji, emotivniji i luksuzniji od bilo čega prije. Naprosto, neusporedivo. I baš poput onih ikona iz prošlosti, to ne bi bilo samo za sadašnjost, pa čak ni za budućnost, već Pour l’éternité – za vječnost.'

Bugatti Tourbillon - svjetska premijera Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti Automobiles

Kao prvi Bugatti u više od 20 godina koji nije pokretao legendarni W16 motor, tradicija davanja naziva osnovnim modelima po legendarnim vozačima Bugattija iz prošlosti više se ne primjenjuje. Umjesto toga, odabrano je ime Tourbillon kao savršena inkapsulacija karaktera ovog automobila. Francuska riječ i suptilna referenca na Bugattijevo francusko naslijeđe i dom u Molsheimu, tourbillon je urarski izum genija rođenog u Švicarskoj koji je živio u Francuskoj 1801. Potpuno originalna kreacija bez usporedbe, složena je i lijepa, pomažući za suzbijanje utjecaja gravitacije na sat kako bi se osiguralo dosljednije mjerenje vremena. I više od 200 godina kasnije još uvijek se cijeni kao vrhunac urarstva.

Ovaj osjećaj mehaničke bezvremenosti bio je ključni dio putovanja Bugatti Tourbillon. Za automobil koji će biti prikazan na travnjacima natjecanja ovog i sljedećih stoljeća, tehnologija može lako zastarjeti – osobito veliki digitalni zasloni – stoga je važno da koristi što više bezvremenskih komponenti. Tourbillon stoga koristi niz dizajnerskih i inženjerskih tehnika koje nikada neće zastarjeti, uključujući potpuno analognu ploču instrumenata koju su izradili švicarski proizvođači satova i koja je obrađena s istom brigom i pažnjom koju možete pronaći u najvećim svjetskim satovima. Baš kao što oni postaju nasljeđe tijekom generacija, Tourbillon je dizajniran kao automobil za vječnost.

Dizajn i aerodinamika

Kao i kod svakog Bugattija moderne ere, Tourbillon je 'oblikovan brzinom'. Mogućnost vožnje brzinom većom od 400 km/h zahtijeva fino brušenje svake pojedine površine, ulaza i grebena kako bi se osiguralo da nije samo aerodinamičan, već i koristan za termodinamiku automobila. Ovo je vodeće načelo Tourbillona, ​​koji se zatim razvija oko četiri Bugatti elementa dizajna inspirirana poviješću: potkovasta rešetka, Bugatti linija, središnji greben i dvostruka boja.

Bugatti Tourbillon - eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti Automobiles

Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4671 mm, širina 2051 mm ( s retrovizorima 2165 mm), visina 1189 mm, međuosovinski razmak 2740 mm. Težina vozila je manje od 1995 kg.

Iako prekrasan u svom dizajnu i proporcijama, svaka površina, usis i ventilacijski otvor pomno su izbrušeni kako bi uravnotežili goleme aerodinamičke sile automobila koji putuje brzinom većom od 400 km/h, kao i termodinamičke zahtjeve V16 motora, električnih motora i baterije u punom kapacitetu performansi.

Koristeći više od 20 godina stručnosti Veyrona i Chirona, Tourbillon ima brojne patentirane tehnologije. Kao rezultat toga, stražnje krilo čak ostaje uronjeno tijekom vožnje pri najvećoj brzini, uz savršenu ravnotežu sila koje stvaraju ove nove inovacije. Krilo se koristi za uspostavljanje veće potisne sile pri manjim brzinama i kao zračna kočnica za poboljšanu stabilnost pri usporavanju.

Velik dio ove aerodinamičke ravnoteže zahvaljuje se novom konceptu difuzora, koji se počinje uspinjati odmah iza putničke kabine, podižući se pod idealnim kutom kako bi Tourbillon ostao u savršenoj ravnoteži. Difuzor je izgrađen oko potpuno novog crash koncepta, koji je u potpunosti integriran u strukturu samog difuzora, čineći ga iznimno učinkovitim, ali i skrivenim od pogleda, omogućujući dizajn otvorenog stražnjeg kraja.

U središtu dizajnerskog etosa Tourbillona je legendarna potkova iz koje potječu sve linije automobila, oblikujući središnji volumen trupa. S lijeve i desne strane spojeni su leteći blatobrani koji dopuštaju strujanje zraka ispod prednjih svjetala kako bi se povećao protok zračne mase u bočne usisnike. Ova zamršena međuigra protoka zraka dodatno je prikazana prednjim dizajnom, koji, zadržavajući dimenzije isklesanog prevjesa, genijalno sadrži ultra-učinkovit sustav hlađenja koji usmjerava zrak kroz i izvan prednjeg poklopca motora, povećavajući potisnu silu (downforce) dok genijalno pakira pozamašnu frunk između dva hladnjaka.

Skup naprednih dvostranih vrata s električnim pokretanjem ne samo da omogućuje lak ulazak u vozilo, već pruža i dramatičan osjećaj dolaska, mogu se otvoriti i zatvoriti pomoću privjeska za ključeve, gumba za otvaranje vrata koji se nalazi odmah ispod linije Bugatti i na središnja konzola.

Interijer

Otkako su proizvođači automobila počeli prihvaćati digitalne zaslone i zaslone osjetljive na dodir u automobilima, stopa napretka bila je tako brza da se u roku od manje od desetljeća tehnologija čini zastarjelom. Zamišljajući Tourbillon na travnjacima concours d’elegance ne samo za 10 godina, već možda i za 100 godina, filozofija dizajna interijera usredotočena je na bezvremenost. Nadahnuti svijetom urarstva, u kojem se ručni satovi stari preko 100 godina još uvijek mogu nositi i koristiti danas, neprimjetno integrirani u modernu modu i stil života, dizajnerski i inženjerski timovi uveli su autentično analogno iskustvo u kabini.

Bugatti Tourbillon - interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti Automobiles

Središnji dio ovoga dovodi filozofiju urarstva do njenog najdoslovnijeg zaključka; instrument ploča dizajnirana i izgrađena uz pomoć stručnosti švicarskih proizvođača satova. Sastavljen od više od 600 dijelova i izrađen od titana, kao i od dragog kamenja kao što su safir i rubin, skeletizirani grozd izgrađen je s najvećom tolerancijom od 50 mikrona, s najmanjom od 5 mikrona, a težak je samo 700 g.

Ovo zamršeno konstruirano remek-djelo ostaje središnja točka iskustva vožnje, fiksirano na mjestu dok se rub upravljača okreće oko njega – postavka poznata kao upravljač s fiksnom glavčinom. Putem ovog genijalnog koncepta Tourbillon vozači imaju neometan pogled na svoje instrumente neovisno o kutu upravljanja jer žbice sežu oko stražnjeg dijela instrumentne ploče.

Središnja konzola je mješavina kristalnog stakla i aluminija, otkrivajući zamršen rad prekidača i poluge za pokretanje motora koja se na njoj nalazi. Ovo staklo razvijeno je u 13 odvojenih faza kako bi se osiguralo da bude savršeno prozirno i izuzetno čvrsto i sigurno u slučaju nezgode.

Aluminijski dijelovi konzole anodizirani su i mljeveni od jednog metalnog bloka, dok se nazubljeni aluminijski prekidači nalaze na čelu složenog mehanizma koji je u potpunosti vidljiv ispod kristalnog stakla – u potpunosti razvijen u tvrtki. Čin paljenja potpuno novog atmosferskog V16 motora i električnog pogonskog sklopa osmišljen je tako da bude fizički doživljaj, posveta ritualima povijesnih automobila – povlačenjem za pokretanje i pritiskom za zaustavljanje.

Bugatti Tourbillon - instrumenti Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti Automobiles

Ali skriven 'od pogleda do željenog' je digitalni zaslon visoke razlučivosti koji prikazuje podatke o vozilu i nudi besprijekornu mobilnu vezu.

Zamršeno konstruirani mehanizam pokreće zaslon osjetljiv na dodir s vrha središnje konzole; portretni način za kameru za vožnju unatrag za samo dvije sekunde i puni pejzažni način za pet sekundi.

Svaka odluka o interijeru – baš kao i s eksterijerom – donosi se imajući na umu vrhunske performanse, bez kompromisa na bilo koji način u pogledu praktičnosti ili udobnosti. Sjedala su, na primjer, pričvršćena za pod kako bi bila što lakša i niska koliko god mogu biti, kutija za pedale može se električno podešavati naprijed i nazad kako bi se osigurao udoban položaj za vožnju za sve.

Bugatti Tourbillon - volan Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti Automobiles

Zahvaljujući ovom novom rješenju, unutrašnjost je prostrana, što je čini idealnom za duža putovanja i svakodnevnu upotrebu. Čak se i audio sustav konstruira bez tradicionalnih zvučnika i niskotonaca, odabirući napredni sustav koji ima pobudnike na pločama vrata i u cijelom automobilu kako bi se postojeće unutarnje ploče koristile kao zvučnici. To je lakši i učinkovitiji sustav od tradicionalnih audio postavki.

Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon
    +53
Bugatti Tourbillon Izvor: Promo fotografije / Autor: BUGATTI AUTOMOBILES

Pogonski sklop i performanse

Motor Bugatti W16 bio je drugačiji od bilo kojeg drugog automobilskog motora na svijetu kada je predstavljen. Sa svoja četiri turbo motora i nevjerojatnim brojkama snage, postavio je novu mjeru za granice tehnologije motora s unutarnjim izgaranjem, a dva desetljeća nakon stvaranja još uvijek je bez premca ili repliciran. Njegovim stopama slijedi još jedno neusporedivo remek-djelo inženjerstva s unutarnjim izgaranjem, upareno s trenutnim okretnim momentom i fleksibilnošću električnih motora.

Ovaj hipersportski automobil Bugatti sljedeće generacije pokreće potpuno novi 8,3-litreni atmosferski V16 motor – projektiran uz pomoć Coswortha – uparen s prednjom e-osovinom s dva elektromotora i jednim elektromotorom postavljenim na stražnjoj osovini. Ukupno, Tourbillon proizvodi 1800 KS od čega 1000 iz samog motora s unutarnjim izgaranjem i 800 KS iz elektromotora. To je izvanredno postignuće - postignuto zahvaljujući mnoštvu vrhunskih materijala i tehnologije - s obzirom na to da je Veyron postigao 1001 KS iz svog motora obujma 8,0 litara s četiri turbopunjača, a novi V16 potpuno je atmosferski. Izrađen od laganih materijala, motor teži samo 252 kg.

Što se performansi Tourbillona tiče, one su sljedeće: ubrzanje od 0 do 100 km/h je 2,0 s, 0 do 200 km/h je ispod 5,0 s, 0 do 300 km/h je ispod 10,0 s, 0 do 400 km/h je ispod 25,0 s. Makimalni okretni moment V16 ICE motora koji se vrti do najviše 9000 okr./min. je 900 Nm, uparen sa 8-brzinskim Speed Longitudinal DCT mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Što se električnih motora tiče radi se o 2x250 kW (2x340 KS) dual motoru sprijeda, s okretnim momentom od 3000 Nm na prednjim kotačima, kao i e-motoru P2.5 na stražnjoj osovini snage 250 kW (340 KS). Dakle, Tourbillon ima pogon na sva četiri kotača.

Bugatti Tourbillon - pogonski sklop Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti Automobiles

Maksimalna brzina Tourbillona je ograničena na 380 km/h, a bez ograničenja sa Speed Key-em nevjerojatnih 445 km/h.

Elektromotore napaja uljno hlađena baterija od 800 V kapaciteta 25 kWh smještena u središnjem tunelu i iza putnika. S pogonom na sva četiri kotača i punim vektoriranjem okretnog momenta, nudi vrhunsku vuču i agilnost. Prednja e-osovina sadrži dva elektromotora, s još jednim motorom na stražnjoj osovini, za ukupno 800 KS iz električnog pogonskog sustava.

Električni pogonski sklop, s električnim motorima koji se vrte do 24.000 okr./min. i potpuno integriranim dvostrukim inverterom od silicij-karbida, među najsnažnijim je na svijetu. E-osovine isporučuju preko 6 kW po kg mase e-osovine, uključujući pretvarače, motore i mjenjače. Dok su snaga, odziv na gas i okretni moment prioriteti za električni pogonski sklop, relativno veliki sadržaj energije od 25 kWh omogućuje vrlo iskoristiv domet na električni pogon od više od 60 km.

U automobilskoj industriji se očekuje da je svaki novi model teži od svog prethodnika. Osobito u slučaju da novi model doda hibridni pogonski sklop ili više performansi. Ali s novim Bugattijem, neočekivano bi trebalo biti norma. Tourbillon se može pohvaliti značajno poboljšanim performansama, vrlo snažnim električnim pogonskim sustavom, velikim paketom baterija, a opet, teži manje od Chirona, što je potvrda nevjerojatnog inženjeringa iza Tourbillona. Sa svojom laganom konstrukcijom i trenutnim okretnim momentom električnih motora, Bugatti Tourbillon pruža izvanredne performanse.

Zahvaljujući kombinaciji iznimno naprednog hibridnog pogonskog sklopa i lagane konstrukcije, učinkovitog pakiranja i napredne aerodinamike, Tourbillon će značajno smanjiti emisije u usporedbi sa svojim prethodnikom, ali će i dalje poboljšati iskustvo vožnje i dovesti na novu razinu vrhunac automobilske industrije.

Emilio Scervo, tehnički direktor Bugattija, je rekao: 'Pogonski sklop bio je možda najvažnija odluka koju smo morali donijeti, s obzirom na sve opcije koje su nam bile dostupne; reinženjering W16, potpuno električni ili stvaranje nečeg potpuno novog. Naposljetku smo odabrali najtežu moguću opciju, stvarajući pogonski sklop od nule i uparujući ga besprijekorno sa složenim sustavom e-motora, novom generacijom osmobrzinskog mjenjača s dvostrukom spojkom i više, a sve je razvijeno iz temelja posebno za Tourbillon. Ali bilo nam je važno da ovaj automobil zadrži onaj čisti i sirovi analogni osjećaj motora s unutarnjim izgaranjem s prirodnim usisom, dok ga uparuje s agilnošću i sposobnošću koju pružaju električni motori.'

Inženjering

Tourbillon je dizajniran oko potpuno nove šasije i strukture karoserije. Struktura je izrađena od ugljičnog kompozita sljedeće generacije T800, koji uključuje brojne inovacije za uštedu težine, poput integriranja baterije kao strukturnog dijela monokoka i dosad neviđenog stražnjeg difuzora od crash kompozita, inspiriranog vrhunskim motorsportom. Prednji kompozitni zračni kanali koji prolaze kroz prednji dio automobila također su sastavni dio strukture, osiguravajući da svaki dio krute, lagane strukture bude optimiziran. Na primjer, prednji i stražnji okviri imaju niskotlačni tanki aluminijski lijev i 3D ispisane strukturalne podupirače, pridonoseći strukturi koja je znatno lakša i čvršća od svog prethodnika.

Bugatti Tourbillon - struktura Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti Automobiles

Potpuno nova šasija integrira višestruki ovjes sprijeda i straga, kovan od aluminija, nastavljajući čeličnu konstrukciju s dvostrukim poprečnim ramenima koja se nalazi u Chironu. Odabirom nove ovjesne ruke organskog dizajna i uspravne, 3D ispisane u aluminiju, inženjeri su uštedjeli 45 posto na težini ovjesa u usporedbi s Chironom. Stražnji dio također ima 3D isprintanu šuplju aeroprofilnu ruku koju je razvila umjetna inteligencija za poboljšanje dinamike vozila i aerodinamičkih performansi.

Kočnice su jednako napredne, sa vrhunskom karbokeramičkom tehnologijom. Predstavlja se prilagođeni sustav 'kočnica po žici', potpuno integriran s pomičnom kutijom s papučicama, i neprimjetno uklopljen kroz integrirani nelinearni upravljač vozila koji je razvio Bugatti s hibridnim pogonskim sklopom. Gume Michelin Pilot Cup Sport 2 – 285/35R20 sprijeda i 345/30R21 straga – razvijene su po mjeri za Tourbillon.

Unutar nove šasije, nova ultra kompaktna i lagana prednja e-osovina s dvostrukim neovisnim motorima, uključujući dvostruki inverter, uklapa se u isti prostor paketa koji je bio dostupan u Chironu, dodajući više složenosti bez potrebe za više prostora. Dizajneri i inženjeri također su oslobodili više prostora za pohranu i veću komponentu prtljage, kao dio čiste šasije i dizajna karoserije, omogućujući vlasnicima da ugrade komplet prtljage Bugatti Tourbillon po mjeri.

Stiže 2026.

Mate Rimac, izvršni direktor Bugattija, je rekao: 'Gledamo unatrag kroz povijest Bugattija na kreacije Ettorea i Jeana i odmah možete vidjeti da su odbili kompromis. Količina patenata koje je Ettore imao na svoje ime bila je nevjerojatna, jer nikada nije želio najjednostavnije rješenje, uvijek je želio najbolje rješenje, čak i ako ono još nije postojalo. Otišao bi i izgradio bi ga, testirao i usavršavao dok ne bi postao savršen. A onda bi ga učinio lijepim. To je razlog zašto su automobili danas toliko cijenjeni i to je pokretačka snaga iza svega što smo napravili s Tourbillonom.'

'Pa da, ludo je napraviti novi V16 motor, integrirati ga s novim paketom baterija i električnim motorima i imati pravu instrumentnu ploču proizvođača satova u Švicarskoj i 3D ispisane dijelove ovjesa i središnju konzolu od kristalnog stakla. Ali to je ono što bi Ettore učinio, i to je ono što Bugatti čini neusporedivim i bezvremenskim. Bez te vrste ambicije, mogli biste stvoriti izvrstan hipersportski automobil, ali ne biste stvorili ikonu Pour l’éternité’.

Bugatti Tourbillon sada ulazi u fazu testiranja, s prototipima koji su već na cesti u iščekivanju isporuka kupcima 2026. godine. Ukupno će se izraditi 250 primjeraka, s početnom cijenom od 3,8 milijuna eura neto. Ručna montaža odvijat će se u Bugatti Atelieru u Molsheimu, nakon konačnih modela Bugatti s W16 pogonom, Bolide i W16 Mistral.