SVJETSKA PREMIJERA

Ovo je novi Volkswagen Tayron: Veliki SUV s do 7 sjedala smješten između Touarega i Tiguana

13.10.2024 u 07:13

Bionic
Reading

Dolazi s dva plug-in hibridna pogona (eHybrid), djelomičnim hibridnim pogonom (eTSI), dva benzinska turbo motora (TSI) i dva dizelskaturbo motora (TDI). Spektar snage kreće se od 150 KS do 272 KS

Volkswagen je održao svjetsku premijeru potpuno novog modela pod nazivom Tayron. Riječ je o SUV modelu za europsko tržište. Novi Tayron je veliko svestrano vozilo s pet ili sedam sjedala, a smješten je između ekskluzivnog modela Touareg (premium klasa) i učinkovitog modela Tiguan (srednja klasa). Tayron je razvijen i dizajniran u Wolfsburgu, a tamo će se i proizvoditi.

Pretprodaja modela modela Tayron u Hrvatskoj starta krajem godine kada će biti poznate i cijene, dok prve primjerke na hrvatskim cestama očekujemo na proljeće 2025. godine.

Tehnička osnova SUV vozila najnoviji je evolucijski stupanj modularne poprečne (MQB evo) platforme. Osim toga, prilagođeni su tehnološki sustavi koji su prvo razvijeni za Touareg. Primjeri tehnologije prenesene na Tayron uključuju interaktivna IQ.LIGHT HD Matrix glavna svjetla i sjedala s pneumatskom funkcijom masaže pritisnih točaka s 10 komora.

Jedno je sigurno: novi je Tayron SUV vozilo čije su značajke komfora najbolje u klasi, čiji dojam kvalitete s pojedinostima kao što su ukrasi od pravog drveta daju dojam luksuzne klase, čiji vrhunski kapacitet prtljažnika s pet putnika u vozilu doseže do 885 litara, čija izvanredna aerodinamika (koeficijent otpora = 0,28) znatno optimizira učinkovitost i čiji je plug-in hibridni pogon s dosegom na električni pogon većim od 100 km (prognozirana vrijednost) jedan od najekonomičnijih sustava te vrste na svijetu.

Volkswagen Tayron (Oyster Silver Metallic srebrna boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Tayron je također elegantno vučno vozilo koje je – s maksimalnom težinom prikolice do 2,5 tone – savršeno za prijevoz konja, klasičnih automobila, motornih čamaca ili velikih kamp kućica za odmor.

Drugi najveći Volkswagen SUV u Europi

Što se vanjskih dimenzija tiče Tayron je dugačak je 4792 mm i ima međuosovinski razmak od 2791 mm između kotača od 20 cola (gume dimenzija 235/45R20 ili 255/40R20). Kao rezultat toga, Tayron je drugi najveći SUV marke u Europi, pozicioniran između Tiguana od 4539 mm (međuosovinski razmak: 2677 mm) i Touarega od 4902 mm (međuosovinski razmak: 2904 mm). Tayron je visok 1660 mm, a bez vanjskih retrovizora širok je 1852 mm.

Prepoznatljiv prednji kraj

Novi Tayron ima autentičan SUV dizajn. Nova serija modela pokazuje jasnu pripadnost marke Volkswagenovoj velikoj SUV obitelji, dok u isto vrijeme postiže maksimalnu razinu neovisnosti na razini proizvoda. Vizualno, prednji dio Tayrona djeluje posebno visoko, naglašavajući samouvjerenost SUV-a. Veliki, oblikovani poklopac motora snažno je oblikovan prema vanjskim rubovima. Upečatljiva dvostruka LED prednja svjetla također su smještena primjetno visoko.

Dvije vrhunske verzije Elegance i R-Line standardno su opremljene LED Plus prednjim svjetlima, koja između ostalog uključuju automatsku kontrolu dometa prednjih svjetala i dinamička svjetla za zavoje. Izvedena iz tehnologije u Touaregu, IQ.LIGHT HD matrična prednja svjetla dostupna su kao opcija. U svim verzijama, Volkswagenov logo i gornja od dvije vodoravne rešetke hladnjaka prekrivene staklom svijetle kada su svjetla za vožnju aktivna. Vodoravna LED traka tvori vizualno kontinuiranu svjetlosnu traku zajedno s vodoravnim LED trakama dnevnih svjetala u prednjim svjetlima. Spoj svih LED elemenata stvara nepogrešiv dnevni i noćni svjetlosni potpis za Tayron.

Individualni izgled branika

Prednji branici imaju individualni dizajn ovisno o liniji opreme. Elegantni Tayron Elegance prepoznaje se po kromiranim elementima u velikoj 3D rešetki hladnjaka. Sportska R-Line inačica razlikuje se od ostalih inačica vlastitim R-Line dizajnom i crnim elementima zračne rešetke visokog sjaja. Tayron R-Line s Black Style paketom ima dodatnu crnu površinu visokog sjaja u donjem dijelu odbojnika.

Okomite zračne zavjese na vanjskoj strani odbojnika zajednička su značajka svih verzija. Dok su ti aerodinamični kanali za protok zraka uokvireni bojom vozila u Tayron Life i Tayron Elegance, umjesto toga u Tayron R-Line koristi se crni element visokog sjaja. Robusnost Tayrona dodatno se odražava u zaštitnoj traci iznad najniže rešetke za usis zraka - i ona ima dizajn koji se razlikuje ovisno o opremi.

IQ.LIGHT HD matrična prednja svjetla

Zajedno s Tiguanom i Touaregom, novi Tayron je treći model iz Volkswagena koji se može konfigurirati s IQ.LIGHT HD matričnim prednjim svjetlima. Volkswagen je jedna od prvih tvrtki koja je ovu tehnologiju dotad luksuzne klase prenijela u srednju i višu srednju klasu. HD je kratica za High Definition, što znači visoka rezolucija izvora svjetlosti. U svakom prednjem svjetlu, 19.200 multipikselnih LED dioda osvjetljava cestu i okolno područje na novu razinu i time poboljšava udobnost i sigurnost. Svaki od Tayronovih prednjih svjetala sastoji se od tri modula: bi-matrični modul za matricu pozadinskog dugog svjetla nalazi se izvana. Stvarni HD matrični modul nalazi se u sredini s 19.200 LED dioda koje se mogu individualno kontrolirati i koje omogućuju realizaciju raznih novih svjetlosnih funkcija.

S unutarnje strane nalazi se manji projekcijski modul za statično svjetlo u zavojima i svjetlo za loše vremenske prilike. Dinamičko svjetlo u zavojima generira se putem HD matričnog modula. Nove funkcije svjetla pružaju veliku dodatnu udobnost i sigurnost. Zahvaljujući IQ.LIGHT HD matričnim prednjim svjetlima, na primjer, Tayron može projicirati svjetlosni tepih na traku: Lane Light. Ovo svjetlo čini vožnju noću udobnijom jer svijetli tepih precizno prati traku. Vozaču također pomaže funkcija orijentacijskog svjetla pri radovima na cesti i na uskim dionicama ceste. Dugo svjetlo bez bliješta jedna je od drugih prednosti ovih prednjih svjetala. Ovisno o brzini i uvjetima ambijentalnog osvjetljenja, po želji može biti kontinuirano aktivan jer 38.400 LED dioda koje se mogu individualno kontrolirati omogućuju maskiranje nadolazećeg prometa i vozila ispred prije nego što svjetlo dopre do ovih sudionika u prometu.

Izduženi krov

Precizne linije i uski razmaci karoserije naglašavaju siluetu Tayrona kao visokokvalitetnog i iznimno robusnog SUV-a. Na vrhu, siluetu karakterizira duga linija krova i grafika prozora koja se proteže u D-stup. Između krova i bočnih prozora, od A- do D-stupa proteže se kromirani element, koji su interni dizajneri prozvali 'hokejaške palice' zbog njihovog oblika na stražnjoj strani - 'hokejaška palica' vizualno produžuje krov i čini da Tayron izgleda ravnije nego što jest na 1660 mm visine.

Snažno bočno tijelo

Dizajn Tayronovog bočnog dijela je jasan i snažan. I ovdje su površine podijeljene vrlo preciznim linijama, stvarajući upečatljive konture u silueti. Počevši od naprijed, linija iznad poklopca motora proteže se kako bi stvorio svijetli rub ispod prozorske klupice koji se nastavlja u D-stupove. Ispod toga, crta karaktera stvara konture u bočnom dizajnu. Ovo počinje u području A-stupa, uključuje ručke prednjih vrata u svoju krivulju, a zatim se penje do stražnjih bočnih vrata s precizno iscrtanim podrezom kako bi se stvorilo snažno područje ramena straga. Undercut se ulijeva u sklopove stražnjih svjetala, a time i u stražnji kraj. Površine vrata dobivaju skulpturalnu stabilnost kroz izmjenične konkavne i konveksne površine. Sa svojim robusnim okvirom kućišta kotača izrađenim od tamne plastike, polukružni, gotovo kvadratni lukovi kotača dominantna su značajka bočnih strana.

Na Tayron R-Line modelu, ovi ukrasi su u crnoj boji visokog sjaja. Ispod toga ima prostora za do 20-colne kombinacije kotača i guma i velike hodove opruge na terenu izvan ceste. U donjem dijelu karoserije, ukrasi bočnih elemenata obojeni u boju vozila čine kontinuiranu cjelinu s donjim prednjim i stražnjim dijelom. Ova linija također spušta vizualni centar gravitacije. Dizajn krovnih nosača razlikuje se ovisno o opremi: Tayron Life ima crne nosače, dok Tayron Elegance i Tayron R-Line imaju srebrne. U kombinaciji s Black Style paketom za Tayron R-Line, krovne ograde imaju crni premaz visokog sjaja.

Stražnji kraj s upečatljivim dizajnom svjetla

Stražnji dio novog Tayrona karakterizira dizajn koji je karakterističan za marku, ali je ipak jedinstven. Sve verzije SUV-a imaju kontinuiranu horizontalnu LED traku. Uska LED traka integrirana je visoko u ovu traku, koja se proteže slijeva nadesno i u skupine stražnjih svjetala, naglašavajući širinu Tayrona. U srednjem području vodoravna traka postaje uža; stoga se čini da donja polovica crveno osvijetljene Volkswagen oznake stoji slobodno. Sustavi osvjetljenja u vrhunskim verzijama Tayrona opremljeni su animacijama dobrodošlice i zbogom.

Vozač može birati između tri različite LED animacije za sklopove stražnjih svjetala. Stražnje staklo također se proteže gotovo cijelom širinom Tayrona; sa strane je uokviren kromiranim elementima u 'hokejskim palicama' (crna visokog sjaja za Black Style), koji su dizajnirani kao vodilice zraka za smanjenje turbulencije u stražnjem dijelu i time poboljšavaju aerodinamiku i domet. Isto vrijedi i za krovni spojler iznad stražnjeg stakla.

Slično kao i prednji kraj, Tayron karakteriziraju stražnji odbojnici s konfiguracijama koje se razlikuju ovisno o verziji opreme, ali svi modeli dijele reflektor koji se proteže cijelom širinom, koji stilski nadopunjuje LED traku između sklopova stražnjih svjetala. Branik Tayrona Elegance također je poboljšan kromiranim ukrasima, dok vizualno prepoznatljiva verzija R-Line ima elemente u crnoj boji visokog sjaja. Čvrsta, crno-zrnasta zaštita donjeg dijela vozila završava stražnji dio prema tlu.

Dobra atmosfera – interijer

Interijer novog Tayrona karakteriziraju visokokvalitetni materijali, jasan i moderan dizajn, povezani krajolik kokpita i obilje prostora za vozača, putnike i prtljagu. Taktilna i vizualna privlačnost materijala korištenih u interijeru također stvara ugodnu atmosferu. Sve verzije Tayrona imaju upotrebu meke umjetne kože u području ploče s instrumentima, gornjim pločama prednjih vrata, umetcima na vratima i središnjoj konzoli. Ovisno o opremi, površine su oplemenjene rubovima i finim kontrastnim šavovima.

U području armaturne ploče i umetcima na vratima, Tayron R-Line ima velike površine obrađene u ArtVelours Eco, stilu koji je obično rezerviran za ekskluzivne sportske automobile. Poput Touarega, u Tayron Elegance korišteni su originalni drveni ukrasi s otvorenim porama, dok Tayron R-Line ima visokokvalitetne ukrase u izgledu aluminija na istim mjestima. Jastuci sjedala u vrhunskim verzijama standardno su presvučeni ArtVelours Eco; visokokvalitetne kožne presvlake također će biti dostupne kao opcija.

Opcijski nagibni i klizni panoramski krov iznad putnika stvara svijetlu i prijateljsku atmosferu ili nudi nesmetan pogled na noćno nebo. Za otvaranje, prednji stakleni segment klizi preko stražnjeg, čime se održava maksimalan prostor za glavu u unutrašnjosti. Ako sunce prejako sja, krov se može zamračiti električnom roletom. Stražnja vrata također su standardno opremljena roletama za zaštitu od sunca za zaštitu djece tijekom putovanja. Dodatno, značajke kao što su standardni trozonski automatski klima uređaj (Air Care Climatronic) i dodatna klimatizirana prednja sjedala osiguravaju optimalnu kontrolu unutarnje temperature. Informacije u nastavku pružaju pobliži pogled na detalje interijera.

Prvi red sjedala s povezanim krajolikom kokpita

Tayronova ploča s instrumentima ima horizontalnu arhitekturu koja se proteže cijelom širinom. Prva razina sadrži Digital Cockpit Pro – digitalne instrumente s dijagonalom zaslona od 260 mm (10,25 inča). Sam zaslon zasjenjen je gornjim okvirom ploče s instrumentima. Promjene stupnjeva prijenosa u Tayronu, koji je uvijek opremljen mjenjačem s izravnim mijenjanjem stupnjeva prijenosa (DSG), izvode se pomoću intuitivnog prekidača na stupu upravljača: klik naprijed – D, klik natrag – R, dodir – P. Infotainment sustav vizualno slobodno- stojeći zaslon osjetljiv na dodir nalazi se u sredini ploče s instrumentima.

Zaslon za standardni audio sustav (uključujući sučelje za mobilni telefon, Apple CarPlay, Android Auto i naknadnu navigaciju) mjeri 320 mm (12,9 inča) po dijagonali. Zaslon u kombinaciji s opcijskim infotainment paketom Discover ima isti format. Ovaj paket uključuje navigacijsku funkciju, IDA glasovni asistent s ChatGPT integracijom, Comfort sučelje za mobilni telefon i dva pretinca za pohranu pametnog telefona u središnjoj konzoli s funkcijom bežičnog punjenja. Paket infotainment sustava Discover Pro Max najviša je razina. Kao dodatnu ili odstupajuću značajku, to uključuje head-up zaslon na vjetrobranu i veliki zaslon osjetljiv na dodir s dijagonalom od 380 mm (15 inča).

Bez obzira na veličinu zaslona, ​​postavke za klima uređaj, klima uređaj za sjedala i početni gumb za navigaciju izbornikom uvijek se nalaze u fiksnoj donjoj traci zaslona. Sljedeća razina sadrži osvijetljene dodirne klizače za kontrolu temperature i glasnoće zvuka. Alternativno, potonji se može podesiti pomoću gumba na višenamjenskom upravljaču, IDA glasovnog asistenta ili kontrole doživljaja vožnje između vozačevog i suvozačevog sjedala.

Središnja kontrola doživljaja vožnje na središnjoj konzoli

Višenamjenska kontrola doživljaja vožnje uvijek je standardna u Tayronu. Osim glasnoće zvuka, može se koristiti za upravljanje profilima vožnje, pogonom na sve kotače (ovisno o verziji motora) i unaprijed konfiguriranim atmosferama. U ovim Atmospheres, postavke za standardno pozadinsko osvjetljenje u 10 boja (po izboru 30 boja) i audio sustav (opcijski Harman Kardon zvučni sustav) spajaju se kako bi stvorili širok raspon osvjetljenja i audio ugođaja. Također se mogu uključiti popisi za reprodukciju sa usluge strujanja Spotify savršeno usklađeni s odgovarajućim atmosferama. Mogu se aktivirati načini Lounge, Energetic, Joy, Minimal i Me. Lounge karakteriziraju prigušene boje, tihi zvukovi i klasična glazba, na primjer. Nasuprot tome, Energetic ima više boja, zvukovi su glasniji, a popis pjesama življi.

ergoActive Plus sjedala s funkcijom masaže i klima uređajem

Tayron je opremljen posebno ergonomskim sjedalom ergoActive na strani vozača u verzijama opreme Elegance i R-Line. Opcijski paket Varenna kože također omogućuje integraciju specifičnih sjedala ergoActive Plus za vozača i suvozača. U ovom slučaju, opseg opreme je proširen na električno podešavanje u 14 smjerova uključujući funkciju memorije, podešavanje dubine sjedala, pneumatsku funkciju podešavanja lumbalne potpore u četiri smjera i pneumatsku masažu točaka pritiska u 10 komora u naslonima – sustavi koji imaju adaptiran iz Touarega.

Osim toga, automatsko uključivanje grijanja sjedala i ventilacije sjedala može se konfigurirati ovisno o vanjskoj temperaturi. Posljednje, ali ne manje važno, kožni višenamjenski upravljač također se može grijati u kombinaciji s ovim paketom.

Drugi i treći red sjedala s raznolikim opcijama

Sjedala u drugom redu imaju podešavanje nagiba i uzdužnog naslona i mogu se preklopiti u omjeru 1/3 do 2/3. Putnici straga uživaju u maksimalnom prostoru za noge na razini luksuzne klase. Ako je središnje sjedalo slobodno, ovdje se može preklopiti središnji naslon za ruku. Dva držača za čaše mogu se izvući iz naslona za ruke. Ovaj nastavak se može zakretati ulijevo i udesno i ima spoj na prednjoj strani gdje se tableti i pametni telefoni mogu zaključati na mjestu.

Ako je Tayron konfiguriran kao model sa sedam sjedala (nije dostupno u kombinaciji s plug-in hibridnom opcijom), drugi red sjedala može se preklopiti prema naprijed s praktičnom funkcijom ulaska kako bi se omogućio pristup trećem redu sjedala. Ovdje se nalaze dva zasebna sjedala za manje goste na brodu. Kada se ne koriste, dva sjedala u trećem redu mogu se preklopiti kako bi se stvorio pod prtljažnika.

Prtljažni prostor

Novi Tayron optimalno iskorištava unutarnji prostor, kao što pokazuje pogled u prtljažni prostor: prtljažni prostor verzija Tayrona eTSI, TSI i TDI s pet sjedala nudi izniman volumen do 885 litara (natovaren do naslona visina drugog reda sjedala). Ako se Tayron utovari do iza naslona prvog reda sjedala, obujam tereta se povećava do 2090 l. U samom prtljažniku standardno se nalaze kuke za torbe i utičnica od 12 V. Opcijski se oprema može proširiti utičnicom od 230 V i praktičnim sustavom upravljanja neto prtljagom.

Tayron Life – sve u vozilu

Tayron će biti predstavljen s tri linije opreme: Life, Elegance i R-Line. Ponuda počinje s modelom Tayron Life koji je već bogato opremljen. Između ostalog, uključuje sljedeće značajke: trozonski automatski klima-uređaj, pozadinsko osvjetljenje u 10 boja, devet zračnih jastuka, prekidač za iskustvo vožnje (upravlja profilima vožnje (uključujući profile pogona na sva četiri kotača za modele 4MOTION), glasnoćom zvuka i aktivacijom opcije Atmospheres kao unaprijed programiranim osvjetljenjem i audio ugođajima), zaštitu od sunca na stražnjim vratima, bežični App-Connect (za Apple CarPlay i Android Auto), digitalne instrumente, LED glavna svjetla uključujući automatsku regulaciju dugih svjetala (Light Assist), osvijetljeni Volkswagen logotip sprijeda i straga kao i 17-colne kotače od lakog metala.

Ponuda serijskih sustava potpore za vozača također je velika. Oni uključuju automatsku regulaciju razmaka (ACC), funkciju kočenja pri skretanju ako se približava vozilo iz suprotnog smjera, sustav potpore pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav potpore za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), sustav automatskog kočenja u nuždi uključujući nadzor pješaka i biciklista (Front Assist), sustav stražnje kamere i dinamički prikaz prometnih znakova. Serijska oprema također uključuje upozorenje pri izlasku (Exit Warning). To je proširenje sustava za potporu pri promjeni voznog traka trake i, unutar ograničenja sustava, može spriječiti otvaranje jednih vrata ako se vozilo približava straga. Sustav izdaje i akustična i vizualna upozorenja.

Tayron Elegance i R-Line – dvije top verzije

Iznad paketa Life, dvije su top verzije, Elegance i R-Line, jednake u pogledu specifikacija, ali s individualnim fokusom. Elegantni Tayron Elegance dolazi s dodatnim značajkama kao što su pravo drvo s otvorenim porama u unutrašnjosti, laminirano sigurnosno staklo sa zvučnom izolacijom na bočnim prozorima, električni poklopac prtljažnika, sustav Park Assist Pro s memorijom i funkcijama upravljanja na daljinu, sjedala od materijala ArtVelours Eco (mikrovlakna), sustav za zaključavanje i pokretanje bez ključa i 18-colni kotači od lakog metala.

Volkswagen Tayron R-Line (Oryx White bijela boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Dinamični Tayron R-Line karakteriziraju detalji kao što su sportska komforna sjedala od materijala ArtVelours Eco s integriranim naslonima za glavu, široka upotreba materijala ArtVelours Eco na instrumentnoj ploči i vratima, ukrasna letvica aluminijskog izgleda, pojedinačni branici R-Line dizajna i 19-colni kotači od lakog metala. Elegance i R-Line također su opremljeni LED Plus glavnim svjetlima (uključujući dinamičko svjetlo za vožnju zavojima), 3D LED stražnjim svjetlima i pozadinskim osvjetljenjem u 30 boja uključujući osvijetljene unutarnje detalje na instrumentnoj ploči i oblogama vrata.

Odgovarajući paketi – električna sigurnosna brava za djecu

Volkswagen je izradio tri nova paketa specifikacija za SUV vozilo: s paketom Light i vanjski i unutarnji dio modela Tayron Life opremljeni su sustavima osvjetljenja iz verzija modela više razine – uključujući LED Plus glavna svjetla. Family paket dostupan je za sve verzije i uključuje električnu sigurnosnu bravu za djecu za stražnja vrata, utičnicu od 230 V u prtljažniku i sustav upravljanja prtljagom. Paket Black Style, koji se nudi isključivo za Tayron R-Line, uključuje ukrasne letvice karoserije i dodatke (uključujući krovne nosače) crne boje visokog sjaja, 19-colne kotače od lakog metala crne boje visokog sjaja, prednji branik individualiziranog R-Line dizajna i unutarnju ukrasnu letvicu izgleda poput tamnog kroma.

Ovisno o paketu specifikacija, Tayron se također može individualizirati paketima Leather, Design, Comfort, HD Light te pomoću dva Infotainment paketa, dva Winter paketa i dva Assist paketa. Ti paketi uključuju širok raspon opreme. Primjer paketa Comfort (serijski integriran u opremu Elegance): paket uključuje električno otvaranje i zatvaranje poklopca prtljažnika, funkciju Easy Open i Easy Close poklopca prtljažnika (otvaranje i zatvaranje pokretom noge), sustav za zaključavanje i pokretanje bez ključa i sustav Park Assist Pro.

Istaknute tehnološke značajke – HD glavna svjetla i DCC Pro

Druga dodatna oprema za Tayron uključuje inovativne sustave kao što su nova adaptivna regulacija voznog postroja DCC Pro s podesivim amortizerima s dva ventila i sofisticirana IQ.LIGHT HD Matrix glavna svjetla marke Volkswagen s funkcijama interaktivnog osvjetljenja. Dodatno dostupno: nova govorna asistentica IDA s integracijom ChatGPT-a (AI - umjetna inteligencija), veliki nagibni i klizni panoramski krov, sustav zvuka Harman Kardon s izlaznom snagom od 700 W i visokokvalitetni kožni paket s električno namjestivim ergoActive Plus sjedalima uključujući funkcije masaže i ventilacije.

Opcijska oprema uključuje inovativne sustave potpore za vozača kao što je sustav Travel Assist koji pruža potpomognuto uzdužno i bočno navođenje pri svim brzinama.

Volkswagen Tayron
  • Volkswagen Tayron
  • Volkswagen Tayron
  • Volkswagen Tayron
  • Volkswagen Tayron
  • Volkswagen Tayron
    +117
Volkswagen Tayron Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Sedam učinkovitih pogonskih sustava – eHybrid, eTSI, TSI i TDI

Volkswagen će novi Tayron nuditi s dva plug-in hibridna pogona (eHybrid), djelomičnim hibridnim pogonom (eTSI), dva benzinska motora opremljena turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora opremljena turbopunjačem (TDI). Spektar snage kreće se od 150 KS (110 kW) do 272 KS (200 kW).

Benzinski motor opremljen turbopunjačem i najsnažniji dizelski motor opremljen turbopunjačem kombinirani su s pogonom na sve kotače 4MOTION; sve ostale verzije imaju pogon na prednje kotače. Sve verzije modela Tayron opremljene su automatskim mjenjačem s dvije spojke (DSG).

eHybrid – električno vozilo i SUV vozilo s benzinskim motorom u jednom

Dva plug-in hibridna modela predstavljaju posebno inovativno pogonsko rješenje jer nude velike dosege na električni pogon za svakodnevnu vožnju, privremeno pretvarajući Tayron u električno vozilo. Istovremeno, oba modela Tayron eHybrid oduševljavaju u vožnji na velikim udaljenostima s velikim ukupnim dosegom od oko 850 km i niskim vrijednostima potrošnje. U osnovnoj verziji, kombinacija 4-cilindričnog motora opremljenog turbopunjačem i električnog motora proizvodi snagu sustava od 204 KS (150 kW). Nasuprot tome, top verzija isporučuje 272 KS (200 kW). Zahvaljujući bateriji s kapacitetom od 19,7 kWh (neto), Volkswagen predviđa doseg na električni pogon veći od 100 km za modele Tayron eHybrid. Baterija se može puniti snagom do 11 kW na AC wallboxu ili AC punjaču i snagom do 50 kWh na DC stanicama za brzo punjenje.

eTSI – upotreba kinetičke energije

Ulazak visoke tehnologije u svijet modela Tayron s benzinskim motorima obilježen je djelomičnim hibridom snage 110 kW (150 KS) 1 (eTSI) s 48 V starter generatorom pokretanim remenom i aktivnim upravljanjem cilindrima (ACTplus). Tijekom kočenja, kinetička energija se rekuperira putem generatora i pohranjuje u zasebnu bateriju od 48 V. Tayron upotrebljava tu energiju za isključivanje benzinskog motora visoke tehnologije opremljenog turbopunjačem u fazama usporavanja i na nizbrdici, čime pomaže u uštedi goriva. Baterije od 48 V opskrbljuju sve sustave energijom, čak i kada je motor na izgaranje isključen.

Volkswagen Tayron (Ultra Violet Mettalic ljubičasta boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Nadalje, sustav od 48 V optimizira performanse vozila tijekom kretanja zahvaljujući funkciji pojačanja električne snage; u ovom slučaju generator preuzima ulogu električnog motora. TSI i TDI – učinkoviti 2.0 litreni motori. Benzinski motori opremljeni turbopunjačem (TSI evo4) i dizelski motori opremljeni turbopunjačem (TDI evo2) – najnovija generacija 2.0 litrenih 4-cilindričnih motora opremljenih turbopunjačem marke Volkswagen – igraju važnu ulogu u ponudi pogonskog sustava modela Tayron. TDI sa 150 KS (110 kW) i pogonom na prednje kotače posebno je ekonomičan pogonski sustav. Veći TDI sa 193 KS (142 kW) također je vrlo ekonomičan i serijski je kombiniran s pogonom na sve kotače 4MOTION. Dva TSI motora s 204 KS (150 kW) 1 i 265 KS (195 kW) uvijek se kombiniraju s pogonom na sve kotače.

Svi modeli Tayron 4MOTION s mehanizmom za vuču odobreni su za težinu prikolice do 2500 kg (kočeno, uspon od 12 posto).