Naš je testni model imao eTSI djelomično hibridni pogon (mild) s benzinskim 1.5-litrenim 4-cilindričnim motorom snage 150 KS i pogon na prednja dva kotača, a uparen je s izvrsnim 7-brzinskim DSG mjenjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,1 s, a krajnja brzina 210 km/h
Volkswagen Tiguan je svoju svjetsku premijeru potpuno nove, treće generacije imao sredinom rujna prošle godine, a mi smo ga prvi put isprobali u travnju ove godine. Tako smo iskusili model 2.0 TDI DSG Elegance 110 kW (150 KS), a s njim smo odvozili preko 800 km sa 70-tak posto udjela vožnje autocestom, s jednim rezervoarom goriva.
Recimo i to kako je Volkswagen iznova razvio ovu najnoviju generaciju svog najprodavanijeg modela, s dosadašnjom prodajom od više od 7,6 milijuna vozila od njegova predstavljanja 2007. godine, unaprijedivši ga na svim područjima. Zahvaljujući značajnom napretku u aerodinamici i najsuvremenijim pogonskim sustavima, novi Tiguan jedno je od najučinkovitijih SUV vozila u srednjoj klasi.
Arhitektura novog digital cockpita u visokokvalitetnoj unutrašnjosti modela Tiguan intuitivna je za rukovanje. Istovremeno su dodatno razvijeni i sustavi potpore: po prvi put u modelu Tiguan, najnoviji sustavi potpore pri parkiranju omogućuju potpuno automatsku vožnju u parkirna mjesta i iz njih na udaljenosti do 50 metara. Novorazvijeni adaptivni vozni postroj s oznakom 'DCC Pro' omogućuje poboljšani komfor i dinamiku. Nove značajke kao što su funkcija masaže za prednja sjedala i nova IQ.LIGHT HD matrix glavna svjetla također su izvedene iz modela premium klase Touareg.
Sada smo na svom jednotjednom testu imali model točne oznake: Volkswagen Tiguan NF 1.5 eTSI DSG Life Plus. Riječ je o benzinskoj blagohibridnoj verziji eTSI 4-cilindričnog motora obujma 1,5 litre i snage 150 KS (110 kW) sa 7-brzinskim automatiziranim DSG mjenjačem, a opema Life Plus je gotovo ulazna, ali vrlo izdašno opremljena razina u svijet novog Tiguana.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Vanjski stil treće generacije Tiguana temeljen je na uspješnim postavkama prethodne dvije generacije ovog SUV-a. No stvoren je potpuno novi dizajn karakterističan za Volkswagen, a ipak potpuno nov.
Sprijeda je novi Tiguan viši nego prije, što mu daje markantniji izgled. Istovremeno, prednji kraj odmah vizualno ističe da je riječ o aerodinamičkom SUV vozilu s koeficijentom otpora zraka od samo 0,28. U usporedbi s prethodnikom (cd vrijednost od 0,33), primjetno je da poklopac motora ima atletski i organski prijelaz u bočno područje. Prema naprijed, lagano pada prema prednjim svjetlima. Dok je Tiguan druge generacije imao visoku i otvorenu masku hladnjaka u klasičnom stilu, novi Tiguan ima vodoravnu traku prekrivenu staklom ispod poklopca motora između znatno ravnijih LED glavnih svjetala.
Ovisno o verziji glavnih svjetala, područje prekriveno staklom lijevo i desno od Volkswagen oznake ima LED traku. To novom modelu Tiguan daje jedinstveni dizajn svjetala za dnevnu i noćnu vožnju. Prava rešetka hladnjaka s otvorima za zrak nalazi se u braniku. S lijeve i desne strane prednjeg branika nalaze se zračne zavjese koje aerodinamički usmjeravaju protok zraka prema kućištima kotača, istovremeno hladeći kočnice.
Što se stukture tiče, treći Tiguan se temelji na najnovijem evolucijskom stupnju modularne poprečne platforme: MQB evo. Nova tehnološka dostignuća ostvarena ovom platformom poboljšavaju Tiguan u praktički svakom području. Novi hibridni pogoni s potpuno električnim dosegom od oko 100 km čine ovaj SUV učinkovitijim no ikad prije. Nova adaptivna regulacija voznog postroja DCC Pro optimizira udobnost i dinamiku. Najnovija generacija sustava potpore za parkiranje (Park Assist) automatizira vožnju pri ulasku i izlasku iz parkirnih mjesta.
Tiguan je i prvi MQB model koji je dostupan s novorazvijenim IQ.LIGHT HD matrix glavnim svjetlima. Interaktivni sustav osvjetljenja također je paralelno razvijen za model Touareg – oba Volkswagen SUV-a stoga dijele isti osnovni dizajn glavnih svjetala. HD stoji za 'High Definition', što znači visoku rezoluciju izvora svjetlosti.
No ipak treba reći kako je naš model u Paketu 'Life Plus' imao osvjetljenu lajsnu između prednjih svjetala, LED Plus glavna svjetla s dinamičkom kontrolom dometa prednjih svjetala s dinamičkim svjetlom u zavojima, svjetlo za loše vremenske uvjete i 3D stražnja LED svjetla.
Gledano sa strane, dizajn modela Tiguan postao je izražajniji i evidentno naglašenije atletski. Dok je prethodnu verziju karakterizirala kontinuirana karakterna linija u visini ručki vrata na bočnom dijelu, novi model ima zakrivljeno udubljenje iznad prednjih i stražnjih blatobrana, što daje snažne ramene dijelove. Same ručke vrata su spuštenije. Kao i na prednjem kraju, linije i modulacije na površinama također su organskije i stoga puno napetije, drugim riječima novi Tiguan sad ima sportski struk.
A stupovi i vjetrobransko staklo izgledaju ravnije, čineći poklopac motora dužim i snažnijim. Straga su C stupovi nagnuti prema naprijed – stilski element koji modelu Tiguan daje dinamički štih. Linija krova novog modela proširena je krovnim spojlerom koji se proteže daleko u stražnji dio. Zajedno s elementima bočnog protoka zraka na D stupovima, to smanjuje turbulencije straga i optimizira aerodinamiku. Vanjska zrcala također su savršeno aerodinamički uravnotežena. Ponuda kotača potpuno je iznova dizajnirana. Veličine naplataka kreću se od 17 do 20 cola.
Novi stražnji kraj modela Tiguan također ima upečatljiv dizajn. Na vrhu, veliki krovni spojler i bočni elementi za usmjeravanje zraka na C stupovima elementi su koji definiraju stil. Nova značajka dizajna SUV-a je kontinuirana horizontalna traka LED stražnjih svjetala. Napomenimo kako je u dvije top specifikacije Elegance i R-Line ili u kombinaciji s višim verzijama glavnih svjetala, LED traka između sklopova stražnjih svjetala također je osvijetljena kao sprijeda. Poklopac prtljažnika s električnim upravljanjem proteže se prema dolje do branika što je serijska značajka na modelu Tiguanu Elegance. Obje top verzije imaju upečatljive kromirane elemente u donjem dijelu branika.
Što se vanjskih dimenzija tiče, novi je Tiguan 30 mm duži (4539 mm) od svog prethodnika, (bez krovnih nosača) no visina je tek neznatno porasla za 4 mm (1639 mm), sa krovnim nosačima 1657 mm. Širina (1842 mm) (s otvorenim retrovizorima 2140 mm) i međuosovinski razmak (2681 mm) ostali su isti. Visina od podloge je lijepih 176 mm. Terenski su kutevi sljedeći: prilazni 15,9°, odlazni 18,6°, kut pregiba 15,2°.
Kapacitet prtljažnika nove generacije pokazuje koliko je dobro iskorišten prostor: iako je SUV samo malo dulji, obujam prtljažnika verzija s pogonskim sklopom eTSI, TSI i TDI povećan je za 37 l na 652 l (natovaren do visine naslona stražnjih sjedala). Stražnja se klupa može pomicati naprijed-natrag i moguće je namjestiti kut naslona. Izvrstan prostor za glavu poboljšan je za dodatnih devet mm sprijeda (1058 mm) i za 10 mm straga (1022 mm).
Što se težine vozila tiče, naš je testni model težio 1648 kg, u što je uključena masa vozača od 75kg kao i masa 90 posto punjenja rezervoara te masa dodatne opreme. Inače, naš testni model može vuči kočenu prikolicu (uspon 12 posto) od 1800 kg, nekočenu od 750 kg.
Kad je riječ o kotačima, naš je testni model u sklopu Paketu 'Life Plus' imao 17-colne lakometalne crne naplatke 'Venezia' (7Jx17), s ljetnim gumama Hankook Ventus Prime³ X dimenzija 215/65R17. Umjesto rezervnog kotača smo u prtljažniku imali Tire Mobility set s 12V kompresorom i sredstvom za krpanje gume.
Naš je testni model imao standardnu za ovaj paket Nightshade Blue plavu metalik boju karoserije.
Unutrašnjost
Pri predstavljanju nove generacije smo već rekli kako je Volkswagen potpuno redizajnirao interijer modela Tiguan. Tako interijer novog modela Tiguan karakteriziraju dodatna poboljšanja kvalitete i optimiziran osjećaj na dodir svih materijala te vrlo čist i ergonomski dizajn instrumente ploče, obloga vrata i sjedala. Uz to, upotrebljava se potpuno nova platforma upravljanja i prikaza temeljena na četvrtoj generaciji modularne infotainment platforme (MIB4). Volkswagen je značajno poboljšao izgled digitalnog cockpita u usporedbi s prethodnim modelom. To se posebno odnosi na infotainment sustav i upravljanje klima-uređajem. Obje su značajke sada integrirane u jednu komponentu i smještene su puno više u vozilu.
Zajedno sa serijskim digitalnim instrumentima, svi zasloni novog modela Tiguan nalaze se na jednoj vizualnoj osi i na taj su način jednostavniji i pregledniji za rukovanje. Zaslon infotainment sustava blago je okrenut prema vozaču, tako da ga može vidjeti krajičkom oka i njime lako upravljati. Poput digitalnih instrumenata (digital cockpit), infotainment sustava i upravljanja klima uređajem, i dizajn head-up zaslona potpuno je nov. Za razliku od prethodne verzije sa sustavom koji je prikazivao informacije na malom zaslonu od pleksiglasa, novi Tiguan ima head-up zaslon vjetrobranskog stakla. Informacije se projiciraju na vjetrobransko staklo i time u virtualni prostor ispred modela Volkswagen. Tiguan je također jedini model marke Volkswagen opremljen višenamjenskim prekidačem za iskustvo vožnje s intuitivnim upravljanjem.
Veličina novog serijskog infotainment zaslona modela Tiguan je 285,6x160,6 mm (dijagonala od 12,9 inča) s 1920x1080 piksela, kao u našem slučaju. Naravno, za one koji žele više, po želji ili ovisno o opremi, u ponudi je zaslon veličine 332,07x185,79 mm (15 inča) s 2240x1260 piksela. Vizualno samostojeći zaslon karakteriziraju novorazvijena grafika i struktura izbornika, intuitivna i jednostavna za rukovanje. Mnoge postavke sustava također se mogu namjestiti uz pomoć novog govornog asistenta IDA.
Dijagonala zaslona digitalnog cockpita ispred vozača iznosi 260 mm (10,25 inča) s 1280x480 piksela. Zahvaljujući novom površinskom premazu za smanjenje refleksije i odsjaja, cockpit ima ravan dizajn i integriran je u instrumentnu ploču poput vodoravno usmjerenog tablet računala jer više nema potrebe za prevjesom na vrhu koji bi pružao sjenu.
Naš model ima serijski radio 'Ready 2 Discover' uključujući 'Streaming & Internet' uz mogućnost nadogradnje navigacije, digitalni radioprijam DAB+ , 8 zvučnika, 2 USB-C sučelja (sa snagom punjenja do 45 W), povezivanje mobilnog telefona BT vezom, App-Connect uključujući App-Connect Wireless za Apple CarPlay i Andoid Auto.
Središnja konzola nudi više prostora za odlaganje jer se – kao na modelima ID.7 i ID. Buzz – promjene stupnjeva prijenosa sada provode pomoću prekidača na stupu upravljača s intuitivnim načinom upravljanja: prekidač se okreće prema naprijed u položaj 'D' za vožnju naprijed i nazad do 'R' za vožnju unatrag, dok se parkirna kočnica aktivira pritiskom na bočnu stranu prekidača. I kao u modelu ID.7, Tiguan također ima novi, višenamjenski upravljač presvučen kožom na stupu upravljača na lijevoj strani za funkcije pokazivača smjera i brisača vjetrobranskog stakla. Dodatni prostor u središnjoj konzoli upotrebljava se, primjerice, za dvije ladice za indukcijsko punjenje smartphonea (15 W, hlađene) i dva USB-C priključka (kapacitet punjenja od 45 W).
Moderan i praktičan prekidač za iskustvo vožnje i IDA reinterpretacija je prekidača 4MOTION Active Control iz prethodnog modela i nalazi se sada u sredini središnje konzole. Višenamjenskim se prekidačem sada ne upravlja samo profilima i modusima vožnje, već i glasnoćom zvuka i unaprijed konfiguriranom opcijom 'Atmospheres'. Ova opcija kombinira postavke pozadinskog osvjetljenja i audiosustava radi stvaranja širokog raspona svjetlosnih i audiougođaja.
Dodatno su uključeni popisi pjesama iz servisa za reprodukciju glazbe Spotify i Apple Music savršeno usklađeni s odgovarajućom atmosferom. Mogu se aktivirati načini rada Lounge, Energetic, Joy, Minimal i Me. Lounge, primjerice, karakteriziraju prigušene boje, tihi zvukovi i klasična glazba. Suprotno tome, Energetic uključuje više boja, zvukovi su glasniji, a pjesme na popisu za reprodukciju življe. Uz novi govorni asistent IDA, funkcije vozila i infotainmenta, kao što je glasnoća zvuka, jednostavno je upravljati prirodnim govorom.
Volkswagen je već pri samom lansiranju modela na hrvatsko tržište krenuo sa zanimljivom ponudom svojih modela, pa tako kupci za vrlo malu razliku od par stotina eura mogu naručiti Tiguan s višom razinom opreme koja bi inače pojedinačnim specificiranjem normalno stajala par tisuća eura.
Naš je testni model imao standardnu Melange Gray Soul sivu boju, sa standardnim presvlakama sjedala od tkanine i umjetne kože. Podešavanje prednjih sjedala moguće je po visini s potporom za kralježnicu, a desno suvozačko sjedalo se može preklopiti.
Za one koji žele više, Tiguan je dostupan s potpuno novorazvijenim prednjim sjedalima ergoActive. Ona nude električno podešavanje (do 14 smjerova, ovisno o modelu i opremi). Između ostalog, sjedala ergoActive opremljena su pneumatskom lumbalnom potporom s namještanjem u četiri smjera i novom funkcijom pneumatske masaže s 10 komora – značajke koje se inače obično nalaze u modelima premium klase. Vozač može upotrebljavati infotainment sustav za programiranje automatskog uključivanja grijanja ili ventilacije sjedala kada se postigne zadana vanjska temperatura.
Mjesta straga ima za troje odraslih, iako je središnje sjedalo izvedeno kao pomoćno. Stražnja klupa asimetrično je djeljiva, preklopiva, podesiva po dužini, sa središnjim naslonom za ruke i otvorom za utovar dugačkih predmeta.
Sustavi potpore i sigurnosti
Model Tiguan u ponudi je s dodatno razvijenim asortimanom najsuvremenijih sustava potpore. Ovisno o verziji opreme, to uključuje opcijski ili serijski Park Assist Plus, novu funkciju memorije za sustav potpore pri parkiranju (Park Assist). Osnovna funkcija potpore Park Assist Plus je sustav koji je poznat iz drugih Volkswagen vozila i omogućuje potpomognutu vožnju u paralelna ili bočna parkirna mjesta. Jednako je moguća i potpomognuta vožnja iz paralelnih parkirnih mjesta. SUV u tu svrhu preuzima kontrolu nad ubrzavanjem, kočenjem i upravljanjem. Nova značajka je funkcija memorije za poboljšani sustav potpore za parkiranje (Park Assist Plus).
Ovom značajkom sustav bilježi zadnjih 50 prijeđenih metara, a time i situaciju parkiranja. Manevar parkiranja može se pohraniti kada se Tiguan zaustavi. Kad vozilo opet dođe u tu poziciju, automatski nudi preuzimanje parkiranja. Moguća je i nezavisna vožnja iz parkirnih mjesta. Moguće je pohraniti do 5 parkirnih manevara.
Serijska je oprema proširena detaljima kao što su trozonski automatski klima-uređaj (Air Care Climatronic), automatska regulacija razmaka (ACC), Park Assist Plus za automatizirano parkiranje, osvijetljena vanjska udubljenja ručki na vratima i projekcija motiva preko kućišta vanjskih zrcala.
U našem modelu smo imali i serijski Paket 'Assistance', koji uključuje sljedeće: Front Cross Traffic Assist; Kameru za vožnju unatrag; Prediktivni limitator brzine; Višenamjensku kameru (senzor), senzor za sustave asistencije; Sustav prepoznavanja prometnih znakova, Dynamic Road Sign Display, Isofix priprema za dvije dječje sjedalice na stražnjoj klupi + Isofix pripremu na suvozačkom sjedalu (kompatibilna sa i-Size); 2 sigurnosna pojasa sprijeda učvršćena u 3 točke, podesiva po visini, sa zatezačima; Sigurnosne pojase učvršćene u 3 točke, straga, sa zatezačima; Potporu prilikom skretanja i potpora za izbjegavanje prepreka; Zračni jastuk za vozača i suvozača, suvozački s mogućnošću deaktiviranja; Bočne zračne jastuke naprijed i straga, zračne jastuke za glavu (zavjesa), središnji zračni jastuk; Lane Assist' (asistencija prilikom nehotičnog prelaska uzdužnih linija vozne trake); 'Side Assist' (pomoć pri promjeni vozne trake, upozorenje na vozila koja se nalaze u 'mrtvom' kutu; Rear Traffic Alert, 'Front Assist' (city kočnica u nuždi, sustav prepoznavanja pješaka i biciklista); Automatsko održavanje razmaka ACC 'Stop & Go'
Isto tako serijski Paket 'Life Plus' je uključivao i Park Assist Pro; Sistem centralnog zaključavanja i pokretanja motora bez ključa 'Keyless Access', bez SAFELOCK-a; Easy Open & Close, otvaranje vrata prtljažnika virtualnom pedalom; Alarmni uređaj s nadzorom unutrašnjosti i nagiba vozila; Park Assist, uz Park Distance Control. Više od toga gotovo da se niti ne mže poželjeti.
Blago hibridni pogonski sklop 1.5 eTSI DSG snage 150 KS (110 kW)
Novi Tiguan ima novi asortiman pogonskih sklopova, dakle osam različitih tipova pogona: dva nova djelomično hibridna benzinska motora (eTSI), dva nova plug-in hibridna pogona (eHybrid), dva dizelska motora s turbopunjačem i ubrizgavanjem (TDI) i dva benzinska motora s turbopunjačem (TSI). Svi pogoni serijski se kombiniraju s mjenjačem s dvije spojke (DSG). Motori eTSI (1.5 TSI evo2) isporučuju izlaznu snagu od 130 KS (96 kW) i 150 KS (110 kW). Dva nova modela eHybrid nude izlaznu snagu sustava od 204 KS (150 kW) i 272 KS (200 kW). Dva 2-litrena TSI benzinska motora mjenjaču s dvije spojke (DSG) isporučuju maksimalnu snagu od 204 KS (150 kW) i 265 KS (195 kW). U slučaju TDI motora u serije EA288, izlazna snaga je 150 KS (110 kW) i 193 KS (142 kW). TSI motor sa 265 KS (195 kW) i TDI motor sa 193 KS (142 kW) uvijek će biti ponuđeni s pogonom na sve kotače 4MOTION.
Naš je testni model imao eTSI djelomično hibridni pogon (mild) s benzinskim 1.5-litrenim (1498 cm³) 4-cilindričnim motorom (1.5 TSI evo2) snage 150 KS (110 kW), uz najveći okretni moment od 250 Nm pri 1500-3500 okr./min. Pogon je na prednja dva kotača, a uparen je s izvrsnim 7-brzinskim DSG mjenjačem.
Treba reći i kako vozač okretnom sklopkom na središnjoj konzoli može birati između četiri načina vožnje: Eco, Comfort, Sport i Individual. Odabrani način se grafički jako lijepo vizualno prikazuje na središnjem infotainment zaslonu.
Sam motor uključuje i aktivno upravljanje cilindrima (ACT plus). Kao djelomično hibridni pogon, benzinski motor povezan je s 48 V litij-ionskom baterijom i 48 V starter generatorom pokretanim remenom. 1.5 eTSI motor nudi posebno dobre performanse pri kretanju i visoku učinkovitost budući da se motor opetovano potpuno deaktivira zahvaljujući električnim komponentama. U tim fazama, SUV vozi bez emisija iz motora.
Što se ubrzanja od 0 do 100 km/h tiče, ono je 9,1 s, a krajnja brzina moćnih 210 km/h. Kad je riječ o emisijama CO2 u kombiniranim uvjetima one iznose 144-154 g/km, a potrošnja je umjerenih 6,3-6,8 l/100 km/h (sve WLTP). Volumen spremnika benzinskog goriva je 55 litara.
Što se ovjesa tiče, osnovna arhitektura voznog postroja sastoji se od prednje MacPherson osovine i stražnje osovine s četiri spone.
Za kraj, cijene se novog Tiguana kreću od verzije Plus s 2.0 dizelskim motorom 110 kW (150 KS) od 36.896,79 eura, a u benzinskoj varijanti 1.5 eTSI u varijanti Life od 35.770,79 eura. U varijanti Elegance s dostupnim benzinskim 1.5 eTSI motorom 110kW (150 KS) cijene kreću od 40.466,82 eura te dizelskim motorom od 44.729,45 eura. R-Line varijanta opreme s dizelskim motorom kreće od 46.706,76 eura. Elegance varijanta s dostupnim pogonom na sva četiri kotača 4Motion te 2.0 TDI motorom od 142 kW (195 KS) kreće od 51.613,35 eura, dok u R-Line opremi 4Motion s istim motorom kreće od 53.629,88 eura. Ostali motori bit će dostupni kasnije.
Naš testni model 1.5 eTSI DSG Life Plus stoji 35.948,46 eura (PDV i PPMV uključeni.