test automobila

Vozili smo Volkswagen Passat 2.0 TDI: Kralj karavana se vratio moćniji nego ikada

16.08.2024 u 03:57

Bionic
Reading

Testni model pogoni već dobro provjereni četverocilindrični turbodizelski 2.0 TDI motor snage 150 KS (110 kW) s 360 Nm okretnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,3 s, a krajnja brzina 223 km/h. Potrošnja goriva je 5,0–5,4 l/100 km, uz emisije CO2 131-143 g/km (WLTP)

Prošle, 2023. godine, obilježeno je točno 50 godina otkako je lansiran jedan od najuspješnijih Volkswagenovih modela: Passat. Ako su mjerilo uspješnosti nekog modela njegove prodajne brojke onda je Passat svakako doktaknuo zvijezde: više od 34 milijuna prodanih primjeraka diljem svijeta. To ga čini najprodavanijim Volkswagenom svih vremena nakon Golfa i ispred Bube.

Danas, više od pet desetljeća nakon njegova predstavljanja, Passat je trenutačno jedan od tri međunarodno najprodavanija modela marke Volkswagen uz Tiguan i Polo (s njihovim izvedenim verzijama). Nova, deveta genaracija Passata je svoju premijeru imala u rujnu prošle godine, a definiraju ju dvije stvari: razvijena je iz temelja i na tržištu je samo karavanska verzija (u Kini je dostupna i limuzina).

Uobičajena oznaka Variant za karavansku verziju sada više i nema smisla, ali treba reći kako novi Passat dijeli puno toga zajedničkog s novom karavanskom Škodom Superb Combi. S time da Superb dolazi i u limuzinskoj verziji karoserije.

Ako se pitate što nam donosi novi Passat, rekli bismo mnogo, ali dotaknimo se osnovnog: novi vanjski izgled izuzetne aerodinamike (koeficijent otpora zraka 0,25 umjesto 0,31), nova IQ.LIGHT LED matrix glavna svjetla s izuzetno snažnim dugim svjetlima, adaptivna regulacija voznog postroja nove generacije (DCC Pro), sljedeća evolucijska fazu VW plug-in hibridnih pogona (doseg na električni pogon od oko 100 km i kombinirani doseg od više od 800 km), potpuno novi izgled cockpita s infotainment sustavom s intuitivnim upravljanjem, nova sjedala ergoActive s novom funkcijom pneumatske masaže s 10 komora, izvrsne visokokvalitetne materijale i površine u unutrašnjosti kabine.

Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Mi smo isprobali novi Passat u travnju ove godine na hrvatskoj premijeri, a sada smo na jednotjednom testu imali model točne oznake Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line, snage 150 KS.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Novi Passat donosi vanjski dizajn aktualnih VW modela. Nova generacija dolazi s novim LED glavnim svjetlima i krasi ju aerodinamičan i snažan dizajn prednjeg dijela. I dok je poklopac motora prethodnog modela bio viši u sredini nego sa strane, novi poklopac motora sada je niži u sredini. Uzdiže se prema van s oštrim linijama i oblikuje moćne blatobrane. Nova LED glavna svjetla s dva modula daju karakterističan izgled u kombinaciji s uskim LED dnevnim svjetlima iznad njih. Ta dva elementa dnevnih svjetala su međusobno povezana horizontalnom LED trakom u rešetki hladnjaka.

Vizualno neprekinuta svjetlosna traka daje mu širok i elegantan izgled. Volkswagen nudi Passat s novom generacijom IQ.LIGHT LED matrix glavnih svjetala (u našem slučaju dio standardne opreme). Ona su opremljena novim snažnim dugim svjetlom sa značajno većim dosegom osvjetljenja.

Snažnim bočnim površinama karoserije, oštrim udubljenjem kao karakternom linijom (u visini ručki vrata), značajno većim međuosovinskim razmakom i dugim bočnim prozorima, Passat pokazuje vlastitu dinamiku i eleganciju. Sprijeda i straga, udubljenje i dizajn površine iznad kućišta kotača oblikuju snažna ramena uske siluete.

Upečatljivi D-stupovi uklapaju se sa sportskim imidžem svojim naglašenim nagibom prema naprijed i dinamičnim izgledom – dokaz da poboljšani dinamički dizajn i povećanje kapaciteta prtljažnika ne moraju biti međusobno isključivi. Ispod blago proširenih kućišta kotača, Passat krase kotači velikog vanjskog promjera, o čemu ćemo nešto kasnije u tekstu.

Slično prednjem dijelu i bočnim stranama, stražnji dio novog Passata čistog je i snažnog dizajna. Neprekinuta LED stražnja svjetla, koja se po prvi put upotrebljavaju u ovoj liniji proizvoda, naglašavaju širinu karoserije i prozirnog su i tehničkog izgleda s novim 3D svjetlosnim potpisom. U funkcionalnom smislu, LED elementi nude optimalnu signalizaciju.

Na gornjem dijelu poklopca prtljažnika ističu se veliki krovni spojler i bočni elementi za usmjeravanje zraka na D-stupovima. Kombinacija tih aerodinamičnih značajki smanjuje turbulenciju straga i pridonosi niskoj potrošnji energije i velikom dosegu zajedno s difuzorom ispod branika.

Kako smo mi na testu imali R-Line model, prednji i stražnji dio sportskog su R dizajna. Doplatni Paket 'Black Style' donosi laminirana sigurnosna stakla na vratima i dodatno zatamnjena bočna stakla straga i stražnje staklo. Tu su i crni uzdužni krovni nosači, crne dekorativne lajsne oko bočnih prozora te kučišta vanjskih osvrtnih zrcala u crnoj boji.

Što se strukture tiče, novi Passat se temelji na najnovijem evolucijskom stupnju modularne poprečne matrix platforme (MQB evo). Kupci će imati koristi od značajne ekonomije razmjera koju nudi ova visokotehnološka matrična platforma. To je zato što se mnoštvo novih sustava koristi na ovom modelu i njihovi troškovi razvoja dijele se na sve linije proizvoda MQB.

Njegove vanjske dimezije su sljedeće: duljina 4917 mm (+144 mm), širina 1849 mm (+20 mm), širina s retrovizorima 2090 mm, visina 1497 mm, međuosovinski razmak 2841 mm (+50 mm). Krug okretanja je 12 metara.

Treba reći kako novi Passat ima puno više prostora u odnosu na prethodno izdanje – 50 mm više prostora za noge straga u usporedbi s već izdašnom ponudom prostora prethodnika i kapacitet prtljažnika između 690 litara (+40 l) i 1920 litara (+140 l). Što se težine tiče, naš testni model je težak 1731 kg (uključena masa vozača od 75 kg kao i masa 90 posto punjenja rezervoara kao i masa dodatne opreme). Može vuči prikolicu s kočnicom (pri maks. 12 posto usponu) težine 2000 kg ili nekočenu od 750 kg. Naš je model imao doplatnu opciju električno otklopive kuke za vuču.

Kad je riječ o kotačima, naš je testni model imao doplatne, izuzetno aerodinamične 19-colne lakometalne naplatke 'Leeds' (8Jx19) s dijamantno brušenim površinama. Da bi dojam voznosti bio još naglašeniji pobrinule su se izvrsne sportske gume GoodYear Eagle F1 dimenzija 235/40 R19. Mi smo umjesto rezervnog kotača imali standardan Tire Mobility set s 12V kompresorom i sredstvom za krpanje gume.

Boja karoserije je atraktivna doplatna Oyster Silver Metalic srebrna.

Unutrašnjost

Kad govorimo o uređenju kabine novog Passata odmah je vidljivo da je riječ o elegantno sportskom interijeru, a njemački je proizvođač potpuno redizajnirao unutrašnjost. U našem slučaju boja unutrašnjosti je Soul-Black crna. Deveta generacija Passata je opremljena potpuno novom arhitekturom cockpita. Središnji elementi su Digital Cockpit Pro (digitalni instrumenti) i najnovija generacija infotainment sustava. Osobito je upečatljiv jasno raspoređen, veliki krajolik zaslona – moderan, funkcionalan i progresivan. Vizualno samostojeći zaslon sustava karakteriziraju novorazvijena grafika i struktura izbornika intuitivna i jednostavna za rukovanje.

Mnogim postavkama modela Passat također se može upravljati pomoću nove funkcije upravljanja govornim naredbama normalnim govorom IDA s integracijom ChatGPT-a.

Dijagonala zaslona instrumenata iznosi 260 mm (10,25 inča) s 1280 x 480 piksela. Zahvaljujući novom površinskom premazu za smanjenje refleksije i odsjaja, cockpit ima ravan dizajn i integriran je u instrumentnu ploču poput velikog zaslona jer više nema potrebe za prevjesom na vrhu koji bi pružao sjenu.

Grafičko sučelje također je ponovno razvijeno, a raspon funkcija je proširen. Pomoću odgovarajućih gumbi na višenamjenskom kolu upravljača vozač može odabrati različite osnovne grafičke konfiguracije (preglede) kojima se mogu individualno dodijeliti funkcije. Postoji izbor od četiri pregleda: Classic (okrugli brojčanici), Progressive (kvadratna polja), Navigation (prikazana navigacijska karta s vođenjem rute) i, za Passat R-Line, istoimeni R-Line prikaz (s R logotipom, indikatorom promjene stupnja prijenosa s posebnim prikazom broja okretaja po minuti).

Dodirni zaslon služi kao digitalni centar za novi infotainment sustav (četvrta generacija, MIB4). Baš kao i u novom Tiguanu, ova razina sustava je miljama daleko iznad prošlog MIB3 sustava. Inače, standardna je veličina zaslona novog serijskog infotainment sustava je 285,6 x 160,6 mm (dijagonala od 12,9 inča) s 1920 x 1080 piksela. No mi smo imali izvrsnu doplatnu opciju s navigacijskim sustavom 'Discover Pro Max' uključujući 'Streaming & Internet' sa dodirnim zaslonom formata 332,07 x 185,79 mm (15 inča/2240 x 1260 piksela). Ova opcija uključuje i Head-up Display, IDA glasovni asistent te Car 2x.

Treba reći i kako su potpuno nova grafika, struktura i navigacija izbornika u obje verzije identični. Cilj je bio pojednostaviti rad, učiniti ga razumljivim i prilagodljivim. Kako bi se to postiglo, zaslon je podijeljen na dvije dodirne trake na vrhu i dnu zaslona te početni zaslon. Vozač može dodijeliti omiljene funkcije izravnog pristupa velikim područjima gornje trake i početnog zaslona. Kada vozač otvara različite funkcije u obliku aplikacija na početnom zaslonu, individualno namjestiva gornja traka i statična donja traka stalno se prikazuju na zaslonu. To sustav čini iznimno jednostavnim za korištenje.

Dodirni klizači s pozadinskim osvjetljenjem za postavke temperature i glasnoće nalaze se ispod infotainment zaslona. Drugi modul cockpita vozila Passat, također novorazvijen, je spomenuti head-up zaslon koji projicira bitne informacije za vozača na vjetrobransko staklo u virtualnom području ispred vozila. Prethodni model upotrebljavao jednostavniji head-up zaslon s projekcijskom površinom s manjom mogućnosti produživanja.

Instrumenta ploča proteže se u ravnoj vodoravnoj liniji i odlikuje se visokokvalitetnim i preglednim dizajnom. Središnja konzola nudi više prostora za odlaganje jer se – kao u najnovijim modelima ID. – promjene stupnjeva prijenosa sada provode pomoću prekidača na stupu upravljača (desno) s intuitivnim načinom upravljanja: prekidač se okreće prema naprijed u položaj 'D' za vožnju naprijed i nazad do 'R' za vožnju unatrag, dok se parkirna kočnica aktivira pritiskom na bočnu stranu prekidača.

Kao i u modelima ID., Passat također ima novi, višenamjenski prekidač na stupu upravljača na lijevoj strani za funkcije pokazivača smjera i brisača vjetrobranskog stakla. Više prostora i visoka kvaliteta. Interijer novog modela Passat nudi još više prostora u odnosu na prethodni model već izdašnih proporcija. Zahvaljujući dužem međuosovinskom razmaku, na primjer, maksimalni prostor za noge povećava se za 50 mm na 947 mm.

Kvaliteta i udobnost podignuti su na novu razinu zahvaljujući novim visokokvalitetnim materijalima, novorazvijenim sjedalima i učinkovitoj izolaciji buke. Posebno u kombinaciji s novim akustičnim paketom, niske razine buke u modelu Passat slične su onima u višoj srednjoj i premium klasi vozila. Uz standardno akustično vjetrobransko staklo (sa zaštitom od infracrvenog zračenja), dvostruko staklo s akustičnim filmom upotrebljava se za bočne prozore na prednjim i stražnjim sjedalima. Tu je i doplatni panoramski krov s mogućnošću otvaranja.

Novorazvijena sjedala ergoActive Plus s pneumatskom funkcijom masaže točaka pritiska s 10 komora nude visoku udobnost putovanja. Naš je R-Line model imao presvlake za sportska jednodjelna sjedala u atraktivnoj sivoj tkanini s umetcima od kože, s oznakom R na metalnom dijelu u predjelu glave (integrirani nasloni za glavu). Doplatni Paket 'Winter Premium' omogućuje grijanje prednjih sjedala i stražnjih bočnih sjedala. Osim ta opcija uključuje i grijanje/hlađenje vozila u mirovanju, s daljinskim upravljanjem.

Mi smo imali i doplatni, izrazito kvalitetan, sound sistem 'Harman Kardon', koji podrazumijeva digitalno 16-kanalno pojačalo, 12+1 zvučnik, Subwoofer, a ukupna snaga sustava je 700 W.

Sustavi pomoći vozaču i sigurnost

Novi VW Passat je dobio najveću ocjenu od pet zvjezdica u renomiranom programu zaštite potrošača Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Ovo vozilo čini jednim od najbolje ocijenjenih modela srednje veličine 2024. u ukupnom poretku neovisnog europskog tijela za testiranje. Poslije 2010. i 2014. potpuno novorazvijeni Passat također dobiva najveću nagradu Euro NCAP-a.

Novi Passat na tržište dolazi s proširenom ponudom modernih sustava potpore za vozača. Ovisno o verziji opreme, ona uključuje dodatni ili serijski Park Assist Plus, novu funkciju memorije za Park Assist i Park Assist Pro s funkcijom upravljanja na daljinu. Osnova sustava Park Assist Plus i Park Assist Pro je sustav poznat i iz drugih vozila marke Volkswagen koji omogućuje potpomognuto parkiranje na paralelnim ili okomitim parkirnim mjestima.

Također je moguća potpomognuta vožnja pri izlasku iz paralelnih parkirnih mjesta. Passat u tu svrhu preuzima kontrolu gasa, kočenja i upravljanja. Nova značajka je funkcija memorije za poboljšani sustav Park Assist Plus. S ovom značajkom, sustav snima zadnjih 50 metara vožnje i time situaciju tijekom parkiranja. Parkirni je manevar moguće pohraniti kad se Passat zaustavi. Kada vozilo ponovno dođe u ovaj položaj, automatski nudi preuzimanje postupka parkiranja. Također je moguć i samostalni izlazak iz parkirnog mjesta. Moguće je pohraniti do pet manevara parkiranja. Parkiranje na daljinu također je novost. Koristeći Park Assist Pro i istoimenu aplikaciju, modelom Passat također je moguće upravljati izvan vozila za ulazak i izlazak iz parkirnih mjesta pomoću smartphonea.

Ostali sustavi uključuju sljedeće: Aktivacija kočnice u slučaju vozila koje se približava pri skretanju i zaštita od krivudanja; Potpora za manevriranje prikolicom Trailer Assist (kao u našem slučaju); Automatska regulacija razmaka (ACC); Potpora pri kretanju uzbrdo; Kontrola razmaka kod parkiranja (signali koji upozoravaju na prepreke sprijeda i straga); Elektronički program stabilizacije (ESC) s podrškom za kontraupravljanje, ABS, TCS, EDL, regulacija momenta otpora motora i stabilizacija prikolice; Sustav Travel Assist; Ograničenje brzine; Sustav upozorenja na umor; Autonomno kočenje u nuždi Front Assist s nadzorom pješaka i biciklista; Proaktivna zaštita putnika; Sustav kamere za vožnju unatrag; Sustav potpore za zadržavanje vozila na voznom traku Lane Assist; Sustav potpore pri promjeni voznog traka Side Assist s potporom izlaska iz parkirnog mjesta (Rear Traffic Alert) i sustavom upozorenja pri izlasku (Exit warning); Sustav Area View uključujući kameru za vožnju unatrag; Dinamički prikaz prometnih znakova.

Naš je model imao i doplatnu funkciju Kontrola tlaka u gumama, koja naravno podrazumijeva sustav elektroničkog nadzora tlaka zraka u gumama.

  • +81
Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG R-Line Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop 2.0 TDI DSG snage 150 KS

Prilikom predstavljanja novog Passata smo rekli već kako će nova generacija biti dostupna s osam različitih konfiguracija pogona. To podrazumijeva dva potpuno nova plug-in hibridna pogona (eHybrid) sa snagom sustava od 150 kW (204 KS) i 200 kW (272 KS). Također će Passat po prvi put biti dostupan s blagim hibridnim pogonom od 48 V (eTSI sa 150 KS/ 110 kW). Dva turbobenzinska (2.0 TSI) motora snage 204 KS (150 kW) i 265 KS (195 kW) kao i tri turbodizelska (2.0 TDI) motora snage 122 KS (90 kW), 150 KS (110 kW) i 193 KS (142 kW) kompletiraju ponudu pogonskih sklopova.

Učinkoviti mjenjač s dvostrukom spojkom (DSG) s automatskim mijenjanjem brzina (DSG) uvijek je dio standardne opreme. Modeli Passat s izlaznom snagom od 195 kW (265 KS) i 142 kW (193 KS) uvijek standardno imaju inteligentno kontrolirani sustav pogona na sve kotače 4MOTION; svi ostali modeli Passata imaju pogon na prednje kotače.

Naš testni model pogoni već dobro provjereni četverocilindrični turbodizelski 2.0 TDI motor (1968 cm³) snage 150 KS (110 kW), najvećeg okretnog momenta od 360 Nm pri 1600-2750 okr./min. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,3 sekunde, a krajnja brzina impresivnih 223 km/h. Proizvođač deklarira sljedeće podatke: potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima je 5,0–5,4 l/100 km, a emisije CO2 u kombiniranim uvjetima 131-143 g/km (WLTP). Spremnik goriva je 66 litara, a tu je i spremnik AdBlue tekućine.

Vozni postroj s elektroničkim upravljanjem

Novi Passat je opremljen znatno poboljšanim voznim postrojem. Uz brojne pojedinačne mjere, Volkswagen je razvio novu generaciju adaptivne regulacije voznog postroja DCC za svoj najprodavaniji model, opcijski DCC Pro kao u našem slučaju.

Elektronsko podešavanje ovjesa (DCC Pro) omogućuje stalno prilagođavanje ovjesa stanju ceste i brzini prema individualno odabranom profilu vožnje (Sport, Comfort, Normal), što podrazumijeva prilagođavanje odziva motora i tvrdoće upravljača.

Uz to, potpuno novi Passat sada je opremljen sustavom upravljanja dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Manager). Sustav upravlja funkcijama elektroničkih blokada diferencijala (XDS) i poprečnim dinamičkim komponentama kontroliranih amortizera u sustavu DCC Pro. Zahvaljujući sustavu upravljanja dinamikom vozila (Vehicle Dynamics Manager), koji regulira kočenje za svaki pojedinačni kotač i prilagođava tvrdoću amortizera ovisno o kotaču, karakteristike upravljanja su neutralnije, stabilnije, agilnije i preciznije. Osnovna arhitektura voznog postroja sastoji se od prednje osovine MacPherson i stražnje osovine s četiri spone.

Za kraj, cijena Passata R-Line s 2.0 dizelskim motorom i 110 kW (150 KS) kreće od 54.034,63 eura, a s dodatnom opremom naš model stoji 64.780,54 eura (uključujući pripadajući PDV i PPMV).