Domaći proizvođač električnih hiperautomobila, tvrtka Rimac Automobili na autosalonu u Ženevi predstavit će danas svoj najnoviji uradak
O nevjerojatnim hiperautomobilima nedavno smo pisali, spomenuvši kako i Hrvatska ima što pokazati na globalnoj sceni. Najnoviji model nazvan je C_Two, a o njemu se počelo govoriti još prošle godine, no sada je sve ušlo u fazu testiranja. Definiraju se i posljednji detalji njegova konačnog izgleda, a 2020. moći ćemo ga vidjeti i na svjetskim prometnicama. Pogledajmo što nam sve donosi najmoćniji, potpuno električni hiperautomobil na svijetu!
Kada govorimo o snazi modela C_Two, ne možemo samo jednostavno reći da on ima motor snažan toliko konjskih snaga, jer ovdje se radi o čak četiri ugrađena motora, po jedan na svakom kotaču. Zapravo, govorimo o pogonskom sustavu, a to je možda i najbolji opis u ovom slučaju. Dakle, pogonski sustav ima 1914 KS, uz nezamislivih 2300 Nm najvećeg okretnog momenta. Ako ste mislili da su ovo impresivne brojke, pogledajte sljedeći podatak: C_Two ubrzava od 0 do 100 km/h za 1,85 sekundi, a krajnja brzina mu je okruglih 300 km/h. Do krajnje brzine C_Two ubrzava iz stanja mirovanja za samo 11,8 sekundi.
Kako se radi o potpuno električnom automobilu, naravno da snaga iz koje se napaja cijeli sklop leži u njegovoj bateriji, a ona ima kapacitet od 120 kWh te omogućuje krajnji domet jednim punjenjem od 550 kilometara. Taj domet iskazan je prema najnovijim i najstrožim kriterijima WLTP-a (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure ili diljem svijeta harmonizirana procedura testiranja lakih vozila), dok je prema NEDC-u (New European Driving Cycle ili novom europskom ciklusu vožnje) domet 650 kilometara. Da podsjetim, prvotna namjera ovog potonjeg tipa testiranja bila je da se izmjeri razina emisije NOx, no taj način testiranja ima veliku manu u tome što se radi samo o laboratorijskoj simulaciji, a ne stvarnom testiranju automobila u vožnji na prometnicama.
Noseća struktura modela C_Two izrađena je u obliku monokok karoserije od ugljičnih vlakana, koja je osmišljena i izrađena 'iz nule'. Pogonski sklop i baterija integrirani su u ovu monokok konstrukciju. Težina ovakve lake noseće konstrukcije cijelog automobila s krovom je ispod 200 kilograma, uz strukturalna pojačanja i zone deformacije u slučaju prednjeg i stražnjeg, kao i bočnog sudara. Tu je i aluminijska struktura na prednjem i stražnjem kraju. Sama baterija smještena u konstrukciji automobila izuzetno pridonosi tome da cijela struktura automobila bude impresivno kruta na torziono uvijanje. Ovjes je izveden s dvostrukim poprečnim ramenima na svakom kotaču, s elektronski upravljanim amortizerima. Ovo je prva monokok konstrukcija takve vrste izrađena u jednom komadu, što zahtijeva vrlo složenu strukturu i mješavinu materijala od 2200 slojeva te 222 aluminijska umetka i sve uz posebnu proceduru višestruke termičke obrade u pećima.
Što se tiče kabine, unutrašnjost je ručno izrađena, s matiranim karbonskim vlaknima, a tu je i koža naftnoplave boje s istaknutim prošivom u kontrastnoj boji.
Iako će realno malo koji sretnik moći provozati ovaj tehnološki savršen hiperautomobil, ovo je događaj koji će nas sve učiniti ponosnima.