Novi model dug je samo 4,41 m te se pridružuje ponudi E-Tech hibridnih modela koja već uključuje modele Mégane Conquest (4,57 m) i Austral (4,51 m) i proširuje ponudu E-Tech električnih modela u kojoj su već prisutni Mégane i Scénic E-Tech electric
Renault je predstavio Symbioz, potpuno novi model u svojoj gami modela. Symbioz je prema francuskom proizvođaču 'svestrano vozilo s najboljim tehnologijama C-segmenta koje Renault nudi, kompaktno i spremno odgovoriti na sve potrebe kupaca'. Nakon modela Mégane Conquest, Mégane E-Tech electric, Austral i Scénic E-Tech electric, Symbioz upotpunjuje ponudu kompaktnih vozila Renault, kao posljednje vozilo u prodoru strategije Renaulution u C-segment.
Novopridošlica se pridružuje slavnoj liniji 'vozila za život' (fra. voitures à vivre), gotovo 60 godina nakon predstavljanja Renaulta 16 - modernog, prostranog i funkcionalnog dizajna te 40 godina nakon revolucionarnog Espacea, prilagodljivog vozila koje je moglo prevoziti do sedam osoba, iako je mjerilo tek 4,25 m dužine.
Kao pravi primjer 'vozila za život', Renault 16 dizajniran je da bi se isticao među konkurentima. Predstavljen je 1965. s posve novim stilom karoserije, s novim vratima za pristup prtljažniku. Svestraniji od svojih suvremenika, Renault 16 imao je klupu koja se mogla prilagoditi u položaj za dulja putovanja. Ispunjavao je zahtjeve obitelji kojima je trebao automobil koji pristaje njihovu životnom stilu, a istodobno ide ukorak s društvenim promjenama.
Renault je otad nastavio uvoditi inovacije u obiteljske automobile koji prate ritam svog vremena. Tako je bilo i 1980-ih s modelom Espace, automobilom koji je započeo revoluciju s inovativnim 'one-box' dizajnom i modularnim rasporedom. Devedesetih godina, Renault je to ponovio s modelom Scénic, prvim kompaktnim monovolumenom. Scénic je dizajniran tako da podsjeća na čahuru, a unutrašnjost je bila posvećena dobrobiti putnika.
Symbioz dijeli isti DNK. Njegov se prtljažnik i putnički prostor mogu prilagođavati svim potrebama obitelji, korisne tehnologije donose dodanu vrijednost, dok su kompaktne dimenzije idealne i za gradsku vožnju te ga sve to čini još jednim primjerom svestranog 'vozila za život' koje odražava svoje doba. Symbioz krasi novi dizajnerski potpis marke Renault, a nastavlja se na nedavno predstavljene modele Scénic E-Tech electric i novi Captur.
Predvodnik C-segmenta
Zahvaljujući spoju onog najboljeg iz Renaultovih vozila C-segmenta kad je riječ o modularnom dizajnu, povezivosti i učinkovitosti, kao i stručnosti i inteligentnim rješenjima, Symbioz ispunjava najviše standarde za udobnost u vozilu na kratkim i dugim putovanjima. Stoga je idealan za različite skupine kupaca. Prije svega, riječ je o automobilu za obitelji koje žele više prostora te učinkovitiji, modularni i suvremeni dizajn. Savršen je i za poslovne korisnike koji žele elektrificirati svoju flotu, a opet zadržati ukupne troškove vlasništva na razumnoj razini. Symbioz je idealan izbor za obje kategorije kupaca, bez potreba za kompromisima.
Pozicioniran je između modela Captur i Austral te marki Renault omogućuje snažniju prisutnost na osnovnoj razini C-segmenta. Novi model dug je samo 4,41 m te se pridružuje ponudi E-Tech hibridnih modela koja već uključuje modele Mégane Conquest (4,57 m) i Austral (4,51 m) i proširuje ponudu E-Tech električnih modela u kojoj su već prisutni Mégane i Scénic E-Tech electric. Sve je to u skladu sa strategijom marke Renault – ispuniti sve zahtjeve kupaca tako što će osmisliti dvostruku ponudu s namjenskim platformama. Symbioz je idealan za obiteljski život i gradsku vožnju.
Symbioz je prepun najboljih tehnologija marke Renault. Opremljen je multimedijskim sustavom OpenR Link s ugrađenim Google uslugama, kao i zatamnjenim panoramskim krovom Solarbay. Inačica Iconic isporučuje se s 29 sustava za pomoć u vožnji nove generacije koji jamče optimalnu sigurnost i udobnost u vožnji.
Obujam prtljažnika do 624 litre, izuzetno izdašan za automobil ovih dimenzija, i modularni raspored s kliznom stražnjom klupom koja se preklapa u ravnu podnicu stavljaju Symbioz uz bok najboljima u klasi. Istovremeno je ipak kompaktan i okretan. Dizajniran za gradsku vožnju i obiteljski život, Symbioz je savršeno svestran.
Symbioz je novi obiteljski automobil prihvatljiv za okoliš i povoljan za upotrebu, a teži manje od 1500 kg. Opremljen je pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145 te se nalazi među najboljima kad je riječ o potrošnji goriva i štetnim emisijama, zahvaljujući ekskluzivnoj i izuzetno učinkovitoj tehnologiji koja se kontinuirano unapređuje otkad je uvedena 2020.
Moderan i profinjen dizajn
Renault Symbioz ima uravnotežene proporcije, a veliki stražnji prevjes odgovara okomitom prednjem kraju. Dva su to aspekta koja odražavaju novi profinjen dizajnerski izričaj marke Renault.
Symbioz je izgrađen na proširenoj verziji platforme CMF-B upotrijebljenoj za Clio, Captur (B-segment) i Mégane Conquest (C-segment) te ima dobro uravnotežene proporcije. Čak i njegov stražnji prevjes koji jamči obilje prostora u prtljažniku pridonosi dobrom toku ukupnog dizajna. Stražnji kraj u skladu je sa suvremenim, odvažnim i povišenim vodoravnim poklopcem motora i okomitim linijama prednjeg kraja.
Isklesane linije, u skladu s novim dizajnerskim izričajem marke Renault, vidljive na prednjem i stražnjem kraju modela Symbioz uokviruju glatke i jednostavne linije bočnih stranica. Na čistim linijama prednjih i stražnjih stranica prelama se svjetlost formirajući tako oblike koji pridonose dojmu profinjenosti.
Novi logotip marke Renault prisutan je u raznim oblicima. Cijeli logotip nalazi se u središtu rešetke motora, na svjetlosnom potpisu okomito je podijeljen na dva dijela, a na masci hladnjaka pretvoren je u grafički uzorak.
Da bi se upotpunio dizajn, Symbioz je opremljen velikim 19-colnim naplatcima u inačicama Esprit Alpine i Iconic. Svi naplatci (18- i 19-colni) novi su i ekskluzivni za ovaj model. Oštre linije stvaraju dinamičan grafički efekt zbog kojeg kotač izgleda kao da se okreće i dok vozilo stoji.
Zaoštrene linije prednjih svjetala daju automobilu prodoran pogled. Crna traka koja se proteže između svjetla daje prednjem kraju uglađeniji izgled, a istodobno vizualno proširuje vozilo. Ta crna traka odraz je donje trake u boji karoserije, a obje imaju i jednak uzorak.
Stražnji kraj krase isklesane, izdašne i dinamične linije koje u svakom trenutku reflektiraju zrake svjetlosti. Zbog dizajna svjetla automobil se čini širim i izuzetno je vizualno upečatljiv, a opet može kliziti uskim prolazima. Okomiti poklopac prtljažnika obećava izdašan prostor u unutrašnjosti.
Symbioz je dostupan u sedam boja, uključujući novu živahnu plavu boju Mercury. Kultna crvena Flame dostupna je besplatno, a povrh toga se nudi još i pet drugih boja: bijela Pearl, siva Oyster, crna Starry, siva Gunmetal i plava Iron.
Isto tako, novi Symbioz stiže s četiri razine opreme: Evolution, Techno, Iconic i esprit Alpine.
Unutrašnjost
Bez kompromisa za kompaktne vanjske dimenzije, Symbioz nudi izdašnu unutrašnjost čiji modularni raspored uključuje kliznu stražnju klupu i niz značajki koje pridonose udobnosti u unutrašnjosti, kao što su zatamnjeni panoramski krov Solarbay i električna vrata prtljažnika. Ovaj je svestran i multifunkcionalan automobil istodobno i životni prostor za cijelu obitelj.
Symbioz strukturu armaturne ploče dijeli s novim Capturom. Inačica Iconic uključuje posebnu završnu obradu s modernim i profinjenim materijalima. Završna obrada gornjeg dijela inačice Techno uključuje posebnu boju obloga mekih na dodir, dok inačicu esprit Alpine krasi gradacijski uzorak plave boje, a inačicu Iconic gradacijski uzorak s efektom brušenog aluminija. Donji dio na inačici esprit Alpine krase tehnološki napredne tekstilne obloge sportskog dizajna, dok je inačica Iconic obložena umjetnom kožom zrnate teksture (TEP) sa šavovima.
Svaka od tri inačice ima vlastite posebne presvlake, čime se ističu različite osobnosti u skladu s profilima ciljnih kupaca. U inačici Techno sjedala su presvučena debelom tkaninom s diskretnim izvezenim logotipom, žutim šavovima te žutim i sivim bočnim umetcima. Elementi dizajna specifični za inačicu esprit Alpine nastavljaju se na sjedalima koja imaju plave šavove i utisnute bočne stranice od TEP-a, dok su nasloni i sjedišta presvučeni istom tehnološki naprednom tkaninom sportskog dizajna kao i unutarnje obloge vrata i armaturna ploča.
Konačno, sjedala inačice Iconic presvučena su tehnološki naprednom mrežastom tkaninom, nadahnutom vrhunskom sportskom opremom. Na naslonima sjedala vidljiv je dio golemog logotipa sa zlatnim šavovima i umetcima. Svi ti elementi inačici Iconic daju profinjen i suvremen izgled, posve različit od tradicionalnih stilova iz svijeta automobilizma.
Stražnja klupa dizajnirana je tako da se može pomaknuti 16 cm i stvoriti prostor za koljena od 221 mm za putnike u stražnjem dijelu, a u toj konfiguraciji još uvijek ima obujam prtljažnika od 492 litre. Kad na stražnjim sjedalima ne sjede odrasle osobe, klizna stražnja klupa može se pomaknuti prema naprijed kako bi se obujam prtljažnika povećao na 642 litre. Kad su, pak, stražnja sjedala posve preklopljena (omjer 60:40), obujam iznosi do 1582 litre. Prtljažnik nema prag pa je lako pristupiti ravnoj podnici i utovariti čak i najglomazniji teret. To je vrlo praktična konfiguracija za jedan obiteljski automobil.
Symbioz raspolaže s 24,7 litara prostora za pohranu raspoređenog po unutrašnjosti, uključujući i pretinac za rukavice obujma 7 litara. Za potrebe punjenja i povezivanja, u prednjem dijelu dostupne su dvije USB-C utičnice, a dodatne dvije smještene su u stražnjem dijelu vozila. Sve inačice (Techno, esprit Alpine i Iconic) serijski su opremljene i bežičnim punjačem pametnog telefona.
Jedna od glavnih prednosti Symbioza njegov je prtljažnik, čiji obujam varira od 492 do 624 litre ovisno o položaju klizne stražnje klupe. Opremljen je i motoriziranim poklopcem prtljažnika koji se otvara bez upotrebe ruku. Vozač može otvarati i zatvarati prtljažnik iz vozila s pomoću tipke na instrumentnoj ploči. Ako je izvan vozila, vozač može koristiti električnu tipku na samom prtljažniku, karticu 'Slobodne ruke' ili jednostavno zamahnuti stopalom ispod senzora na stražnjem odbojniku.
Zatamnjeni panoramski krov Solarbay prvi put je uveden u modelima Rafale i Scénic E-Tech electric te je postao prepoznatljiva značajka nove generacije 'vozila za život' marke Renault. Dio je opreme dostupne za Symbioz, u skladu s tradicijom marke da najbolja tehnološka rješenja ponudi na svojim 'mainstream' modelima.
Zahvaljujući tehnologiji AmpliSky, kod panoramskog krova Solarbay nema potrebe za sjenilom. Aktivni sustav zatamnjuje staklo u segmentima na zahtjev s pomoću tehnologije tekućih kristala raspršenih na polimerima (PDLC), pri čemu molekularna struktura reagira na električnu struju. Maksimalna zaštita može se osigurati odmah, a postupnim zatamnjenjem svakog pojedinačnog segmenta postiže se 'wow' učinak. Ovim pametnim staklenim krovnim prozorom može se upravljati s pomoću tipke ili glasovnom naredbom u okviru usluge Google Assistant.
Vozač i putnici mogu birati neki od četiri položaja krovnog prozora: potpuno prozirno, potpuno zatamnjeno, prozirno sprijeda i zatamnjeno straga te obratno. Zatamnjeni panoramski krov Solarbay ograničava i efekt staklenika u putničkom prostoru kako bi se održavala toplinska ugoda i ljeti i zimi – u čemu nadmašuje i mehaničko sjenilo! Osim toga, panoramski krov automatski se zatamnjuje kad vozač isključi motor i napusti vozilo. Kad se vozilo ponovno pokrene, Solarbay se vraća na zadnje postavke. Osjećaju prostranosti i svjetlosti dodatno pridonosi velika ostakljena površina i više prostora za glavu. Zahvaljujući ovom jedinstvenom dizajnu nema potrebe za mehaničkim ili električnim sjenilom, a prostor za glavu povećan je za 30 mm. To je važno za udobnost putnika i za ograničenje visine vozila kako bi se poboljšala učinkovitost.
Napredna tehnologija
Iako je Symbioz osnovno vozilo C-segmenta, opremljen je najboljim tehnološkim rješenjima: povezanom opremom, sustavima za pomoć u vožnji i pogonskim sklopovima.
Od inačice Techno naviše, Symbioz je opremljen multimedijskim sustavom OpenR Link s ugrađenim Google uslugama koji se temelji na operativnom sustavu Android Automotive 12. Podržava korisnike u svakodnevnom životu zahvaljujući uslugama prilagođenima njihovim potrebama za povezanošću. Pametne Google funkcije omogućuju sustavu OpenR Link da daje važne preporuke za navigaciju i ugođaj u unutrašnjosti vozila, ovisno o navikama vozača. OpenR Link postavlja standarde otkad je predstavljen u modelu Mégane E-Tech electric, a kompatibilan je s uslugama Android Auto i Apple CarPlay, za žično i bežično povezivanje. Njegov središnji 10,4-inčni okomiti dodirni zaslon (u svim inačicama) omogućuje vozačima i putnicima da iskoriste sve prednosti povezanog svijeta prepunog sadržaja i usluga.
Drugi zaslon veličine 10,3 inča usmjeren je prema vozaču i prikazuje podatke o vožnji. Veličina je slična onoj navigacijskog zaslona u boji.
Sustav OpenR Link jednostavan je za upotrebu, hiperpovezan i stalno se ažurira te omogućuje iskustvo jednako intuitivno kao i na pametnom telefonu najnovije generacije. Sustav uključuje usluge kao su Google Maps, Google Assistant i brojne druge aplikacije (50 ili više njih, ovisno o tržištu i inačici) iz internetske trgovine Google Play.
Neke su aplikacije posebno dizajnirane ili prilagođene za Renault korisnike. Na tom popisu nalaze se Waze, Amazon Music, L'Equipe pour Renault (aplikacija na francuskom jeziku i za francusko tržište), Vivaldi, Radio Player for Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables for Renault, Easypark i Sybel. Cjelovita ponuda povezanih alata za putovanje s obitelji, osmišljenih za ovu novu generaciju 'vozila za život'.
Aplikacija My Renault
Mobilna aplikacija My Renault osigurava da će automobil uvijek biti lako dostupan. Na primjer, korisnici mogu preuzimati aplikacije iz sustava OpenR Link ili na daljinu aktivirati trubu i pokazivače smjera, što olakšava pronalaženje vozila na punom parkiralištu. Osim toga, kako bi uživali u vožnji bez stresa, korisnici mogu provjeravati svoju kilometražu i preostali doseg u stvarnom vremenu. Aplikacija My Renault olakšava i upravljanje održavanjem, pruža informacije o ključnim servisnim razdobljima i omogućuje korisnicima da zakažu termine izravno u aplikaciji.
Ažuriranje na daljinu
Uz takvu razinu povezanosti više nećete trebati posjećivati radionicu ili koncesiju da biste ažurirali sustav u vozilu. Tehnologija FOTA za ažuriranje putem interneta omogućuje automatsko ažuriranje operativnog sustava vozila.
Opcijski je dostupan i Hi-Fi audiosustav Harman Kardon s devet zvučnika (dva visokotonca i dva srednjotonca sprijeda i straga te jedan dubokotonac u prtljažniku). Ovaj sustav koji vas u potpunosti okružuje zvukom razvio je Jean-Michel Jarre, poznati umjetnik, skladatelj i autor, jedan od začetnika elektroničke glazbe koji gaji posebnu strast prema tehnologiji. Za prilagodbu ugođaja dostupno je pet programa: Studio, Podcast, Concert, Immersion i Club.
Prilagodljivo ozračje u unutrašnjosti
Postavke sustava MULTI-SENSE omogućuju postavljanje različitih parametara vozila, kako tehnoloških (osjećaj na upravljaču), tako i onih povezanih s ugođajem u putničkom prostoru (ambijentalno osvjetljenje u vozilu). Postavke su dostupne putem zaslona na dodir ili tipke na upravljaču, a korisnici mogu birati jedan od četiri pregleda, pet widgeta (interaktivne aplikacije ili sličice) i osam boja zaslona digitalne instrumentne ploče. Tu je i izbor od 48 boja LED svjetlosnih traka 'Living Lights' za ambijentalno osvjetljenje armaturne ploče i obloga vrata. Za još opuštenije iskustvo u unutrašnjosti, sustav uključuje automatski način rada koji svakih 30 minuta prilagođava boju ambijentalnog osvjetljenja u skladu s biološkim dnevnim ritmom i dobom dana (npr. aktivacijom hladnijih boja danju i toplijih boja noću).
Sustavi za pomoć u vožnji
Program Human First, pokrenut 2023., još je jedna potvrda Renaultove predanosti razvoju naprednih tehnologija koje poboljšavaju sigurnost vozača i putnika, ali i drugih sudionika u prometu u čitavom svijetu. Kako bi se postigao taj važan cilj, Symbioz nudi najbolje sustave pasivne i aktivne sigurnosti. Inačica Iconic opremljena je sa šest zračnih jastuka i 29 sustava za pomoć u vožnji nove generacije.
Među ostalim, tu su aktivna pomoć za vozača (autonomna vožnja druge razine) i inteligentna prilagodba brzine, kao neke od najnaprednijih značajki u segmentu.
Autonomna vožnja
Aktivna pomoć za vozača sustav je autonomne vožnje druge razine. Riječ je o unaprijeđenoj verziji dobro poznatog sustava za pomoć na autocesti i u prometu koji je već dostupan u Renaultovim vozilima. Novi sustav sada uključuje kontekstualni pristup koji ga čini prikladnim i za druge vrste cesta, a ne samo za autoceste. Povezuje inteligentni adaptivni tempomat i funkciju Stop & Go sa sustavom za zadržavanje vozila u prometnom traku i prepoznavanje prometnih znakova kako bi se stvorio pametni sustav. Povezivanje tih funkcija s geolokacijskim podacima i specifičnim kartama omogućuje vozilu autonomnu vožnju, iako je vozač zakonski obvezan držati ruke na upravljaču. Funkcija ponajviše dolazi do izražaja u prometnim gužvama, gdje pridonosi manje stresnom i udobnijem iskustvu u vožnji.
Prepoznavanje prometnih znakova
Vozač može aktivirati i sustav za prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine, neovisno o sustavu aktivne pomoći u vožnji. Ta značajka prikazuje važeće ograničenje brzine na zaslonu instrumentne ploče i zaslonu navigacijskog sustava. Ako vozač prekorači graničnu brzinu koju je očitao sustav, aktivirat će se vizualno upozorenje. Na upravljaču se nalazi gumb koji služi za aktivaciju graničnika brzine, tempomata ili inteligentnog adaptivnog tempomata koji mogu automatski prilagoditi brzinu vozila dopuštenoj brzini.
Automatsko kočenje u nuždi u vožnji unatrag
Jedan od glavnih sustava za pomoć u vožnji dostupnih u Symbiozu jest automatsko kočenje u nuždi u vožnji unatrag koje se koristi i za manevriranje prilikom vožnje unatrag. Kad ultrazvučni senzori uoče moguću prepreku (pješak, biciklist ili stup), sustav odašilje vizualno i zvučno upozorenje. Ako vozač ne reagira, sustav aktivira kočnice na dvije sekunde kako bi se izbjegao sudar. Sustav djeluje pri brzinama između 3 i 10 km/h.
Sigurnija vožnja sa sustavom Safety Coach
Pomoćnik za prediktivnu eko-vožnju savjetuje vozače kako da uštede gorivo i voze sigurno. Preporuke u stvarnom vremenu i ocjena vožnje (na ljestvici od 0 do 100) potiču vozače da prilagode brzinu, putanju i razmak od drugog vozila te da budu oprezni i pozorni. Povijest ocjena vožnje čuva se mjesec dana.
Safety Coach: personalizirani savjeti za odgovorniju vožnju
Kako bi se pomoglo vozačima i smanjio rizik od nezgoda, Symbioz je opremljen sustavom Safety Coach, osmišljenim kako bi osvijestio vozače o njihovu stilu i praksama vožnje. Ocjenjuje stil vožnje na ljestvici od 0 do 100, pri čemu uzima u obzir brzinu, putanju i sigurnosni razmak) te pruža personalizirane savjete u pogledu vožnje i upotrebe sustavâ za pomoć u vožnji i iznosi prijedloge za poboljšanje.
Prilagođene postavke
Novi gumb My Safety Switch, smješten s lijeve strane upravljača, omogućuje vozaču da jednim pritiskom istodobno aktivira ili deaktivira omiljene postavke za čak šest sustava za pomoć u vožnji. Prilagođene postavke odabrane na zaslonu multimedijskog sustava uključuju opciju aktiviranja funkcije, opseg aktiviranja, omogućavanje zvučnih upozorenja itd.
Osim toga tu su i ostali sigurnosni sustavi, sustavi koji pojednostavnjuju vožnju te sustavi za parkiranje.
Pogon sklop E-Tech full hybrid
Renault Symbioz opremljen je pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145. Izuzetno je učinkovit i pristupačan za upotrebu te jamči udobnu i tihu električnu vožnju u gradskim sredinama, bez potrebe za punjenjem.
Treba reći kako je za tehnologiju punog hibrida E-Tech podneseno više od 150 patenata. Iskorištavanjem stručnosti Renaulta iz svijeta Formule 1, posebno kad je riječ o prikupljanju i regeneraciji energije kočenja, ona osigurava dinamične i učinkovite performanse. Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW (49 KS) i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW (24,5 KS)) s 1,6-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 69 kW (94 KS), pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh.
Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za benzinski motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech full hybrid 145 može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost.
Symbioz se uvijek pokreće u električnom načinu rada i omogućuje vozačima da ostanu u posve električnom načinu rada do 80 posto vremena u gradskoj vožnji, pri čemu se postiže ušteda od 40 posto u odnosu na tradicionalni benzinski motor u istom ciklusu vožnje. Na autocesti, pogonski sklop omogućuje motoru s unutarnjim izgaranjem da izravno pokreće kotače, bez nepotrebne aktivacije električnih motora kao kod konvencionalnih hibridnih sustava. Ova Renaultova tehnologija omogućuje modelu Symbioz optimalnu potrošnju goriva na svim vrstama terena, a u ciklusu vožnje WLTP izračunana je potrošnja od 4,6 litara na 100 km.
Otkako je predstavljen, pogonski se sklop neprestano unaprjeđuje – posebno kad je riječ o upravljanju softverom. Cilj je unaprijediti potrošnju goriva i udobnost u vožnji, posebno na autocesti. Kao i novi Clio i novi Captur, Symbioz uključuje novu funkciju e-Save koja se aktivira pritiskom na tipku s lijeve strane upravljača. Funkcija je namijenjena poboljšanju udobnosti u vožnji i smanjenju potrošnje goriva održavanjem razine napunjenosti baterije na najmanje 40 posto kako bi se osiguralo da vozilo uvijek ima dovoljno energije za svladavanje uzbrdica i nizbrdica bez smanjenja brzine, ili za pretjecanje uz korištenje električnog motora za dodatnu snagu, bez dodatnog opterećenja motora s unutarnjim izgaranjem i bez pretjeranog ubrzanja, koje se često smatra izvorom onečišćenja bukom.
Prediktivna hibridna vožnja
Symbioz je opremljen i sustavom prediktivne hibridne vožnje, funkcijom koja daje maksimalnu prednost električnoj energiji u odnosu na energiju oslobođenu izgaranjem kako bi se postigla manja potrošnja goriva. S pomoću podataka iz povezanih karata (Google Maps), uzima u obzir topografske značajke (uzbrdice, nizbrdice itd.), trajanje putovanja i stanje u prometu. Ti se podaci obrađuju unaprijed u okviru sustava za upravljanje baterijom, omogućujući maksimalno iskorištavanje električne energije. Izvještaj o vožnjama prikazuje se u obliku stupčastih grafikona s detaljnim informacijama o potrošnji i kilometraži prijeđenoj u 100 posto električnom načinu rada.