Retrofit Challenge

Škoda Octavia iz 1960-ih dobila električne inačice: Voltavia kao e-karavan i ludi Project X

29.01.2025 u 16:22

Bionic
Reading

U Francuskoj su proizvedene dvije različite Škode Octavije samo s električnim pogonom. No, uzalud biste tražili sličnosti s aktualnom četvrtom generacijom, jer se radi o 'restomod' izvedbama originalne Octavije iz prošlog stoljeća

Francuski uvoznik Škode je najavio nekonvencionalni Retrofit Challenge, u kojem su sudionici morali pronaći originalnu Škodu Octaviju od 1959. do 1971., obnoviti je i stvoriti takozvani električni restomod, tj. ukloniti originalni pogonski sklop i zamijeniti ga jednim čisto električnim. Inače, zahtjevi su bili relativno labavi, s dometom od najmanje 180 km s jednim punjenjem i pridržavanjem zadanog budžeta.

Na kraju su realizirana dva projekta. Jedan podsjeća na američki hot-rod, drugi kao da je izašao iz japanskog anime animiranog filma. Oba automobila nastala su pod vodstvom francuskih automobilističkih medija u suradnji s dobavljačima sportskih komponenti.

Što je restomod?

Restomod je specifičan oblik modifikacije klasičnog automobila gdje se ispod originalne karoserije ugrađuje suvremena tehnologija čime se dobiva automobil tradicionalnog izgleda i modernih voznih osobina. U pravilu se mijenjaju motor, mjenjač, ​​ovjes, kočioni sustav i još mnogo toga, uključujući materijale unutrašnjosti ili karoserije. Uobičajena je konverzija iz klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem na električni pogon.

Škoda Octavia restomod inačice: Voltavia i Project X
  • Škoda Octavia restomod inačice: Voltavia i Project X
  • Škoda Octavia restomod inačice: Voltavia i Project X
  • Škoda Octavia restomod inačice: Voltavia i Project X
  • Škoda Octavia restomod inačice: Voltavia i Project X
  • Škoda Octavia restomod inačice: Voltavia i Project X
    +13
Škoda Octavia dobila električne inačice: Voltavia i Project X Izvor: Promo fotografije / Autor: Clement Choulot

Prvi je elegantni projekt pod nazivom Voltavia, koji je rezultat rada Automobile Propre, online magazina usmjerenog na e-mobilnost. Voltavia se temelji na karavanskoj varijanti karoserije i napravljena je u skladu s francuskim zakonodavstvom, tako da je njezin dizajn relativno skroman, a karoserija je prošla tek nekoliko izmjena radi optimizacije aerodinamike.

Voltavia

Explorer Green boja potječe od koncepta Škoda Vision 7S koji je predstavljen 2022. Unutrašnjost je u kontrastnoj narančastoj boji, a kako bi se dodatno poboljšala urbana mobilnost, u prtljažniku se nalazi električni skuter. Izlazna snaga elektromotora je 102 KS i postiže najveći okretni moment od 220 Nm.

Dok bi Voltavia teoretski doista mogla voziti javnim cestama, drugi projekt iz TV serije Turbo puno je ekstremniji. Kreatori su se udružili s timom W-Autosport i Strate School of Design, a rezultat, nazvan Project X, podsjeća na poseban trkaći automobil. Njegov predložak vjerojatno ne biste prepoznali na prvi pogled, no poznavatelji će sigurno prepoznati bočnu siluetu limuzinske varijante karoserije.

Project X

Ovaj automobil je punih 40 cm širi od originalnog automobila i nudi 450 KS. Još impresivniji je okretni moment koji doseže maksimalnih 1000 Nm. Bilo je potrebno više od tisuću sati za izradu Project X, a njegovi kreatori su rekli da radikalizam i naglasak na performansama također mogu funkcionirati u skladu s elektrifikacijom.

Njihova kreacija prekrivena Mamba Green zelenom bojom iz portfelja nijansi aktualnih modela u obitelji Škoda RS dokaz je tome.

Jeste li znali?

Prva električna Škoda Octavia predstavljena je 2010. godine, prikladno također u Francuskoj na Paris Motor Showu. Automobil je nastao na temelju druge generacije Octavije i nazvan je Green e-Line. Rezultat je pomogao napraviti prve korake prema modernim električnim automobilima Škoda. U to vrijeme baterije od 26,5 kWh omogućavale su automobilu da dosegne udaljenost vožnje do 150 km.