Iako je posvećen prodaji potpuno električnih osobnih automobila na baterije u Europi do 2030., Stellantis testira upotrebljivost eFuel goriva na europskim vozilima proizvedenim od 2014. (Euro 6) kako bi pojačao smanjenje emisije ugljika
Stellantis je jučer potvrdio kako dovršava testiranje eFuel gorivo na 28 obitelji njihovih motora kako bi pomogao ubrzati potencijal smanjenja emisije ugljika 28 milijuna Stellantisovih motora s unutarnjim izgaranjem (ICE) proizvedenih od 2014. (Euro 6) u Europi, ostavši i dalje predan prodaji samo baterisjkih električnih (BEV) putničkih vozila u regiji do kraja desetljeća.
Kao dio paketa alata koji je dostupan za smanjenje emisija ugljika i borbu protiv klimatskih promjena, eFuel je sintetičko gorivo koje se može zamijeniti i koje se proizvodi od uhvaćenog atmosferskog CO2 i obnovljive energije.
Široka primjena eFuel goriva ponudila bi kupcima s postojećim vozilima s klasičnim termičkim motorima jednostavnu i pristupačnu opciju dekarbonizacije svojih vozila bez potrebe za zamjenom vozila, nadogradnjom sustava goriva motora ili čekanjem nove infrastrukturne mreže.
'Udvostručujemo našu borbu protiv globalnog zatopljenja testiranjem ugljično neutralnog goriva kao komplementarnog rješenja našem holističkom pristupu dekarbonizaciji. Dok ostajemo postojani u provođenju naše agresivne strategije elektrifikacije, također moramo pronaći pametne alternative za rješavanje pitanja emisija CO2 za 1,3 milijarde postojećih automobila s ICE pogonom,' rekao je CEO Stellantisa Carlos Tavares.
'Radeći na tome da osiguramo da su naši Stellantisovi motori prilagođeni eFuel gorivu, cilj nam je dati našim kupcima još jedan alat u borbi protiv globalnog zatopljenja koji može imati gotovo trenutačni učinak. To je također još jedna radnja koju poduzimamo koja je dobro usklađena s našom obvezom da do 2038. budemo neutralni ugljik.' dodao je Tavares.
Sveobuhvatni protokol validacije ICE motora
Stellantis testira i validira 28 obitelji motora proizvedenih od 2014. do 2029. za benzinske i dizelske motore. Sveobuhvatni protokol validacije uključuje testove emisija iz ispušnih cijevi, pokretanja, snage motora, izdržljivosti pouzdanosti, razrjeđivanja ulja, spremnika za gorivo, vodova za gorivo i filtara, da spomenemo samo neke. Korištenje eFuel-a u do 28 milijuna vozila u Stellantis floti ima potencijal za smanjenje do 400 milijuna tona emisija CO2 u Europi od 2025. do 2050. godine.
Proizvodnja eFuela prilika je za ponovno osmišljavanje energetskog suvereniteta redefiniranjem karte izvora energije na temelju dostupnosti pojaseva vjetra i sunca, a ne na trenutnim lokacijama za vađenje fosilnih goriva.
Napori za smanjenje CO2
Stellantis ulaže više od 30 milijardi eura do 2025. u elektrifikaciju i softver za isporuku baterijskih električnih vozila koja zadovoljavaju zahtjeve kupaca. Tvrtka također proučava komplementarna rješenja kako bi nastavila s naporima za smanjenje emisije CO2 kako bi ispunila svoju obvezu da ponudi čista, sigurna i pristupačna rješenja mobilnosti za društvo u cjelini.
Dugoročni strateški plan tvrtke Dare Forward 2030. vođen je dubokim smanjenjem emisija kako bi se CO2 prepolovio do 2030., usporedbom mjernih podataka za 2021. i postizanjem nulte razine ugljika do 2038. uz jednoznamenkastu postotnu kompenzaciju preostalih emisija.
Temeljni ciljevi za Dare Forward 2030. također uključuju 100 posto prodaje osobnih automobila u Europi i 50 posto prodaje osobnih automobila i lakih kamiona u Sjedinjenim Državama da budu BEV do kraja desetljeća; ambicija udvostručenja neto prihoda do 2030. (u odnosu na 2021.) i održavanje dvoznamenkastih marži prilagođenog operativnog prihoda tijekom čitavog desetljeća; i cilj postati broj jedan u zadovoljstvu kupaca za proizvode i usluge na svakom tržištu do 2030.