I benzinsko i dizelsko gorivo gube svoja svojstva i kad nakon mjeseci stajanja upalite motor svog automobila moglo bi doći do problema s fiunkcioniranjem pogonskog sklopa vašeg vozila
Staro je pravilo da nije dobro voziti se sa spremnikom goriva vašeg automobila u kojem je preostala minimalna količina goriva, bilo da je riječ o benzinu ili dizelu.
Kada je spremnik goriva tek nešto više od rezervne količine ostaje prazan prostor u spremniku, pa će se vlaga početi nakupljati, a to može razrijediti gorivo i pretjerano opteretiti sustav ubrizgavanja i druge dijelove vašeg automobila. A ako se ta nakupljena vlaga smrzne, šteta može biti znatno veća. Zbog toga je presudno održavati spremnik što punijim tijekom zime.
Ipak, jeste li znali da i gorivo ima svoj vijek trajanja? Kako prenosi HAK revija, ostavljanje duže vremena gorivo u automobilskom spremniku ono ne dobija na kvaliteti, već suprotno. Tako će gorivo izgubiti svoja svojstva i kad nakon mjeseci stajanja upalite motor svog automobila moglo bi biti problema.
I benzinsko i dizelsko gorivo koje se nalazi u spremniku trebalo bi potrošiti u određenom roku. Tako benzin treba potrošiti nakon najviše dva do tri mjeseca. Što se dizela tiče, on ima nešto duži vijek trajanja, ali i njega treba potrošiti za otprilike tri mjeseca, a najkasnije za šest mjeseci. U suprotnom postat će tekućina koja bi mogla našteti vašem motoru.
Kad je riječ o biodizelu s kojim se miješa dizelsko gorivo treba znati da u njemu ima bakterija, koje će sa stajanjem početi djelovati i zbog toga će stvarati muljevite naslage. Moguća je korozija spremnika goriva ili začepljenje sustava dovoda goriva.
Ipak, HAK naglašava da su sve ovo samo preporuke, jer nitko ne zna koliko zapravo goriva imate u spremniku, kolike su temperature, koliko je kisika u spremniku i drugo.
Postavlja se i pitanje funkcioniranja motora vašeg automobila koje eventualno koristi dotrajalo gorivo, pa prije nego što napravite neku štetu bilo bi dobro otići do ovlaštene servisne radionice i prepustiti stručnjacima da provjere kvalitetu goriva. Mogući su sljedeći problemi s radom motora u tom slučaju: poteškoće sa startanjem, grubim radom u neutralu ili gubitkom snage pri ubrzavanjima.
Dakle, ako je gorivo doista izgubilo svoje kvalitete zbog dugotrajnog stajanja, treba ga izvući iz spremnika i zamijeniti ga novim.