CITROËN

SUV C5 Aircross dobio je hibridnu verziju pogona: Plug-in za ekološku vožnju

07.11.2019 u 15:50

Bionic
Reading

Ovo je prvi korak u pohodu marke Citroën na tržište električnih vozila, čiji je cilj do 2025. uvesti električne izvedbe u svoju cjelokupnu gamu

Citroën je predstavio svoju hibridnu verziju SUV-a C5 Aircross Hybrid, čime je ova francuska marka realizirala najave s predstavljanja modela C5 Aircross s početka godine. Podsjetimo, ovaj SUV izašao je na tržište u proljeće ove godine najprije s benzinskim i dizelskim motorima, uz najavu kako će početkom 2020. stići i PHEV odnosno plug-in hibridna verzija. U tri navrata smo već testirali ovaj veliki obiteljski SUV, najprije trocilindrični benzinski model Live PureTech 130 S&S BVM6 s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Potom je uslijedila snažnija verzija Shine BlueHDi 130 S&S BVM6 s ručnim 6-stupanjskim mjenjače i na kraju, najsnažniju dizelsku izvedbu C5 Aircross Shine BlueHDI 180 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid predstavlja prvi korak u pohodu marke Citroën na tržište električnih vozila, čiji je cilj da do 2025. uvede električne izvedbe u svoju cjelokupnu gamu. Naime, 2020. će godina za Citroën biti godina širenja game koja će, osim motorima s unutarnjim izgaranjem visokih performansi, biti obogaćena i potpuno električnim vozilima i vozilima s punjivim (plug-in) hibridnim motorima. Počevši od novog vozila SUV C5 Aircross Hybrid, svi novi modeli koje će Marka staviti na tržište imat će i električne izvedbe, čime će se ispuniti cilj francuske marke da do 2023. 80 posto game ima električnu izvedbu, a do 2025. i cijela gama, u svakom segmentu i na svakom tržištu.

Citroën C5 Aircross Hybrid Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën

Ovaj plug-in hibrid nudi istinsku svestranost jer omogućuje vožnju na električni pogon s dometom od 50 km (prema WLTP), što je domet prilagođen potrebi većine korisnika za svakodnevne vožnje, pri čemu se može postići brzina do 135 km/h. Time se otvara mogućnost da vozač, primjerice, tjedan dana ne upotrebljava motor s unutarnjim izgaranjem, a da pritom odradi sve svoje uobičajene rute i prema potrebi napuni vozilo kod kuće, na poslu ili na javnoj stanici za punjenje. Time se olakšava i pristup gradskim zonama s ograničenim prometom, uz mogućnost prijelaza na vožnju s motorom s unutarnjim izgaranjem kada trebate ići na duža putovanja.

Posebna funkcija na upravljačkom sučelju dodirnog zaslona ë-Save omogućuje vozaču da predvidi svoje rute i osigura zalihu električne energije (10 km, 20 km ili cijelu snagu baterije) koju će iskoristiti kad god to poželi tijekom svog putovanja, posebice kad zna da će prolaziti kroz gradska područja, neovisno o tome hoće li se to dogoditi tijekom vožnje ili na njezinu kraju.

C5 Aircross Hybrid će nositi logotip 'ḧybrid' na vratima prtljažnika i oznaku 'ḧ' na prednjim blatobranima u boji Blue Anodisé dajući do znanja da se radi o izvedbi s punjivim hibridnim motorom. Taj originalni logotip, prema Citroënu, u sebi nosi tri značenja: 'ḧ' iz riječi 'hibrid', njegov dizajn koji označava punjivo električno vozilo i podsjeća na električnu utičnicu, a tu je i nestandardno slovo ḧ s preglasom, kao u riječi Citroën.

Otvor za punjenje strujom s lijeve strane karoserije postavljen je simetrično u odnosu na otvor spremnika za gorivo koji je smješten na desnoj strani, lako je dostupan za punjenje i savršeno usklađen s vanjskim izgledom vozila.

Svijetla kabina toplog ozračja u novom vozilu SUV C5 Aircross Hybrid ima sve karakteristike udobnosti i ugodnog okruženja kao i izvedbe opremljene motorom s unutarnjim izgaranjem, ali usto nudi nekoliko specifičnih detalja.

Prije svega, tu je samozatamnjujuće unutarnje osvrtno zrcalo koje je vrlo specifično, pročišćenih linija bez rubova i time pridonosi dodatnoj elegantnosti te naglašava tehnološki aspekt hibridnog načina rada. Na njemu se nalazi indikator vožnje u potpuno električnom načinu rada. Dakle, kad se vozilo upotrebljava u načinu rada Electric (ZEV), upalit će se plavi svjetlosni indikator ispod središnjeg osvrtnog zrcala. Budući da se dobro vidi izvana, po tome drugi sudionici u prometu mogu prepoznati da se radi o vozilu koje je trenutačno u električnom načinu rada. Ta posebna značajka vozačima novog vozila SUV C5 Aircross Hybrid primjerice omogućuje jednostavniji pristup zonama s ograničenim prometom u gradskim središtima.

Na središnjoj konzoli nalazi se komanda za odabir načina vožnje s desne strane ručice automatskog mjenjača pomoću koje vozač može odabrati između nekoliko načina pogona s kombiniranim ili odvojenim djelovanjem motora s unutarnjim izgaranjem i električnog motora: Electric (ZEV) za tišinu i fluidnost, Hybrid za svestranost i učinkovitost ili Sport za dinamičnost. Prema zadanim postavkama prebacivanje vožnje s električnim motorom na vožnju s motorom s unutarnjim izgaranjem obavlja se automatski ovisno o razini napunjenosti baterije i radnjama vozača.

Digitalna instrumentna ploča od 12,3 inča i dodirni tablet od 8 inča s vrhunskim zaslonom postavljen u središtu armaturne ploče dobili su nove grafičke elemente čime se naglašava ekskluzivan izgled ovog vozila s punjivim hibridnim motorom i ističe hibridna tehnologija koja ujedinjuje sve najbolje odlike vožnje pogonjene motorom s unutarnjim izgaranjem i električnom motorom. Ti grafički elementi omogućuju da se u stvarnom vremenu i na vrlo informativan način prikazuju podaci o radu vozila.

U novi SUV C5 Aircross Hybrid ugrađen je ekonomičan motor izvrsne učinkovitosti, s emisijom CO2 od 39 g/km (ciklus WLTP). Taj je motor posebno snažan i energičan bez obzira na okolnosti zahvaljujući kombinaciji motora s unutarnjim izgaranjem PureTech 180 koji ispunjava zahtjeve najnovijih normi za zaštitu okoliša Euro 6 i električnog motora od 80 kW koji je ugrađen između motora s unutarnjim izgaranjem i električnog mjenjača ë-EAT8. Baterija električnog motora od 13,2 kWh jest litij-ionska baterija visokog napona od 200 V. U načinu rada Hybrid dva motora udružuju snage kako bi se postigla sveukupna snaga od 225 KS koja se prenosi na prednje kotače, smanjena potrošnja i intenzivan doživljaj vožnje. Okretni moment od 320 Nm dostupan je odmah. Motor s unutarnjim izgaranjem opremljen je elektropokretačem kako bi se mogao iznova pokretati bez odgode i potpuno diskretno.

Električni automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa (ë-EAT8) brz je i učinkovit nasljednik mjenjača EAT8, s optimiziranim mijenjanjem stupnjeva prijenosa zahvaljujući kvačilu s više diskova uronjenom u ulje kojim se naglašava fluidnost i užitak u vožnji, a stvara se i trenutno dostupan okretni moment od 320 Nm.

Vozilo ima i funkciju Brake za pojačano usporavanje vozila bez pritiskanja papučice kočnice kako bi se povećao domet u potpuno električnom načinu rada (ZEV). Taj sustav na taj način omogućuje obnavljanje energije tijekom faza kočenja i usporavanja, za razliku od načina na koji funkcionira izvedba opremljena motorom s unutarnjim izgaranjem. Time se omogućuje da se baterija djelomično napuni i da se poveća domet u električnoj vožnji.

Optimizirano je vrijeme punjenja: na standardnoj kućnoj utičnici baterija se može napuniti preko noći, a potrebno joj je između 4 h (utičnica tipa Green’up™ Legrand od 14 A) i 7 h (standardna utičnica). Ako upotrebljavate Wallbox (32 A), neovisno o tome je li kupljen ili iznajmljen, s punjačem od 7,4 kW koji se može naknadno kupiti, punjenje baterije je brže i može se obaviti za manje od 2 sata.

Punjenje je pojednostavnjeno i može se programirati ili odgoditi kako bi se, primjerice, iskoristile povoljnije cijene (izvan vremena maksimalnog opterećenja). Programiranje se izvršava putem tableta s dodirnim zaslonom koji se nalazi u kabini vozila ili putem aplikacije My Citroën. Punjenje je jednostavno zahvaljujući praktičnoj ergonomiji otvora za punjenje i kabelima za punjenje pohranjenim ispod odvojive podnice prtljažnika. Otvor za punjenje ima oznake u boji kako bi se vizualno mogao pratiti cijeli postupak punjenja, koji se može pronaći i na aplikaciji My Citroën.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid, prema Citroënu, ujedinjuje ë-Confort i sve kvalitete udobnosti na izvedbama s motorom s unutarnjim izgaranjem. U potpuno električnom načinu rada, u situacijama gradske vožnje koje su obično najstresnije ili pak na kratkim putovanjima, akustična udobnost je dodatno poboljšana i nikakve vibracije ne narušavaju tišinu u vozilu. Novi SUV C5 Aircross Hybrid već u serijskoj opremi dolazi s višeslojnim prednjim staklima koja izoliraju zvuk, čime se dodatno pojačava dojam izolirane čahure, a putnici su zaštićeni od vanjskih uvjeta.

Zahvaljujući ovjesima s progresivnim hidrauličkim graničnicima®, novi SUV C5 Aircross Hybrid dobro se nosi sa svim preprekama, rupama na cesti, kanalima, uspornicima i ostalim vrstama nepravilnosti na cestama uz potpuni mir i opuštenost: imate dojam da se vozite na 'tihom i dinamičnom letećem tepihu'.

Novi SUV C5 Aircross Hybrid ima i multilink stražnju osovinu, koja je tipični element na hibridnim vozilima, a jamči učinkovitu i sigurnu vožnju te neuništivu ravnotežu bez obzira na vanjske uvjete. Dojmu udobnosti u vožnji pridonose i sjedala Advanced Comfort.

Proizvodi se u Francuskoj u tvornici Rennes – La Janais, a novi SUV C5 Aircross Hybrid bit će dostupan na hrvatskom tržištu krajem prvog polugodišta 2020.

Citroën C5 Aircross Hybrid
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
  • Citroën C5 Aircross Hybrid
    +15
Citroën C5 Aircross Hybrid Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroën