'KLUB 33'

Valtteri Bottas testirao na stazi Alfa Romeo 33 Stradale: S preko 620 KS do 333 km/h!

05.12.2024 u 11:09

Bionic
Reading

Vozač F1 je nastupio u dinamičkom testu na stazi s '00' prototipom novog Alfa Romea 33 Stradale u njegovom prvom testu na kultnoj Alfa Romeo stazi Balocco, dajući bitne povratne informacije za konačno ugađanje superautomobila

Valtteri Bottas, vozač Formule 1 i ekskluzivni kupac novog Alfa Romea 33 Stradale, proveo je intenzivan i zanimljiv dan s inženjerskim timom Alfa Romea na poligonu Balocco (pokrajina Vercelli), testirajući '00 prototip' novog custom-izgrađenog automobila.

Na kraju testa, Valtteri Bottas je rekao: 'Prilika za testiranje 33 Stradale bila je vrlo poseban trenutak. Nadam se da moje povratne informacije mogu biti korisne iskusnom razvojnom timu Alfa Romea za konačno ugađanje. Konfiguriranje mog osobnog automobila s 'bottega Alfa Romeo' bilo je privlačno i uzbudljivo, a njegovo današnje testiranje bilo je stvarno uzbudljivo. Sve što trebam učiniti je čekati da moj 33 Stradale bude spreman!'

Klub 33 | Valtteri Bottas Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

'Iznimno sam zadovoljan testiranjem. Današnje iskustvo je blizu savršenstva, što za mene znači potpunu simbiozu s automobilom. Automobil vas odmah čini opuštenim: iznimno osjetljiv, precizan. Osjećaj s automobilom je neposredan, iznimno jednostavan i zabavan za razumijevanje, a sigurno ne morate biti vozač F1 da biste ga doživjeli. Osim toga, njegov zvuk obavija putnički prostor i nepogrešivo je Alfa Romeo.'

Testiranje na stazi Balocco

Jedino moguće mjesto događaja bila je staza Alfa Romeo na poligonu Balocco Proving Ground u pokrajini Vercelli, kultna staza koja je od 1962. ugostila razvoj i pripremu trkaćih automobila najviših performansi (Autodelta) koji su se natjecali u međunarodnim F1, DTM i Super Turismo natjecanja.

Tim inženjera Alfa Romea upravljao je cijelom testnom sesijom podvrgavajući finskog vozača posebnim testovima srednje i velike brzine, s fokusom na ravnotežu, kočioni sustav i upravljanje cestom. S druge strane, dinamički cilj projekta od samog je početka iznimno ambiciozan, naime ponuditi najbolje iskustvo vožnje u kategoriji.

Testna sesija započela je prvim 'izviđačkim' krugom na Giuliji GTAm kako bi se Valtteriju dala prilika da se upozna s konfiguracijom površine staze Alfa Romea. Vrijedno je spomenuti da je finski vozač prošle godine kupio jedan od 500 modela Giulia GTAm, automobila visokih performansi koji se odlikuje opsežnom primjenom ultra-laganih materijala i snažnim 2.9 V6 Bi-Turbo motorom od 540 KS. Stoga je imao pravo pridružiti se Alfa Romeo 'Plemenom', a sada je također postao član selektivnog 'Kluba 33', veza je dodatno ojačana, pokazujući strast koja ga veže uz tradiciju sportskog duha marke.

Vozač F1 potom je sjeo za volan 33 Stradale, koji je odmah opisao kao intuitivan, odmah razumljiv automobil. Prvi test je proveden pri umjerenoj brzini, dajući mu priliku da ocijeni preciznost sustava upravljanja i odziv kočionog sustava, kao i karakteristično upravljanje koje jamči sustav sastavljen od aluminijskog H-okvira, karbona -fiber monocoque, te dotjerana konfiguracija ovjesa. Osim toga, budući da je sve dizajnirano i usmjereno na najveću moguću uključenost čovjeka i stroja, vozač je posebno cijenio minimalizam unutrašnjosti, koji vozaču nikada ne odvlači pažnju od iskustva vožnje.

33 Stradale sa 620 KS

U kasnijoj fazi, Valtteri je tada postupno povećavao brzinu kako bi testirao svoje ponašanje u ekstremnijim uvjetima. 33 Stradale opremljen je 3,0-litrenim V6 twin-turbo motorom s preko 620 KS i osmostupanjskim DCT mjenjačem, pogonom na stražnje kotače i elektroničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Evolucija V6 koji je već prisutan u automobilima najvećih performansi talijanske marke, novi motor je postavljen uzdužno u sredini i omogućuje automobilu da postigne najveću brzinu od 333 km/h, ubrzavajući od 0 do 100 km/h u ispod tri sekunde.

Dostupna su dva načina vožnje, koja se mogu aktivirati prekidačima na središnjem tunelu: 'Strada' (Cesta) i 'Pista' (Staza). Prvi, koji se aktivira kada se automobil pokrene, osigurava udobnost i užitak u vožnji: glatka isporuka snage, uobičajena osjetljivost papučice, mekani ovjes, fluidni prijenos i aktivni ispušni ventili otvoreni samo iznad 5000 okr./min. Alternativno, u načinu rada Pista, vozač bira adrenalinsku vožnju: snaga je na vrhuncu, papučice su još osjetljivije, a ovjes je kruti, nudi brzo mijenjanje brzina i aktivne ispušne ventile koji su uvijek otvoreni.

U završnoj fazi testa, Valtteri Bottas se pozabavio stazom Balocco odabirom načina rada Pista, u kojem 33 Stradale izražava svoj puni potencijal. Jedna od najuzbudljivijih kontrola performansi u ovoj konfiguraciji je postupak 'Partenza Veloce' ('Quick Start'): pritiskom na gumb 'Quadrifoglio' na središnjem tunelu, djeluje na mjenjač, ​​kontrolu proklizavanja i snagu kako bi se maksimalno povećalo ubrzanje izbjegavanje proklizavanja kotača.

Na nekim dijelovima staze F1 vozač isključio je kontrolu proklizavanja (ESC OFF), dovevši automobil do maksimalne brzine kako bi potvrdio da 33 Stradale uspijeva kombinirati performanse superautomobila s iznenađujućom lakoćom vožnje, čak i za neprofesionalne vozače. Sve ovo je još više evokativno zbog zvuka twin-turbo V6, autentične 'mehaničke simfonije' koja se obavija putničkim prostorom i prenosi jedinstvene emocije sa svakim ubrzanjem.

Valtteri Bottas testirao Alfa Romeo 33 Stradale na stazi
  • Valtteri Bottas testirao Alfa Romeo 33 Stradale na stazi
  • Valtteri Bottas testirao Alfa Romeo 33 Stradale na stazi
  • Valtteri Bottas testirao Alfa Romeo 33 Stradale na stazi
  • Valtteri Bottas testirao Alfa Romeo 33 Stradale na stazi
  • Valtteri Bottas testirao Alfa Romeo 33 Stradale na stazi
    +12
Valtteri Bottas, vozač Formule 1, testirao Alfa Romeo 33 Stradale na stazi Balocco Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

Optimalna kontrola

Sustav aktivnog ovjesa također je odigrao ključnu ulogu u testu koji je proveo finski vozač, nudeći savršenu kombinaciju udobnosti i performansi. Konkretno, novi automobil izrađen po narudžbi usvaja 100 posto Alfa Romeo shemu dvokrakog ovjesa s aktivnim amortizerima i polu-virtualnim upravljanjem na prednjoj i stražnjoj osovini, što pruža optimalnu kontrolu upravljača i najviši stupanj upravljanja. preciznost, kao i pružanje velikog bočnog ubrzanja kako bi se osiguralo najbolje upravljanje u svim uvjetima vožnje.

Konačno, Bottas je pohvalio preciznost i sposobnost kočnica da se prilagode različitim načinima vožnje, osiguravajući izvrsnu kontrolu nad vozilom u svakom trenutku. Na primjer, novi 33 Stradale koči od 100 km/h do 0 za manje od 33 metra, što je moguće zahvaljujući ugrađenom kočionom sustavu Alfa Romeo Brake-By-Wire, koji kontrolira pritisak kočenja i osigurava stabilnost u osjećaju papučica. Proizveo Brembo za Alfa Romeo, ugljično-keramičke kočnice jamče visoke performanse i osiguravaju reaktivno kočenje sa smanjenim učinkom slabljenja na visokim temperaturama. Sprijeda i straga diskovi su ventilirani i perforirani, s aluminijskom monoblok čeljusti sa šest klipa sprijeda i sustavom s četiri klipa straga.

Konačno, nakon što su testovi bili gotovi, Alfa Romeo tim nije mogao propustiti priliku da pusti Valtterija Bottasa na potpuno novom Junioru 280 Veloce, 100 posto električnom sportskom kompaktu opremljenom specifičnim rješenjima 'napravljenim od strane Alfe i za Alfa Romeo'. Bottas je stoga proveo test na stazi kako bi isprobao, iako u manjim razmjerima od izvanrednog 33 Stradale, uzbudljive performanse, ali prije svega izvrsnu dinamiku vožnje, rezultat iste stručnosti koja odlikuje razvojni tim Alfa Romea.