Pogon na sve kotače

Alfa Romeo u Junioru ima premijeru Q4 inovativne tehnologije: 4x4 pogon i Alfa dinamika vožnje

14.03.2025 u 10:34

Bionic
Reading

Hibridni sustav od 48 V uparuje 1,2-litreni turbo motor s dva elektromotora, za kombiniranu snagu od 145 KS. Uz to, po prvi put na ovoj platformi, Junior Ibrida Q4 je opremljen sa stražnjim ovjesom MultiLink, za vrhunsku udobnost i užitak u vožnji

Sve je spremno za dinamičku premijeru Alfa Romea Junior Hybrid Q4, događaj koji će međunarodnim novinarima pružiti priliku da saznaju detalje i probnu vožnju u evoluciji Q4 tehnologije, koja je sada karakteristična značajka cjelokupne ponude marke. Time je završeno lansiranje modela Junior, koji je sada dostupan u 38 zemalja.

Samo nekoliko mjeseci od lansiranja, prikupio je preko 27.000 narudžbi diljem svijeta, od čega značajan udio od 19 posto u potpuno električnoj konfiguraciji.

Da podsjetimo, mi smo u Autozoni isprobali ulaznu verziju novog Alfa Romea Juniora na hrvatskoj premijeri početkom veljače ove godine.

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 - pogon na sve kotače na snijegu Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

Značajne brojke za koje se očekuje da će porasti uvođenjem nove Ibride Q4, varijante s pogonom na sve kotače s automatiziranim upravljanjem osovinom pogona na stražnje kotače. Na kraju dana, pogon na sva četiri kotača bitan je čimbenik za premium marku kao što je Alfa Romeo, a Ibrida Q4 ima pametan način da to pruži, koristeći sustav Power Looping Technology kako bi osigurao da radi čak i pri manje napunjenoj bateriji.

Prednosti Junior Ibride Q4 verzije

U pogledu učinkovitosti, novi model je mjerilo u kategoriji: budući da nema fizičke veze između dviju osovina, povećanje težine je izuzetno malo, a posljedično su potrošnja i emisije CO2 jednako niske; potonji su ispod 120 g/km – vrijednosti koje predstavljaju najbolju ravnotežu između performansi i emisija u segmentu. Osim toga, Junior Ibrida Q4 debitira s nezavisnim stražnjim ovjesom MultiLink na ovoj platformi, kako bi se osigurala najveća udobnost i najviše razine užitka u svakodnevnoj vožnji.

Da ne spominjemo da su vučne karakteristike izuzetne u svim uvjetima: bilo na snijegu, blatu ili regionalnim cestama po kiši, vozilo osigurava maksimalno prianjanje, nudeći sigurnost i kontrolu u bilo kojem scenariju. Lansiranjem nove Q4 tehnologije, Junior linija je stoga proširena, čineći je najopsežnijom u segmentu i kupcima dajući slobodan izbor između potpuno električnih motora (idealnih za grad) ili Hybrid (savršenih za velike udaljenosti) i različitih verzija: Junior Elettrica za uživanje u svakodnevnoj sportskoj vožnji; Junior Veloce za one koji traže ekstremni sportski stil; i Junior Ibrida Q4, za maksimalnu trakciju i sigurnost u svim uvjetima, posebno u slučaju lošeg prianjanja, bez kompromisa u težini i učinkovitosti.

Ibrida Q4 konfiguracija

Junior Ibrida Q4 kombinira 1,2-litreni turbo motor sa 136 KS (100 kW) i dva elektromotora od 21 kW (28,6 KS). Konfiguracija ima električni motor na prednjoj osovini, integriran u 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom i drugi motor postavljen na stražnjoj osovini, osiguravajući vuču bez fizičke veze između dviju osovina. Ovaj raspored osigurava optimalnu raspodjelu okretnog momenta, jamčeći izvrsnu trakciju u svim uvjetima vožnje. Stražnji motor opremljen je reduktorom koji višestruko povećava okretni moment na stražnjim kotačima, osiguravajući maksimalnu trakciju i stabilnost.

Idealna za zahtjevne ceste i nepovoljne vremenske uvjete, nova verzija Junior Q4 dizajnirana je za raznoliku klijentelu: od ljubitelja zimskih i ljetnih sportova do ljubitelja pogona na sve kotače. Također zadovoljava potrebe onih koji žele maksimalnu svestranost, tako da se mogu uhvatiti u koštac s gradskim rutama s agilnošću i alternativnim prometnicama na manje udobnom terenu potpuno sigurno. Junior Ibrida Q4 stoga je prirodan izbor za one koji traže automobil koji se može prilagoditi svakoj vozačkoj potrebi ili profesionalnom zadatku, što ga čini idealnim za vozne parkove i poslovni sektor.

Alfa Romeo Junior Ibrida Q4
  • Alfa Romeo Junior Ibrida Q4
  • Alfa Romeo Junior Ibrida Q4
  • Alfa Romeo Junior Ibrida Q4
  • Alfa Romeo Junior Ibrida Q4
  • Alfa Romeo Junior Ibrida Q4
    +16
Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

DNA selektor i najveća udobnost u vožnji sa stražnjim ovjesom MultiLink

Alfa Romeo DNA selektor omogućuje vozaču da prilagodi performanse vozila različitim potrebama vožnje: 'Dynamic' način rada nudi sportsko iskustvo vožnje s maksimalnom snagom, dok je način 'Natural' idealan za svakodnevnu upotrebu. Način rada 'Q4' dizajniran je za uvjete slabog prianjanja, uvijek osiguravajući maksimalnu sigurnost i kontrolu. Način rada 'Advanced Efficiency' optimizira potrošnju goriva i nudi uglađenu vožnju, savršenu za maksimalnu energetsku učinkovitost.

Po prvi puta na ovoj platformi, neovisni stražnji ovjes MultiLink je dizajniran kako bi osigurao maksimalnu udobnost za svakodnevnu vožnju i poboljšao trakciju u svim uvjetima na cesti. Osim toga, opruge, amortizeri i stabilizatorske poluge posebno su razvijeni za ovu konfiguraciju. Ovaj napredni sustav ovjesa pruža povećanu sposobnost upijanja neravnina na tlu, osiguravajući vrhunsku udobnost za sve putnike i izvrsno upravljanje. Sustav Q4 automatski se aktivira na temelju uvjeta prianjanja i nagiba ceste, osiguravajući da je pogon na sva četiri kotača uvijek dostupan pomoću tehnologije Power Looping, kako bi automobil zadržao trakciju Q4 čak i pri slabije napunjenoj bateriji.

Vrhunska konfiguracija: 'Leggenda' i premium značajke

Što se tiče estetike, istaknute karakteristike modela Junior Ibrida Q4 su nova reinterpretacija oznake 'Leggenda', Full LED prednja svjetla i 18-colni aluminijski naplatci. Putnički prostor ukrašen je ekskluzivnim značajkama poput kožnog upravljača, grijanih Spiga sjedala od vinila i tkanine (električno podešavanje vozačevog sjedala s masažom i ručnim podešavanjem u 6 smjerova za suvozačevo sjedalo), 10,25” infotainment sustav s navigacijom, zvučni sustav sa 6 zvučnika te papučice i pragovi vrata od aluminija.

Pozornost posvećena detaljima također je osigurana elegantnim i karakterističnim unutarnjim osvjetljenjem u 8 boja koje označava ventilacijske otvore, središnji tunel i kultni teleskop. Također kao standard, autonomna vožnja razine 2, stražnja kamera od 180°, električna stražnja vrata bez upotrebe ruku i sustav bez ključa s tehnologijom pristupa iz blizine.