Prvi automobil Alfa Romea s čisto električnim pogonom (Elettrica) ima bateriju kapaciteta 54 kWh i dvije razine snage: 115 kW (156 KS) i 206 kW (280 KS). No Junior ima i svoju blagohibridnu verziju (MHEV) pod nazivom Ibrida s 48-voltnom tehnologijom snage 136 KS (100 kW)
Alfa Romeo je predstavio svoj najnoviji model pod nazivom Junior u travnju prošle godine, a ono što ga je učinilo još vidljivijim u medijima je bila i intriga oko njegova imena. Naime, ovaj crossover/SUV B-segmenta se inicijalno zvao Alfa Romeo Milano. No ono što bi mogao biti i odličan marketinški trik, iako u to vrlo malo vjerujemo, kontroverzna je odluka talijanskih vlasti da zabrani ime 'Milano', zbog toga što će se ovaj Alfa Romeov model proizvoditi zapravo - u gradu Tychyju, u Poljskoj – a ne u Italiji.
Vjerujući da je naziv 'Milano' u skladu sa svim zakonskim zahtjevima, te uzimajući u obzir činjenicu da postoje mnoga pitanja relevantnija od imena novog automobila, Alfa Romeo ipak žurno odlučuje promijeniti ime iz Milano u Alfa Romeo Junior, 's ciljem promicanja klime vedrine i opuštanja'.
Bez obzira na sve, nas autonovinare ipak više zanima kakav je zapravo automobil Alfa Romeo Junior, a ne kakvo mu je ime nadjenuo njegov proizvođač ili ne, pa će nam to i biti glavna tema. Dakle, Junior je dugoočekivani povratak legendarne talijanske marke, u sastavu Stellantisa, u segment kompaktnih automobila, u B-SUV segment.
Osim toga novi Junior je ujedno i prvi automobil Alfa Romea koji ima i verziju Elettrica s čisto električnim pogonom (BEV) s baterijom kapaciteta 54 kWh i u dvije razine snage: 115 kW (156 KS) i 206 kW (280 KS). No da pravi 'alfisti' ipak ne izgube svaku nadu, novi Junior ima i svoju blagohibridnu verziju (MHEV) pod nazivom Ibrida. Hibridni pogonski sklop usvaja 48-V Hybrid VGT (turbo s promjenjivom geometrijom) arhitekturu snage 136 KS (100 kW).
Sada smo ovu hibridnu verziju imali i priliku isprobati u vožnji, jer je Alfa Romeo Junior upravo imao svoju hrvatsku dinamičku premijeru. I da, u skladu sa svojim motom 'Il cuore sportivo' (hrv. sportsko srce), Junior je sportaš u srcu, kompaktne veličine i u talijanskom stilu već na prvi pogled. Naša verzija Juniora s domaće je bila razina opreme 'Speciale', koja je viša od hibridne ulazne verzije Core, a oznaka samog modela je Alfa Romeo Junior Speciale 1.2 E-DCT6 MHEV 136.
Vanjski dizajn
Dizajnerski Alfa Romeo Junior izvana doista i plijeni poglede svojim tipičnim talijanskim sprtskim stilom po čemu je Alfa i poznata među svojim vjernim poklonicima.
Njegove kompaktne dimenzije – duljina od 4173 mm, širina od 1781 mm i visina od 1533 mm – odišu jedinstvenim i originalnim pristupom Alfa Romeo Centro Stile (Torino) i modernim 'Made in Italy' dizajnom, tipičnim za marku i izraženom u ravnoteži proporcija, čistoći linija te pažnji prema kvaliteti površina.
Unatoč kompaktnim vanjskim mjerama, Junior se može pohvaliti najvećim prtljažnikom u klasi (BEV) obujma čak 400 litara, dostupnim uz korištenje handsfree tehnologije.
Stilisti Alfa Romea izradili su njegovu vanjštinu s majstorskom njegom na mehaničkim dijelovima, potpuno se odvajajući od koncepata hladne racionalnosti koji je u modi u ovoj klasi, kako bi udahnuli život razigranom i uzbudljivom dizajnu. Njegove proporcije su istaknute stilskim značajkama koje se odnose na tradiciju, kao što su kratki prevjesi, mišićavi blatobrani i kultni 'odsječeni rep', referenca na legendarnu Giuliju TZ.
Iza ‘jednostavnosti’ talijanskog stila, posebno kod Alfa Romea, krije se jedan od najsloženijih kreativnih procesa u industriji - dizajniranje automobila. Alfa Romeo Junior se može pohvaliti snažnim identitetom, sastavljenim od ograničenog broja značajki koje uključuju Scudetto legendarni trokut na prednjoj masci, u varijantama Leggenda i Progresso (u našoj verziji Juniora), jedan od najpoznatijih i najprepoznatljivijih potpisa u povijesti automobila.
Njegovoj snažnoj osobnosti pridonosi hrabri izgled prednjeg kraja, s '3+3' dnevnim i prilagodljivim LED Matrix prednjim svjetlima. Niža razina opreme ima nešto jednostavnija reflektorska LED prednja svjetla.
Što se njegova stražnjeg kraja tiče, omjer stakla i lima odražava u potpunosti njegovu coupé silhuetu. Njegov stražnji kraj je odrezan i inspiriran stilom 60-tih godina pršlog stoljeća. Stražnja svjetla su, kao i prednja, u '3+3' strukturi i nešto potpuno novo kad je Alfa Romeo u pitanju. I konačno, stil Alfa Romea karakterizira kvaliteta površina, koje stvaraju bogate i skladne odraze kroz jasne volumetrijske kontraste.
Što se boja karoserije tiče, Junior zasad ima šest boja: bijela (nemetalik), crna (nemetalik), Glorious crvena, Stone siva, siva i plava.
Kad je riječ o kotačima, Junior ima na izbor 17-, 18- i 20-colne (potonje s gumama posebno razvijenim za električne automobile visokih performansi) naplatke u visnosti o verziji i razini opreme. Naš je isprobani model Ibrida Speciale imao 18-colne aluminijske naplatke s gumama dimenzija 215/55R18.
Alfa Romeo Junior Speciale
Ova vrhunska verzija za lansiranje je ograničena isključivo na period lansiranja. Sintetizira sportski duh, tehnologiju i udobnost u jedinstvenu konfiguraciju koja uključuje ciljani odabir najboljih stavki iz ponude. Dostupna je s pogonskim sklopovima Ibrida (100 kW/136 KS) i Elettrica (115 kW/156 KS).
Značajke koje se ističu na vanjštini su prednja rešetka 'Progresso', mat crne sportske obloge s umetcima crvene boje i 18-colni aluminijski naplatci 'Petali'.
Unutrašnjost je ukrašena sportskim i ekskluzivnim značajkama kao što su obloge i presvlake od eko kože i tkanine 'Spiga', kožni upravljač te električno namjestivo vozačevo sjedalo s funkcijom masaže. Pozornost posvećena detaljima očitava se i u elegantnom ambijentalnom osvjetljenju u 8 boja po izboru, koje obuhvaća bočne ventilacijske otvore, središnji greben i rubove kultne 'Cannocciale' instrumentne ploče.
Izuzetno bogatu opremu upotpunjuje i niz sigurnosnih dodataka: Junior Speciale nudi autonomnu vožnju 2. razine, povezanu navigaciju, stražnju kameru od 180°, električno pokretani poklopac prtljažnika bez upotrebe ruku i sustav otključavanju i pokretanja motora bez ključa.
Junior Elettrica Speciale je također opremljen ugrađenim trofaznim punjačem od 11 kW, kako bi se osigurale najbolje performanse punjenja u svim situacijama.
Unutrašnjost
Dizajn njegovog interijera je orijentiran na vozača, što vjerno odražava njegovu inspiraciju čistim sportskim duhom. Pažnja posvećena svakom detalju na originalan talijanski način očituje se kroz korištenje najfinijih materijala i smještaj svih kontrola nadohvat ruke vozača, što možda najbolje pokazuje kompaktni upravljač koji se prilagođava svim stilovima vožnje.
Najviše od svega, ploča s instrumentima i njezin tradicionalni dizajn 'dalekozora' stvaraju tu izravnu vizualnu vezu i motiviraju vas da rukama uhvatite upravljač, pokrenete motor i iskusite jedinstveno iskustvo vožnje. U sredini, istaknuta značajka je potpuno digitalni TFT zaslon od 10,25 inča za pristup informacijama o automobilu i vožnji te postavkama tehnologije.
U sredini armaturne ploče i usmjeren prema vozaču smješten je zaslon osjetljiv na dodir od 10,25 inča, osmišljen za rad s widgetima, grafičkim komponentama dizajniranim za intuitivnu interakciju sa svim značajkama, koje se mogu prilagoditi brzim i jednostavnim drag-and-drop potezima. Svaki korisnik može kreirati vlastitu početnu stranicu, gdje je svaka značajka automobila aplikacija za sebe.
Kako bi dodatno uljepšali unutrašnjost, bočni otvori ventilacije oblikovani su u klasičnom stilu quadrifoglio (djetelina s četiri lista), tradicionalnim simbolom sportskog duha Alfa Romea.
Naposljetku, kako bi privukli poglede i poželili dobrodošlicu vozaču, Sabelt sportska sjedala imaju naslone koji obavijaju tijelo kombinirajući visoku mehaničku otpornost, savršenu ergonomiju i strukturnu lakoću.
Ono što može zasmetati onim najvjernijim 'alfistima' je korištenje pojedinih detalja koji se mogu pronaći i kod drugih Stellantis modela, poput sklopke automatskog mjenjača.
Udobnost i sigurnost
Prema Alfa Romeu, udobnost znači učiniti svako putovanje jednostavnim, iznimno ugodnim, organiziranim i sigurnim. I zato, kada uđete u putnički prostor, odmah primjećujete minucioznu pažnju posvećenu detaljima, visoku kvalitetu presvlaka i osjećaj da ste obavijeni u svojoj zoni udobnosti, s naglaskom na sportsku prirodu i izrazito talijansku kvalitetu.
Junior u BEV verziji također dolazi s ekskluzivnim značajkama kao što je praktični 'Alfa Romeo cable organizer' pretinac ispod prednjeg poklopca, kao zgodno mjesto za spremanje kabela za punjenje. Kako bi dodatno povećao udobnost, Junior nudi niz značajki za podršku vozaču, koje pomažu pri uzdužnoj i bočnoj kontroli vozila, omogućavajući 2. razinu autonomne vožnje. Zajedno sa senzorima za parkiranje od 360° i stražnjom kamera od 180° za nadzor okolnog područja, automobil omogućava inovativan i praktičan sustav poluautomatskog parkiranja.
Konačno, Junior također uključuje tehnologiju pristupa iz blizine, za brzo i jednostavno otključavanja i zaključavanja vašeg automobila približavanjem ili udaljavanjem od njega, bez potrebe da korisnik poduzme bilo kakvu dodatnu radnju.
Alfa Connect Services, skup povezanih usluga
Novi Junior je opremljen s 'Alfa Connect Services', alatom koji nudi naprednu povezanost na vozilu i niz usluga za maksimalnu sigurnost i udobnost. Zahvaljujući OTA (over-the-air) tehnologiji, karte i softver automobila uvijek su ažurni. Različite funkcije koje čine iskustvo tijekom vožnje najboljim ikada uključuju 'My Navigation', koja se sastoji od aplikacija za daljinsko traženje odredišta i točaka interesa (PoI), kao i upozorenja u stvarnom vremenu o prometu, vremenskim prilikama i kamerama za brzinu.
Putem aplikacije za pametne telefone My Alfa Connect korisnici također mogu komunicirati s automobilom koristeći 'My Remote', s različitim uslugama kao što su: daljinsko upravljanje funkcijama automobila (otvaranje/zatvaranje vrata ili svjetlima upozorenja) putem pametnog telefona ili pametnog sata; lokacija vozila; kontrola određenih parametara (brzina i područje) i obavijestima ako se isti ne poštuju.
E-Control za BEV verziju također nudi opciju daljinskog upravljanja pokretanjem i prekidanjem električnog punjenja, rasporedom punjenja ili, ako je potrebno, grijanjem ili hlađenjem unutrašnjosti prije ulaska u vozilo.
Još jedna velika inovacija je integracija virtualnog asistenta Hey Alfa i ChatGPT (A.I.) koji koriste prepoznavanje glasa kako bi vam omogućili korisnog i diskretnog 'kopilota' na vašim putovanjima, za informacije, savjete i za ispunjavanje svih vozačevih potreba.
Hibridni MHEV model Ibrida
Novi Junior u MHEV hibridnoj verziji nudi osjećaj električne mobilnosti bez potrebe za punjenjem. Ovaj pogonski sklop nudi dva rješenja za trakciju: verziju s pogonom na prednje kotače ili verziju Q4 s pogonom na sva četiri kotača (eAWD), prvu u premium segmentu, koja će biti dostupna kasnije tijekom 2025. godine. I ova verzija ima jednaku snagu motora, kao i ona s pogonom sprijeda.
Junior Ibrida koristi motor s unutarnjim izgaranjem obujma 1,2 litre snage 136 KS (100 kW) s turbo punjačem promjenjive geometrije (VGT - Variable-Geometry Turbo), potpomognut 48V hibridnim sustavom. Ovaj trocilindrični motor radi prema Millerovim ciklusu i koristi razvodni lanac za maksimalnu pouzdanost. Električna komponenta sastoji se od 48-voltne litij-ionske baterije i elektromotora snage 21 kW (28,6 KS) ugrađenog u inovativni 6-stupanjski (eDCT 6) mjenjač s dvostrukom spojkom, koji radi zajedno s inverterom i upravljačkom jedinicom mjenjača kako bi se osigurala maksimalna učinkovitost.
Junior Ibrida nudi iznimno uglađeno iskustvo vožnje za kretanje gradom u električnom načinu rada više od 50 posto vremena. Tako hibridni Junior jamči električnu vožnju ne samo tijekom manevara parkiranja ili pri malim brzinama u urbanim područjima, već i izvan grada do brzine od 150 km/h pri smanjenom opterećenju. Treba reći da hibridna verzija omogućuje: e-Start (inicijalno ubrzanje u električnom načinu); e-Park (manevriranje i parkiranje u električnem načinu); e-Queing (spora vožnja u koloni u električnom načinu rada); e-Creeping (manevriranje pri malim brzinama u električnom načinu).
Što se performansi tiče najveći okretni moment je 230 Nm, a ubrzanje od 0-100 km/h je 8,9 s. Najveća brzina je 206 km/h.
Potpuno električni model Junior Elettrica
U električnoj verziji Juniora, Alfa Romeo je odabrao izvor napajanja nove generacije, kombinirajući električni motor ('Hybrid Synchronous Motor') i bateriju najnovije generacije. Sa svojom velikom snagom, okretnim momentom i specifičnom kalibracijom električnog pogonskog sklopa, novi kompaktni sportski automobil nudi beskompromisan užitak u vožnji s ponajboljom dinamikom u segmentu.
Dostupan u dvije verzije snage, 115 kW (156 KS) ili 206 kW (280 KS), Junior Elettrica osigurava izvrsne performanse i angažiranu sportsku vožnju. Baterija kapaciteta 54 kWh nudi visoku gustoću energije i vrlo dobar omjer nazivne i iskoristive energije. Točnije, u verziji sa 115 kW (156 KS) litij-ionska baterija pruža 410 km dosega prema WLTP ciklusu u kombiniranoj vožnji ili 590 km u gradskoj vožnji. Punjenje novog modela JUNIOR vrlo je jednostavno: na stanicama za brzo punjenje istosmjernom strujom (DC) snage 100 kW potrebno je manje od 30 minuta da se baterije napune od 20 do 80 posto.
Alfa Romeo omogućuje 8-godišnje jamstvo na bateriju ili 160.000 km. Baterija je osmišljena za recikliranje na kraju svoga životnog vijeka.
EV Routing: Povezana navigacija
Alfa Romeo tumači korištenje softvera i povezanosti kako bi poboljšao iskustvo vozača, što jest i ostaje u fokusu. Junior stoga dolazi s najnaprednijom tehnologijom povezivanja kako bi se osigurala maksimalna udobnost. EV Routing je inovativni povezani sustav ugrađen u navigacijski uređaj koji automatski i bez stresa upravlja potrebama korisnika za punjenjem.
Sve što korisnik treba učiniti je postaviti svoje odredište, a zatim navigacijski uređaj automatski izračunava sva zaustavljanja za punjenje duž tražene rute, s pristupom više od 600.000 mjesta za punjenje, najrazgranatijom mrežom u Europi, koju omogućava Free2Move charge. Praćenje prometa, razine napunjenosti baterije i stila vožnje u stvarnom vremenu omogućuje oslanjanje na EV Routing za iskustvo vožnje bez nelagode oko punjenja.
Dinamika vožnje
Izrađen tako da ima najnižu masu u segmentu i optimalnu raspodjelu težine, Junior ulazi u svijet električnih automobila poput pravog Alfa Romea. Tim koji je koordinirao razvoj vozne dinamike isti je onaj koji je razvio Giuliju GTA u ispitnom centru Balocco u pokrajini Vercelli, s jasnim ciljem da Junior postigne najbolje držanje ceste u klasi, što je omogućeno specifičnim tehničkim rješenja: ima najizravniji upravljač u segmentu (prijenosni omjer 14,6:1), posebno kalibriranog kako bi bio iznimno precizan i kako bi se poboljšala njegova iznimna kvaliteta držanja ceste.
U verziji Veloce serijski je i sportski ovjes spušten za 25 mm, prednji i stražnji stabilizatori su posebno sportski podešeni kako bi se osiguralo brzo skretanje uz visoku razinu prianjanja, kočni sustav ima prednje diskove promjera većeg od 380 mm s četveroklipnim monoblok čeljustima, dok Torsen diferencijal nudi najbolju moguću trakciju u svim uvjetima. Gume visokih performansi od 20" također su specifično razvijene za električna vozila i nude visoke razine prianjanja. Sve to čini osnovu jedinstvenog kompaktnog automobila s čistim, prepoznatljivim sportskim duhom Alfa Romea.
Junior također nudi Alfa D.N.A. sustav. 'Dinamički' način rada, djelomično omogućen posebno podešenim upravljačem i kalibracijom gasa, nudi najbolje performanse i užitak u vožnji. U pažljivoj ravnoteži između performansi i udobnosti, model 'Natural' dizajniran je za svakodnevnu upotrebu, dok je 'Advanced Efficiency' optimizira postavke pogona za maksimalnu energetsku učinkovitost i smanjenjee potrošnje bez utjecaja na užitak u vožnji. Konačno, samo na Q4 hibridnoj verziji, postoji i četvrti način rada poznat kao Q4, osmišljen za uvjete slabog prianjanja.
Junior Ibrida i Elettrica s tri paketa
Alfa Romeo Junior predstavlja strategiju ponude modela koja kupcima olakšava konfiguraciju. Junior se nudi s četiri pogonska sklopa: Ibrida sa 100 kW (136 KS), Q4 Ibrida sa 100 kW (136 KS), Elettrica sa 115 kW (156 KS) i Elettrica Veloce sa 206 kW (280 KS).
Tri opcijska paketa upotpunjuju ponudu: Techno, za najbolje specifikacije u pogledu sigurnosti, tehnologije i funkcionalnosti, kao što su autonomna vožnja 2. razine, električno pokretani poklopac prtljažnika bez korištenja ruku, LED matrix prednja svjetla i povezana navigacija s virtualnim asistentom.
Premium, za najbolju udobnost i ekskluzivnost, zahvaljujući unutrašnjosti u kombinaciji eko-kože i tkanine, električno namjestivom vozačevom sjedalu s funkcijom masaže, unutrašnjem ambijentalnom osvjetljenju te aluminijskim papučicama i kick pločicom.
Sport koji po definiciji nudi naglašeni sportski duh sa Sabelt sjedalima, presvlakama i oblogama od alcantare i sportskim vanjskim značajkama.
Što se cijena tiče, novi Junior prilikom lansiranja na domaće tržište kreće od modela Ibrida Core 1.2 E-DCT6 MHEV 136 po cijeni od 28.490 eura, Ibrida Speciale 1.2 E-DCT6 MHEV 136 po cijeni od 30.490 eura (naš isprobani model je s Paketom Tech speciale Lite i pastelnom crnom bojom stajao 32.560,30 eura). Sve cijene uključuju PDV i PPMV.
Junior Elettrica kreće do razine Core BEV (54 kWh) 156 od 37.890 eura, Speciale BEV (54 kWh) 156 od 39.890 eura i Veloce BEV (54 kWh) 280 od 46.690 eura.