test automobila

Vozili smo Lexus RZ 450e AWD: Sjajno dizajnirani električni SUV ogledni je primjer luksuza i naprednih tehnologija

08.03.2024 u 12:13

Bionic
Reading

e-Axle sustav elektroničkih osovina RZ-a je kompaktni modularni paket koji obuhvaća motor, zupčanike i elektroničku upravljačku jedinicu, smještenom između pogonjenih kotača.Ti se elementi koriste sprijeda i straga te rade u kombinaciji sa sustavom kontrole pogona na sve kotače DIRECT4

Na svom jednotjednom testu smo vozili Lexus RZ, a riječ je o luksuznom SUV vozilu na baterije. A koliko je značajan ovaj model za Lexus, premium marku Toyote, najbolje govori činjenica da je ovo prvi potpuno električni model na baterije ove luksuzne marke.

Naravno kada govorimo o modelu RZ svakako moramo spomenuti i ostala dva usko povezana bratska modela: Toyota bZ4X i Subaru Solterra. Zašto? Odgovor je vrlo jednostavan jer je japanski koncern Toyota već u samom startu odlučio projekt BEV vozila zajedno iznijeti s etabliranom japanskom markom Subaru, inače velikim specijalistom za vozila s izvrsnim pogonom na sva četiri kotača. Lexus je iz te suradnje jednostavno izvukao ono najbolje iz Toyote bZ4X i Subaru Solterre, dodavši svoj poseban 'touch' što se izgleda tiče, oplemenjenog sa svojim urođenim osjećajem za luksuz.

Lexus RZ 450e AWD 5D EVT PREMIUM TECH DESIGN Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Doista, Lexus RZ je izašao iz ovog projekta u skladu sa svojim poimanjem vrhunski napravljenog bogato i s ukusum opremljenog automobila visoke klase. I da, za sve ove tri marke je ovo njihovo prvo namjensko BEV vozilo. Ipak, treba reći i kako je upravo Lexus zapravo pionir u elektrifikaciji luksuznih vozila, jer je još 2005. godine na tržište plasirao prvi luksuzni hibridni model na svijetu, RX 400h sa samostalnim punjenjem.

Zanimljvo, prvo je svoju svjetsku premijeru imala Toyota bZ4X 29. listopada 2021., potom je uslijedila premijera Subaru Solterre 11. studenog iste godine, da bi konačno i Lexus svijetu pokazao model RZ šest mjeseci kasnije, 21. travnja 2022.

Mi smo u Autozoni naravno isprobali Toyota bZ4X i Subaru Soletrru, a sad je kao šlag na torti došao i red na treći model iz ove trilogije: Lexus RZ 450e AWD 5D EVT Premium Tech Design.

Lexus inače kaže za model RZ da se ne radi se o pukoj zamjeni klasičnog motora električnim pogonom na bateriju, već se 'otišlo puno dalje kako bi se ostvario uzbudljivi potencijal novih tehnologija koje poboljšavaju performanse i povećavaju užitak u vožnji, u skladu s Lexus Electrified filozofijom'.

Posve je jasno da je Lexus želio RZ-om postići istinsku uglađenost i doživljaj vožnje koji ovaj brend čine jedinstvenim. To se, primjerice, očituje po naprednoj pogonskoj grupi s opcionalnim sustavom elektroničkog upravljanja i novim One Motion Grip kvadratnim (yoke) volanom te prednjim i stražnjim sustavom e-Axles koji radi u kombinaciji s Lexusovim novim sustavom pogona na sve kotače s kontrolom okretnog momenta DIRECT4. Inače, RZ se proizvodi u Lexusovoj tvornici u Motomachiju u Japanu.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Lexus je iskoristio dizajnersku slobodu koju mu pruža baterijsko električno vozilo te kreirao vozilo koje se izgledom značajno razlikuje od klasičnih automobila, a predstavlja Lexusov 'Next Chapter' dizajn. Ovim je pristupom ostvaren jedinstven izgled, kao i proporcije, proizašli iz dinamičnih performansi vozila.

Dizajnerski se koncept naziva 'seamless E-motion', odnosno neprekinuto e-gibanje, odražavajući snažan karakter i konstantno ubrzavanje baterijskog električnog vozila. Rezultat je nova, jednostavna forma koja utjelovljuje duh tehnološke evolucije, funkcionalnosti i performansi. Na ovom modelu je naročito vdljiv Lexusov Omotenashi koncept gostoljubivosti i Takumi koncept izrade.

Usporedimo li Lexus RZ s ostala dva bratska modela, doista je vidljiv malo sofisticiraniji pristup vanjskom, ali i unutarnjem dizajnu. Uostalom, prosudite sami na osnovu ovih usporedbenih slika ova tri modela.

Dizajnom prednjeg dijela RZ se izrazito predstavlja kao baterijsko električno vozilo. S obzirom da nema motora s unutarnjim izgaranjem, prednji je poklopac spušten i smanjeni su usisni otvori. Vretenasta prednja rešetka već je desetak godina posebna značajka Lexusovih modela, no kod modela RZ vretenasti je oblik poprimio tri dimenzije i prenesen je na karoseriju vozila.

Izgled je naglašen završnom obradom koja u pravilu predstavlja rešetku u boji vozila, sa zacrnjenim prostorom sa svake strane. Veća fleksibilnost u dizajnu omogućila je i da se izvedu mišićaviji prednji blatobrani. Taj efekt dodatno pojačava opcionalna dvobojna izvedba karoserije, gdje se kontrastni crni dio proteže od krova do poklopca motora.

Novodizajnirana prednja svjetla sjedinjuju se s vretenastom karoserijom. Krajnje su tanka pa dodatno ističu Lexusov L-motiv dnevnih svjetala, dok su glavne prednje lampe i pokazivači smjera izvedeni diskretnije.

Bočna linija vozila klizi prema stražnjem dijelu vozila, tvoreći tako elegantnu siluetu. Oštar dizajn prednjeg dijela vozila daje osjećaj snage i kretanja, dok kompaktni stražnji kraj potvrđuje vrline SUV vozila, odnosno udobnost prostora i uvjerljive sposobnosti u vožnji.

Dugi međuosovinski razmak doprinosi efektu dizajna isticanjem niskog težišta i odlično uravnoteženog rasporeda mase. Kotači su izbačeni u same kutove vozila te se serijski isporučuju u izvedbi s promjerom od 18 cola, a za bogatije opremljene verzije s promjerom od 20 cola.

Karakter baterijskog električnog vozila ističe se i u dizajnu stražnjeg kraja modela RZ, privlačnog i tehnološki modernog izgleda. Razdijeljeni krovni spojler produžava strujanje zraka prema stražnjem kraju vozila i na taj način doprinosi stabilnosti vozila u vožnji.

Izduljena svjetlosna traka proteže se čitavom širinom vozila i postala je zaštitni znak Lexusovog dizajna. Na ovom je modelu izvedena oštro i minimalistički na način da su gornji i donji dio maksimalno tanki kako bi se dobio dojam jednostavnosti i preciznosti.

Kvaliteta i karakteristike nove platforme modela RZ temelj su za realizaciju Lexus vozačkog potpisa putem optimizirane iskorištenosti prostora BEV vozila, male mase, optimalne raspodjele mase te ukupne krutosti. Sve to doprinosi vozačevom pouzdanju, kontroli i komforu.

Platforma modela RZ, e-TNGA, je čvrsta, a baterija je ugrađena u podvozje, ispod kabine. Time se usto snižava težište automobila, što pak omogućuje bolju uravnoteženost karoserije, ponašanje u vožnji te odziv.

Temelji se, naravno, na istoj arhitekturi e-TNGA EV kao i nova Toyota bZ4X i Subaru Solterra, ali stavlja otvoreniji naglasak na vrhunsku privlačnost i performanse – dajući naznake o tome kako će se Lexus EV-ovi razlikovati od drugih vozila s kojima dijele svoju arhitekturu.

Konstrukcija modela RZ sastoji se od materijala i metala visoke čvrstoće, a napredni procesi konstruiranja omogućavaju istovremeno iznimnu čvrstoću spojeva elemenata i malu masu vozila. Na taj se način ostvaruju precizno ponašanje u vožnji, odaziv i komfor.

Prema vanjskim dimenzijama RZ je i osjetno dulje vozilo od ostala dva modela, nekih 115 mm. Naime, razlika je u duljim prevjesima. Razlika je i u visini RZ-a koji je niži, ali i širi.

Evo i pregleda dimenzija: duljina 4805 mm (bZ4X i Solterra 4690 mm), visina 1635 mm (bZ4X i Solterra 1650 mm), širina bez retrovizora 1895 mm (bZ4X i Solterra 1860 mm bez retrovizora), a s retrovizorima 2157 mm, međuosovinski razmak 2850 mm (identičan za sva tri modela). Sama težina našeg testnog AWD vozila je između 2085-2105 kg (u AWD verzijama bZ4X 1985-2065 kg, Solterra 2020 kg), a kapacitet vuče prikolice s kočnicama za sva tri bratska modela je identičan: 750 kg, a bez kočnica također 750 kg.

Kad je riječ o prtljažniku, naš testni RZ ima dok su stražnja sjedala u uspravnom položaju i prtljažnik natovaren do krova 586 litara, a kad su stražnja sjedala preklopljena i prtljažnik natovaren do krova 1515 l. Treba reći i kako je zadnja klupa djeljiva u omjeru 60:40, a vrata prtljažnika se otvaraju i zatvaraju električnim putem.

Što se guma tiče model RZ standardno ima na raspolaganju gume dimenzija 235/60R18 sprijeda, a stražnje gume 255/55R18. Naš je testni model imao opcijske atraktivne 20-colne aluminijske naplatke sa zimskim gumama Kumho WinterCraft WS71 dimenzija 235/50R20 sprijeda i 255/45R20 straga.

Naš je testni model imao izuzetno atraktivnu Bi-tone kombinaciju boja Sonic Copper bakrenu - Astral Black crnu (krov, hauba i maska).

Unutrašnjost

Luksuz je prava riječ koja opisuje izgled unutrašnjosti kabine RZ-a, a njegov kokpit predstavlja evoluciju Tazuna koncepta. Radi se o kombinaciji vozačevog položaja za volanom i preciznog rasporeda instrumenata, kontrolnih prekidača i zaslona, čime se dobiva prostor gdje su za upravljanje vozilom potrebne tek manje kretnje ruku i očiju.

Ovaj je princip inspiriran sitnim korekcijama uzdi koje jahač vrši kako bi konja držao pod kontrolom i to je na japanskom jeziku značenje riječi 'Tazuna'. Sve pogodnosti Tazuna vozačkog kokpita mogu se realizirati zahvaljujući uvođenju opcionalnog sustava One Motion Grip.

Sustav elektroničkog upravljanja One Motion Grip predstavlja jednu od najznačajnijih novih tehnologija predstavljenih u Lexusu RZ. Nema mehaničke spone i nema tradicionalnog stupa upravljača – umjesto njih koristi se električna veza za slanje signala od kola upravljača i od kotača. Rezultat je trenutan odaziv i znatno preciznije upravljanje.

Vozač će usto primijetiti da kolo upravljača puno manje bježi u stranu prilikom vožnje po neravnom terenu, da je vozilo stabilno i da se korigira na bočnom vjetru, kao i izvanredno pravocrtno ponašanje na uzbrdicama i nizbrdicama.

Osjećaj upravljača važan je za vozačev osjećaj sigurnosti i kontrolu. Lexusovi su se inženjeri pobrinuli da sustav u svakom trenutku daje osjećaj i pruža povratne informacije pa se na taj način održava čvrsta veza između vozača i vozila. Procesori su usto zaštićeni u slučaju kvara, a tu je i rezervno napajanje za slučaj da sustav izgubi glavno napajanje.

Iako mi to nismo imali u svom testnom RZ-u, treba reći i kako opcionalni sustav One Motion isporučuje se s novim kvadratnim volanom koji zamjenjuje tradicionalno kolo upravljača.

Raspored instrumenata, elektronički zaslon u razini očiju te 14-inčni multimedijski zaslon optimizirani su, a instrumentna ploča postavljena je nisko, čime se dodatno povećava vozačev vidokrug prema naprijed. Dizajneri su usto interpretirali performanse BEV vozila na način da je ostvaren čist i minimalistički izgled s manje elemenata i ukrasa, uz korištenje isključivo visokokvalitetnih materijala. Na središnjem grebenu postavljen je novi pokazivač za sustav elektroničkog mjenjača, koji odražava jednostavnog cjelokupnog dizajna.

Kabina je izvedena kao svijetao i otvoren prostor, uljepšan ambijentalnom rasvjetom sa širokim spektrom boja koje se mogu birati ovisno o atmosferi samog putovanja. Lexus je kreirao i novi svjetlosni efekt In-ei, koji na oblogama vrata prikazuje razne uzorke svjetlosti i sjena.

Kontrola buke i vibracija

Premda pogonski sklop baterijskog električnog vozila proizvodi manje buke, tihi rad u prvi plan dovodi buku s ceste i iz okruženja vozila. Inženjerima i dizajnerima zaduženima za model RZ prioritet je bio pobrinuti se da okruženje u kabini bude mirno i tiho pa su primijenili trodijelnu strategiju: kontrola buke, sprječavanje ulaska buke u kabinu te posebna zaštita od buke na stražnjim sjedalima.

Inženjeri su usto primijenili poboljšanu verziju aktivne kontrole zvuka koja sada koristi audio zvučnike automobila za proizvodnju zvukova koji naglašavaju reakciju pogonskog sklopa - kako bi stimulirali emocionalnu vezu između automobila i vozača.

Napredne tehnološke funkcije

U model RZ Lexus je implementirao niz naprednih tehnoloških funkcija usmjerenih na čovjeka, koje poboljšavaju komfor, praktičnost i kvalitetu boravka u vozilu, istovremeno jačajući duh Omotenashi gostoljubivosti.

Udobnost se očituje kroz detalje kao što su dizajn prednjih sjedala, gdje je posebna pozornost posvećena poprečnom obliku i povišenjima. Sjedala od kože su konstrukcijski takva da su šavovi presvlaka dublje u konstrukciji, što pomaže putnicima da se bolje drže dok sjede u sjedalu, s manje pritiska prema gore u zavojima. Sjedalo se električki može podešavati u 8 smjerova, a ima i lumbalni oslonac koji je dostupan na prednjim sjedalima na modelima više klase opreme. Performanse ugrađenog grijanja i ventilacije sjedala također su optimizirane.

Dvije su funkcije po prvi put predstavljene u Lexusu: opcionalni panoramski krov s mogućnošću zatamnjivanja i posebnim premazom za smanjivanje toplinskog zračenja i sustav zračećeg grijanja za vozača i suvozača.

Novi su zračeći (infracrveni) grijači smješteni u razini koljena ispred vozača i suvozača, ispod stupa upravljača i donje instrumentne ploče. U kombinaciji s grijačima sjedala i grijanim kolom upravljača pomažu brže zagrijati vozača i suvozača pa se čini kao da je oko nogu omotana topla deka. Baš kao i panoramski krov, pomažu u smanjivanju potrošnje energije i rasterećuju klimatizacijski sustav.

Multimedijski sustav

RZ je opremljen posve novom Lexus Link multimedijskom platformom koja radi brže i intuitivnije, a tu su i unaprijeđene funkcije za povezivanje, učinkovito planiranje putovanja i informiranje.

Ovaj je sustav premijerno predstavljen u novom Lexusu NX, a obuhvaća uvijek aktivnu navigaciju na bazi računalnog oblaka (cloud) koja koristi aktualne informacije o zbivanjima u prometu, prometnim nezgodama i stanju na cestama. Funkcija prepoznavanja glasa razumije naredbe prenesene u razgovornom obliku i reagira na njih, a sposobna ih je čuti i kad je prisutna pozadinska buka. Tu je i novi 'Hey Lexus' putni asistent, a integracija pametnog telefona omogućena je putem sustava Apple CarPlay i Android Auto.

DCM (modul za prijenos podataka) omogućuje praktično ažuriranje funkcija ili dodavanje funkcija satelitskim putem, bez prekidanja korištenja vozila.

Sigurnosni sustavi i sustavi pomoći vozaču

Lexus RZ dobio je 2023. ocjenu od pet zvjezdica od strane Euro NCAP-a, neovisne organizacije za testiranje sigurnosti vozila. Objavljeni rezultati pokazuju da Lexusov baterijski električni SUV postiže visoke ocjene u svim sigurnosnim kategorijama: 87 posto za zaštitu odraslih putnika; 87 posto za djecu; 84 posto za ranjive sudionike u prometu; i 81 posto za performanse njegovih sigurnosnih pomoćnih sustava.

Model RZ opremljen je naprednim aktivnim sigurnosnim sustavima i sustavima za pomoć vozaču prisutnima u najnovijoj, trećoj generaciji sigurnosnog sustava Lexus Safety System+ s nadograđenim i dodatnim funkcijama te većim opsegom detekcije opasnosti od nezgode.

U novom modelu RZ uvedena su i dodatna unapređenja, a to su između ostalih Proactive Driving Assist, proaktivni sustav pomoći u vožnji s funkcijom pomoći pri upravljanju te nova funkcija praćenja ponašanja vozača kako bi se provjerilo ima li znakova umora ili nepažnje.

Proactive Driving Assist pomoću prednje kamere određuje kut zavoja te na odgovarajući način podešava upravljač prilikom približavanja zavoju i samog skretanja.

e-Latch sustav s funkcijom Safe Exit Assist

RZ je opremljen Lexusovim e-Latch sustavom elektroničkih zasuna. Radi se o elektroničkom sustavu za jednostavno otvaranje vrata putem jednog dodira. Rad mu je povezan s funkcijom Blind Spot Monitor za praćenje mrtvog kuta te zajedno s njom omogućuje rad funkcije Safe Exit Assist koja automatski sprječava otvaranje vrata ako sustav uoči da se odostraga približavaju vozila ili biciklisti. Ovo je prvi takav sustav u svijetu, a očekuje se da će pomoći u sprječavanju 95 posto nezgoda izazvanih otvaranjem vrata.

Dostupan je i digitalni retrovizor koji vozaču pruža jasniji pogled bez prepreka u vidu naslona za glavu ili prtljage, kao i bolju vidljivost noću i u nepovoljnim vremenskim uvjetima.

Pogonski sklop: Električni sustav e-Axle

RZ koristi Lexusov sustav e-Axle, odnosno sustav elektroničkih osovina, koji je prvi put predstavljen na modelu Lexus UX 300e. Radi se o kompaktnom modularnom paketu koji obuhvaća motor, zupčanike i elektroničku upravljačku jedinicu, smještenom između pogonjenih kotača. Na Lexusu RZ-u ti se elementi koriste sprijeda i straga te rade u kombinaciji sa sustavom kontrole pogona na sve kotače DIRECT4 na način da podešavaju držanje vozila, prianjanje uz podlogu te raspodjelu snage ovisno u uvjetima vožnje.

Elektroničke su osovine tihe, učinkovite i precizno isporučuju snagu. Prednji motor razvija 150 kW (204 KS) i 266 Nm okretnog momenta, a stražnji 80 kW (109 KS) i 169 Nm, pa ukupna snaga iznosi 230 kW (313 KS). Kod oba je motora prisutna vrhunska gustoća električne snage zahvaljujući optimiziranom dizajnu rotora i statora. Kompaktne dimenzije usto doprinose iskoristivosti prostora pa se dobiva više mjesta u kabini i prtljažniku te omogućavaju smještaj baterije električnog vozila. Radi se o sinkronim motorima na izmjeničnu struju s permanentnim magnetom.

Ubrzanje našeg testnog modela od 0 do 100 km/h je 5,3 sekunde, a krajnja brzina ograničena na 160 km/h.

DIRECT4 sustav kontrole pogona na sve kotače

Lexus RZ je prvi proizvodni model koji koristi sustav DIRECT4. To je ekskluzivna Lexusova tehnologija, a radi se o inteligentnom sustavu koji konstantno usklađuje trakciju sva četiri kotača, na način da automatski i neprekidno distribuira pogonsku silu. Rezultat su performanse bez stresa i stabilnost u vožnji, dok intuitivni rad jača osjećaj povezanosti između vozača i stroja.

DIRECT4 koristi senzore elektroničke upravljačke jedinice (ECU) za prikupljanje i ocjenjivanje niza čimbenika te reagiranje na iste, a među njima su brzina vozila, kut upravljanja i G sile. Temeljem tih podataka sustav izračunava i odmah primjenjuje odgovarajući okretni moment na svaku e-Axle osovinu za maksimalno držanje ceste i prianjanje uz podlogu. Omjer okretnog momenta na prednjoj i stražnjoj osovini podešava se od nula do 100 ili od 100 do nula za tek nekoliko milisekundi, što je brže od bilo kojeg mehaničkog sustava.

Zahvaljujući kvalitetnijoj komunikaciji između ceste i kola upravljača (odnosno kvadratnog volana), sustav DIRECT4 poboljšava i odziv upravljača.

Baterija, doseg i ekonomičnost

RZ koristi litij-ionsku bateriju s 96 ćelija, a ukupna snaga iznosi 71,4 kW. U cijelosti je smještena ispod kabine te čini sastavni dio platforme. Smještaj baterije također doprinosi niskom težištu automobila.

Trajnost baterije bila je jedan od najvažnijih aspekata, a posebno očekivana razina performansi nakon 10 godina vožnje. Lexus očekuje da će baterija modela RZ zadržati preko 90 posto kapaciteta nakon tog razdoblja, zahvaljujući nizu mjera za očuvanje kvalitete i performansi, temeljenih na Lexusovom dugogodišnjem iskustvu na području baterijskih tehnologija.

Podaci o dosegu vozila i trajanju punjenja baterije su sljedeći: Maksimalna snaga punjenja AC 11 kW, a vrijeme punjenja od 10 do 100 posto AC 6h30min; Maksimalna snaga punjenja DC 150 kW, a vrijeme punjenja 30 min.

RZ je u stanju prevaliti između 403 i 438 km u kombiniranom WLTP ciklusu, uz naravno, discipliniraniju vožnju bez naglih ubrzavanja.

Kako bi se vozaču pomoglo da ostvari maksimalni doseg, RZ pruža izbor različitih načina rada, a jedan od njih je i 'Range' način rada. Pritom se štedljivost 'ECO' načina rada dodatno povećava podešavanjem određenih postavki vozila: brzina je ograničena, aktivira se drugi program raspodjele snage, a klimatizacijski se sustav isključuje (vozač ga može ručno ponovno uključiti).

Zahvaljujući usmjerenosti na ključne čimbenike, među kojima su optimizirana masa vozila, snaga baterije i performanse, RZ ima ciljanu potrošnju manju od 18 kW na 100 prijeđenih kilometara, što ga čini jednim od najekonomičnijih baterijskih električnih vozila na tržištu. Mi mo na testu trošili između 16,8 i 18,3 kWh na 100 km, ali naravno niti mi nismo imuni na krasna ubrzanja, pa je povremena potrošnja bila i osjetno veća.

Što se same vožnje tiče, Lexus se pobrinuo da se vozilo uvijek odazove vozačevim namjerama pa je vožnja istovremeno komforna i uzbudljiva. Glavni inženjer Takashi Watanabe tijekom razvoja automobila koristio je koncept performansi vozila pod nazivom 'The Natural'. Usmjerio se na prirodan osjećaj vožnje, na način da se automobil kreće točno u skladu s uputama vozača koje se prenose putem opcionalnog sustava elektroničkog upravljanja One Motion Grip, prvog u svijetu automobila, kao i preciznog sustava kontrole pogona na sve kotače DIRECT4. Posebno se pazilo da se vozaču pruže odličan pogled i povratne informacije kako bi se pobrinulo da držanje vozila u svakom trenutku bude pod preciznom kontrolom.

Lexus RZ 450e AWD 5D EVT Premium Tech Design
  • Lexus RZ 450e AWD 5D EVT Premium Tech Design
  • Lexus RZ 450e AWD 5D EVT Premium Tech Design
  • Lexus RZ 450e AWD 5D EVT Premium Tech Design
  • Lexus RZ 450e AWD 5D EVT Premium Tech Design
  • Lexus RZ 450e AWD 5D EVT Premium Tech Design
    +77
Lexus RZ 450e AWD 5D EVT PREMIUM TECH DESIGN Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Za kraj, cijene modela Lexus RZ 450 e AWD (svi modeli) se kreću od razine opreme Comfort od 72.105 eura, Premium od 74.903 eura i Luxury od 82.789 eura. Naš je testni model bio Lexus RZ 450 e AWD Premium Tech Design (s dodatnom opremom Head-up zaslon u boji na vjetrobranskom staklu, elektronski podesivim upravljačem, Panoramic View Monitor sustavom, Bi-tone bojom karoserije, 20-colnim alu-naplatcima i paketom za vuču (750 kg)) po cijeni od 77.988 eura.

Treba napomenuti i kako je uključeno jamstvo proizvođača u trajanju od 3 godine ili 100.000 km, trogodišnji paket mobilnosti Lexus Eurocare te mogućnost uključenja u Relax program do 10. godine starosti vozila.

Nažalost, kako je cijena modela veća od 50.000 eura, ovaj model ne podliježe subvencijama za energetski učinkovita vozila od 9000 eura.