Ako smo za 'trojku' rekli da je riječ o simpatičnom crossover/SUV-u, Seres 5 je pokazao da je osim u dizajnerskom smislu donio i veliki skok u tehnologiji, ali i u kvaliteti. Ukupna izlazna snaga sustava je impresivnih 430 kW (585 KS) i 940 Nm okretnog momenta
Početkom listopada smo na hrvatskoj premijeri isprobali drugi od modela kineske marke Seres, ovaj puta je to bio model s oznakom 5. Da podsjetimo, naziv Seres dolazi od inicijalnih slova od S (Silicijska dolina), E (električno vozilo) i R (range -extended). Brojka modela je naravno, u prenesenom smislu, oznaka kategorije prema veličini vozila.
Tako smo prethodno imali na jednotjednom testu uvodni model, Seres 3, a riječ je o kompaktnom potpuno električnom crossover/SUV-u, a riječ je o srednje je velikom vozilu vrlo simpatičih linija karoserije, koji je u međuvremenu doživio i svoje ažuriranje. Njegov vanjski izgled je naizgled prilično jednostavan, gladak. Prednjim dijelom dominira velika, tipično za potpuno električne automobile zatvorena, maska 'hladnjaka' i moderno oblikovana prednja LED svjetla.
Seres 3 je opremljen elektromotorom s permanentnim magnetom sprijeda, za pogon na prednja dva kotača. Njegova snaga je lijepih 120 kW (163 KS), najvećeg okretnog momenta dostupnog odmah od 300 Nm. Osvježeni Seres 3 je za 2023. dobio novu litij ternarij bateriju kapaciteta 53,61 kWh, čime doseg u kombiniranom načinu vožnje iznosi 331 km, odnosno 347 km u gradskim uvjetima (WLTP). Prije ažuriranja, Seres 3 je imao LFP (litij/željezo/fosfat) bateriju identičnog kapaciteta.
Vanjski dizjan, struktura i dimenzije
I ako smo za 'trojku' rekli da je riječ o simpatičnom crossover/SUV-u, ovotjedni testni model Seres 5 je pokazao da je osim u dizajnerskom smislu linija Seres donijela i veliki skok u tehnologiji, ali i u kvaliteti.
Nova je 'petica' premium sportski SUV D-segmenta, koji svojim glatkim, aerodinamičnim kupeovskim linijama svakako privlači poglede. Sam proizvođač to opisuje kao 'estetiku nadahnutu prirodom'.
Što se tiče prednjeg kraja odmah ćete primijetit poseban oblik njegovih LED dnevnih svjetala koji se temelji na grčkom slovu Epsilon (Σ). Naravno, kako to i priliči premium vozilu, sva su svjetla izvedena u LED tehnologiji. Prednja svjetla su standardno adaptivna – HMA. Prednja svjetla smještena su oko potpuno zatvorenog odbojnika kako bi se povećala aerodinamička učinkovitost. Odmah ispod nalazi se mala rashladna rešetka za neke sustave u vozilu, na koju je ugrađen radar za sada već tradicionalne sustave pomoći u vožnji.
Preko opcijskog staklenog krova, pogled klizi duž zaobljene krovne linije sve do stražnjih svjetala s uskim prugama. Stražnja svjetlosna 'traka' nam otkriva i svjetleći natpis 'SERES'. Desno dolje u dnu stražnjih vrata se nalazi i kromirani natpis SERES 5 EV.
Ručke na vratima se uvlače kada vozilo miruje parkirano i kad je zaključano, kao i kad je vozilo u pokretu. Za električno premium vozilo to je dobrodošla funkcija, jer je aerodinamika jako bitna i dramatično utječe na njegov ukupni e-domet. Dok se ne priviknete, konzolne ručke će vas možda zbunjivati prilikom otvaranja. No sve je pomno isprojektirano i vrlo funkcionalno, ne brinite.
Što se strukture tiče, Seres 5 se temelji na aluminijskom podvozju, u koje je smještena i pogonska baterija. U slučaju našeg testnog Premium modela nalaze se dva e-motora (Dual-motor konfiguracija), po jedan na svakoj osovini, za potpuno električni pogon na sva četiri kotača (4WD).
Neovisni ovjes našeg modela se sastoji od prednjih dvostrukih poprečnih ramena i stražnjeg multilink ovjesa za bolju stabilnost.
Kočnice su izvedene kao disk, a straga su i ventilirani, parking kočnica je električna, a upravljanje izvedeno kao elektirčni servo upravljač DP-EPS. Naš testni model je imao dojmljive aerodinamične 20-colne naplatke (standradno), s izvrsnim ljetnim Pirelli P Zero gumama 255/45R20 projektiranim posebno za potpuno električna vozila, zbog povećene nosivosti i smanjenog otpora kotrljanja.
Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, one su sljedeće: duljina 4710 mm, širina 1930 mm, visina 1620 mm, međuosovinski razmak 2875 mm, visina od podloge 160 mm. Testni Seres 5 Premium (4WD) je težak 2360 kg (Standard 2WD je težak 2220 kg). Volumen stražnjeg prtljažnika je 367-723 litara, a prednji 'frunk' prtljažnik je vlumena 67 l. Spomenimo, stražnja vrata se podižu i spuštaju električno.
Novi Seres 5 ima u ponudi osam vanjskih boja i tri stila uređenja unutrašnjosti (smeđa Amber Brown, crna Polar Black i svjetlosmeđa Beige).
Unutrašnje uređenje
Mi smo se u Autozoni susreli s nekolicinom kineskih marki i modela vozila, i gotovo po pravilu bismo mogli komentirati kako je riječ o, recimo to tako, primjereno korektnom uređenju kabine. No materijali su dosad bili vizualno lijepi, ali ipak plastični.
Kod Seres 5 modela, materijali sjedala su vrhunski, izvedeni u Nappa perforiranoj koži, no to se može reći i za obloge vrata, središnju konzolu (u dvije razine, što je vrlo praktično rješenje) i prednju instument ploču. Čak nas ne smetaju niti 'drveni' dijelovi u mahagonij stilu, što nam se često nije dopadalo kod drugih proizvođača i modela.
Sjedala su primjereno udobna, a prednja se mogu elektronikom podešavati u dvanaest smjerova, a osim toga su grijana i ventilirana (u ljetnom periodu izvrsna funkcija) te s masažnom funkcijom. Vozačko sjedalo je s memorijom.
Velika pažnja pridana je raznim hi-tech detaljima zbog popularnosti vozila na kineskom tržištu gdje je brendiran kao Huawei Aito M5. Infotainment sustav se sastoji od tri različita zaslona. Središnji je velik 15,6 inča i u sebi sadrži sve najvažnije navigacijske i zabavne informacije za putnike.
Ovaj veliki LCD zaslon neodoljivo podsjeća na Teslino rješenje, što i nije uopće loše, čak je i za pohvalu. Konačno, zašto ne iskoristiti dobre stvari koje se mogu vidjeti kod renomirane konkurencije? Dosad smo se kod kineskih vozila sretali sa simpatičnim, ali ipak zastarjelim grafičkim rješenjima.
Sama informatika je prilično opširna i izdašna, i nema ničega naodmet. Malo će vam trebati vremena da se snađete s raznim funkcijama, no naposlijetku - sve je prilično logički posloženo. Jedina zamjerka svakako ide na izostanak RDS funkcije, pa će vas živcirati popis radio stanica samo u obliku radijskih frekvencija bez naziva. Ipak, postoji uvijek i sitno naveden naziv te radio stanice koju ste odabrali. Nadamo se da se to da softverski riješiti, i da će se kineski proizvođač konačno pozabaviti s tim (po nama rješivim) problemom. Slično nas je mučilo i u 'trojki'.
Ispred vozača nalazi se drugi, nešto manji, 12,3-inčni LCD zaslon koji djeluje kao on-board računalo i objedinjuje sve informacije korisne vozaču tijekom vožnje. Iznad kola volana se nalazi i veliki head-up zaslon na kojemu se u vožnji mogu vidjeti i ostali 'dodatni' podaci, koji ne ometaju vozača u vožnji.
Svakako je izvrsno rješenje i panoramski krov koji sprječava prolazak UV zraka, kao i vrhunski audio sustav sa 11 zvučnika. Tu je i ambijentalno osvjetljenje sa 64 boje.
Sustavi sigurnosti
Seres 5 u obje verzije dostupne kod nas (na nekim tržištima je dostupna i treća verzija 4WD Flagship s 90 kWh baterijom): Standard (2WD) i Premium (4WD) ima identičan popis najrazličitije sigurnosne opreme i sustava pomoći vozaču. I što je značajnije, i prilično neuobičajeno – sve je standardno i bez dodatne naplate!
Nabrojimo samo nekolicinu: Elektronski pojačivač sile kočenja – EBA; Snimanje podatka o vožnji – EDR; Elektronski program stabilnosti – ESP; Elektronski sustav protiv proklizavanja – TC; Kontrola tlaka u gumama – TPMS; Panoramska kamera 360 °; Parking senzori (prednji i stražnji); PEPS sustav za ulazak/pokretanje vozila bez fizičke upotrebe ključa; Adaptivni tempomat - ACC ; Pomoć kod promjene voznog traka – LCA; Pomoć kod kretanja na uzbrdici – HAC; Auto-hold; Pomoć kod napuštanja prometne trake – RDP; Pomoć kod vožnje u prometnoj gužvi - TJA/ICA; Pomoć u vožnji na nizbrdici – HDC; Upozorenje na sudar sprijeda – FCW; Upozorenje na vozila u mrtvom kutu – BDS; Upozorenje od naleta vozila straga – RCTA; Upozorenje za nenamjerno napuštanje prometne trake – LDWS; Upozorenje za sigurni izlazak iz vozila – DO;...
Pogonski sklop
Naš testni Seres 5 Premium (4WD) ima pogonski sustav riješen kao dual-motor, što znači da ima po jedan e-motor na svakoj od osovina. Verzija Standard (2WD) konfiguriran s pogonom na stažnja dva kotača, njegov je e-motor Sinkroni motor s trajnim magnetom (PMSM ili Permanent Magnet Synchronous Motor) snage 220 kW (299 KS) s maksimalnim oketnim momentom od 420 Nm. Naravno, mi smo imali verziju s pogonom na sva četiri kotača, pa je uz stražnji e-motor iz Standard verzije, sprijeda ugrađen dodatni e-motor, no on je Indukcijski motor na izmjeničnu struju (ACIM - Alternating current induction motor).
U vožnji Seres 5 djeluje moćno i stabilno, njegovo težište je nisko zahvaljujući bateriji smještenoj u podnicu. Ubrzanje je doista munjevito, a ukupna izlazna snaga sustava je impresivnih 430 kW (585 KS) i 940 Nm okretnog momenta po WLTP standardu. Na izbor vozač ima tri razine vožnje: Economy, Comfortable i Sport.
Ovime naš testni model ima ubrzanje od 0-100 km/h od 4,3 sekunde i krajnju brzinu veću od 200 km/h. Treba reći kako je testirana izdržljivost vozila i vozne osobine na njemačkim autocestama na dionicama na kojima nema ograničenja brzine.
Njegova baterija, smještena u podnicu je litij željezo fosfat (LFP) tipa, kapaciteta 80 kWh. Ona omogućuje domet našem testnom 4WD modelu u kombiniranom načinu upotrebe od 483 km i čak 522 km u gradskim uvjetima (WLTP).
Treba spomenuti i kako je Seres 5 vozilo u potpunosti prilagođeno europskim kupcima. To potvrdjuju provedena testiranja kroz sve europske prijestolnice i veće gradove (Seres journey to Europe), a nakon opsežnih testiranja je nedvojbeno utvrđeno da je vozilo kompatibilno sa više od 98 posto punjača.
Što se punjenja tiče za bateriju kapaciteta od 80 kWh, vrijeme potrebno za brzo (DC) punjenje (od 30-80 posto) je 45 min, a za sporo (AC) punjenje (od 30-80 posto) 4,5 h. Naravno, punite li vozilo na kućnoj utičnici vrijeme punjenja je puno duže. U našem slučaju je s 27 posto napunjenosti baterije potrebno bilo 21 sat i 23 minute.
Ugrađena je i V2L funkcija čime se dodatno naglašava praktičnost vozila u određenim situacijama poput kampiranja, gdje se vozilo može iskoristiti kao izvor struje za razne aparate.
Proizvođač osigurava jamstvo od 8 godina/160.000 km na bateriju, odnosno jamstvo na vozilo od 4 godine/100.000 km.
Za kraj, naš testni model Seres 5 Premium (4WD) stoji 59.900 eura.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'